ook in mijn branche zie je vaak dat men dat maar in hun eigen tijd moet doen.....quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar ik ga dan ook niet stage lopen in jullie branche. Ik ga het morgen allemaal zien, bij mijn vorige stagebedrijf was het geen probleem.
Echt bezig zijn met de leerdoelen die ik voorafgaande aan de stage heb gesteld en ook de mogelijkheid per dag een uurtje of twee of zo aan m'n stageverslag te schrijven om de indrukken e.d. tijdig op papier te krijgen, m'n dagboek bij te kunnen houden en zo niks te vergeten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:50 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Wat versta je onder 'met mijn studie bezighouden'?
En dat kan niet door een uurtje even aan je stageverslag te tikken? Ik snap wat je bedoelt hoor en ik zou het ook niet erg vinden als er geen mogelijkheid toe is, maar ik zou het wel waarderen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:51 schreef Ripley het volgende:
[..]
Tja, misschien ligt het aan mij, maar toen ik stagiaire was vond ik het ook prettig om zo te doen. Je stage periode is het moment om je in de kijker te spelen in je branche en dat doe je niet door aan je stagverslag te werken zeg maar.
Da's typisch jongehondengedrag. Dat slijt meestal wel.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:53 schreef Ripley het volgende:
Tweede ding dat me mateloos ergert aan stagiaires (losstaand van samzz overigens) is dat ze denken op directieniveau in te stappen en zich te goed voelen voor kutklusjes. Ik weet niet of dit meegegeven wordt door opleidingen, maar de aanmatigendheid vind ik opvallend.
Nee, dan had ik geen stagiaire gehad. Een stage is voor jou om ervaring op te doen in de echte wereld en voor het bedrijf om ondersteuning te hebben. Je verslag of onderzoek of wat het ook is doe je in je vrije tijd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
En dat kan niet door een uurtje even aan je stageverslag te tikken? Ik snap wat je bedoelt hoor en ik zou het ook niet erg vinden als er geen mogelijkheid toe is, maar ik zou het wel waarderen.
Nou, je loopt natuurlijk stage om ervaring op te doen in je werkgebied van keuze, niet om koffie te halen voor de directeur, maar om dus mee te lopen en te denken in het proces.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:53 schreef Ripley het volgende:
Tweede ding dat me mateloos ergert aan stagiaires (losstaand van samzz overigens) is dat ze denken op directieniveau in te stappen en zich te goed voelen voor kutklusjes. Ik weet niet of dit meegegeven wordt door opleidingen, maar de aanmatigendheid vind ik opvallend.
zo 1 was ik, dat leerde ik snel afquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:53 schreef Ripley het volgende:
Tweede ding dat me mateloos ergert aan stagiaires die zich te goed voelen voor kutklusjes..
Ik ga eerst eens afwachten wat mijn begeleider allemaal van mij verwacht. Verder heb ik in de trein natuurlijk ook tijd zat om aan 't verslag te werken, dus van essentieel belang is het niet eens.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, dan had ik geen stagiaire gehad. Een stage is voor jou om ervaring op te doen in de echte wereld en voor het bedrijf om ondersteuning te hebben. Je verslag of onderzoek of wat het ook is doe je in je vrije tijd.
Zoals je zelf al aangeeft zal dat van de branche afhangen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:54 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, dan had ik geen stagiaire gehad. Een stage is voor jou om ervaring op te doen in de echte wereld en voor het bedrijf om ondersteuning te hebben. Je verslag of onderzoek of wat het ook is doe je in je vrije tijd.
Koffie halen voor de directeur hoort erbij, denk juist dat dat een les die je leert tijdens je stage. Voel je nooit te goed ergens voor en werk hard op alle fronten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nou, je loopt natuurlijk stage om ervaring op te doen in je werkgebied van keuze, niet om koffie te halen voor de directeur, maar om dus mee te lopen en te denken in het proces.
Overigens snap ik wat je bedoelt en heb ik mezelf nooit te goed gevoeld voor kutklusjes, het hoort erbij en ik verwacht van mijn stagebegeleider ook niks anders, ik moet natuurlijk eerst het vertrouwen winnen.
Als je echt een onderzoek wil laat je dat gemiddeld niet door een student doen. Die onderzoeken worden je ongevraagd aangeboden en gemiddeld 90% is echt zonde van de tijd van bedrijf. Natuurlijk kan ik het vooral vanuit mijn eigen kant zien, maar ook vrienden in economische en legal functies hebben vaak hetzelfde gevoel.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft zal dat van de branche afhangen.
En ook van de stage. Als je een onderzoek doet waar het bedrijf ook wat aan heeft lijkt het me niet meer dan normaal dat je dit ook in 'hun' tijd doet.
Maar je leert als stagaire helemaal niks als je alleen maar koffie haalt en kopieert. Het is ook een van de eisen van school, dat je gewoon echt meedraait in het bedrijf en dus ook je stageopdrachten kan uitvoeren en je leerdoelen kan halen, anders haal je je stage gewoon niet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:56 schreef Ripley het volgende:
[..]
Koffie halen voor de directeur hoort erbij, denk juist dat dat een les die je leert tijdens je stage. Voel je nooit te goed ergens voor en werk hard op alle fronten.
En dit. Ik moet een stage opdracht doen waar het bedrijf ook mee geholpen is, een opdracht van de stagebegeleider. Ik vind het dan niet meer dan logisch dat ik dat ook in die tijd mag uitvoeren, maar die toezegging heb ik al gehad in het eerste gesprek. Alleen de details moeten nog duidelijk worden.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:56 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Zoals je zelf al aangeeft zal dat van de branche afhangen.
En ook van de stage. Als je een onderzoek doet waar het bedrijf ook wat aan heeft lijkt het me niet meer dan normaal dat je dit ook in 'hun' tijd doet.
Zelfde hier. En als het rustiger is zijn we flexibel en kan het natuurlijk wel. Maar het is meestal niet rustig en een stagiaire moet gewoon vol meedraaien hier.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:56 schreef vencodark het volgende:
Mijn stagebedrijf heeft dag 1 ook al gezegd dat er geen ruimte geboden wordt om aan dingen voor school etc. te werken. Stageopdrachten mogen wel want die gaan over stage en mag je best tijd in steken, wel graag gematigd en geef het aan hoeveel tijd je eraan besteed. Dus min of meer afspreken. En natuurlijk niet hele dag.
Maar dingen voor scriptie en andere verslagen gebeuren thuis. Vrije dagen etc. allemaal in overleg en op tijd aangeven. En vakantie van school betekend niet automatisch vakantie van stage.
Wat doe je ook al weer voor opleiding?quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar je leert als stagaire helemaal niks als je alleen maar koffie haalt en kopieert. Het is ook een van de eisen van school, dat je gewoon echt meedraait in het bedrijf en dus ook je stageopdrachten kan uitvoeren en je leerdoelen kan halen, anders haal je je stage gewoon niet.
[..]
En dit. Ik moet een stage opdracht doen waar het bedrijf ook mee geholpen is, een opdracht van de stagebegeleider. Ik vind het dan niet meer dan logisch dat ik dat ook in die tijd mag uitvoeren, maar die toezegging heb ik al gehad in het eerste gesprek. Alleen de details moeten nog duidelijk worden.
Equine, Leisure and sports met een minor recht.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:01 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat doe je ook al weer voor opleiding?
Ja daarom. Op stage is het vooral communicatie en overleg wat belangrijk is.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:00 schreef Ripley het volgende:
[..]
Zelfde hier. En als het rustiger is zijn we flexibel en kan het natuurlijk wel. Maar het is meestal niet rustig en een stagiaire moet gewoon vol meedraaien hier.
Wat betekende die eerste 2 dingen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Equine, Leisure and sports met een minor recht.
Mijn voormalige werkgever had juist regelmatig onderzoeksopdrachten voor studenten. En met goede begeleiding kan dat heel waardevolle resultaten opleveren. Maar wederom: brancheafhankelijk ongetwijfeldquote:Op donderdag 20 januari 2011 16:59 schreef Ripley het volgende:
[..]
Als je echt een onderzoek wil laat je dat gemiddeld niet door een student doen. Die onderzoeken worden je ongevraagd aangeboden en gemiddeld 90% is echt zonde van de tijd van bedrijf. Natuurlijk kan ik het vooral vanuit mijn eigen kant zien, maar ook vrienden in economische en legal functies hebben vaak hetzelfde gevoel.
Niet alleen maar koffie halen natuurlijk. Maar de rotklusjes horen er wel bij.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar je leert als stagaire helemaal niks als je alleen maar koffie haalt en kopieert. Het is ook een van de eisen van school, dat je gewoon echt meedraait in het bedrijf en dus ook je stageopdrachten kan uitvoeren en je leerdoelen kan halen, anders haal je je stage gewoon niet.
[..]
En dit. Ik moet een stage opdracht doen waar het bedrijf ook mee geholpen is, een opdracht van de stagebegeleider. Ik vind het dan niet meer dan logisch dat ik dat ook in die tijd mag uitvoeren, maar die toezegging heb ik al gehad in het eerste gesprek. Alleen de details moeten nog duidelijk worden.
Equine = paarden en leisure = vrije tijd.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:02 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat betekende die eerste 2 dingen?
Dus wat voor opleiding is het?quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:03 schreef Samzz het volgende:
[..]
Equine = paarden en leisure = vrije tijd.
Al behelst de naam van de opleiding de opleiding totaal niet
Als mijn stagiaire een opdracht moet doen, dan moet dat en help ik daarbij. Maar bij voorkeur buiten werktijd en op tijden dat het uitkomt, binnen werktijd is het absoluut geen vanzelfsprekendheid.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:59 schreef Samzz het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben helemaal niet te beroerd om rotklusjes te doen en zie juist daarin de manier om mij in the picture te werken. Maar ik kan me ook voorstellen dat je als stagair(e) bij een bedrijf werkt om ervaring in de branche op te doen je behoorlijk baalt als je alleen maar koffie haalt, kopieert en schoonmaakt, bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:02 schreef MissMSX het volgende:
[..]
Niet alleen maar koffie halen natuurlijk. Maar de rotklusjes horen er wel bij.
En i.p.v. ze te zien als rotklusjes kun je ook kijken hoe je ze in je voordeel kunt laten werken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |