abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 februari 2011 @ 14:57:30 #51
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92223867
Beneluxspoor is een beetje hardcore soms... Hier relaxter maar minder breed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92243998
Ik zal hier binnenkort mijn baanplan posten, kom er alleen niet zo aan toe de komende dagen om hem in te tekenen.

Moet eigenlijk overdag even naar een oud stuk spoor hier in de buurt, maar heb het hele weekeinde bezoek en in de avonduren is het te donker en zie ik weer niks. Even zien of de visite wil wandelen zaterdag, neem ik de camera even mee en stel ik voor om naar zee te lopen, dan kan ik ondertussen even wat stukken toekomstige baan op de foto zetten.
pi_92266608
Heeft iemand hier weleens een trein in een pre order gezet? Op wentinkwebshop.nl kan ik voor 25 euro een pre order doen op een trein die in kwartiel IV 2011 uitkomt en het is absoluut een vereiste dat ik die trein krijg, het is zo mooi dat ze dit model doen en zo te zien zijn zelfs de bordjes op de trein 100% naar mijn wens, ongelofelijk.

Is die shop te vertrouwen of zijn er betere plaatsen om een trein te bestellen?
pi_92266708
als je hem ZO graag wilt hebben dan neem je toch gewoon dat risico voor 25 euries? Los van het feit dat het waarschijnlijk gewoon goed gaat ^O^ Plus dat ze met jouw inschrijving erbij misschien wel een week eerder voldoende inschrijvingen hebben om te gaan produceren ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_92267046
Nou, het moet ook niet veel eerder, heb het geld nog niet gespaard namelijk :P

Moet van het vakantiegeld, maar hij staat nu op periode IV 2011, zal wel heel sterk zijn als hij er opeens volgende maand is.

Ik heb de webshop een paar vragen gesteld, zou het liefst het model al even zien op een foto, nu staat er alleen een foto van de trein (in het echt). Ook op de site van Piko.

Het betreft dit mooie ding:

Eigenlijk wil ik ook wadlopers, maar dan voor een betaalbare prijs.
pi_92267240
wat moet dat kosten in HO?

Trouwens Piko was toch altijd een ontzettend paupermerk? :? Tenminste in mijn tijd :')
pi_92267745
Ja nou, het is deze of een model van bijna 900 euro van een beter merk...

Hij is 215 euro trouwens.

Ik heb zelf liever roco, maarja, dit model is wel essentieel voor mijn baan Harlingen - Harlingen Haven die ik wil gaan bouwen ;)

Of een wadloper, maar die worden nu wel gemaakt door een bedrijfje, maar dan zijn ze ook al 800 euro. Ik wil niet meer dan 400 a 500 betalen. Dat is toch wel de max.

Details vind ik verder niet zo heel belangrijk, maar hij moet wel goed rijden. Maar dat doet de Piko vast wel.
pi_92267839
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:17 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik wil gewon niet meer dan 400 a 500 betalen. Dat is toch wel de max.
Ja dat lijkt me ook :o Een grap is leuk, maar er zijn grenzen :D

in de Piko webshop zag ik m voor 209,99 staan trouwens. Komt er nog een leuk lijstje binnenverlichting bij voor 24,99 *O*
pi_92267865
Waar zie je dat van die binnenverlichting staan? Dat moet ik natuurlijk hebben.

Ik heb mijn vrouw op het station Harlingen voor het eerst gekust en de trouwfoto's hebben we daar gemaakt (zelfs voor een Wadloper, de machinist liet de trein wat vertraging oplopen zodat wij mooie foto's met de Wadloper erop konden maken).

Ik heb al een bruidspaartje uitgezocht voor het nog te bouwen station Harlingen :P
pi_92267944
pi_92268010
Dank je, ik zat kennelijk niet in de webshop, maar op de pagina nieuwigheden 2011. Ik zal die er bij bestellen.

Mijn dag is helemaal goed, wat een geluk dat ik deze gevonden heb.
pi_92268101
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:21 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ik heb mijn vrouw op het station Harlingen voor het eerst gekust en de trouwfoto's hebben we daar gemaakt (zelfs voor een Wadloper, de machinist liet de trein wat vertraging oplopen zodat wij mooie foto's met de Wadloper erop konden maken).

Ik heb al een bruidspaartje uitgezocht voor het nog te bouwen station Harlingen :P
Overigens moet ik je in dat geval ook dit model aanraden :Y

En jawel, de bovenliggende partij beweegt ritmisch op en neer :Y

[ Bericht 39% gewijzigd door Dr_Flash op 03-02-2011 12:39:16 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 12:41:41 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92268611
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:03 schreef Dr_Flash het volgende:

Trouwens Piko was toch altijd een ontzettend paupermerk? :? Tenminste in mijn tijd :')
Piko is tegenwoordig prima!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92268743
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:41 schreef Duvel het volgende:

[..]

Piko is tegenwoordig prima!
Die hobby troep kan niks wezen als je naar het prijsniveau kijkt. En dat tenderlokje van 3 tientjes is vgs mij dezelfde die ik in 1982 bij een startsetje voor Sinterklaas kreeg :D

Maar die Classic en Expert series zien er goed uit op zich ja :)
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:02:37 #65
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92269453
quote:
14s.gif Op donderdag 3 februari 2011 12:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die hobby troep kan niks wezen als je naar het prijsniveau kijkt. En dat tenderlokje van 3 tientjes is vgs mij dezelfde die ik in 1982 bij een startsetje voor Sinterklaas kreeg :D
Toch wordt ook de Hondekop door Piko als hobbymodel uitgebracht. Je ziet dan wel dat bijvoorbeeld de draaistelzijkanten wat minder gedetailleerd zijn en zo, maar de overall look is zeker niet slecht.
quote:
Maar die Classic en Expert series zien er goed uit op zich ja :)
Ja, best wel. :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92269560
quote:
3s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:02 schreef Duvel het volgende:
Toch wordt ook de Hondekop door Piko als hobbymodel uitgebracht. Je ziet dan wel dat bijvoorbeeld de draaistelzijkanten wat minder gedetailleerd zijn en zo, maar de overall look is zeker niet slecht.
Nee okee, maar bij dat soort dingen is het meestal zo dat je al blij moet zijn DAT iemand het in model uitbrengt. Wat dat betreft is de markt in Duitsland bijvoorbeeld veel groter.
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:13:59 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92269880
quote:
15s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee okee, maar bij dat soort dingen is het meestal zo dat je al blij moet zijn DAT iemand het in model uitbrengt. Wat dat betreft is de markt in Duitsland bijvoorbeeld veel groter.
Yep. Alhoewel er inmiddels toch aardig wat Nederlands materieel is uitgebracht. Sowieso door de grootseriefabrikanten bijna alle naoorlogse elektrische locomotieven (alleen de 1500 moet je zelf bouwen op basis van een kit van Kleinspoor).

Daarnaast veel Nederlands rollend materieel (van Plan D, ICR tot zelfs Plan N) en diverse goederenwagens in vele tijdperken. Op het gebied van treinstellen heeft Fleischmann de Sprinter en de Plan V uitgebracht, en Roco komt volgend jaar met een nieuwe Plan V (exact op schaal) en ook Plan T. De Koploper is door Märklin uitgebracht een aantal jaren geleden (nadat Lima jaren eerder al een iets minder mooi model had gemaakt), Roco heeft de DE-IV (TEE) gemaakt, net als LS Models, Trix en nog een fabrikant (knetteronhandig). Artitec heeft Plan E uitgebracht, net als Plan W (ook door LS Models) en de DE-I.

En in de pijplijn zitten nog: ICRm van LS Models, inclusief stuurstanden (en Benelux, Fyra, etc), DE2 van Artitec, DDM1 van Artitec en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Lacunes zijn vooral de Nederlandse stoomlocs, alhoewel Artitec de 3700 gaat uitbrengen, alleen moet die zo gruwelijk veel geld gaan kosten, dat wordt hem niet.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92269922
Is die Arriva nu wel of niet een van de hobby groep? Ik zie dat nergens staan. Meen gelezen te hebben dat het in de expert groep valt?

Gezien de prijs zal het geen hobby model zijn toch?
  donderdag 3 februari 2011 @ 13:19:28 #69
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_92270116
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 13:15 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Is die Arriva nu wel of niet een van de hobby groep? Ik zie dat nergens staan. Meen gelezen te hebben dat het in de expert groep valt?

Gezien de prijs zal het geen hobby model zijn toch?
Voor zover ik weet was het inderdaad expert.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_92270149
nee die Spurt is uit de Expert-lijn :Y
pi_92270474
Fantastisch.

Wat zouden jullie doen als keuze uit deze mogelijkheden voor mijn te bouwen baan Harlingen - Harlingen Haven (traject is 1,2 km in het echt, bij mij wordt het 3,5 meter lang en er zit geen circel in. Tevens is het een enkel spoor, alleen bij station Harlingen kan ik 2 spurts opstellen:

- 1 spurt kopen en een rangeerloc voor bij de haven

- 2 spurts kopen en een rangeerloc voor bij de haven
pi_92270739
Ik zou er eerst eentje doen denk ik. Of je moet heel specifiek plannen hebben met die tweede?

En hoe ga je Haringen Haven doen? Zoals voor of na de verbouwing?
pi_92271715
Ik heb geen specifieke plannen voor een 2e, maar misschien als reseve? Maarja, dan kan ik alles wel in reserve kopen... Ik neem aan dat je een Piko wel kan repareren als er iets kapot gaat aan de motor ofzo?

Ik wil het oude rangeerterrein erin zetten en de nieuwe zeekering. Ik vind de nieuwe boogbruggen voor voetgangers ook heel erg mooi, dat is wel handwerk natuurlijk,

Ik ga dit maken (oude spoor):

Nu wil ik niet deze zeewering maken (die ook op google maps staat):

Maar deze ga ik maken (helaas alleen bouwfoto's , zaterdag ga ik zelf overdag foto's maken):

Nu moet ik nog deze trein hebben, ik wil hem nieuw kopen in 2011 of 2012, ik ga eens zoeken of er zoiets is of aankomt. Weet iemand trouwens wat voor gebouw dat is?

Ik moet het even allemaal uitwerken met wintrack enzo, zal het hier binnenkort mooi posten.

Ik zie nu trouwens dat harlingen haven ook dubbelspoor heeft, misschien ga ik toch voor 2 treinen. Een wadloper is er nog niet voor een normale prijs of heb ik dat mis? Ik bedoel een gele wadloper.

Ik ga ook nog een paar seniorenflats bouwen aan het spoor, mijn schoonouders wonen aan het spoor namelijk sinds 2 jaar en dan kan ik een opa en oma poppetje kopen en op het balkon zetten _O-

En mjin vrouw belde net dat ze in een oude dia doos veel foto's van het station heeft zoals het vroeger was. Ook niet verkeerd, het is een plan van jaren, maar wat is er nu mooier dan iets maken wat bij je in de buurt zit, als het heel mooi wordt kan ik het wel voor elkaar krijgen dat hij ergens tentoongesteld wordt een tijdje.

Het station van Harlingen staat trouwens te huur las ik. Even zitten fantaseren om dat te huren en dan mijn modelbaan daar te plaatsen, maar dat is wat onbetaalbaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door snoekiesnoeksnoek op 03-02-2011 14:02:21 ]
pi_92272603
dat gebouw lijkt me een vuilstortsilo, de wagens zijn VAM in ieder geval. Maar die installatie wordt niet meer gebruikt sinds een aantal jaar (en staat ook niet echt in de buurt van Harlingen trouwens)
pi_92272871
Die foto is uit Harlingen, op de achtergrond zie de Aldi die tegen het spoor aanstaat. Maar die foto is al wel oud. Dat hele terrein wordt nu niet meer gebruikt, maar ik wil een rangeerterrein bouwen, ik ga het dus in ere herstellen op mijn baan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')