me2quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:08 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
ik dacht aan een liedje van David bowie ashes to ashes
okequote:Op woensdag 19 januari 2011 18:24 schreef Appeleter het volgende:
[..]
me2![]()
Bijbel![]()
Maar wel grappig dat je daar aan dacht denk ik dan.
Heb je de bijbel wel eens gelezen?quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:24 schreef Appeleter het volgende:
[..]
me2![]()
Bijbel![]()
Maar wel grappig dat je daar aan dacht denk ik dan.
En ? Spannend ? Happy End ?quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:51 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Heb je de bijbel wel eens gelezen?
Als je zelf antwoord geeft op je eigen vragen hoef je het toch ook niet te posten...quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:47 schreef nostradama het volgende:
zoals? Dat die God een religie van de dood is? Idd. absoluut juist
quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:17 schreef deelnemer het volgende:
Nee, gewoon de logica van de kringloop.
Predikerquote:Alle rivieren stromen naar de zee,
toch raakt de zee niet vol.
De rivieren keren om,
ze gaan weer naar de plaats van waar ze komen,
en beginnen weer opnieuw te stromen.
Waarom en op welke manier?quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:37 schreef pipojansen het volgende:
Ooit zal de wetenschap ook het stokje van religie overnemen.
Omdat de wetenschap verder gaat daar waar religie ophoudt en naar God refereert.quote:Waarom en op welke manier?
Waarheid als een koe! De bijbel is werkelijk een boeiend boek, zelfs ik als overtuigd atheïst vind dat.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:39 schreef Helena1989 het volgende:
[..]
Van de Bijbel kun je imho veel lerenOf je er nu letterlijk in gelooft of niet.
Als God daar de bedenker van is, dan kan de evolutietheorie nooit aanvaard worden. Hoe vooruitstrevend een Christen dan ook mag zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Waarheid als een koe! De bijbel is werkelijk een boeiend boek, zelfs ik als overtuigd atheïst vind dat.
On topic: Het is waarschijnlijk voer voor de gedachte binnen sommige vooruitstrevende Christenen dat de evolutietheorie en de ontstaangsgeschiedenis van de aarde daadwerkelijk in de lijn ligt zoals de wetenschap heeft aangetoond, maar dat God daar wel de bedenker van is.
Tja de meningen hierover verschillen. Het gaat hier om een theorie. Niemand weet precies hoe ons zonnestelsel is ontstaan en hoe het zal eindigen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:05 schreef ImMaxa het volgende:
Eh, de zon zal geen supernova worden hoor. Daarvoor is de massa veel te klein. Alleen superzware sterren eindigen hun 'leven' als supernova.
Zie bv: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sterevolutie
Wel tot op het punt dat God de loop van de evolutie heeft bedacht en dat het volgens zijn plan verloopt. Christenen kunnen de waarheid buigen zoals ze willen hoor. Dat moet inmiddels toch duidelijk zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:48 schreef nostradama het volgende:
[..]
Als God daar de bedenker van is, dan kan de evolutietheorie nooit aanvaard worden. Hoe vooruitstrevend een Christen dan ook mag zijn.
Mij is dat nog niet zo duidelijk. Volgens Zijn plan heeft Hij eerst de aarde geschapen en daarin de wateren en dan nadien het licht. Rare gang van zaken om dit in overeenstemming te brengen met het ontstaan van ons zonnestelsel.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wel tot op het punt dat God de loop van de evolutie heeft bedacht en dat het volgens zijn plan verloopt. Christenen kunnen de waarheid buigen zoals ze willen hoor. Dat moet inmiddels toch duidelijk zijn.
Nee hoor, het licht kwam na de schepping van de aarde. In het begin was het ook volgens de wetenschappers namelijk donker. Dus dat ligt wel in lijn. Dat Hij ons aardbewoners niet heeft verteld over de rest van het universum zegt niets. Misschien heeft Mozes dat stukje wel niet onthouden omdat hij zo overweldigd was door zijn aanwezigheid??? Als ik tijdens een wandeling op een berg ineens oog-in-oog kom te staan met de schepper, dan kan ik naderhand ook niet alles meer navertellen hoor....quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:03 schreef ATON het volgende:
[..]
Mij is dat nog niet zo duidelijk. Volgens Zijn plan heeft Hij eerst de aarde geschapen en daarin de wateren en dan nadien het licht. Rare gang van zaken om dit in overeenstemming te brengen met het ontstaan van ons zonnestelsel.
Dat een schepping voltooid is, wil niet zeggen dat hij daarna stil staat? Dat is een rare gedachte.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:11 schreef nostradama het volgende:
idd. , Aton en bovendien was zijn schepping perfect en vooral VOLTOOID = af ==> evolutie is niet meer nodig. Af is af. Hij gaat dan rusten = doet niets meer. Dus alles houdt hierbij op.
Dat is dus NIET zo. Lees het nog even na aub.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:34 schreef nostradama het volgende:
Volgens de Bijbel was de creatie perfect en af. En idd. ehqo wat zien we ? Dat het blijkbaar niet perfekt is en niet af is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
Kijk, dát is nieuw voor mij: volgens de huidige wetenschap was er eerst de aarde en dan pas de zon en de sterren ?quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:08 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee hoor, het licht kwam na de schepping van de aarde. In het begin was het ook volgens de wetenschappers namelijk donker. Dus dat ligt wel in lijn.
En dat scheppingsverhaal zou van Mozes komen ? Ook weer nieuw voor mij. Allemaal zéér interessant. maar die Mozes, daar is enkel van sprake in de Bijbel, en nu we toch proberen wetenschap en geloof aan elkaar te toetsen is daar nul komma nul te vinden in de externe bronnen zoals de Perzische, de Babylonische én de Egyptische; Raar he ? Een volksverhuizing en geen enkele nota ?quote:Dat Hij ons aardbewoners niet heeft verteld over de rest van het universum zegt niets. Misschien heeft Mozes dat stukje wel niet onthouden omdat hij zo overweldigd was door zijn aanwezigheid???
... maar eentje wat de Bijbel eens zonder zonnebril zou moeten lezen.quote:Als ik tijdens een wandeling op een berg ineens oog-in-oog kom te staan met de schepper, dan kan ik naderhand ook niet alles meer navertellen hoor....
Zoals ik zei: ik ben Atheïst.
Volgens Jezus niet in ieder geval:quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:37 schreef nostradama het volgende:
Ik denk dat je beter zelf eens goed gaat nalezen. De creatie gebeurde in zes dagen. Alles was er dus, er moest niets meer bijkomen. Het was af en God zag dat het goed was = perfekt want hij ging nadien rusten op de zevende dag.
OK, Mozes nemen we maar letterlijk dat ie oog in oog staat met God. Enne... de schepping van Adam dan weer niet. Die wás dus al in de maak, maar nog niet af. OK, nu kan ik weer mee.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:16 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Dat een schepping voltooid is, wil niet zeggen dat hij daarna stil staat? Dat is een rare gedachte.
Wel kleinduimpje, moest Jezus dit werkelijk gezegt hebben moesten de joden hem niet proberen te doden, dan hadden zijn eigen volgelingen dat al instant gedaan. En blijf nu eens een keer on topic en laat die ' opstoten van devotie ' voor een andere topic.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:41 schreef kleinduimpje3 het volgende:
[..]
Volgens Jezus niet in ieder geval:
Johannes 5
17 Maar Jezus zei: Mijn Vader werkt aan één stuk door, en daarom doe ik dat ook. 18 Vanaf dat moment probeerden de Joden hem te doden, omdat hij niet alleen de sabbat ondermijnde, maar bovendien God zijn eigen Vader noemde, en zichzelf zo aan God gelijkstelde.
Dat staat er, zei je net ook al. Lees is verder.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:37 schreef nostradama het volgende:
Ik denk dat je beter zelf eens goed gaat nalezen. De creatie gebeurde in zes dagen. Alles was er dus, er moest niets meer bijkomen. Het was af en God zag dat het goed was = perfekt want hij ging nadien rusten op de zevende dag.
Dit is een vergissing. Een mens zal nooit tot stof vergaan, simpelweg omdat andere organismen zoals schimmels en dieren de delen van het menselijk lichaam al hebben opgenomen voordat het stof is. Alleen als je gevriesdroogd wordt na je dood verga je dus tot stof.quote:Op woensdag 19 januari 2011 17:56 schreef hoatzin het volgende:
-knip-
Ik moet eerlijk zeggen dat ik direct moest denken aan het Bijbelse: uit stof zijt gij voortgekomen en tot stof zult gij wederkeren.
toeval?
De schepping van hemel en aardequote:Op donderdag 20 januari 2011 12:48 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Dat staat er, zei je net ook al. Lees is verder.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:53 schreef ATON het volgende:
[..]
De schepping van hemel en aarde
1
1 In het begin schiep God de hemel en de aarde.
Noot [sluiten]
(1:1-3) In het begin schiep God de hemel en de aarde [...] God zei Ook mogelijk is de vertaling: In het begin toen God de hemel en de aarde schiep [...] zei God.
2 De aarde was nog woest en doods, en duisternis lag over de oervloed, maar Gods geest zweefde over het water.
Noot [sluiten]
(1:2) Gods geest zweefde over het water Gods geest, of: Gods adem. Ook mogelijk is de vertaling: een hevige wind joeg het water op.
3 God zei: Er moet licht komen, en er was licht. 4 God zag dat het licht goed was, en hij scheidde het licht van de duisternis; 5 het licht noemde hij dag, de duisternis noemde hij nacht. Het werd avond en het werd morgen. De eerste dag.
6 God zei: Er moet midden in het water een gewelf komen dat de watermassas van elkaar scheidt. 7 En zo gebeurde het. God maakte het gewelf en scheidde het water onder het gewelf van het water erboven. 8 Hij noemde het gewelf hemel. Het werd avond en het werd morgen. De tweede dag.
9 God zei: Het water onder de hemel moet naar één plaats stromen, zodat er droog land verschijnt. En zo gebeurde het. 10 Het droge noemde hij aarde, het samengestroomde water noemde hij zee. En God zag dat het goed was.
11 God zei: Overal op aarde moet jong groen ontkiemen: zaadvormende planten en allerlei bomen die vruchten dragen met zaad erin. En zo gebeurde het. 12 De aarde bracht jong groen voort: allerlei zaadvormende planten en allerlei bomen die vruchten droegen met zaad erin. En God zag dat het goed was. 13 Het werd avond en het werd morgen. De derde dag.
14 God zei: Er moeten lichten aan het hemelgewelf komen om de dag te scheiden van de nacht. Ze moeten de seizoenen aangeven en de dagen en de jaren, 15 en ze moeten dienen als lampen aan het hemelgewelf, om licht te geven op de aarde. En zo gebeurde het. 16 God maakte de twee grote lichten, het grootste om over de dag te heersen, het kleinere om over de nacht te heersen, en ook de sterren. 17 Hij plaatste ze aan het hemelgewelf om licht te geven op de aarde, 18 om te heersen over de dag en de nacht en om het licht te scheiden van de duisternis. En God zag dat het goed was. 19 Het werd avond en het werd morgen. De vierde dag.
20 God zei: Het water moet wemelen van levende wezens, en boven de aarde, langs het hemelgewelf, moeten vogels vliegen. 21 En hij schiep de grote zeemonsters en alle soorten levende wezens waarvan het water wemelt en krioelt, en ook alles wat vleugels heeft. En God zag dat het goed was. 22 God zegende ze met de woorden: Wees vruchtbaar en word talrijk en vul het water van de zee. En ook de vogels moeten talrijk worden, overal op aarde. 23 Het werd avond en het werd morgen. De vijfde dag.
24 God zei: De aarde moet allerlei levende wezens voortbrengen: vee, kruipende dieren en wilde dieren. En zo gebeurde het. 25 God maakte alle soorten in het wild levende dieren, al het vee en alles wat op de aardbodem rondkruipt. En God zag dat het goed was.
26 God zei: Laten wij mensen maken die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij moeten heerschappij voeren over de vissen van de zee en de vogels van de hemel, over het vee, over de hele aarde en over alles wat daarop rondkruipt. 27 God schiep de mens als zijn evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem, mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen. 28 Hij zegende hen en zei tegen hen: Wees vruchtbaar en word talrijk, bevolk de aarde en breng haar onder je gezag: heers over de vissen van de zee, over de vogels van de hemel en over alle dieren die op de aarde rondkruipen. 29 Ook zei God: Hierbij geef ik jullie alle zaaddragende planten en alle vruchtbomen op de aarde; dat zal jullie voedsel zijn. 30 Aan de dieren die in het wild leven, aan de vogels van de hemel en aan de levende wezens die op de aarde rondkruipen, geef ik de groene planten tot voedsel. En zo gebeurde het. 31 God keek naar alles wat hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was. Het werd avond en het werd morgen. De zesde dag.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:48 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Dat staat er, zei je net ook al. Lees is verder.
En dan in genesis 6quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:07 schreef nostradama het volgende:
zo werden hemel en aarde voltooid en alles waarmee ze toegerust zijn. Op de zevende dag bracht God het werk dat hij verricht had tot voltooing en dan...ging hij rusten en zegende die dag. Wel.. kan je nu goed lezen ook? Er staat tot voltooing. Er moest dus niets meer gebeuren. Af is af, niets evolutie dus. Maar enkel dood of stop.
Heej! Maar alles was toch goed? Blijkbaar heeft god niet goed gekeken in genesis 1. God kan het dus fout hebben, hij kan zelfs spijt hebben en zich gekwetst voelen. Beetje raar toch voor een onfeilbaar wezen...quote:5 De HEER zag dat alle mensen op aarde slecht waren: alles wat ze uitdachten was steeds even slecht. 6 Hij kreeg er spijt van dat hij mensen had gemaakt en voelde zich diep gekwetst.
quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:34 schreef nostradama het volgende:
Volgens de Bijbel was de creatie perfect en af. En idd. ehqo wat zien we ? Dat het blijkbaar niet perfekt is en niet af is.
Oh ja natuurlijk dan gaan we ineens dat onfeilbaar wezen maar een beetje vermenselijken. Dan is het geen God meer he?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:14 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
En dan in genesis 6
[..]
Heej! Maar alles was toch goed? Blijkbaar heeft god niet goed gekeken in genesis 1. God kan het dus fout hebben, hij kan zelfs spijt hebben en zich gekwetst voelen. Beetje raar toch voor een onfeilbaar wezen...
Hieruit kunnen we in ieder geval concluderen dat deze uitspraak onjuist is:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |