Ik vraag me altijd af wat de reden is dat mensen met kleine kinderen niet te ver willen rijden? Merkt het kind iets? Neequote:Op donderdag 20 januari 2011 07:29 schreef Incantrix het volgende:
Ah, goed topic, ik kom ook eens even meelezenWij willen dit jaar echtechtecht weer gaan kamperen, ik heb er vorig jaar zo'n zin in gehad! Hebben mensen nog leuke tips voor een autovakantie met tent? Wij willen niet al te ver rijden i.v.m. anderhalfjarig jongetje op de achterbank, maar zijn eigenlijk een beetje uitgekeken op Duitsland en België.. Lekkere combi ook echt
![]()
We zitten nu in de richting van Friesland, Groningen en Waddeneilanden te denken, maar tips zijn dus welkom
Heb tussen mijn 0de en 12de elke zomer 3 weken op Terschelling doorgebracht met kamperen, heerlijke vakanties waren dat in mijn herinnering.quote:Op donderdag 20 januari 2011 07:29 schreef Incantrix het volgende:
Ah, goed topic, ik kom ook eens even meelezenWij willen dit jaar echtechtecht weer gaan kamperen, ik heb er vorig jaar zo'n zin in gehad! Hebben mensen nog leuke tips voor een autovakantie met tent? Wij willen niet al te ver rijden i.v.m. anderhalfjarig jongetje op de achterbank, maar zijn eigenlijk een beetje uitgekeken op Duitsland en België.. Lekkere combi ook echt
![]()
We zitten nu in de richting van Friesland, Groningen en Waddeneilanden te denken, maar tips zijn dus welkom
Het goede weer is vooral leuk voor de ouders, een kind speelt ook in de regen graag buiten.quote:Op donderdag 20 januari 2011 07:47 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat de reden is dat mensen met kleine kinderen niet te ver willen rijden? Merkt het kind iets? Nee, meestal slapen ze toch wel.
En het weer is in zuidelijk Europa stukken beter dan de wadden eilanden
Nou, dat heeft slechts gedeeltelijk met het kind te maken. Mijn lief heeft geen rijbewijs, dus ik moet in mijn eentje het vervoer voor mijn rekening nemen. Naar Italië rijden doe ik best, vind ik prima te doen, mits ik uitgerust ben. Juist dat heb je met een klein ventje niet zo in de hand, op het moment krijgt hij bijvoorbeeld net een paar kiezen en tanden en dan is het krijsen 's-nachts. Ik zou dan mijn lief kunnen sturen, maar zelf word ik daar heus ook wakker van.. Daarnaast is Stef nu op een leeftijd dat hij niet meer zomaar in slaap valt als je hem in zijn autostoeltje stopt en van een rit naar mijn schoonouders (ca. 1,5 uur rijden) raakt hij verveeld als hij niet moe is en dat betekent dus.. Janken, jaquote:Op donderdag 20 januari 2011 07:47 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Ik vraag me altijd af wat de reden is dat mensen met kleine kinderen niet te ver willen rijden? Merkt het kind iets? Nee, meestal slapen ze toch wel.
En het weer is in zuidelijk Europa stukken beter dan de wadden eilanden
ja dat bestaatquote:Op donderdag 20 januari 2011 11:26 schreef debuurvrouw het volgende:
snap ik. Maar een fiets huren? of een auto idd. Ik denk dat als je het uitrekent het misschien ook nog wel voordelig uit kan pakken. Bestaat er niet zoiets als een fly'n drive??
M'n pa heeft daar een huis en als je meer informatie over de omgeving wilt kan ik daar wel voor zorgen hoor.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:57 schreef Incantrix het volgende:
Normandië!Dat ik dáár nou nooit op ben gekomen joh! We hebben het er al vaker over gehad om daar eens heen te gaan, maar het is er nooit van gekomen.. Thnx, Bar!
Rouen is een beetje de hoofdstad? Dat is zo'n 5 uur rijden vanaf hier, dat klinkt erg goed..
Voor het regenvrije weer hoef je op zich niet naar Normandiëquote:Op donderdag 20 januari 2011 12:59 schreef Incantrix het volgende:
Oh, wat lief, dank je welIk denk dat dit wel een érg goede mogelijkheid zal zijn ja
Qua weer, wat is handiger naar jouw idee? Juni of september? Zal elkaar vast niet veel ontlopen?
Ik zeg Friesland, dan kun je gezellig bij mij komen beppen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 07:29 schreef Incantrix het volgende:
![]()
Wij hebben er geen problemen mee om verder te rijden, maar om nou te zeggen dat kindlief niks merkt...quote:Op donderdag 20 januari 2011 07:47 schreef dabadbass het volgende:
Ow, daar is het ook heel erg mooi!quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:09 schreef Incantrix het volgende:
Mah, regenvrij hoeft op zich ook niet per sé, maar sommige plekken hebben dan zo'n periode dat het beter werkt qua weer als andereTijdens onze huwelijksreis in Zwitserland zaten we in een dal dat een soort van.. Hoe heette dat nou ook al weer? Nouja, er zat een soort van raar drukgebied daar, waardoor het weer in de rest van europa het dal compleet voorbij trok, het was er bijna altijd mooi weer. In heel europa waren er die zomer (en die weken dat wij daar zaten) enórm heftige regenvallen, overstromingen, weet ik veel wat.. Nouja, wij hadden elke nacht een bui en in de ochtend zaten we gewoon weer in ons t-shirtje buiten te ontbijten
![]()
Maar van dit soort plaatjes wordt ik wel blij:
[ afbeelding ]
Wil je links of rechts van Genua dan? Veel accomodaties in de reisgidsen zijn gericht op de linkerkant maar rechts langs de kust is het veel mooier.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:16 schreef Sorbootje het volgende:
Wij hebben net besloten dat we in mei naar Italia gaan. Liguria om precies te zijn. Zin in!
Wij zijn pas naar een huisje weggeweest met Ilse (2,5 mnd) en zij heeft in de kinderwagenbak geslapen. Die hadden we toch mee omdat we wilden wandelen, en zij sliep er goed in. We vonden het bedje wat daar stond zo groot.quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:19 schreef wasspeld het volgende:
Of de Champagnestreek? Niet zoveel verder dan de Ardennen en ik vind het daar ook heel mooi.
Wij zouden graag eind augustus op reis gaan, ons kindje wordt in juni verwacht. We hadden gedacht om ofwel naar Friesland of Normandië (beide vanuit België zo'n 400km) te gaan. Denken jullie dat dit realistisch is? We zouden waarschijnlijk een huisje huren, zijn er dan zaken (buiten een babybedje enzo) waar we zeker moeten op letten?
Ik ben ongeveer een week van te voren een lijstje gaan maken, schreef op wat ik gebruikte. Luiers hebben we niet meegenomen, alleen wat voor de eerste dag.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:08 schreef wasspeld het volgende:
Ik had nog niet eens aan de kinderwagenbak gedacht. Die gaat in ieder geval mee... Bedankt voor de tip :-) Zijn er anders nog zaken om bij na te denken met zo'n kleintje? Ik moet nog alles lerenHet jaar daarna willen we ook liefst terug gaan kamperen. Dat vinden we alletwee het leukst!
Ilse heeft tot 2 wkn geleden alleen nog maar in de kinderwagen geslapenquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:48 schreef Hik het volgende:
Incantrix: over vliegen met een kleintje: het hangt natuurlijk van jezelf en je kind af, maar het is me 1000% meegevallen. Neve was 8 weken toen en heeft gewoon geslapen. Je moet maar zo denken: in de auto is er een aan het rijden en zit je "vast". In het vliegtuig kun je samen met je kind(eren) bezig zijn en kun je ook nog eens op en neer lopen.
Denk even goed na over de kinderwagen bak: Neve past nog steeds in de bak als we een stukje lopen, maar slapen is toch heel wat anders. Ze slaat steeds met haar armpjes tegen de randen en dat vind ik een beetje sneu.
Het voordeel van sommige reisbedjes is dat je ze ook als box kunt gebruiken.
Vliegen met kinderen is inderdaad geen probleem, ik weet al niet eens meer hoevaak ik met mijn kinderen in een vliegtuig heb gezeten. Maar misschien dat het anders is voor ouders die zelf niet gewend zijn aan veel reizen? Hik en ik vliegen beiden nogal eens voor het werk, dus we kennen de klappen van de zweepquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:48 schreef Hik het volgende:
Incantrix: over vliegen met een kleintje: het hangt natuurlijk van jezelf en je kind af, maar het is me 1000% meegevallen. Neve was 8 weken toen en heeft gewoon geslapen. Je moet maar zo denken: in de auto is er een aan het rijden en zit je "vast". In het vliegtuig kun je samen met je kind(eren) bezig zijn en kun je ook nog eens op en neer lopen.
Als je jonge kinderen hebt zou ik me wel goed laten voorlichten of je hotel/appartement wel kindvriendelijk is. ( geschikt voor kinderwagens enz )quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:20 schreef Orea het volgende:
Nog 4,5 maanddan gaan we heerlijk naar Turkije! Ben ook zo benieuwd hoe muppetje het met de vliegreis doet! Gewoon heerlijk 2 weken zon, zee, strand, luieren.. beetje tripjes maken
héérlijk!
Ik denk dat ze daar wel aan gedacht hebben.quote:Op maandag 24 januari 2011 22:24 schreef Marloess020 het volgende:
[..]
Als je jonge kinderen hebt zou ik me wel goed laten voorlichten of je hotel/appartement wel kindvriendelijk is. ( geschikt voor kinderwagens enz )
Wauw! Dan gaat het deze keer weer super leuk worden. Wens je veel plezier!quote:Op maandag 24 januari 2011 22:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daar wel aan gedacht hebben.
Morgen even de reis doornemen met mijn ouders, en als die akkoord zijn, gaan we in mei idd naar het hotel waar we graag heen willen in EgypteVind het zo leuk, daar zijn we met Senna als buikbaby geweest en dat was eigenlijk de enige week van de zwangerschap dat ik me fijn heb gevoeld. En nu gaan we ons prinsesje (dat zei het personeel daar telkens, wijzend op mijn buik
) daar mee naartoe nemen
Dunne wollen onderkleding is een must. En een muts die de oren goed bedekt (en dan bij voorkeur een die je onder de kin vastmaakt).quote:Op woensdag 23 februari 2011 12:04 schreef _Bar_ het volgende:
Wij vertrekken binnenkort voor een weekje naar de sneeuw.
Nu heb ik wel al een groot lijstje gemaakt wat we allemaal mee moeten nemen voor Roy.
Maar hebben jullie nog tips voor wintersport met een kruipertje van 19 maand?
Ik heb al winterpak/skipak
Rompers lange mouw
handschoenen
sneeuw schoenen
gevoerde broeken
zonnebrand creme
Nog speciale speeltjes?
Uhm, ik las het blijkbaar te snel...quote:Op maandag 28 februari 2011 21:47 schreef Hik het volgende:
Ik was natuurlijk sowieso niet van plan haar twee dagen te brengen!
Hoe oud zijn de mannen nu, Mikoxx? En welk type vouwwagen hebben jullie?quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:02 schreef mikoxx het volgende:
Wij gaan komende zomer kamperenvoor t eerst met onze 'nieuwe' vouwwagen. De campingbedjes kunnen er waarschijnlijk niet allebei in staan, dus we wilden de heren 'los' in de cabine leggen. Moet kunnen, toch?? Wat denken jullie??
KJ, je hebt ook van die deryan tentjes, ken je die? Die zijn superhandig om mee te nemen, zit een opblaasbaar matrasje bij. Ideale dingen, vind ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en Noortje kan daar prima in staan met haar campingbedje.
Er zit een cabine in voor ons maar die halen we eruit en laten mijn moeder van een doek een soort van afscheiding maken. Net zo makkelijk.
Nou wij doen anders ook heel vaak 'ik zie ik zie wat jij niet ziet' hoorquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, kijk mij ouderwets zijn met mijn opties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |