Taalpuriteinquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat zeg ik ookMag het raam los en zo
![]()
En ja, taalpuristen, ik weet dat het open moet zijn en Kluts vast ook
T raam en de deur gaan ook gewoon losquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
![]()
In Purmerend?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef L-E het volgende:
De deur los zegt men hier ook hoor. Vind dat wel leuk eigenlijk.
Ik weet het wel, maar ik praat gewoon zo.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
![]()
't Is toch ook meneer.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef Samzz het volgende:
Zolang me ipv mijn nog niet is toegestaan, vind ik het best
Ik kom uit Apeldoorn, niet uit semi-belgië.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Knuffelmeisje ook
Ben er al aan gewend.
Is dat niet typisch Brabants?
Achterhoek/Twente sowieso ook.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Knuffelmeisje ook
Ben er al aan gewend.
Is dat niet typisch Brabants?
Het is mij om het even.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef Samzz het volgende:
Zolang me ipv mijn nog niet is toegestaan, vind ik het best
De mensen van wie ik het hoor komen wel wat meer uit West-Friesland hoor. Op mijn werk (Oosthuizen) zegt iedereen het.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:27 schreef Yuki het volgende:
[..]
In Purmerend?
Echt nog nooit gehoord!
Ik vind die spraakverwarringen door dialecten ook altijd lachen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef Yuki het volgende:
[..]
Taalpuritein
En dit soort dingen vind ik gewoon mooi. Niet fout, maar anders. En best mooi, op z'n eigen manier
de eerste keer dat ik ajuus zei toen ik in Eindhoven studeerde werd ik heel raar aangekeken. Dat vond ik vervolgens weer raarquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:27 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik weet het wel, maar ik praat gewoon zo.
Heb niet echt een accent, maar bepaalde dingen zeg je op een bepaalde manier.
Net als dat "Tjo" zeggen als je weggaat in Apeldoorn doodnormaal is.
Tukkerneisjes...quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:29 schreef Samzz het volgende:
KatsAlderbastend
Onmeunig
De drie mooiste woorden die ik ken
De familie van mijn moeder komt uit Alkmaar en omgeving.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:29 schreef L-E het volgende:
[..]
De mensen van wie ik het hoor komen wel wat meer uit West-Friesland hoor. Op mijn werk (Oosthuizen) zegt iedereen het.
Dat zou ik op geen enkele plek zeggenquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:29 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
de eerste keer dat ik ajuus zei toen ik in Eindhoven studeerde werd ik heel raar angekeken.
Ik zeg het heel soms, maar ik mijdt het, want ik vind het te Deventers. En ik probeer ten allen tijde dat klein beetje accent wat ik daar heb opgepikt te ondermijnen.quote:
Wi-j hebt een lange O en slik'n alles inquote:
En de E zeggen jullie ook heel anders. Meer richting een i, lastig uit te leggen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wi-j hebt een lange O en slik'n alles in
Het is gewoon Twentsquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:31 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik zeg het heel soms, maar ik mijdt het, want ik vind het te Deventers. En ik probeer ten allen tijde dat klein beetje accent wat ik daar heb opgepikt te ondermijnen.
Dat kan je beterquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wi-j hebt een lange O en slik'n alles in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |