Nee. Je kunt beter met de trein gaan!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:42 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Ja, ontrax, daar wil ik ook heen...
kan je daar goed parkeren met de auto?
Dan ben ik 4 uur langer onderweg (heen en terug).quote:
Dan zou ik vroeg proberen te gaan, er zijn niet veel parkeerplaatsen. Elders op de trein stappen maakt dat je in Utrecht ook nog een keer moet overstappen op de bus of de trein naar het NSM.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:05 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Dan ben ik 4 uur langer onderweg (heen en terug).
Ik kan natuurlijk bij Amersfoort parkeren en dan per trein verder of is een ander station handiger (ik kom vanaf Friesland en kan over de afsluitdijk naar beneden of door de polder of via zwolle via de a28)?
Ruim 80 cm. Maar dan heb je wel een lelijke, onnatuurlijk scherpe bocht. Indien je er ruimte voor hebt, kun je beter wat meer ruimte nemen.quote:Op zondag 27 maart 2011 21:36 schreef springer1980 het volgende:
Ik heb nu alleen nog maar een modelstad in 1:87 maar ik denk er over om ook een baan erbij aan leggen. Hoeveel ruimte heeft een bocht van 180 gr nodig, oftewel hoe breed moet de plank / tafel zijn voor een bocht?
En vergeet niet de ontstoorcondensator uit de aansluitrail te knippen, anders gaat je digitale systeem niet werken.quote:Op maandag 28 maart 2011 00:31 schreef WammesWaggel het volgende:
Misschien een wat malle vraag maarMarklin M-rails van een jaar of 25 oud, daar is vroeger analoog over gereden is daar ook digitaal op te rijden of is er dan weer nieuwe rails nodig?
Nu las ik dat om digitaal te gaan er voor de locomotief er een nieuwe decoder nodig is, inclusief de inbouw zou dit zo'n 50 euro kosten.
Klopt dat?
De dieselloc 3078 (?) is een gele diesel uit de starterkit, gekregen in 1988
Wat is er nog meer nodig en wat moet dat kosten? niet super geavanceerd, geen Mercedes maar umm een Volkswagen zeg maar
Oke thanks. Dan laat ik mijn idee maar varen, mijn plank is slechts 62 cm breed. Als ik de plank breder maak tot ongeveer 1 meter kom ik niet alleen in de knel met de deur van de kamer maar hou ik nog niets eens een meter over tot mijn bureau die tegen de andere muur aan staat. Zo groot is mijn hobby kamer nietquote:Op zondag 27 maart 2011 21:56 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ruim 80 cm. Maar dan heb je wel een lelijke, onnatuurlijk scherpe bocht. Indien je er ruimte voor hebt, kun je beter wat meer ruimte nemen.
Alleen jammer dat we je horen ademen in het filmpje.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:07 schreef DaMart het volgende:
Na 2 weken geleden al bij Huider te zijn geweest, vandaag weer teruggegaan... zo raken ze toch aardig hun Zwitserse materieel kwijt.
De oogst van de vorige keer:
Een rangeerloc (zo een had ik al in het rood, dus nu voor bij beide stations eentje, wel zo makkelijk) en een openbakwagen.
[ afbeelding ]
En vandaag:
Vier silowagens. Hiervan had ik er al 2 in het geel, dus dat is bij elkaar alweer een leuk stammetje aan het worden.
[ afbeelding ]
En verder nog een drietal losse goederenwagons, die ook allen een of meer soortgenoten hebben gevonden op mijn baan.
[ afbeelding ]
En samen maakt dat deze trein:
Dat is niet ademen... ik slurpte van mijn theequote:Op vrijdag 24 juni 2011 21:35 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Alleen jammer dat we je horen ademen in het filmpje.
Heeft lang buiten gelegen. En zoals ik al zei, rijden wil ik nietquote:Op zondag 26 juni 2011 18:14 schreef Duvel het volgende:
Die zie je toch niet meer als het af is. Dat roestige, is dat echt roest? Want dan kun je rijden wel vergeten...
Dan is het ideaal!quote:Op zondag 26 juni 2011 18:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Heeft lang buiten gelegen. En zoals ik al zei, rijden wil ik niet
Wat heb je te koop staan? En waar?quote:Op zondag 26 juni 2011 19:09 schreef wouter37 het volgende:
leuk om te lezen dat er nog modelspoor liefhebbers zijn jaren geleden had ik ook een modelbaan.
net vandaag al mijn modelspoor te koop gezet
Fleischmann HOquote:
Da's te veel.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:33 schreef wouter37 het volgende:
zoiets
http://hobby.marktplaats.(...)435cbce153a8d289ea03
Zou die link even aanpassen, er staat een sessiecode in waardoor ik als ik op die link klik, ook direct de advertentie aan kan passenquote:Op zondag 26 juni 2011 21:32 schreef wouter37 het volgende:
[..]
Fleischmann HO
zie marktplaats http://hobby.marktplaats.(...)nn-ho-treinbaan.html
:-)
Als ik naar een winkel of beurs ga, heb ik altijd een lijstje bij me van materieel dat ik al heb... zie ik iets met een nummer dat al op de baan rondrijdt, dan koop ik het nietquote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:32 schreef Duvel het volgende:
Haha, dat herken ik wel, maar ik niet echt te voorkomen...
Ja, zoiets is het denk ik ookquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:02 schreef Duvel het volgende:
Hm, mijn LS rijtuigen hebben daar ook weleens last van, de trapjes willen in krappe bogen nog weleens de bakbodem raken en dan loopt de boel eruit. Kijk ook even naar de kortkoppelingen: dat mechaniek een paar keer heen en weer bewegen kan goed helpen.
in de kuilwielenbank af laten draaien werkt het bestequote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:59 schreef DaMart het volgende:
Het spoor waarop de trein met de nieuwe wagons reed, werd wel erg snel vuil... sneller dan de andere sporen. De oorzaak heb ik gevonden, de wielen van die wagons zitten gewoon vol met vuil. Nu heb ik één as schoongemaakt met een stukje schuurpapier en een wattenstaafje met alcohol, maar met name dat schuurpapier lijkt mij niet de beste optie.
Heeft iemand nog tips hoe je de wielen het makkelijkst vuilvrij kunt krijgen?
Zoek trouwens de verschillen tussen de schoongemaakte en de nog niet schoongemaakte as.
[ afbeelding ]
Ik heb al een wattenstaafje met alcohol geprobeerd, maar dat hielp niet voldoende. Je ziet ook echt aangekoekt vuil zitten op die wielen... ik heb er bij wijze van test een aantal in de cola laten weken, en die beginnen trouwens alweer lichtjes te glimmenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 22:35 schreef Duvel het volgende:
I.i.g. geen schuurpapier! Je zou een beetje alcohol kunnen gebruiken? Ik heb zelf wel een railgum die ook op wielen werkt, maar niet iedereen is het daarmee eens (het schuurt ook een beetje).
Ik ben niet masochistisch genoeg om naar een tentoonstelling/beurs te gaan zonder zakgeld.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:13 schreef Automatic_Rock het volgende:
Je kan ook alleen kijken hé. Of heb je ook geen geld voor de entree?
Da's nogal een aardige hoeveelheid wagons!quote:Op vrijdag 4 november 2011 23:17 schreef DaMart het volgende:
Ik heb even van al mijn Zwitserse goederenwagons één treintje gemaakt... dan krijg je dus dit:
Of dit, waarbij je je kunt afvragen of de loc nu voor of achter de trein hangt.
quote:Op woensdag 30 november 2011 20:07 schreef bambino het volgende:
Heb wel meteen een beetje te veel geld uit gegeven voor mijn gevoel (zo'n 600 euro) maar goed.
Waarom "quote:Op woensdag 30 november 2011 20:32 schreef Driftkikkerrrrr het volgende:
[..]![]()
Anyway, veel plezier met je nieuwe hobby.
[TK] Faller bomen (Ho) en Kibri raadhuis bouwdoosquote:Op woensdag 30 november 2011 20:07 schreef bambino het volgende:
....
Mocht iemand nog wat H0 spul hebben liggen (lok / wagons) dan ben ik misschien wel geïnteresseerd.
Als je ook tevreden met opgebouwd 2e hands scenery spul bent, dan is een beurs aandoen wel een goede optie. Is namelijk een stuk goedkoper dan hierboven genoemd.quote:Op woensdag 30 november 2011 20:07 schreef bambino het volgende:
Mocht iemand nog wat H0 spul hebben liggen (lok / wagons) dan ben ik misschien wel geïnteresseerd.
Waar woon je? Ik heb namelijk op dit moment een tafel, 2 starterset, wat extra rails.quote:Op vrijdag 2 december 2011 11:27 schreef Herr.Flick het volgende:
2e hands scenery heb ik hier ook nog enkele kratjes vol, uiteraard alleen afhalen..
Wat het moet kosten..? Geen idee, maar het is wel heul veul!
Je hebt nu één mogelijkheid om vanaf de binnenste ring op de buitenste te komen of andersom. Ik zou er toch zeker nog een gespiegelde wissel in leggen, zodat je niet van rijrichting hoeft te veranderen als je van ring 1 naar ring 2 bent gegaan en weer terug wiltquote:Op woensdag 30 november 2011 20:07 schreef bambino het volgende:
Dit is mijn huidige layout:
[ afbeelding ]
Het plan is om bij het 3e delige spoor een station te bouwen, en bij de baan die met een bocht eindigt een of andere fabriek te bouwen (kolen of steen of iets dergelijks).
Mocht iemand leuke ideeen hebben dan hoor ik die graag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |