abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93531703
vorig jaar ging de autoreis best goed, toen was ze acht maanden en had ze een hekel aan autorijden. Nu is ze (tegen die tijd) 19 maanden en ze vindt autorijden nu prima. We nemen een dvd spelertje mee en stoppen regelmatig. Als ze wat meer aandacht wil ga ik bij haar achterin zitten, of we zetten het stoeltje naast B. voorin. Ik voorzie geen grote problemen.
pi_93531727
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:27 schreef Meimeltje het volgende:
Ingrid: uhm toevallig geen schermpjes achterin de auto he? ;) Hier kunnen ze dvdtjes kijken, erg handig denk ik voor als we 14 uur naar Italie moeten rijden ;)
Verder andere spelletjes die ze kunnen doen? Boekjes? Geen idee wat jullie kids leuk vinden.
Nee, zo luxe zijn we niet :P
Ergens heb ik wel een draagbare dvdspeler, misschien kan ik die op de 1 of andere manier vastmaken aan de hoofdsteun. Eens kijken of daar een usb in kan, zou wel handig zijn!
Boekjes idd handig.
Ik dacht nog aan een kleurboek en krijtjes.

Groof goede tips!

Ik heb ooit ergens gezien dat je zo'n vakjesding hebt met een soort inklaptafeltje eraan. Lijkt me ook wel handig.
Gelukkig is er nog genoeg tijd om alles te bedenken en aan te schaffen. :)
pi_93531738
Ik zal verslag doen Meimeltje!

(en Italië is gewoon een must voor ons. Ik ben vorig jaar maar één keer geweest en dat vond ik vreselijk. Meestal zijn we er 2 a 3 keer. Ik heb een romantisch beeld van Isabeau die daar ook helemaal aan gewend is en zelfs ciao gaat zeggen na een paar dagen :D)
pi_93531767
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Cinque Terre?
Daar zul je ons de helft van de vakantie vinden :)
pi_93531789
En Frans leren moet ook nog bedenk ik me net. :D
We gaan ook nog naar Plopsa Coo, met een Pluim die Djeez van zn werk heeft gekregen. Dat is maar 45 min vanaf waar we zitten.
pi_93531792
Heerlijk die vakantieplannen allemaal ^O^ Over een paar weken gaan we naar Frankrijk op wintersport en we gaan dan weer 's avonds rijden. Dit hebben we in december ook gedaan en Hannah heeft op een halfuurtje na aan 1 stuk geslapen _O_

Eind mei gaan we naar Bonaire met oa mijn ouders en schoonouders, maar dat is wel een lang vlucht meteen voor een dreumesje. Er zijn genoeg schoten waar ze terecht kan, maar ze is erg beweeglijk en is het snel zat. Iemand nog tips hoe je een dreumes van 15 maanden bezig kan houden in een vliegtuig?
pi_93531795
Ik ben zelfs wel eens alleen met 2 kinderen (3 en 1 jaar) naar Pisa gevlogen. Het was even een gedoe maar aan de andere kant ben je er zo!
Toen we net waren opgestegen had Lis natuurlijk een poepluier :o :D Ik had me van tevoren wel op alle erge dingen ingesteld dus dit ook. De enige tegenvaller vond ik hoe weinig rekening anderen met je houden. Zo moest ik met dreumes op de arm en peuter aan de hand zien te blijven staan in de bus van vliegtuig naar aankomsthal. En ik moest eeuwen wachten tot de buggy op de band verscheen. Maar dat was dan ook alles.

Deze zomer gaan we weer naar Italië met het vliegtuig. Ze zijn nu natuurlijk al groter dus dat is goed te doen en we gaan ieder met 1 kind apart bij een raampje zitten om geruzie te voorkomen ;)
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 11:24:54 #108
5428 crew  miss_sly
pi_93531810
Als het lukt (financieel en qua tijd, mochten we kunnen verhuizen wordt het anders) willen we in september net als vorig jaar nog een weekje camping doen in Zuid-Frankrijk of Italie. De autoreis is vorig jaar ook prima gegaan. Heen gewoon regelmatig gestopt en een overnachting gedaan, terug in de nacht gereden en heeft Senna de hele tijd geslapen :D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_93531833
Ik schipper tussen 'wij vinden het leuk en de kinderen moeten we daar maar zo vroeg mogelijk aan wennen' en 'we moeten onze behoeftes aanpassen zolang ze nog zo klein zijn'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93531855
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schipper tussen 'wij vinden het leuk en de kinderen moeten we daar maar zo vroeg mogelijk aan wennen' en 'we moeten onze behoeftes aanpassen zolang ze nog zo klein zijn'.
bedoel je dan het reizen of de bestemming?
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 11:27:15 #111
5428 crew  miss_sly
pi_93531888
Maar de kinderen vinden het toch ook leuk? OK, Lena is nog wat jong om iets leuk te vinden, maar Ivan gaat vast en zeker genieten op vakantie. Dat de reis (met vliegtuig of auto) misschien wat minder is, is niet leuk, maar de vakantie op zich vindt hij toch ook leuk?
Voordeel van een vliegtuig boven een auto is dat ze wel wat meer kunnen bewegen, eventueel en je zelf allebei met de kinderen bezig kunt zijn. In de auto meot er altijd iemand zijn aandacht op de weg houden.
pi_93531933
Claudia, ik begrijp je gevoel echt helemaal. Maar door hoe goed het vorig jaar ging, terwijl ze toen echt een hekel had aan lang in de auto zitten, durf ik het toch aan. En je komt er pas achter hoe het gaat als je het gewoon doet.

Ik merkte dat Isabeau trouwens wel héél erg van de vakantie heeft genoten toen. Ze kon goed tegen het warme weer en genoot van alle aandacht. (Italië is zo'n fijn land als je met kleine kinderen bent, je kunt gewoon uit eten zonder dat mensen je wegkijken als je kind een beetje geluid maakt.. en overal worden ze als prinsjes en prinsesjes onthaald)
pi_93532031
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:25 schreef snoopy het volgende:

[..]

bedoel je dan het reizen of de bestemming?
Nou, op alle fronten. Het reizen is natuurlijk onlosmakelijk verbonden met de bestemming.

Vorig jaar hebben we geprobeerd om Ivan zoveel mogelijk het ritme van thuis mee te geven, bijvoorbeeld door hem hooguit een uur later op bed te leggen. Daardoor konden we niet 's avonds buiten de deur eten. Je kunt natuurlijk ook een uitzondering maken i.v.m. de vakantie, maar dit voelde voor ons goed en we gingen gewoon vaak 's middags uitgebreid lunchen. Dat is dus wat ik bedoel met schipperen: soms pas je je aan, soms niet.

Maar ik vertik het om naar CenterParcs te gaan. :Y)
pi_93532104
Ach en Claudia, zo vind je uiteindelijk precies de juiste modus om een geweldige vakantie te hebben. Waar je ook naartoe gaat.
pi_93532244
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:28 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, ik begrijp je gevoel echt helemaal. Maar door hoe goed het vorig jaar ging, terwijl ze toen echt een hekel had aan lang in de auto zitten, durf ik het toch aan. En je komt er pas achter hoe het gaat als je het gewoon doet.
Tegen het autorijden kijk ik niet zo op. Dat komt wel goed, en als het niet lekker gaat dan houd je inderdaad even pauze. Ik heb sowieso een nogal romantisch beeld van op pad gaan met de eigen auto, koelbox achterin, tussenstops aan picknicktafels. O+ Zucht, misschien toch maar een vakantie doen. Hoelang rijden jullie erover?

Italië is inderdaad een heerlijk kindvriendelijk land. Dat viel me van Zuid-Frankrijk trouwens ook erg mee. We zijn eens voor een lunch in een afgelegen plaatsje in een nogal deftig restaurant beland. Het was te laat om nog iets anders te zoeken, dus we hebben het risico maar genomen. Ivan heeft me toen wat bekijks gehad! En er is veel in z'n wangen geknepen. :+
pi_93532394
Nou dat dus, geen CenterParcs voor ons ook. En daarom is Italië zo fijn. Precies zoals Sorbootje zegt, ze zijn gek op kinderen en in elk restaurant zijn altijd kinderstoelen aanwezig.
Wij gingen meestal 's middags ergens lunchen en 's avonds 'thuis' eten. Ook omdat de Italianen pas na 8 uur gaan eten. Maar nu ze groter worden wil dat zelfs ook nog wel eens lukken.

Wij hebben denk ik alle denkbare varianten van reizen geprobeerd maar vliegen met huurauto is toch het meest ideaal denk ik. We hebben ook eens de autoslaaptrein geprobeerd maar dat was heel erg duur en de kinderen waren door de opwinding maar moeilijk in slaap te krijgen. Dus dat was niet heel relaxed. Vonden wij dan.

En heel veel aandacht voor de kinderen van de italianen. Ciao Bella!!!

pi_93532456
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Meimeltje, in de buurt van Luca en Pisa? Of ga je meer richting Cinque Terre?
We zitten in de plaats Campiglia Manittima, volgens mij 60 km van Pisa. Krijg het kaartje nu niet geopend.
pi_93532568
Ik ga even kijken of Eliza was here een leuke aanbieding heeft. Het lijkt me heerlijk om een zwembad erbij te hebben. O+

Ik ben niet zo moeilijk om te praten. :')
pi_93532604
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Tegen het autorijden kijk ik niet zo op. Dat komt wel goed, en als het niet lekker gaat dan houd je inderdaad even pauze. Ik heb sowieso een nogal romantisch beeld van op pad gaan met de eigen auto, koelbox achterin, tussenstops aan picknicktafels. O+ Zucht, misschien toch maar een vakantie doen. Hoelang rijden jullie erover?

Italië is inderdaad een heerlijk kindvriendelijk land. Dat viel me van Zuid-Frankrijk trouwens ook erg mee. We zijn eens voor een lunch in een afgelegen plaatsje in een nogal deftig restaurant beland. Het was te laat om nog iets anders te zoeken, dus we hebben het risico maar genomen. Ivan heeft me toen wat bekijks gehad! En er is veel in z'n wangen geknepen. :+
Dat zijn van die mooie herinneringen O+ dat soort onverwachte dingen.

Ik weet niet hoe lang wij erover rijden. Ik denk dat we gewoon vroeg weggaan zodat we ruim de tijd hebben voor pauzes. Oh man wat heb ik er weer zin in!

*zucht* en ik heb het hier zo koud...
pi_93532620
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga even kijken of Eliza was here een leuke aanbieding heeft. Het lijkt me heerlijk om een zwembad erbij te hebben. O+

Ik ben niet zo moeilijk om te praten. :')
_O-
pi_93532669
Ik heb het ook zo koud, vooral nu ik niet meer zwanger ben.
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 11:50:42 #122
5428 crew  miss_sly
pi_93532764
snoopy, is vliegen met huurauto goedkoper dan met de autoslaaptrein? :o ik dacht dat dat een superdure optie zou zijn!
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 11:51:10 #123
5428 crew  miss_sly
pi_93532777
ow ja, koud }:|
maar begin mei gaan we al vast een weekje naar de zon *O*
pi_93532890
Zonder kinderen deden wij dat ook altijd, vliegen en auto ter plekke huren. Valt erg mee met de kosten, hoor. Het is geen budgetvakantie, maar ik ben sowieso niet van het kamperen.
pi_93532945
Dat hebben wij ook overwogen, om dat op Sicilië te doen. Maar we kennen onszelf en elkaar en we weten gewoon dat als we een auto húren, dat we dan ook echt het hele eiland willen overcrossen en dat vind ik met Isabeau een wat minder goed plan.

Ik weet het, het slaat nergens op, maar zo werkt het bij ons gewoon :')
pi_93533038
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 11:50 schreef miss_sly het volgende:
snoopy, is vliegen met huurauto goedkoper dan met de autoslaaptrein? :o ik dacht dat dat een superdure optie zou zijn!
Wij hebben een tijdje geleden al heel goedkope tickets naar Rome geboekt met de KLM. Easyjet zou ik bijvoorbeeld nooit doen met kinderen.
En die slaaptrein is echt heel erg duur ja :(
pi_93533074
Ik zou nooit 9,5 uur in het vliegtuig gaan zitten als hetzelfde genot ook dichterbij te halen zou zijn. Maar een maand bij opa en oma is nou eenmaal ver vliegen. De terugreis was heel erg zwaar, maar de heenreis ging eigenlijk heel goed. Ik had wel wat speelgoed mee, maar je kunt nooit genoeg bij je hebben om 9,5 uur mee te vullen. (Mijn) Kinderen zijn meestal heel goed in staat zich te vermaken met wat de ruimte biedt, zeg maar. Dat is in elk geval mijn ervaring.

En die maand daar, die was de afgelopen twee keer geweldig! En daar verhug ik me nu al enorm op. Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het (ook al vlieg ik nu met twee kleintjes) dit keer niet zo dramatisch zal zijn, de terugreis. S is groter, begrijpt meer en kan beter aangeven hoe of wat. En R geeft zich wat makkelijker over aan de slaap als hij niet in zijn eigen bedje ligt.

Verder gaan wij komende lente waarschijnlijk twee keer een lang weekend kamperen (één keer met familie en één keer met vrienden). Dat vind ik bijna nog spannender :D , maar ook daar heb ik veel zin in!

Heerlijk al die vakantievooruitzichten ^O^ O+ . (Maar ik ben zelf dan ook echt een vaakntiemens, hoe langer hoe beter, enzo ;) )
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 12:14:59 #128
45833 crew  Fogel
pi_93533580
Het probleem met huurautos is dat de kindzitjes vaak meer kosten dan de autohuur zelf. 3x (ca) 12¤ per dag voor een week of twee voor de stoelen alleen is best merkbaar.
Gelukkig beginnen sommige maatschappijen eindelijk door te krijgen dat het slim is om een maximum per stoel per huurperiode aan te bieden :)
Kinderen onveilig vervoeren is voor mij geen optie.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 12:17:57 #129
5428 crew  miss_sly
pi_93533707
Voor ons is het eigenlijk altijd duurder, bedenk ik me, omdat we een leaseauto rijden waarmee we bovendien in heel Europa kunnen tanken. Dus tja, dan is een ticket en autohuur altijd duurder natuurlijk.
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 12:21:07 #130
45833 crew  Fogel
pi_93533832
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Voor ons is het eigenlijk altijd duurder, bedenk ik me, omdat we een leaseauto rijden waarmee we bovendien in heel Europa kunnen tanken. Dus tja, dan is een ticket en autohuur altijd duurder natuurlijk.
Tot je een keer buiten Europa op vakantie wil ;)
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 12:23:48 #131
5428 crew  miss_sly
pi_93533952
quote:
Op woensdag 2 maart 2011 12:21 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tot je een keer buiten Europa op vakantie wil ;)
Ja, maar het ging nu over Italie en Zuid-Frankrijk ;)
  woensdag 2 maart 2011 @ 13:50:08 #132
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93537430
Claudia... vliegen viel ons zo ontzettend mee, dat we erover denken om gewoon lang met haar te vliegen deze zomer. We zijn geweest toen ze twee maanden was en het ging als een zonnetje. Uiteindelijk is vliegen voor de meeste (hele) kleintjes een stuk makkelijker dan voor peuters: ze hebben geen idee van vliegen en kunnen regelmatig uitstekend slapen op het monotone gehum van de vliegtuigmotor (vergelijk dat met hoe ze in slaap vallen in de auto). Natuurlijk is het niet altijd zo, maar imho heeft dat meer met omgevingsfactoren te maken dan met het vliegen an sich: de drukte op het vliegveld en in de kabine, waardoor ze misschien niet aan hun slaap toekomen, waardoor het later in slaap komen een stuk moeilijker is. Nog een belangrijke factor: hoe ben je zelf? Als jij gewoon relaxed en flexibel bent, accepteert dat dingen misschien een beetje anders lopen en dat er misschien wel even wordt gehuild, dan gaat het met je kindje ook beter dan als jij gestresst en uitgeput bent. En wat is het ergste dat er kan gebeuren: Dat ze tijdens de vlucht in tranen uitbarst? Dat mensen je boos aankijken? Het duurt maximaal een paar uur en dan ben je heerlijk op vakantie (of lekker weer thuis). Natuurlijk is het niet leuk om als medepassagier een huilend kindje naast je te hebben, maar als mensen daar hun hele reis door laten verpesten is dat toch echt hun probleem. :)

Over gezondheid: ik ken ook geen specifieke onderzoeken die gaan over de gezondheid van kleine kindjes en vliegen. Volgens mij zijn er ook geen specifieke gezondheidsrisico's. Voor volwassenen is het overheersende gezondheidsrisico van vliegen de medepassagiers: de kans is verreweg het grootst dat je een verkoudheid oploopt (ook door de vaak nogal heftige airco). Dat geldt natuurlijk ook voor de kleintjes.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 13:53:50 #133
45833 crew  Fogel
pi_93537600
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 13:50 schreef Hik het volgende:

...knip...

Over gezondheid: ik ken ook geen specifieke onderzoeken die gaan over de gezondheid van kleine kindjes en vliegen. Volgens mij zijn er ook geen specifieke gezondheidsrisico's. Voor volwassenen is het overheersende gezondheidsrisico van vliegen de medepassagiers: de kans is verreweg het grootst dat je een verkoudheid oploopt (ook door de vaak nogal heftige airco). Dat geldt natuurlijk ook voor de kleintjes.
Een recent Deens onderzoek toont aan dat het besmettingsrisico van influensa in een vliegtuig slechts marginaal hoger is dan op de grond, en dan zelf alleen als je naast een besmet persoon zit, als je elders in een vliegtuig zit is er geen verschil tussen in de lucht en op de grond.
  woensdag 2 maart 2011 @ 14:23:09 #134
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93538707
Hm, grappig. Wij hebben hier een "college" gehad van een arts van het Havenziekenhuis, die praatte over de risico's van onze reizen. Met al die tropische reizen was "luchtwegproblemen" verreweg het grootste risico, met specifiek genoemd: koude airco's in hotels (vs buiten) en het vliegtuig als "infectiehaarden".

Maargoed: hij heeft het niet vergeleken met de bus, verjaardagsfeestjes en wachtkamers hoor, dus wellicht is dat net zo erg. :P
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_93538938
Leuk jullie vakantieplannen te lezen!

Wij gaan als alles doorgaat volgende zomer vliegen met Wolf naar Amerika, Miami. Hij is dan 2,5, spannende leeftijd dus maar ik verwacht eigenlijk geen problemen.We gaan met 6 man in totaal dus altijd mensen die af kunnen wisselen om met hem te zitten en spelen.

Dit jaar gaan we eind augustus een week naar de Belgische kust in zo'n ingerichte tent.
En wie weet nog een paar dagen bij lekker weer ergens met eigen tentje op de bonnefooi ergens naar de kust.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 14:39:08 #136
45833 crew  Fogel
pi_93539356
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 14:23 schreef Hik het volgende:
Hm, grappig. Wij hebben hier een "college" gehad van een arts van het Havenziekenhuis, die praatte over de risico's van onze reizen. Met al die tropische reizen was "luchtwegproblemen" verreweg het grootste risico, met specifiek genoemd: koude airco's in hotels (vs buiten) en het vliegtuig als "infectiehaarden".

Maargoed: hij heeft het niet vergeleken met de bus, verjaardagsfeestjes en wachtkamers hoor, dus wellicht is dat net zo erg. :P
Noorse en Deense artsen zijn het er niet helemaal over eens... Door de drogere lucht in een vliegtuig wordt de slijmlaag aangetast waardoor je vatbaarder zou kunnen worden zegt de ene onderzoeksgroep, en de andere zegt dat het besmettingsrisico hetzelfde is in andere situaties op de grond.
Voor degenen die Noors begrijpen is dit een handige site voor alle medische vragen ivm vliegreizen: http://www.flylegen.no

Mijn buurman is immunoloog, zal hem eens vragen of hij een mening heeft hierover als ik hem weer eens een keer zie (de laatste keer dat ik hem zag was in september...).
  woensdag 2 maart 2011 @ 21:13:33 #137
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93560459
Ingesneeuwd?! ;)
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 21:23:58 #138
45833 crew  Fogel
pi_93561316
De sneeuw is nu aan het smelten, wie weet dat ik hem binnenkort weer zie :P
pi_93620651
quote:
1s.gif Op woensdag 2 maart 2011 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Doe ons ook zo'n pas! :P Hier ook leaseauto, maar wij moeten dus nog wel even voordat we NL uitrijden de tank volgooien...kunnen we iig nog 1400 km gratis verder ;)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:12:35 #140
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_93630056
Wij hebben met F twee keer gevlogen, naar Mallorca. Eén keer toen ze net 1 was en een keer toen ze net 3 was. Beide keren ging het harstikke goed, met name toen ze 3 was vond ze alles reuze interessant :P. We hadden ook alle keren het geluk dat we 's middags vlogen, dus geen gedoe met gebroken nachten. En Mallorca is natuurlijk maar twee uurtjes vliegen.

Dit jaar gaan we voor de derde keer naar Oostenrijk. De eerste twee jaren zijn we naar een boerderijhotel geweest, in het Salzburgerland en in Tirol. Dit jaar gaan we naar Karinthië, naar Landal Bad Kleinkirchheim. Wij vinden Oostenrijk fantastisch. Heel kindvriendelijk, netjes, schoon, goedkoop en met heel veel speciale kinderwandelingen in de bergen. Meestal gaan we 's ochtends wandelen in de bergen, of naar een kloof, en 's middags lekker zwemmen (ze hebben daar fantastische openluchtzwembaden :o ).

Ik heb al wel gezegd dat dit voorlopig het laatste jaar Oostenrijk is (ookal gaan we telkens naar een andere plek), volgend jaar weer eens Italië of Mallorca ;).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_99099966
Wij vertrekken volgende week vrijdag met de auto voor een weekje naar Zweden.
Halverwege blijven we overnachten in een hotel. En in het vakantiehuisje zelf zijn we van alle gemakken voorzien.

Voor onderweg hebben we voor dana zo'n dvd speler gekocht. we hebben de ipad bij ons en verder wou ik nog kijken voor zo'n blad wat je over de kinderstoel kunt zetten zodat ze kan tekenen ofzo.

Zijn er dingen die ik gegarandeerd ga vergeten en die wel erg handig zijn?
Ervaring/ tips voor lange autoreizen zijn erg welkom :Y

Ow en wist iemand hier dat je toestemming van de andere ouder nodig hebt als je een id voor je kind wilt aanvragen }:| Fijn als je wederhelft in mexico zit en pas volgende week terug is...wordt dus spoed id aanvragen voor 45 euro extra....bah bah
  Licht Ontvlambaar woensdag 6 juli 2011 @ 09:23:04 #142
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_99100838
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 08:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij vertrekken volgende week vrijdag met de auto voor een weekje naar Zweden.
Halverwege blijven we overnachten in een hotel. En in het vakantiehuisje zelf zijn we van alle gemakken voorzien.

Voor onderweg hebben we voor dana zo'n dvd speler gekocht. we hebben de ipad bij ons en verder wou ik nog kijken voor zo'n blad wat je over de kinderstoel kunt zetten zodat ze kan tekenen ofzo.

Zijn er dingen die ik gegarandeerd ga vergeten en die wel erg handig zijn?
Ervaring/ tips voor lange autoreizen zijn erg welkom :Y

Ow en wist iemand hier dat je toestemming van de andere ouder nodig hebt als je een id voor je kind wilt aanvragen }:| Fijn als je wederhelft in mexico zit en pas volgende week terug is...wordt dus spoed id aanvragen voor 45 euro extra....bah bah
Kun je het formulier niet mailen en door hem laten invullen? Kopie van zijn pas erbij en een brief waarin hij je machtigt, dat zou genoeg moeten zijn. Ik wist het ook niet de eerste keer, kon ik na anderhalf uur wachten bij gemeente met dat stomme formulier naar huis...

Zweden O+ Hele goede herinneringen aan, zijn we vaak op vakantie geweest. Ik wil er graag met Isa naar toe, liefst in combinatie met Denemarken (Legoland). Waar gaan jullie precies heen?

Ik heb voor Isa tegenwoordig een grote koptelefoon van skullcandy, dan kan ze filmpje kijken/muziek luisteren zonder dat wij er gaar van worden. Verder dus de iPad, haar iPod (een oude van ons) vol met K3 en Kinderen voor Kinderen en de Nintendo DS. Ik leg trouwens altijd onze kussen opgestapeld naast haar stoel, dan kan ze zo'n beetje onderuitgezakt hangen. Of een kussen tegen het raam aan haar kant... bij de Actionist hadden ze vorig jaar een soort magneetspeelspul, van my little pony. Dat was een grote hit hier, hele verhalen werden op dat dingen nagespeeld.

Altijd handig zijn natuurlijk natte doekjes, lekker zachte sokken, soepele kleren, knuffels enzo.

Wij hoeven dit jaar maar twee uur te rijden, als we een lang koffie pauze inlassen :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_99101255
Ik zou het formulier kunnen inscannen en naar hem kunnen mailen. Maar hoe krijg ik het dan weer terug. Hij heeft geen mogenlijkheid tot inscannen en ik heb nergens een fax staan...Helaas.
Naja ook een beetje stom om 1,5 week vantevoren pas erachter te komen dat je dochter nog geen ID heeft :@

Ah dat kussen is een goed idee ja :) En een dekentje.
Natte doekjes enzo dat staat al op mijn lijstje, dus dat komt goed :)
En inderdaad makkelijk zittende kleren, kijken of ik nog ergens een joggingpakje kan scoren (elk excuus om te kopen is een goed excuus :P)

Ik zal ook eens bij de action gaan kijken voor wat kleine dingetjes. Iets nieuws om mee te spelen is ze altijd wel weer even zoet mee :)

Wij gaan trouwens naar Himmeta (gem. Köping.) Dat ligt ongeveer een uurtje van Stockholm af en 3 kwartier van Eskilstuna :)
We hebben daar een leuk huisje gevonden van nederlandse mensen die 2 vakantiehuizen daar verhuren.
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 09:58:08 #144
45833 crew  Fogel
pi_99101590
Om de kinderen bezig/rustig te houden onderweg en op de bestemming nemen we mee:
* DVD speler met twee schermen (zorg ervoor dat de schermen aan de stoelen vastzitten, levensgevaarlijk om ze los te hebben slingeren!), een stuk of 10 DVDs en een UDB stick met nog meer visueel materiaal.
* 3x Nintendo DS (incl een berg spellen en een autolader)
* iPad
* 3x gogear of andere simpele (moet deze nog kopen), goedkope mp3 spelers met een klein scherm (makkelijker navigeren) waar we alle disney luisterboeken op gooien
* 3x fleecedeken
* 2x zo'n stoelhoes met vakken (onder andere een flessenhouder) zodat ze hun spul kwijt kunnen

En verder:
* een beperkte voorraad drinken, snoep, koekjes
Voor het geval ze de boel onderkotsen (hebben ze laatste paar keer gelukkig niet gedaan, maar genoeg ervaring)
* een makkelijk toegankelijke extra set kleding voor alle 3
* plastic zakken/tassen (voor afval)
* natte doekjes
* een rol keukenpapier

Tips: het eerste stuk zo ver mogelijk doorrijden en pas stoppen zogauw je kind aangeeft dat het nodig is (of dat nu de benen strekken is, toiletbezoek, lunch of overgeven is om het even). Als je perse iedere 2 uur wil stoppen (blijkbaar doen sommigen dat) kan je er vanuitgaan dat je tussendoor ook nog een paar extra keer moet stoppen vanwege je kind.

Verder, om een natuurlijke (en voor kinderen ook leuke) pauze in te lassen, zou ik het veer van Puttgarden naar Rødby pakken en van Helsingør naar Helsingborg. Tussen die twee veren in is het maar ca 2.5 uur rijden, Denemarken ben je zo doorheen. Maargoed, ik weet niet waar je je hotel geboekt hebt.
pi_99102099
Thnx, goede tips :)

We hebben een hotel in kopenhagen. Dat is ongeveer 8 uur rijden zonder pauze. Dus ik ga uit van 10 uur onderweg als je de pauzes erbij telt.

Ik weet dat we ergens een veerboot pakken, maar om eerlijk te zijn weet ik niet waar. Zou in elk geval een uurtje met de boot zijn tov ongeveer 3 uur rijden.

Denk niet dat we precies omde 2 uur stoppen. We zijnn beiden gewend langere afstanden te rijden, dus inderdaad pas stoppen als die kleine moet plassen of we iets willen eten ofzo.
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 10:27:14 #146
45833 crew  Fogel
pi_99102295
OK, als je bij Kopenhagen een hotel hebt zal je vast het veer Puttgarden-Rødby pakken, vanaf daar is het ca 2 uur naar Kopenhagen. Na de overnachting zou ik dan niet het veer van Helsingør naar Helsingborg pakken (want da's maar een halfuurtje rijden vanaf de stad), maar gewoon de (overigens supertoffe) brug naar Malmø en vanaf daar koers richting Stockholm.

Gaan jullie ook naar Astrid Lindgrens Värld (www.alv.se)? Ligt grof gezien op de route.
pi_99102735
Nee daar gaan we niet heen denk ik. Tenzij de reis erg meevalt voor die kleine, maar dat betwijfel ik.

Ben echt benieuwd hoe het gaat bevallen :)
pi_99102822
Nog twee weken en dan gaan we naar Italie. Kamperen. IK die zei dat ze nooit meer zou gaan kamperen gaat toch kamperen. Met een tent nog wel :o Ik zag in eerste instantie nogal op tegen het hele idee. Maar nu het dichterbij komt heb ik er gewoon erg veel zin in. Lekker de hele dag buiten, Seb die een beetje rond de tent scharrelt O+ Heerlijk zwemmen in het meer, Een peuter die dammetjes gaat bouwen met zijn vader.

We hebben ons wel voorgenomen om Seb niet met alle geweld in zijn thuisritme te houden. Voorgaande twee jaar zijn we in een appartement gegaan waar je het gewoon pikdonker kon maken in de slaapkamer en met airco. Dus dan blijf je sneller in je thuisritme. Op de camping lijkt me dat anders In een tent om half acht naar bed, geloof niet dat hij dan gaat slapen. Dus relax en go with the flow. Ben alleen benieuwd hoe me dat zal vergaan, ik raak nogal snel geirriteerd en in de stress als dingen niet gaan zoals ik ze vooraf had bedacht.

De autoreis gaat meestal wel redelijk. De eerste jaren was het een makkie. Seb vond het allemaal wel prima, sliep bijna de hele weg. Maar sinds hij twee is blijft hij gewoon constant wakker. Dus nu hebben we besloten om 's nachts te gaan rijden. Ik ben daar zelf niet zo'n fan van maar ook het feit dat we in een nogal 'zwart' weekend gaan rijden speelt mee. We gaan hem ook niet eerst nog op bed leggen en dan er weer uit halen. Hij blijft wakker tot we gaan rond 21 uur. Anders wordt hij wakker en blijft hij waarschijnlijk wakker tot een uur of vier in de ochtend.

Ik heb er zin in *O*
ti amo più di ieri ma meno di domani
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 10:51:25 #149
45833 crew  Fogel
pi_99102938
Dit jaar rij ik net na aankomst van de VS en kies er toch voor om overdag te rijden (zelfs al is het met een jet-lag totaal geen probleem om in de nacht te rijden - en 's nachts is het niet veel donkerder dan overdag hier).
Mijn herinnering aan 's nachts rijden: 3 krijsende kinderen achterin die het verrekken om te gaan slapen. Niet leuk en zeker niet voor herhaling vatbaar. Ook familieleden die 's nachts rijden hebben de grootste problemen om hun kroost te overtuigen dat het beter is om te slapen ipv tegen de slaap te vechten.
Ik hoop van harte dat het bij jou beter gaat!
pi_99103012
oe s'nachts rijden lijkt me niet fijn (vooral omdat ik in het donker ook niet zo goed zie
succes daarmee! ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')