me2quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:08 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
ik dacht aan een liedje van David bowie ashes to ashes
okequote:Op woensdag 19 januari 2011 18:24 schreef Appeleter het volgende:
[..]
me2![]()
Bijbel![]()
Maar wel grappig dat je daar aan dacht denk ik dan.
Heb je de bijbel wel eens gelezen?quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:24 schreef Appeleter het volgende:
[..]
me2![]()
Bijbel![]()
Maar wel grappig dat je daar aan dacht denk ik dan.
En ? Spannend ? Happy End ?quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:51 schreef geelkuikentje het volgende:
[..]
Heb je de bijbel wel eens gelezen?
Als je zelf antwoord geeft op je eigen vragen hoef je het toch ook niet te posten...quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:47 schreef nostradama het volgende:
zoals? Dat die God een religie van de dood is? Idd. absoluut juist
quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:17 schreef deelnemer het volgende:
Nee, gewoon de logica van de kringloop.
Predikerquote:Alle rivieren stromen naar de zee,
toch raakt de zee niet vol.
De rivieren keren om,
ze gaan weer naar de plaats van waar ze komen,
en beginnen weer opnieuw te stromen.
Waarom en op welke manier?quote:Op donderdag 20 januari 2011 10:37 schreef pipojansen het volgende:
Ooit zal de wetenschap ook het stokje van religie overnemen.
Omdat de wetenschap verder gaat daar waar religie ophoudt en naar God refereert.quote:Waarom en op welke manier?
Waarheid als een koe! De bijbel is werkelijk een boeiend boek, zelfs ik als overtuigd atheïst vind dat.quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:39 schreef Helena1989 het volgende:
[..]
Van de Bijbel kun je imho veel lerenOf je er nu letterlijk in gelooft of niet.
Als God daar de bedenker van is, dan kan de evolutietheorie nooit aanvaard worden. Hoe vooruitstrevend een Christen dan ook mag zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:29 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Waarheid als een koe! De bijbel is werkelijk een boeiend boek, zelfs ik als overtuigd atheïst vind dat.
On topic: Het is waarschijnlijk voer voor de gedachte binnen sommige vooruitstrevende Christenen dat de evolutietheorie en de ontstaangsgeschiedenis van de aarde daadwerkelijk in de lijn ligt zoals de wetenschap heeft aangetoond, maar dat God daar wel de bedenker van is.
Tja de meningen hierover verschillen. Het gaat hier om een theorie. Niemand weet precies hoe ons zonnestelsel is ontstaan en hoe het zal eindigen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 18:05 schreef ImMaxa het volgende:
Eh, de zon zal geen supernova worden hoor. Daarvoor is de massa veel te klein. Alleen superzware sterren eindigen hun 'leven' als supernova.
Zie bv: http://nl.wikipedia.org/wiki/Sterevolutie
Wel tot op het punt dat God de loop van de evolutie heeft bedacht en dat het volgens zijn plan verloopt. Christenen kunnen de waarheid buigen zoals ze willen hoor. Dat moet inmiddels toch duidelijk zijn.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:48 schreef nostradama het volgende:
[..]
Als God daar de bedenker van is, dan kan de evolutietheorie nooit aanvaard worden. Hoe vooruitstrevend een Christen dan ook mag zijn.
Mij is dat nog niet zo duidelijk. Volgens Zijn plan heeft Hij eerst de aarde geschapen en daarin de wateren en dan nadien het licht. Rare gang van zaken om dit in overeenstemming te brengen met het ontstaan van ons zonnestelsel.quote:Op donderdag 20 januari 2011 11:51 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wel tot op het punt dat God de loop van de evolutie heeft bedacht en dat het volgens zijn plan verloopt. Christenen kunnen de waarheid buigen zoals ze willen hoor. Dat moet inmiddels toch duidelijk zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |