Nee, zo luxe zijn we nietquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:27 schreef Meimeltje het volgende:
Ingrid: uhm toevallig geen schermpjes achterin de auto he?Hier kunnen ze dvdtjes kijken, erg handig denk ik voor als we 14 uur naar Italie moeten rijden
Verder andere spelletjes die ze kunnen doen? Boekjes? Geen idee wat jullie kids leuk vinden.
bedoel je dan het reizen of de bestemming?quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:25 schreef Claudia_x het volgende:
Ik schipper tussen 'wij vinden het leuk en de kinderen moeten we daar maar zo vroeg mogelijk aan wennen' en 'we moeten onze behoeftes aanpassen zolang ze nog zo klein zijn'.
Nou, op alle fronten. Het reizen is natuurlijk onlosmakelijk verbonden met de bestemming.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:25 schreef snoopy het volgende:
[..]
bedoel je dan het reizen of de bestemming?
Tegen het autorijden kijk ik niet zo op. Dat komt wel goed, en als het niet lekker gaat dan houd je inderdaad even pauze. Ik heb sowieso een nogal romantisch beeld van op pad gaan met de eigen auto, koelbox achterin, tussenstops aan picknicktafels.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:28 schreef Sorbootje het volgende:
Claudia, ik begrijp je gevoel echt helemaal. Maar door hoe goed het vorig jaar ging, terwijl ze toen echt een hekel had aan lang in de auto zitten, durf ik het toch aan. En je komt er pas achter hoe het gaat als je het gewoon doet.
We zitten in de plaats Campiglia Manittima, volgens mij 60 km van Pisa. Krijg het kaartje nu niet geopend.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:21 schreef Claudia_x het volgende:
Meimeltje, in de buurt van Luca en Pisa? Of ga je meer richting Cinque Terre?
Dat zijn van die mooie herinneringenquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Tegen het autorijden kijk ik niet zo op. Dat komt wel goed, en als het niet lekker gaat dan houd je inderdaad even pauze. Ik heb sowieso een nogal romantisch beeld van op pad gaan met de eigen auto, koelbox achterin, tussenstops aan picknicktafels.Zucht, misschien toch maar een vakantie doen. Hoelang rijden jullie erover?
Italië is inderdaad een heerlijk kindvriendelijk land. Dat viel me van Zuid-Frankrijk trouwens ook erg mee. We zijn eens voor een lunch in een afgelegen plaatsje in een nogal deftig restaurant beland. Het was te laat om nog iets anders te zoeken, dus we hebben het risico maar genomen. Ivan heeft me toen wat bekijks gehad! En er is veel in z'n wangen geknepen.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:45 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ga even kijken of Eliza was here een leuke aanbieding heeft. Het lijkt me heerlijk om een zwembad erbij te hebben.
Ik ben niet zo moeilijk om te praten.![]()
Wij hebben een tijdje geleden al heel goedkope tickets naar Rome geboekt met de KLM. Easyjet zou ik bijvoorbeeld nooit doen met kinderen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 11:50 schreef miss_sly het volgende:
snoopy, is vliegen met huurauto goedkoper dan met de autoslaaptrein?ik dacht dat dat een superdure optie zou zijn!
Tot je een keer buiten Europa op vakantie wilquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Voor ons is het eigenlijk altijd duurder, bedenk ik me, omdat we een leaseauto rijden waarmee we bovendien in heel Europa kunnen tanken. Dus tja, dan is een ticket en autohuur altijd duurder natuurlijk.
Ja, maar het ging nu over Italie en Zuid-Frankrijkquote:Op woensdag 2 maart 2011 12:21 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tot je een keer buiten Europa op vakantie wil
Een recent Deens onderzoek toont aan dat het besmettingsrisico van influensa in een vliegtuig slechts marginaal hoger is dan op de grond, en dan zelf alleen als je naast een besmet persoon zit, als je elders in een vliegtuig zit is er geen verschil tussen in de lucht en op de grond.quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:50 schreef Hik het volgende:
...knip...
Over gezondheid: ik ken ook geen specifieke onderzoeken die gaan over de gezondheid van kleine kindjes en vliegen. Volgens mij zijn er ook geen specifieke gezondheidsrisico's. Voor volwassenen is het overheersende gezondheidsrisico van vliegen de medepassagiers: de kans is verreweg het grootst dat je een verkoudheid oploopt (ook door de vaak nogal heftige airco). Dat geldt natuurlijk ook voor de kleintjes.
Noorse en Deense artsen zijn het er niet helemaal over eens... Door de drogere lucht in een vliegtuig wordt de slijmlaag aangetast waardoor je vatbaarder zou kunnen worden zegt de ene onderzoeksgroep, en de andere zegt dat het besmettingsrisico hetzelfde is in andere situaties op de grond.quote:Op woensdag 2 maart 2011 14:23 schreef Hik het volgende:
Hm, grappig. Wij hebben hier een "college" gehad van een arts van het Havenziekenhuis, die praatte over de risico's van onze reizen. Met al die tropische reizen was "luchtwegproblemen" verreweg het grootste risico, met specifiek genoemd: koude airco's in hotels (vs buiten) en het vliegtuig als "infectiehaarden".
Maargoed: hij heeft het niet vergeleken met de bus, verjaardagsfeestjes en wachtkamers hoor, dus wellicht is dat net zo erg.
Doe ons ook zo'n pas!quote:Op woensdag 2 maart 2011 12:17 schreef miss_sly het volgende:
Voor ons is het eigenlijk altijd duurder, bedenk ik me, omdat we een leaseauto rijden waarmee we bovendien in heel Europa kunnen tanken. Dus tja, dan is een ticket en autohuur altijd duurder natuurlijk.
Kun je het formulier niet mailen en door hem laten invullen? Kopie van zijn pas erbij en een brief waarin hij je machtigt, dat zou genoeg moeten zijn. Ik wist het ook niet de eerste keer, kon ik na anderhalf uur wachten bij gemeente met dat stomme formulier naar huis...quote:Op woensdag 6 juli 2011 08:20 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Wij vertrekken volgende week vrijdag met de auto voor een weekje naar Zweden.
Halverwege blijven we overnachten in een hotel. En in het vakantiehuisje zelf zijn we van alle gemakken voorzien.
Voor onderweg hebben we voor dana zo'n dvd speler gekocht. we hebben de ipad bij ons en verder wou ik nog kijken voor zo'n blad wat je over de kinderstoel kunt zetten zodat ze kan tekenen ofzo.
Zijn er dingen die ik gegarandeerd ga vergeten en die wel erg handig zijn?
Ervaring/ tips voor lange autoreizen zijn erg welkom
Ow en wist iemand hier dat je toestemming van de andere ouder nodig hebt als je een id voor je kind wilt aanvragenFijn als je wederhelft in mexico zit en pas volgende week terug is...wordt dus spoed id aanvragen voor 45 euro extra....bah bah
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |