abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 januari 2011 @ 07:10:27 #1
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91599688
Hier verder!

8-)

Het vorige topic:
Zomervakantie 2011 met kind(eren) #2
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
  donderdag 20 januari 2011 @ 07:29:42 #2
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_91599800
Ah, goed topic, ik kom ook eens even meelezen :) Wij willen dit jaar echtechtecht weer gaan kamperen, ik heb er vorig jaar zo'n zin in gehad! Hebben mensen nog leuke tips voor een autovakantie met tent? Wij willen niet al te ver rijden i.v.m. anderhalfjarig jongetje op de achterbank, maar zijn eigenlijk een beetje uitgekeken op Duitsland en België.. Lekkere combi ook echt :|W

We zitten nu in de richting van Friesland, Groningen en Waddeneilanden te denken, maar tips zijn dus welkom :)
3!
  donderdag 20 januari 2011 @ 07:47:07 #3
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_91599946
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:29 schreef Incantrix het volgende:
Ah, goed topic, ik kom ook eens even meelezen :) Wij willen dit jaar echtechtecht weer gaan kamperen, ik heb er vorig jaar zo'n zin in gehad! Hebben mensen nog leuke tips voor een autovakantie met tent? Wij willen niet al te ver rijden i.v.m. anderhalfjarig jongetje op de achterbank, maar zijn eigenlijk een beetje uitgekeken op Duitsland en België.. Lekkere combi ook echt :|W

We zitten nu in de richting van Friesland, Groningen en Waddeneilanden te denken, maar tips zijn dus welkom :)
Ik vraag me altijd af wat de reden is dat mensen met kleine kinderen niet te ver willen rijden? Merkt het kind iets? Nee :N, meestal slapen ze toch wel.

En het weer is in zuidelijk Europa stukken beter dan de wadden eilanden
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:01:23 #4
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91600078
Ja, het hangt een beetje van je kind af natuurlijk, maar die van mij slaapt inderdaad al als ze de mc ziet! :')
Volgens mij is een stuk rijden veel lastiger als ze ouder zijn.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_91600091
quote:

Heb tussen mijn 0de en 12de elke zomer 3 weken op Terschelling doorgebracht met kamperen, heerlijke vakanties waren dat in mijn herinnering.
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:47 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Ik vraag me altijd af wat de reden is dat mensen met kleine kinderen niet te ver willen rijden? Merkt het kind iets? Nee :N, meestal slapen ze toch wel.

Het goede weer is vooral leuk voor de ouders, een kind speelt ook in de regen graag buiten.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:17:27 #6
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91600258
Maar de ouders hebben toch ook vakantie? :?

Bovendien speelde ik als kind echt niet graag in de regen eigenlijk. :{
pi_91600281
Nog 4,5 maand *O* dan gaan we heerlijk naar Turkije! Ben ook zo benieuwd hoe muppetje het met de vliegreis doet! Gewoon heerlijk 2 weken zon, zee, strand, luieren.. beetje tripjes maken O+ héérlijk!
  donderdag 20 januari 2011 @ 08:45:53 #8
95408 Incantrix
pi_91600603
quote:
Op donderdag 20 januari 2011 07:47 schreef dabadbass het volgende:

[..]

Nou, dat heeft slechts gedeeltelijk met het kind te maken. Mijn lief heeft geen rijbewijs, dus ik moet in mijn eentje het vervoer voor mijn rekening nemen. Naar Italië rijden doe ik best, vind ik prima te doen, mits ik uitgerust ben. Juist dat heb je met een klein ventje niet zo in de hand, op het moment krijgt hij bijvoorbeeld net een paar kiezen en tanden en dan is het krijsen 's-nachts. Ik zou dan mijn lief kunnen sturen, maar zelf word ik daar heus ook wakker van.. Daarnaast is Stef nu op een leeftijd dat hij niet meer zomaar in slaap valt als je hem in zijn autostoeltje stopt en van een rit naar mijn schoonouders (ca. 1,5 uur rijden) raakt hij verveeld als hij niet moe is en dat betekent dus.. Janken, ja :P Ik heb gewoon geen zin om uren met een jankend kind in een auto te gaan zitten.

DroogDok, Terschelling staat hier erg hoog op het lijstje, we zaten te denken aan een combi met Oerol misschien, we twijfelen alleen of we Stef mee willen nemen naar Oerol of dat we zelf samen een weekendje willen.. Leuk dat je dat zegt in elk geval, dank je wel voor je tip :)

Eigenlijk wil ik het aller-liefste naar italië weer, maarja.. Bovenstaande in combi met de sowieso vermoeiende reis.. :{
3!
pi_91601140
Gaat er niet een auto trein incantrix?

Ik wil ook heel graag weer kamperen en naar Italie. Maar denk dat we dit jaar niet gaan omdat we dan net verhuisd zijn
pi_91601640
Kan me voorstellen dat het voor jou alleen wat ver rijden is naar Italie of Zuid-Frankrijk. Misschien wel ergens midden Frankrijk en dan in 2 keer rijden? Als je naar het buitenland en meer kans op mooi weer zou willen,
De Wadden-eilanden zijn wel leuk, inderdaad. Zelf niet echt tips, maar daar wil ik met Senna ook nog eens heen.

mrien, ja, verhuizen is ook nogal wat. Ik hoop ook zo rond de zomer te kunnen verhuizen, maar dan hebben we hopelijk al een fijne vroege vakantie gehad :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_91601945
Trix is het misschien een idee om zo'n hoofdsteun-dvdspeler aan te schaffen? Dat als Stef zich verveeld op zulke stukken dat hij dan een filmpje (of 30 :+ ) van t een of het ander kan kijken?

Wij gaan niet op vakantie dit jaar, geen geld voor. We gaan denk ik gewoon maar lekker vaak naar het bos en picknicken enzo. :) Ik heb wel enorme zin om in de zomer een dagje naar de Efteling te gaan of een dierentuin.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:16:37 #12
95408 Incantrix
pi_91602452
Mrien, dát is wel een interessante, wij hebben ooit wel eens een autotrein genomen in Italië zelf, maar dat was om een pas over te steken ofzoiets.. En ohja, dat gaat wel even voor inderdaad. Volgend jaar misschien ;)

Miss, als we verder als een km. of 700/800 gaan moeten we sowieso minimaal één overnachting doen, als je alle pauze-tijden conform de voorschriften in acht neemt en dan ook nog ergens moet dineren doe je in je eentje ongeveer 11 uur over een reis van ongeveer 900 km., dat was de afstand van onze huwelijksreis en die hebben we dus in één ruk gereden. We vertrokken toen om een uur of 9 van de camping en waren om 10 uur in de avond thuis, En dan waren we toen nog kinderloos.. We zijn het afgelopen jaar naar Schiermonnikoog geweest en dat vonden we écht heel fijn, we hebben ervan genoten. We misten alleen het kamperen heel erg, vandaar dat we dit jaar toch de tent weer mee willen :)

Huup, ik heb er wel eens aan zitten denken, maar ik vraag me af of hij daar lang naar zou kijken.. Ik ken ook niemand waarvan ik er eentje zou kunnen lenen om te proberen en dan vind ik het toch wel een uitgave, als het een gok is zeg maar :)
3!
pi_91602937
oh ja das ook weer zo natuurlijk, ik heb er zelf ook geen anders had je die van ons wel kunnen lenen.

Trouwens, Luxemburg is ook erg leuk, wij zijn een jaar of 3 geleden op camping Birkelt geweest, is goed bevallen. In een uur of eh 5 ofzo te rijden.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 10:54:07 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91603560
Maar als je graag naar Italië gaat, is het dan geen optie om een beetje de goedkope vliegaanbieders in de gaten te houden? Terschelling kun je achter de hand houden als dat niet lukt natuurlijk, want ook leuk. Je zoontje vliegt nog gratis tot z'n tweede.
pi_91604045
Maar dan heb je daar geen vervoer, tenzij je een auto huurt. nie erg als je in een resort zit ofzo, maar als je graag kampeert dan is eigen vervoer wel fijn denk ik.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:21:28 #16
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91604318
Maar je kan dan toch een tent huren ter plekke? Wij hebben in Denemarken een tent gehuurd en dat is héél goed bevallen. Wel kamperen, niet op de grond liggen, gewoon normaal koken (voor mijzelf is zo'n campinggasje niet erg, maar met drie hongerige kinderen... :X )

En je moet natuurlijk érgens consessies doen. Of de temperatuur, of zélf kamperen. Nou, en dan wist ik het wel!! Zat ik liever in Italië. Helemaal nu je nog niet aan vakanties gebonden bent. wij want vakanties zijn in het hoogseizoen gewoon wel 5 keer duurder. }:|
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91604418
jawel maar dan kun je nog steeds niet van de camping af. Dat bedoelde ik meer. :)

Wij hadden vroeger ook van die kant-en-klare bungalow tenten, heerlijke vakanties waren dat O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:26:42 #18
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91604492
snap ik. Maar een fiets huren? of een auto idd. Ik denk dat als je het uitrekent het misschien ook nog wel voordelig uit kan pakken. Bestaat er niet zoiets als een fly'n drive??
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_91604569
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 11:26 schreef debuurvrouw het volgende:
snap ik. Maar een fiets huren? of een auto idd. Ik denk dat als je het uitrekent het misschien ook nog wel voordelig uit kan pakken. Bestaat er niet zoiets als een fly'n drive??
ja dat bestaat :Y
staat er een huurauto voor je klaar opt vliegveld.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 11:30:59 #20
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_91604640
ja, je kan zien dat ik nog nooit van het erf ben geweest hè. :P vlieg'n da's niks foor ons boer'n van but'n. :+
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:38:13 #21
95408 Incantrix
pi_91607094
Mjah, maar dat vertienvoudigt de kosten van een vakantie wel. Niet dat ik het er per sé niet aan uit wil geven ofzo, maar ik vind het ook wel een lekker gevoel als ik voor 300 of 400 euro een hele vakantie incl. vervoer en alles kan regelen :) Wij zijn ook net verhuisd en hoewel we best een luxere vakantie kunnen betalen vind ik het toch ook wel fijn als ik een deel van mijn vakantiegeld kan sparen (lief heeft geen vakantiegeld in de gebruikelijke zin des woords). En ik weet niet, is vliegen wat, met zo'n kleintje? Dat weet ik dus écht niet eigenlijk :)
3!
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:41:21 #22
95408 Incantrix
pi_91607197
God, ik voel me nu echt een onwijze zeurpiet, haha! Maar ik weet niet, de kosten van een vakantie lopen zo op als je niet oplet. Laatst had ik het er met een collega over dat we beiden ooit eens de Maledieven wilden bezoeken. Zij riep vervolgens "oh, maar dat kan al vanaf 900 euro per persoon, dus dat valt best mee!" en ik verslikte me zowat in mijn thee.. Zelfs naar Canada waren wij maar iets van 400 euro per persoon incl. autohuur kwijt voor 2 weken ofzo. Ik ben gewoon een krent :D
3!
pi_91607521
Incantrix de Ardennen is ook heel leuk, luxemburg ook, de eilanden natuurlijk ook.
Over drenthe hoor ik ook leuke verhalen.

En ik weet niet hoever normandie voor je reizen is? maar dat is ook heel leuk
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:57:03 #24
95408 Incantrix
pi_91607841
Normandië! :o Dat ik dáár nou nooit op ben gekomen joh! We hebben het er al vaker over gehad om daar eens heen te gaan, maar het is er nooit van gekomen.. Thnx, Bar! :* Rouen is een beetje de hoofdstad? Dat is zo'n 5 uur rijden vanaf hier, dat klinkt erg goed..

Owja, en Ardennen zijn we dus vaker geweest en daar ben ik een beetje klaar mee geloof ik. Wel heel mooi, maar ook zo.. Gewoon, ondertussen. Luxemburg zijn we ook niet zo lang geleden nog geweest (hetzij de hoofdstad).

Vorig jaar op weg naar de boot naar Schiermonnikoog reden we door een soort natuurgebied in (ik geloof) Friesland, het laatste stukje en dat viel me ook op omdat het er zo mooi was. Nooit geweten :)
3!
pi_91607884
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Incantrix het volgende:
Normandië! :o Dat ik dáár nou nooit op ben gekomen joh! We hebben het er al vaker over gehad om daar eens heen te gaan, maar het is er nooit van gekomen.. Thnx, Bar! :* Rouen is een beetje de hoofdstad? Dat is zo'n 5 uur rijden vanaf hier, dat klinkt erg goed..

M'n pa heeft daar een huis en als je meer informatie over de omgeving wilt kan ik daar wel voor zorgen hoor.
  donderdag 20 januari 2011 @ 12:59:06 #26
95408 Incantrix
pi_91607909
Oh, wat lief, dank je wel O+ Ik denk dat dit wel een érg goede mogelijkheid zal zijn ja :) Qua weer, wat is handiger naar jouw idee? Juni of september? Zal elkaar vast niet veel ontlopen?
3!
pi_91608025
Je kunt het weer het beste vergelijken met hier, in de zomer kan het ietsjes warmer zijn maar niet overdreven.
Wij zijn vorig jaar in mei geweest en hadden de hele week eigenlijk prachtig weer op 2 dagen na dat was afentoe regen.

m'n pa gaat een aantal keer per jaar voornamelijk voorjaar en najaar en dan tussendoor proberen ze ook nog.
Voorjaar is wel fijner denk ik, alhoewel het najaar kan daar ook erg lekker zijn alleen wel vroeger donker dan hier. In juni heb je dat nog niet dan is het daar langer licht dan hier.
pi_91608168
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 12:59 schreef Incantrix het volgende:
Oh, wat lief, dank je wel O+ Ik denk dat dit wel een érg goede mogelijkheid zal zijn ja :) Qua weer, wat is handiger naar jouw idee? Juni of september? Zal elkaar vast niet veel ontlopen?
Voor het regenvrije weer hoef je op zich niet naar Normandië :+
Voor de natuur en omgeving wel O+ O+
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  donderdag 20 januari 2011 @ 13:09:30 #29
95408 Incantrix
pi_91608305
Mah, regenvrij hoeft op zich ook niet per sé, maar sommige plekken hebben dan zo'n periode dat het beter werkt qua weer als andere ;) Tijdens onze huwelijksreis in Zwitserland zaten we in een dal dat een soort van.. Hoe heette dat nou ook al weer? Nouja, er zat een soort van raar drukgebied daar, waardoor het weer in de rest van europa het dal compleet voorbij trok, het was er bijna altijd mooi weer. In heel europa waren er die zomer (en die weken dat wij daar zaten) enórm heftige regenvallen, overstromingen, weet ik veel wat.. Nouja, wij hadden elke nacht een bui en in de ochtend zaten we gewoon weer in ons t-shirtje buiten te ontbijten O+

Maar van dit soort plaatjes wordt ik wel blij:

:)
3!
pi_91608471
m'n pa zit op een goed half uur van de mont saint michel vandaan, en dan in een afgelegen stuk, zo'n 10 km van de dichtsbijzijnde stad.
Echt zo rustig en kalm.
Zodra hij met pensioen mag gaan ze daar ook naartoe emigreren, kunnen we nog vaker langskomen O+
pi_91608510
quote:

Ik zeg Friesland, dan kun je gezellig bij mij komen beppen.
pi_91608583
Wij hebben net besloten dat we in mei naar Italia gaan. Liguria om precies te zijn. Zin in!
pi_91608726
Of de Champagnestreek? Niet zoveel verder dan de Ardennen en ik vind het daar ook heel mooi.
Wij zouden graag eind augustus op reis gaan, ons kindje wordt in juni verwacht. We hadden gedacht om ofwel naar Friesland of Normandië (beide vanuit België zo'n 400km) te gaan. Denken jullie dat dit realistisch is? We zouden waarschijnlijk een huisje huren, zijn er dan zaken (buiten een babybedje enzo) waar we zeker moeten op letten?
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:07:20 #34
95408 Incantrix
pi_91610961
Dat ziet er súpermooi uit, Sorbo! *O*

Wasspeld, dank je voor je tip, die ga ik ook eens even op mijn gemakje bekijken van het weekend :) En euhm, ja, volgens mij mag zo kleintje max. 2 uur in de cosi en moet er dan minstens een half uur pauze (buiten de maxicosi) zijn, meen ik me te herinneren? 400 km. moet dan prima te doen zijn met 1 pauze, toch? Qua zaken om op te letten zou ik zeggen: controleer vooral GOED het bedje voor je het in gebruik neemt, bij onze vakantie vorig jaar was het bedje krom, maar dat hadden we niet gezien, dat heeft onze hele vakantie een soortement van.. Ja, niet verpest, maar op zoveel slaapgebrek hadden we echt niet gerekend en de vakantie heeft er toch een naar tintje van gekregen. Stef sliep toen zo slecht dat we de hele vakantie en nog wéken nadien een kind met slaapproblemen hadden :') Verder heb je volgens mij niet zo veel nodig..
3!
pi_91611347
Dan nemen we misschien beter sowieso een reisbedje mee...
't zal nu nog een beetje ver zijn, maar toen ik las wat je schreef over dat dal in Zwitserland, dacht ik direct aan Cornwall in Engeland. Er is daar zo'n beetje een microklimaat waardoor het er bijna altijd warmer en beter weer is dan in de rest van Groot-Brittannië, 't is daar echt zalig.
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:22:59 #36
95408 Incantrix
pi_91611674
Microklimaat! Dát woord zocht ik :D Raar is dat he? Wel handig als je daar net zit in zo'n periode van rotweer, mensen kwamen van een paar campings verder onze camping op met een auto vol zeiknatte spullen..
3!
pi_91611831
Dat was daar ook zo, we hadden al de hele tijd door de regen en het grijs weer gereden, maar van zodra we dichter bij onze vakantiestemming kwamen werd het helblauwe lucht, 4 graden warmer, er zaten zelf zeehonden en zeeleeuwen... Ik wil er later zeker terug met wat grotere kindjes!
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:28:25 #38
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91611955
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 07:47 schreef dabadbass het volgende:

Wij hebben er geen problemen mee om verder te rijden, maar om nou te zeggen dat kindlief niks merkt... :N
We zijn in november naar Parijs geweest. Ritje van ruim 4,5 uur met 9 maanden oude baby die dus de hele reis wakker is geweest.

Wij hebben al geboekt voor Zwitserland (Graubünden) in het voorjaar en Italië (Lago Majore) in de zomer. Heenreis stoppen we dan in Zuid-Duitsland
  donderdag 20 januari 2011 @ 14:30:55 #39
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91612087
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:09 schreef Incantrix het volgende:
Mah, regenvrij hoeft op zich ook niet per sé, maar sommige plekken hebben dan zo'n periode dat het beter werkt qua weer als andere ;) Tijdens onze huwelijksreis in Zwitserland zaten we in een dal dat een soort van.. Hoe heette dat nou ook al weer? Nouja, er zat een soort van raar drukgebied daar, waardoor het weer in de rest van europa het dal compleet voorbij trok, het was er bijna altijd mooi weer. In heel europa waren er die zomer (en die weken dat wij daar zaten) enórm heftige regenvallen, overstromingen, weet ik veel wat.. Nouja, wij hadden elke nacht een bui en in de ochtend zaten we gewoon weer in ons t-shirtje buiten te ontbijten O+

Maar van dit soort plaatjes wordt ik wel blij:

[ afbeelding ]

:)
Ow, daar is het ook heel erg mooi!
we hebben paar jaar geleden autorondreis gemaakt in Normandië/Bretagne
pi_91617795
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:16 schreef Sorbootje het volgende:
Wij hebben net besloten dat we in mei naar Italia gaan. Liguria om precies te zijn. Zin in!
Wil je links of rechts van Genua dan? Veel accomodaties in de reisgidsen zijn gericht op de linkerkant maar rechts langs de kust is het veel mooier.
Qua kindvriendelijkheid kan ik er weinig over zeggen. Wij zaten in een veel te luxe hotel omdat ik 20wkn zwanger was en stik beroerd en dus niet wilde kamperen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_91618314
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 13:19 schreef wasspeld het volgende:
Of de Champagnestreek? Niet zoveel verder dan de Ardennen en ik vind het daar ook heel mooi.
Wij zouden graag eind augustus op reis gaan, ons kindje wordt in juni verwacht. We hadden gedacht om ofwel naar Friesland of Normandië (beide vanuit België zo'n 400km) te gaan. Denken jullie dat dit realistisch is? We zouden waarschijnlijk een huisje huren, zijn er dan zaken (buiten een babybedje enzo) waar we zeker moeten op letten?
Wij zijn pas naar een huisje weggeweest met Ilse (2,5 mnd) en zij heeft in de kinderwagenbak geslapen. Die hadden we toch mee omdat we wilden wandelen, en zij sliep er goed in. We vonden het bedje wat daar stond zo groot.
Wij gaan ws dit jaar in de zomer naar Ameland. Ik denk dit jaar nog in een huisje. Volgend jaar kamperen (al is mijn man niet zo'n kampeerder) dat lijkt me zo leuk.
*poef* nu is het weg
pi_91619269
Ik had nog niet eens aan de kinderwagenbak gedacht. Die gaat in ieder geval mee... Bedankt voor de tip :-) Zijn er anders nog zaken om bij na te denken met zo'n kleintje? Ik moet nog alles leren :) Het jaar daarna willen we ook liefst terug gaan kamperen. Dat vinden we alletwee het leukst!
pi_91619382
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:08 schreef wasspeld het volgende:
Ik had nog niet eens aan de kinderwagenbak gedacht. Die gaat in ieder geval mee... Bedankt voor de tip :-) Zijn er anders nog zaken om bij na te denken met zo'n kleintje? Ik moet nog alles leren :) Het jaar daarna willen we ook liefst terug gaan kamperen. Dat vinden we alletwee het leukst!
Ik ben ongeveer een week van te voren een lijstje gaan maken, schreef op wat ik gebruikte. Luiers hebben we niet meegenomen, alleen wat voor de eerste dag.
*poef* nu is het weg
  donderdag 20 januari 2011 @ 17:48:40 #44
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91621028
Incantrix: over vliegen met een kleintje: het hangt natuurlijk van jezelf en je kind af, maar het is me 1000% meegevallen. Neve was 8 weken toen en heeft gewoon geslapen. Je moet maar zo denken: in de auto is er een aan het rijden en zit je "vast". In het vliegtuig kun je samen met je kind(eren) bezig zijn en kun je ook nog eens op en neer lopen.

Denk even goed na over de kinderwagen bak: Neve past nog steeds in de bak als we een stukje lopen, maar slapen is toch heel wat anders. Ze slaat steeds met haar armpjes tegen de randen en dat vind ik een beetje sneu.
Het voordeel van sommige reisbedjes is dat je ze ook als box kunt gebruiken.
pi_91621301
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:48 schreef Hik het volgende:
Incantrix: over vliegen met een kleintje: het hangt natuurlijk van jezelf en je kind af, maar het is me 1000% meegevallen. Neve was 8 weken toen en heeft gewoon geslapen. Je moet maar zo denken: in de auto is er een aan het rijden en zit je "vast". In het vliegtuig kun je samen met je kind(eren) bezig zijn en kun je ook nog eens op en neer lopen.

Denk even goed na over de kinderwagen bak: Neve past nog steeds in de bak als we een stukje lopen, maar slapen is toch heel wat anders. Ze slaat steeds met haar armpjes tegen de randen en dat vind ik een beetje sneu.
Het voordeel van sommige reisbedjes is dat je ze ook als box kunt gebruiken.
Ilse heeft tot 2 wkn geleden alleen nog maar in de kinderwagen geslapen :@ . Ze sliep wel ingebakerd, dus geen last van de zijkanten enzo.
*poef* nu is het weg
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:02:15 #46
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91621507
Als het past is het prima natuurlijk. Neve slaapt los en in een ledikantje sinds ze twee weken is. Ze slaapt dan ook gewoonlijk met haar armpjes wagenwijd. Dus geen wonder dat ze die bak niks vindt. :)
  donderdag 20 januari 2011 @ 18:02:43 #47
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91621527
Wagenwijd is best een leuke woordspeling trouwens. :P
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:02:23 #48
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_91627549
Wij gaan komende zomer kamperen O+ voor t eerst met onze 'nieuwe' vouwwagen. De campingbedjes kunnen er waarschijnlijk niet allebei in staan, dus we wilden de heren 'los' in de cabine leggen. Moet kunnen, toch?? Wat denken jullie??

KJ, je hebt ook van die deryan tentjes, ken je die? Die zijn superhandig om mee te nemen, zit een opblaasbaar matrasje bij. Ideale dingen, vind ik. :Y
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:03:38 #49
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91627613
Wij hebben iets soortgelijks, maar dan van Nomad. Heel leuk ding en superlicht. Kan dus ook makkelijk mee met het vliegtuig.
  donderdag 20 januari 2011 @ 20:47:20 #50
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_91630209
oeh aansluittopic.
Incantrix, de champagnestreek is erg gaaf, tenminste I like it, ook leuk om te fietsen.

Wij zijn vorig jaar naar Mallorca geweest met Noortje, prima te doen, aanleggen tijdens stijgen en dalen en ze was heel lief. Wij waren er echt hartje zomer, Noortje was 3,5 maand en het was veel te warm voor haar. Ze kwam echt voor 10 voedingen per dag ineens, niet fijn,

Dit jaar gaan wij weer in Frankrijk kamperen, dit jaar in de buurt van Macon. Noortje is dan 15 maanden, het is zonder stop 8 uur rijden dus met stops 10 uur. We rijden dan rond 12 uur 's nachts weg of zo.
  Moderator donderdag 20 januari 2011 @ 20:53:47 #51
45833 crew  Fogel
pi_91630555
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:48 schreef Hik het volgende:
Vliegen met kinderen is inderdaad geen probleem, ik weet al niet eens meer hoevaak ik met mijn kinderen in een vliegtuig heb gezeten. Maar misschien dat het anders is voor ouders die zelf niet gewend zijn aan veel reizen? Hik en ik vliegen beiden nogal eens voor het werk, dus we kennen de klappen van de zweep
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_91636207
Helaas voor ons even geen zomervakantie, eerst maar eens bevallen enzo. Wel gaan we nog een weekje naar Port Greve eind januari. En ik hoop echt dat we in het najaar nog even naar de zon kunnen, ik vind vliegen met een uk geen probleem en ik ben zo'n iemand die echt zon nodig heeft om de winter door te komen...
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  vrijdag 21 januari 2011 @ 08:06:55 #53
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91647015
Mefke, hoe ver ben je? Ik ben met 5 maanden nog naar Cuba geweest en dat was echt een geweldig goed idee. Lekker in de warmte, nog even samen en voor mijn vriend ook de mogelijkheid om even van heel dichtbij de buik mee te maken. Plus, men was daar nog veel leuker over zwanger zijn dan hier.
Natuurlijk hangt het er vanaf hoe je je voelt en waar je van houdt, maar ik zou het zo aanraden.

Ok, maar dit is dus Op vakantie met aanstaande kinderen. :+
pi_91649949
Wij hadden nog een kleine citytrip gepland als ik juist 6 maand ver ben, maar nu heb ik geen idee of die nog kan doorgaan aangezien ik voorlopig moet rusten. Ik ben blij dat ik niet iets ver gepland heb, want da's nog minder leuk als je het moet annuleren! Geen idee of ik een reis naar Cuba zou durven boeken.
pi_91650173
Wat een verschillende ideeen allemaal.
Ik boek vanavond onze vakantie. Twee weken Zuid Frankrijk aan zee (bij Perpignan) in juni. Meiden zijn dan 4 jaar en 14 maanden. We rijden dan in 2 keer met een overnachting bij Clermont Ferrand. Dat is voor ons 850 km op dag 1 en dan nog zo'n 400 km op dag 2. En we zullen zien hoe het gaat achterin de auto. Oudste heeft geen problemen met auto rijden. Denk dat ik haar wel een mp3 speler ga geven, want 8 uur Mega Mindy liedjes is me toch te veel. Of misschien toch een dvd-ding achterin?
  vrijdag 21 januari 2011 @ 14:43:51 #56
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_91660173
Hai wasspeld, als je nog graag even weg wilt kun je natuurlijk ook kijken naar iets dat beter bij je conditie past. Met 8 maanden wilde ik zooo graag nog even de deur uit, maar ik was echt heel snel moe. We zijn toen een weekend naar Brussel geweest. De eerste nacht in een hotel in de stad, waar we een beetje op een terrasje hebben gezeten en lekker hebben gegeten. De tweede dag zijn we naar een hotel buiten de stad gegaan met een hele mooie spa, waar ik lekker heb gezwommen en ben gemasseerd. Het leek na afloop wel of ik een week was weggeweest! ^O^
pi_91757089
Ja, nu bekeken was een vakantie ergens in de Ardennen ofzo veel beter geweest. Brussel is voor ons niet echt een idee, we werken er allebei, maar zo'n verwendag spreekt mij wel aan. Het zal van de dokter afhangen. Als hij vindt dat we weg kunnen, zal het natuurlijk heel rustig aan zijn. We zijn al regelmatig naar Parijs geweest, dus we willen vooral regelmatig iets gaan drinken, naar de mensen kijken, op een bankje zitten,... 't wordt niet de race om alle monumenten te zien.
Als de dokter oordeelt dat ik echt moet blijven rusten, zal ik waarschijnlijk nergens naartoe kunnen gaan.
pi_91824545
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 08:20 schreef Orea het volgende:
Nog 4,5 maand *O* dan gaan we heerlijk naar Turkije! Ben ook zo benieuwd hoe muppetje het met de vliegreis doet! Gewoon heerlijk 2 weken zon, zee, strand, luieren.. beetje tripjes maken O+ héérlijk!
Als je jonge kinderen hebt zou ik me wel goed laten voorlichten of je hotel/appartement wel kindvriendelijk is. ( geschikt voor kinderwagens enz )
Kinderen: 2 Dochters, Anja (6 jaar) en Linda (9 jaar)
Dol op: H&M Kids, V&D, Artis en Efteling.
  Moderator maandag 24 januari 2011 @ 22:32:15 #59
5428 crew  miss_sly
pi_91825073
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:24 schreef Marloess020 het volgende:

[..]

Als je jonge kinderen hebt zou ik me wel goed laten voorlichten of je hotel/appartement wel kindvriendelijk is. ( geschikt voor kinderwagens enz )
Ik denk dat ze daar wel aan gedacht hebben.

Morgen even de reis doornemen met mijn ouders, en als die akkoord zijn, gaan we in mei idd naar het hotel waar we graag heen willen in Egypte *O* Vind het zo leuk, daar zijn we met Senna als buikbaby geweest en dat was eigenlijk de enige week van de zwangerschap dat ik me fijn heb gevoeld. En nu gaan we ons prinsesje (dat zei het personeel daar telkens, wijzend op mijn buik :D ) daar mee naartoe nemen O+
pi_91826463
Heerlijk Miss en Orea!! Wij gaan waarschijnlijk morgen of vrijdag boeken! 10 dagen Turkije! Ik heb er nu al zin in!
pi_91827297
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 22:32 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik denk dat ze daar wel aan gedacht hebben.

Morgen even de reis doornemen met mijn ouders, en als die akkoord zijn, gaan we in mei idd naar het hotel waar we graag heen willen in Egypte *O* Vind het zo leuk, daar zijn we met Senna als buikbaby geweest en dat was eigenlijk de enige week van de zwangerschap dat ik me fijn heb gevoeld. En nu gaan we ons prinsesje (dat zei het personeel daar telkens, wijzend op mijn buik :D ) daar mee naartoe nemen O+
Wauw! Dan gaat het deze keer weer super leuk worden. Wens je veel plezier! :)
Kinderen: 2 Dochters, Anja (6 jaar) en Linda (9 jaar)
Dol op: H&M Kids, V&D, Artis en Efteling.
pi_92248047
Miss ik was eigenlijk benieuwd of jullie al hadden geboekt voor Egypte? (ivm dat alles daar nu?)

Wij hebben vorige week geboekt, het is 9 dagen Turkije geworden, 10 dagen kon niet meer.
pi_92248162
Ja, we hebben dus geboekt voor Egypte, begin mei. Het duurt nog bijna 4 maanden en we kunnen niet heel veel doen nu, denk ik. Pas als er tegen die tijd nog een negatief reisadvies is, zullen we kunnen annuleren of omboeken. Nu moeten we gewoon afwachten, vrees ik. We hadden de reservering net binnen toen daar de ellende begon, helaas.
pi_92249120
Ja dat is ook zo, het is nog lang! Zo'n omboekverzekering is dan wel handig inderdaad en bij een negatief reisadvies is die niet eens nodig geloof ik!

Wel een heerlijk vooruitzicht!
  Moderator zondag 6 februari 2011 @ 14:00:18 #65
45833 crew  Fogel
pi_92409223
We zitten nu aan Noord-Polen te denken, in plaats van, of in combinatie met Denemarken/Zuid-Sweden, en wel de regio Pomorskie/Zachodniopomorskie. Heeft iemand daar ervaring mee?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_93193032
Wij vertrekken binnenkort voor een weekje naar de sneeuw.
Nu heb ik wel al een groot lijstje gemaakt wat we allemaal mee moeten nemen voor Roy.
Maar hebben jullie nog tips voor wintersport met een kruipertje van 19 maand?

Ik heb al winterpak/skipak
Rompers lange mouw
handschoenen
sneeuw schoenen
gevoerde broeken
zonnebrand creme

Nog speciale speeltjes?
pi_93193569
FTA: welke plaats gaan jullie in Turkije? Wij zijn er vorig jaar geweest.

Bar en Fogel, sorry met beiden geen ervaring ;)

Wij gaan in juni 2 weken naar Italië (Toscaanse kust) Dit wordt onze eerste autovakantie, dus ben erg benieuwd! Vorig jaar heb ik in Turkije echt een auto gemist, we zaten zoveel op 1 plek en dat wilde ik dit jaar niet. Gewoon een appartement met wel een zwembad erbij, maar verder lekker zelf erop uit trekken.
Het scheelt natuurlijk nu ook wel dat Dyon iets groter is, vorig jaar was hij 8 maanden en dan kun je ook veel minder vind ik.
  Moderator woensdag 23 februari 2011 @ 12:27:25 #68
45833 crew  Fogel
pi_93194063
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 12:04 schreef _Bar_ het volgende:
Wij vertrekken binnenkort voor een weekje naar de sneeuw.
Nu heb ik wel al een groot lijstje gemaakt wat we allemaal mee moeten nemen voor Roy.
Maar hebben jullie nog tips voor wintersport met een kruipertje van 19 maand?

Ik heb al winterpak/skipak
Rompers lange mouw
handschoenen
sneeuw schoenen
gevoerde broeken
zonnebrand creme

Nog speciale speeltjes?
Dunne wollen onderkleding is een must. En een muts die de oren goed bedekt (en dan bij voorkeur een die je onder de kin vastmaakt).
In plaats van handschoenen kan je beter wanten nemen, blijven de handen warmer in. En aangezien het een kruiper is, kan je het beste waterdichte overwanten er overheen doen.

En qua speeltjes: zowat alles wat je in de zandbak hebt is ook leuk in de sneeuw. En een slee :)
  maandag 28 februari 2011 @ 20:39:15 #69
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93459218
Even een vraagje: heeft iemand van jullie wel eens gebruik gemaakt van de babysit service in een hotel? Ik speel nog steeds met de gedachte naar Bali te gaan, maar sommige vluchten hebben een overstap in Singpore of KL. Nu had ik bedacht dat dat misschien niet eens onaardig is: je zou op de terugreis twee daagjes kunnen blijven om een beetje bij te komen onderweg. Normaal gesproken is zoiets een leuke extra bij je vakantie, maar zo'n grote stad is vooral leuk voor de ouders en niet zozeer voor de kleine. Dus zou je kunnen overwegen een (goed) hotel te nemen met een babysit service. Toch voelt het nog een beetje raar om dat zomaar toe doen... waarom weet ik ook niet: ze gaat tenslotte ook gewoon naar het kdv... ?!
pi_93459947
Hik, ik zou het zelf echt nooit doen, maar dat is misschien puur m'n eigen gevoel. Ik zou echt geen ontspannen dagje daar hebben als een onbekende op m'n kind past.

Misschien zijn er hier anderen met ervaring waar je wat meer aan hebt ;)
  maandag 28 februari 2011 @ 21:08:26 #71
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_93461162
Hik, geen ervaring, maar wel een gevoel: ik zou het echt nooit doen, het idee dat een onbekende op je kind past, maakt voor mij dat ik geen ontspannen dag heb. En dan helemaal in een ander (onbekend) land....
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 21:09:06 #72
45833 crew  Fogel
pi_93461198
Bij het kdv spreken ze dezelfde taal en heeft het kind aan het personeel kunnen wennen, wat mij betreft een heel andere situatie. Zou me ook niks verbazen als er een minimumleeftijd is voor de baby-sit service, bv een jaar of 3 omdat je dan wat meer met het kind kan communiceren. Daarnaast zal er ook een beperking in de tijdsduur zijn, 2 hele dagen lijkt me vrij veel voor zo'n service.
  maandag 28 februari 2011 @ 21:47:38 #73
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93463757
Ik was natuurlijk sowieso niet van plan haar twee dagen te brengen! :D
pi_93463820
Hik, ik zou het ook nooit doen! Ook niet een paar uur.
  Moderator maandag 28 februari 2011 @ 21:55:41 #75
45833 crew  Fogel
pi_93464322
quote:
Op maandag 28 februari 2011 21:47 schreef Hik het volgende:
Ik was natuurlijk sowieso niet van plan haar twee dagen te brengen! :D
Uhm, ik las het blijkbaar te snel... :@
pi_93464505
Ik vind de vergelijking met het kdv een beetje vreemd. Over het algemeen wordt er zorgvuldig gezocht naar een kdv, er zijn wendagen, je kent de leidsters, er zit regelmaat in en je kind kent het kdv en de leidsters ook. Zo'n babysit-service zou ik hooguit overwegen als ik in een groot hotel zou zitten en samen iets in het restaurant bij het hotel zou willen eten terwijl het kind slaapt. Maar zelfs dat zou ik niet zeker weten. Ik vind het nogal wat: in een vreemd land je kind aan een totale vreemde overdragen die zeer waarschijnlijk ook nog eens een andere taal spreekt.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 07:54:10 #77
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_93477728
Thanks! :)
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 maart 2011 @ 09:21:07 #78
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_93478924
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 20:02 schreef mikoxx het volgende:
Wij gaan komende zomer kamperen O+ voor t eerst met onze 'nieuwe' vouwwagen. De campingbedjes kunnen er waarschijnlijk niet allebei in staan, dus we wilden de heren 'los' in de cabine leggen. Moet kunnen, toch?? Wat denken jullie??

KJ, je hebt ook van die deryan tentjes, ken je die? Die zijn superhandig om mee te nemen, zit een opblaasbaar matrasje bij. Ideale dingen, vind ik. :Y
Hoe oud zijn de mannen nu, Mikoxx? En welk type vouwwagen hebben jullie?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_93480694
Hik ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de andere al hebben gezegd. Ik zou dat nooit doen!

Meimeltje we gaan naar Side, waar zijn jullie toen geweest?
De laatste jaren zijn wij ook met de auto op vakantie geweest of een auto terplaatse gehuurd, dit zijn we daar niet van plan. Ik ben benieuwd! Volgens de reisgids zou alles wel goed te doen zijn met de busjes daar en ligt het centrum op 1 km over de boulevard, dus dat scheelt wel.
pi_93480830
FTA: wij zijn ook in Side geweest :)
Ik vond het wel lastig om wat te ondernemen vanwege de warmte en 2 kids (waaronder dus 1 van 8,5 maand). Excursies zaten er daardoor niet in en was toen wel blij met een allinclusive hotel. Achteraf heb ik het wel echt gemist om iets te ondernemen. Het scheelt al dat jullie er maar 1 hebben en die is al iets ouder :)
Ze hebben er idd busjes ( dolmus). Ow en mocht je een wit vissershoedje tegenkomen, die heeft Kyllian op het bankje bij het bushokje laten liggen :P ;)
pi_93480950
Ja ik hoop ook dat het als wij gaa nog niet zo mega warm is! Als ik zie hoe het de voorgaande jaren was, dan was dat 30 graden of iets minder, dus dat scheelt denk ik ook wel! Al vind ik het ook wel lekker om gewoon alle dagen op het strand te liggen (man en kind alleen niet denk ik)

We hebben trouwens gisteren de voor nu vaststaande vliegtijden gehoord en daar baal ik eerlijk gezegd wel een beetje van. Heen zouden we om 17.00uur vliegenen dan dus pas rond middernacht in het hotel en terug vliegen we pas om 23.00uur en dan half 2 (of 3 weet niet meer) op Schiphol, het kon bijna niet slechter geloof ik.

Ik voorzie met slapen met Finn best wel problemen :(

Ik zal mijn ogen open houden voor het hoedje :P
pi_93481217
Maar als je 's avonds vliegt slaapt hij misschien juist wel?
Wij moesten juist vroeg in de ochtend vliegen en terugweg 's nachts.

Bij ons was het steeds tussen de 35 en 40 graden (begin sept). Welke periode gaan jullie?
pi_93481272
Hmm ja ik ben juist bang van niet, dat deed hij vorig jaar op de heenweg namelijk ook niet (al is die vliegreis natuurlijk niet te vergelijken met deze)
Ja 's ochtends vroeg was ik ook bang voor, ik hoopte gewoon een beetje zo rond een uur of 1 ofzo haha. Ach ja je kan niet alles hebben he, we zien wel hoe het loopt.

We gaan eind mei.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 12:14:19 #84
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_93484357
oh wij hebben onze vakantie ook geboekt, doen we normaal nooit als we met de tent gaan maar nu dus wel. We gaan naar de Loire streek. We hebben een megatent
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en Noortje kan daar prima in staan met haar campingbedje.
Er zit een cabine in voor ons maar die halen we eruit en laten mijn moeder van een doek een soort van afscheiding maken. Net zo makkelijk.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:32:35 #85
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_93494907
Wij gaan dit jaar niet met zomervakantie, ik begin vanaf eind juni/begin juli weer met werken, dus ben blij dat ik dan weer even uit mijn baby/dreumeswereldje ben denk ik. We gaan wel eind juni een weekendje naar Vakantiepark Oranje. En eigenlijk hebben we hiervoor echt voor Jorja gekozen, zodat zij ook even wat extra aandacht krijgt (met de speelstad en zwembad, dus dat komt wel goed)
We weten nog niet of we in het najaar ook willen gaan, maar ik denk zeker dat we volgend jaar in het voorjaar weer naar Malta gaan, want dat is zo ontzettend goed bevallen de vorige keer!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
pi_93506950
Wij gaan niet op zomervakantie.
Wel in de meivakantie 5 dagen met mijn ouders in een huisje naar de Belgische Ardennen.
hier gaan we heen
Heb ik zin in! Ik hoop alleen dat de reis een beetje rustig verloopt. Voor de kinderen is het de 1e keer zo lang in de auto. Zo'n 5 uur rijden dacht ik.
Alvast tips wat je voor de kinders mee moet nemen voor in de auto?

[ Bericht 7% gewijzigd door _Ingrid_ op 02-03-2011 11:04:58 ]
pi_93507206
Ingrid, ik vind 1,5 uur rijden en lang en neem me van te voren altijd voor dat ik gewoon uitgebreid ga stoppen/pauzeren als het nodig is.

En verder misschien een verhaaltjes cd?
Liedjes zingen?
Spelletje doen? ( Wie ziet er een groene auto?)
Een doe-boekje.
pi_93507303
Ingrid: uhm toevallig geen schermpjes achterin de auto he? ;) Hier kunnen ze dvdtjes kijken, erg handig denk ik voor als we 14 uur naar Italie moeten rijden ;)
Verder andere spelletjes die ze kunnen doen? Boekjes? Geen idee wat jullie kids leuk vinden.
  Moderator dinsdag 1 maart 2011 @ 20:34:04 #89
45833 crew  Fogel
pi_93507749
DVD (en USB stick met een stuk of 12 films) met 2 schermen, 3x Nintendo DS en een ipad met mobiel internet... aan technologie geen gebrek in mijn auto :P

En is dat allemaal nodig, nee, maar wel erg handig :)
pi_93507838
Haha, kijk mij ouderwets zijn met mijn opties. :D
  Moderator dinsdag 1 maart 2011 @ 20:42:11 #91
45833 crew  Fogel
pi_93508317
Een paar links over reizen met kinderen:

www.travelforkids.com
www.travelwithyourkids.com
www.family.go.com
www.familiereiser.no

Heb ze zelf nog niet bekeken, maar kwam ze toevallig tegen in een artikelen over reizen met kinderen.
pi_93508641
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 20:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, kijk mij ouderwets zijn met mijn opties. :D
Nou wij doen anders ook heel vaak 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' hoor :P

Moet dan echt denken aan de autotochtjes met m'n vader. Toen deden we altijd wedstrijdjes wie de meeste nummerborden met '88' erin zag :D
pi_93530773
Heeft iemand hier wel eens onderzocht of vliegen met een pasgeborene oké is? Ik heb er bij Ivan indertijd wat speurwerk naar verricht maar niks gevonden. Vliegtuigmaatschappijen lijken er ook geen probleem van te maken. Toch ken ik een piloot die zijn eigen kind het eerste jaar niet zou laten vliegen. Het zit me dus niet helemaal lekker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 10:56:17 #94
5428 crew  miss_sly
pi_93530852
Als piloot heb je wel een heleboel dingen moeten leren over vliegen en wat dat voor effecten heeft of kan hebben op het menselijk lichaam. Een vriend van ons is ook piloot en ik was erg onder de indruk van de hoeveelheid kennis hij opdeed tijdens zijn opleiding. Ik heb het hem nooit gevraagd, maar volgens mij zou hij gerust vliegen met zijn dochter van nog geen 1 jaar oud.
pi_93531034
Kijk jij niet op tegen vliegen met Senna, miss? Ivan vermaakt zich over het algemeen heel goed en ik denk dat dat in een vliegtuig wel goed zou gaan, maar ik ben er toch voor bevreesd dat hij het ineens eng vindt of zo en we daarmee de reis verpesten van al onze medepassagiers.
  Moderator woensdag 2 maart 2011 @ 11:07:10 #96
5428 crew  miss_sly
pi_93531203
Het ging vorig jaar ook goed, toen was ze 9 maanden. We vliegen niet lang (uurtje of 4-5 denk ik) en we zijn met vieren, want mijn ouders gaan mee. Vorig jaar ging ze gedurende de reis van schoot naar schoot (even bij mama, bij papa, bij opa, bij omi en weer terug) en had de grootste lol met de mensen voor en achter zich en de stewardessen die haar allemaal schattig vonden :D Dit keer is ze wat ouder, dus nemen we boekjes, kleurtjes en ws een (nog aan te schaffen) draagbare dvd-speler mee. Al met al denk ik dat ze zich daar prima mee kan vermaken, met nog wat eten en drinken. Ik maak me dus geen zorgen, hooguit over vertragingen, dat lijkt me vreselijk met een klein kind.
pi_93531266
Ik heb geen ervaring met vliegen met kleine kinderen, maar ik denk dat ik het gewoon zou doen. En als Isabeau veel zou huilen zou ik me daarover opgelaten voelen, maar de evt. irritatie van medereizigers zou me niet tegenhouden.

Wij gaan in mei naar Italië. We willen een appartement in een agriturismo boeken. Normaal doen we ook graag bed & breakfast, maar we willen nu graag een aparte slaapkamer, zodat we zelf niet meteen stil hoeven te zijn als Isabeau naar bed gaat. Die slaapt namelijk nogal licht.

We gaan naar Liguria. Heb er vreselijk veel zin in.

De autorit knippen we in twee stukken. Overnachten ergens in duitsland denk ik.
pi_93531499
Ik zou zo graag weer naar Italië (Toscane of Umbrië) gaan, maar ik vind dat zelfs met één overnachting nogal lang rijden. Ik neig dan toch naar het beste hopen van de vliegreis; zolang is het niet vliegen.

Denk je niet dat Isabeau de autoreis vreselijk gaat vinden, Sorbo?

Wij zijn vorig jaar naar Zuid-Frankrijk geweest en dat vond ik behoorlijk ideaal. Lekker weer, mooie omgeving, goed eten en met één tussenstop een niet al te lange autorit. Op de weg terug hadden we een hotelkamer met twee kamers en dat is heel goed bevallen. Met z'n allen op één kamer was een ramp.

Nou ja, dikke kans dat we dit jaar niet gaan om geld te besparen i.v.m. de komende verhuizing.
pi_93531574
Sorbootje, jullie dus ook naar Italië. Ben benieuwd hoe bij jullie de autoreis gaat! Wij gaan een maand later naar de Toscaanse kust.
pi_93531680
Meimeltje, in de buurt van Luca en Pisa? Of ga je meer richting Cinque Terre?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')