Dat was zo in de tijd dat nog niemand een Mac had, toen was het de moeite nog niet waard daar ingewikkelde virussen voor te ontwikkelen. Dat ligt nu wel andersquote:Op donderdag 20 januari 2011 00:46 schreef Luchtkoker het volgende:
[..]
Oh ja nou ik hoorde heul wel van een mattie van me die een Mac heeft dat er geen virussen voor zijn!!1einz
cachen kun je gewoon deleten en dat zou ik dan ook gewoon doen:quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:41 schreef Liezs het volgende:
Kan ik gewoon naar de aangegeven locatie gaan (iets met Caches/Java/Cache) en de heleboel deleten, of helpt dat niet/maak ik dan de boel kapot?
Klopt, kan ik dan gewoon die hele map Caches en alles wat daar achter zit verwijderen? Of haal ik dan ook Java er af?quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:59 schreef RM-rf het volgende:
[..]
cachen kun je gewoon deleten en dat zou ik dan ook gewoon doen:
waarschijnlijk is je eigen userdirectory:
/Users/jouw_usernaam/Library/Caches/Java/javapi/v1.0/ en dan een directory als ext/, file/ of jar/
gewoon de inhoud uit die betreffende mappen legen is waarschijnlijk het eenvoudigste, mocht je wat willen doen (is overigens niet eens noodzakelijk, het is hooguit tijdelijk opgeslagen 'cache-data' die verder niet toegepast wordt... die virusscanner slaat er hooguit op aan omdat, tja, je zo'n virusscanner toch ook graag hebt zodat die _wat_ vind, en theoretisch gezien die die java-virus-bestanden idd ge-cachede restproducten van een virus-aanval)quote:Op donderdag 20 januari 2011 01:09 schreef Liezs het volgende:
[..]
Klopt, kan ik dan gewoon die hele map Caches en alles wat daar achter zit verwijderen? Of haal ik dan ook Java er af?
Ik zit trouwens nog maar op de helft van mijn schijfruimte!
Goed TS helpen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 08:42 schreef Sjowhan het volgende:
Dit is wel het meest trieste topic ooit. Wat een verschrikkelijke fanboy reacties. Totaal offtopic. Hoop notes uitgedeeld. Heel veel reacties verwijderd.
TS wilt geholpen worden. Ga daarop in ipv weer richting de oeveloze discussie te gaan.
Zelf onderhoud ik hem altijd met Disk Utility en Techtool. Maar er zijn inderdaad meerdere prima oplossingen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 16:45 schreef Pulzzar het volgende:
By the way,
Ik gebruik Onyx om mijn Mac op te schonen. Daar kan je al een hoop problemen mee oplossen.
Als je het wilt downloaden, check dan wel welk besturingssysteem je hebt. Ik ging daarmee ook elke keer de fout in, omdat ik op de bovenste downloadlink klikte die bedoeld is voor OSX 10.6, terwijl ik 10.5 heb.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:33 schreef retorbrapi het volgende:
Die virussen zijn zeer zeker niet de oorzaak van de traagheid van je MacBook. Ze kunnen namelijk niks doen op je Mac omdat ze voor Windows zijn ontwikkeld.
Het zal anders liggen, maar er zijn op dit moment geen virussen voor Mac in omloop, en jij hebt waarschijnlijk valse meldingen van je virus app, gebeurt ook vaak genoeg.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:48 schreef Liezs het volgende:
[..]
Dat was zo in de tijd dat nog niemand een Mac had, toen was het de moeite nog niet waard daar ingewikkelde virussen voor te ontwikkelen. Dat ligt nu wel anders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |