TS heeft een punt. Maar aan de andere kant: Jezelf alvast gedragen als een vijftigplusser, dan? Genoeg mensen (vooral vrouwen) die rond hun dertigste, als er kindertjes komen, alles maar laten hangen (letterlijk en figuurlijk). Behalve het haar, wat dat moet er juist weer áf (

).
Ik zie weleens oude klasgenotes voorbij waggelen waar nu al bijna niets meer van over lijkt te zijn, die half ingedut lijken. Nu waren dat meestal wel meiden waarbij je die levensloop op hun tiende al een beetje kon voorspellen, van die hele kleurloze typetjes die je toen ook al over het hoofd zag, maar met het - ooit - vrolijkste, vlotste meisje van de klas is inmiddels hetzelfde gebeurd.

Vrolijk is ze nog steeds, maar laten we zeggen dat ze voor de rest lijkt te zijn veranderd in een kloon van Boer Zoekt Vrouw's Sonja, net als die andere klasgenotes waar ik het over had trouwens.
Iets tussen hetgene wat hierboven omschreven is, en de irritante quasi-hipheid die de TS omschrijft in, is leuk. Gewoon, de middenweg. Eentje die je goed moet bewaken, want als je niet uitkijkt sluipt mentale veroudering er rond je achtentwintigste sneller in dan je denkt (ik ben zelf ook niet helemáál heilig wat dat betreft).
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-01-2011 06:34:09 ]