Die geven me niet zoveelquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat vraagt ie maar aan pappie of bij de bank
Geen idee wat een kroeg opstarten kostquote:
Ja, dat heb ik met meer oudere films...quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:07 schreef L-E het volgende:
E_M, het verbaast me lichtelijk dat je een film als Forrest Gump nog nooit hebt gezien. Is iets van 15 jaar oud!
huh, waar komt die vandaan?quote:
Volgens mij kom je met een goed bedrijfsplan een heel eindquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Geen idee wat een kroeg opstarten kost
Engelengeduld, wat zakcentjes en een hele hoop alcoholisten...quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Deze kun je sowieso overslaan naar mijn mening, en er zitten een paar klassiekers tussen die je al gezien moet hebben. Als je die voor het eerst wil gaan kijken zijn ze te gedateerd.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:04 schreef El_Matador het volgende:
Nog bekijken:
- 127 Hours
- Airplane!
- Apocalypse Now
- Buried
- Cars
- City of Angels
- Death Race
- Deja Vu
- Doghouse
- Dude, Where's My Car (K)
- Fantastic Four
- Finding Neverland
- Get Him To The Greek (K)
- Jay and Silent Bob Strike Back (K)
- The Butterfly Effect 3
- The Departed
Welke zal ik doen?![]()
Dat zou geen probleem moeten zijn 2x les voor gevolgdquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij kom je met een goed bedrijfsplan een heel eind
Sowieso is het raadzaam met een bierbrouwer te gaan praten, die steken er vaak ook geld in, op voorwaarde dat jij alleen hen schenkt. Beetje ingewikkeld verhaal, maar zo werken heel veel kroegen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:08 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Dat laatste moet niet zo moeilijk zijn op zo'n eilandquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Engelengeduld, wat zakcentjes en een hele hoop alcoholisten...
Vond ik echt een heel mooie film.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:09 schreef Barbusse het volgende:
127 hours heb ik net binnen, net zoals Black Swann en the Green Hornet. Nu nog tijd om ze te gaan kijken
Black Swan moet ik in de bios zien!quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:09 schreef Barbusse het volgende:
127 hours heb ik net binnen, net zoals Black Swann en the Green Hornet. Nu nog tijd om ze te gaan kijken
Wel een beetje zuur voor een biercafé, vind je niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
Sowieso is het raadzaam met een bierbrouwer te gaan praten, die steken er vaak ook geld in, op voorwaarde dat jij alleen hen schenkt. Beetje ingewikkeld verhaal, maar zo werken heel veel kroegen.
die geven me 2k dit jaar.quote:
Me too!quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Black Swan moet ik in de bios zien!![]()
En zo werkt het hier niet dacht ik....quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:10 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wel een beetje zuur voor een biercafé, vind je niet.
Jup. In dit geval is het een kutidee.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:10 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Wel een beetje zuur voor een biercafé, vind je niet.
Ik ken het principequote:Op woensdag 19 januari 2011 00:10 schreef Kluts het volgende:
[..]
Sowieso is het raadzaam met een bierbrouwer te gaan praten, die steken er vaak ook geld in, op voorwaarde dat jij alleen hen schenkt. Beetje ingewikkeld verhaal, maar zo werken heel veel kroegen.
En Samz pa is een of andere rijke stinkerd ofzo?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:11 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Ik ken het principedaarom Samzz pa
niet echt neequote:Op woensdag 19 januari 2011 00:11 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Daar ga je geen kroeg in Malta voor opstarten.
Voor the Black Swan zit ik 3 feb in de biosquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:09 schreef Barbusse het volgende:
quote:
schuldgevoel afkopenquote:
Hij werkt bij de Grolsch.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:12 schreef Kluts het volgende:
[..]
En Samz pa is een of andere rijke stinkerd ofzo?
Zouden mijn ouders moeten doen, dan hoefde ik de rest van mijn leven niet meer te werken.quote:
Ik vond het al raar dat jouw pa hem geld moest lenen.quote:
Yuki, wat vind jij van deze zin? Ikzelf zou het woord de weglaten.quote:
Ik ook.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:15 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Yuki, wat vind jij van deze zin? Ikzelf zou het woord de weglaten.
Niets mis met die zin.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:15 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad vreemd zijnquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik vond het al raar dat jouw pa hem geld moest lenen.
Officieel moet het woord "de" weg.quote:
Je kan ook overal om mierenneuken. Niks mis met die zin, verder.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:15 schreef Watertornado het volgende:
[..]
truste :quote:
Ik zeg nooit "Hij werkt bij de Shell"quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:16 schreef Kluts het volgende:
[..]
Officieel moet het woord "de" weg.
Maar iedereen zegt het zo, de Shell, de Belastingdienst, de Grolsch.
Dus ik vind het niet zo fout.
Ik zei het nooit, maar hoorde het wel veel...quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:18 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik zeg nooit "Hij werkt bij de Shell"
Maar het zal wel net zijn wat je gewend bent
zouden mn opa en oma ook moeten doen, kon ik die kroeg meteen betalenquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:14 schreef Kluts het volgende:
[..]
Zouden mijn ouders moeten doen, dan hoefde ik de rest van mijn leven niet meer te werken.
T verhaal is te lang om nu uit te leggen, komt er in t kort op neer dat ze 25 jaar desinteresse nu proberen goed te maken op deze manier.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:14 schreef L-E het volgende:
[..]
Ja, nee, nu is het compleet duidelijk, dank je!
Toevallig staat er een artikel over in Onze Taal van een maand geleden, meen ik. Als het om grote merknamen gaat, merknamen die zo groot zijn dat iedereen weet welk product ermee wordt bedoeld, dan is het toevoegen van een lidwoord zoals Samzz deed toegestaan.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:16 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dan komt het uit het oosten van het land, ik zeg het ook zo. Ik kom dan wel niet uit het oosten, maar oostelijker.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:18 schreef Yuki het volgende:
[..]
Ik zeg nooit "Hij werkt bij de Shell"
Maar het zal wel net zijn wat je gewend bent
Daarbij vind ik zelf Mijn vader werkt bij Grolsch niet zo lekker bekken. Net als 'Ik ga even naar Mac'.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:16 schreef Kluts het volgende:
[..]
Oke, dat wist ik niet! Onze Taal.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:19 schreef L-E het volgende:
[..]
Toevallig staat er een artikel over in Onze Taal van een maand geleden, meen ik. Als het om grote merknamen gaat, merknamen die zo groot zijn dat iedereen weet welk product ermee wordt bedoeld, dan is het toevoegen van een lidwoord zoals Samzz deed toegestaan.
Of het mooi is, is een ander verhaal, maar het is niet fout.
Maar je gaat waarschijnlijk wel "even naar MacDonalds" en niet "de MacDonalds"quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daarbij vind ik zelf Mijn vader werkt bij Grolsch niet zo lekker bekken. Net als 'Ik ga even naar Mac'.
Ik zeg toch echt het laatste.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:20 schreef Yuki het volgende:
[..]
Maar je gaat waarschijnlijk wel "even naar MacDonalds" en niet "de MacDonalds"
En sowieso... waar maken we ons druk om?
Ik zeg dat laatste. En volgens onze taal is het oke.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:20 schreef Yuki het volgende:
[..]
Maar je gaat waarschijnlijk wel "even naar MacDonalds" en niet "de MacDonalds"
En sowieso... waar maken we ons druk om?
Ik ook. Net als de HEMA in plaats van HEMA...quote:
die is zeker snel pleitte gegaanquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:22 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zeg dat laatste. En volgens onze taal is het oke.
En dat moet je WT vragen, hij begon ermee.
Ja, vroeger, toen Ronald alleen een mcDrive had op de zaanse schans, heette MacDonald's DE MacDonalds ja.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:21 schreef PeuRac het volgende:
was het vroeger niet gewoon De Shell/Mac/Grolsch etc? Dus is het niet persé fout, maar ouder Nederlands?
Dat doe ik dan weer niet.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik ook. Net als de HEMA in plaats van HEMA...
"Armin van Buuren treedt op in de GelreDome", ook al is het "het GelreDome"...
De eerste keer dat ik dat hoorde snapte ik er echt niets vanquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:23 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat doe ik dan weer niet.
Ik zeg wel: Wanneer gaat de winkel los?
't ja, niet HETquote:
serieus? Dat is taal verloederingquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:24 schreef L-E het volgende:
Taal is onderhevig aan verandering, en we veranderen niet allemaal even snel mee. Ik geloof dat veel dingen die we als 'fout' bestempelen helemaal niet fout (meer) zijn.
Zo is 'enigste' in plaats van 'enige' geoorloofd tegenwoordig, om maar iets te noemen.
Alleen vind ik een heleboel dingen die geoorloofd zijn wel ontzettend lelijk.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:24 schreef L-E het volgende:
Taal is onderhevig aan verandering, en we veranderen niet allemaal even snel mee. Ik geloof dat veel dingen die we als 'fout' bestempelen helemaal niet fout (meer) zijn.
Zo is 'enigste' in plaats van 'enige' geoorloofd tegenwoordig, om maar iets te noemen.
Toen ik samenwoonde zei ik ooit tegen mijn ex dat de deur los was.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:24 schreef Yuki het volgende:
[..]
De eerste keer dat ik dat hoorde snapte ik er echt niets van
Dat zeg ik ookquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:23 schreef Kluts het volgende:
[..]
Mag dat echt tegenwoordig ja?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:24 schreef L-E het volgende:
Knuffelmeisje ookquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:23 schreef Kluts het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:25 schreef PeuRac het volgende:
[..]
serieus? Dat is taal verloedering
Dat is gewoon niet accepteren dat een bedrijf zijn naam veranderd, heeft niks met taalregels te maken.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:23 schreef Yuki het volgende:
Dan even iets heel anders, maar waar ik wel aan moet denken door deze "discussie".
Gebruiken jullie afkortingen van winkels/merknamen, of gebruiken jullie altijd de hele naam?
Zo zegt mijn moeder altijd voluit Vroom en Dreesmann, Hennes en Maurits, etc.
Ik gebruik veel liever V&D en H&M.
Taalpuriteinquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat zeg ik ookMag het raam los en zo
![]()
En ja, taalpuristen, ik weet dat het open moet zijn en Kluts vast ook
T raam en de deur gaan ook gewoon losquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
![]()
In Purmerend?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef L-E het volgende:
De deur los zegt men hier ook hoor. Vind dat wel leuk eigenlijk.
Ik weet het wel, maar ik praat gewoon zo.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
![]()
't Is toch ook meneer.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef Samzz het volgende:
Zolang me ipv mijn nog niet is toegestaan, vind ik het best
Ik kom uit Apeldoorn, niet uit semi-belgië.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Knuffelmeisje ook
Ben er al aan gewend.
Is dat niet typisch Brabants?
Achterhoek/Twente sowieso ook.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Knuffelmeisje ook
Ben er al aan gewend.
Is dat niet typisch Brabants?
Het is mij om het even.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef Samzz het volgende:
Zolang me ipv mijn nog niet is toegestaan, vind ik het best
De mensen van wie ik het hoor komen wel wat meer uit West-Friesland hoor. Op mijn werk (Oosthuizen) zegt iedereen het.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:27 schreef Yuki het volgende:
[..]
In Purmerend?
Echt nog nooit gehoord!
Ik vind die spraakverwarringen door dialecten ook altijd lachen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:26 schreef Yuki het volgende:
[..]
Taalpuritein
En dit soort dingen vind ik gewoon mooi. Niet fout, maar anders. En best mooi, op z'n eigen manier
de eerste keer dat ik ajuus zei toen ik in Eindhoven studeerde werd ik heel raar aangekeken. Dat vond ik vervolgens weer raarquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:27 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik weet het wel, maar ik praat gewoon zo.
Heb niet echt een accent, maar bepaalde dingen zeg je op een bepaalde manier.
Net als dat "Tjo" zeggen als je weggaat in Apeldoorn doodnormaal is.
Tukkerneisjes...quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:29 schreef Samzz het volgende:
KatsAlderbastend
Onmeunig
De drie mooiste woorden die ik ken
De familie van mijn moeder komt uit Alkmaar en omgeving.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:29 schreef L-E het volgende:
[..]
De mensen van wie ik het hoor komen wel wat meer uit West-Friesland hoor. Op mijn werk (Oosthuizen) zegt iedereen het.
Dat zou ik op geen enkele plek zeggenquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:29 schreef JoeBravo het volgende:
[..]
de eerste keer dat ik ajuus zei toen ik in Eindhoven studeerde werd ik heel raar angekeken.
Ik zeg het heel soms, maar ik mijdt het, want ik vind het te Deventers. En ik probeer ten allen tijde dat klein beetje accent wat ik daar heb opgepikt te ondermijnen.quote:
Wi-j hebt een lange O en slik'n alles inquote:
En de E zeggen jullie ook heel anders. Meer richting een i, lastig uit te leggen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wi-j hebt een lange O en slik'n alles in
Het is gewoon Twentsquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:31 schreef Kluts het volgende:
[..]
Ik zeg het heel soms, maar ik mijdt het, want ik vind het te Deventers. En ik probeer ten allen tijde dat klein beetje accent wat ik daar heb opgepikt te ondermijnen.
Dat kan je beterquote:Op woensdag 19 januari 2011 00:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wi-j hebt een lange O en slik'n alles in
-Wat wil je onder je sla?quote:Op woensdag 19 januari 2011 00:32 schreef L-E het volgende:
De eerste keer dat Rifoki tegen mij zei dat hij 'naar onder' ging vroeg ik: Waar onder precies? Bedoelde hij dat hij 'naar beneden' ging, van de 1ste verdieping van het huis naar de begane grond dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |