abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 augustus 2000 @ 21:50:16 #1
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_290749
Ik heb net El Mariachi gezien. als je echt een gave film wilt zien, moet je deze kijken. Het is de voorloper van Desperado, speelt in Mexico en gaat over een vent die zingt/gitaar speelt, en die een beetje in de problemen komt. Echt hilarisch gewoon, wat er zoal gebeurt. ik zal het niet verklappen maar ik kan 'm beslist aanraden, dus mensen, ff zoeken in de videotheek, of naar de Free Record Shop want hij kost maar 15 piek.

Tokus

Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 5 augustus 2000 @ 22:41:14 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_290795
Ja, da's een coole film!
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_290799
Ik heb gisteravond toevallig Desperado op DVD gezien. Op die DVD staat ook El Mariachi (wat niet gek is, zelfde regiseur dus). Inderdaad 1 van de betere low-budget films. Zo low-budget, dat ze maar stukjes versneld hebben (man met telefoon in hotel, echt *cool* gedaan).

Die 15 piek is zeker geen weggegooid geld!

[Dit bericht is gewijzigd door LHR op 05-08-2000 22:45]

zondag 6 augustus 2000 @ 00:15:19 #4
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_290857
quote:
(wat niet gek is, zelfde regiseur dus).

'Desperado' is dan ook meer een soort remake met wat meer geld.

V

Ja inderdaad, V. ja.
pi_290877
remake, ja en nee
als je beide films goed bekijkt zie je dat het een vervolg is, maar het vervolg is identiek aan de voorloper op een paar dingen na

op zich wel grappig

zondag 6 augustus 2000 @ 02:58:37 #6
3767 Herald
Come get some
pi_290895
quote:
Op 05 augustus 2000 22:45 schreef LHR het volgende:
Inderdaad 1 van de betere low-budget films. Zo low-budget, dat ze maar stukjes versneld hebben (man met telefoon in hotel, echt *cool* gedaan).

Dat versnelde stukje is heel bewust gedaan. Aangezien Rodriguez bijna alles zelf heeft gedaan dus ook de edit, lijkt het me sterk dat dat stukje puur om de low-budget reden is gedaan.
Ik vond het wel grappig, die man kon niet snel genoeg zijn met het bellen van zijn kameraden en de premie verdienen (of stond er geen geld op zijn hoofd? ik heb hem al een tijd niet gezien).
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  Overall beste user 2022 zondag 6 augustus 2000 @ 15:18:43 #7
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_291065
el Mariachi is een stuk cooler dan desperado

ook een leuke van rodriguez vind ik: Roadracers

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 6 augustus 2000 @ 17:15:38 #8
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_291123
En als je geen zin hebt om hem te kopen of huren, als het goed is komt hij op 1 september bij net 5.
pi_291147
Pfoe, lang geleden dat ik El Mariachi zag, maar als ik het me goed herinner is het verhaal toch wel heel erg hetzelfde als van Desperado. Alleen inderdaad veel meer low budget, en met wat "vage" scenes erin (jongetje dat op een stoeprand zit met een hoofd in zijn handen).

Ik vind Desperado in elk geval wel een goeie remake. Antonio Banderas is perfect gecast, Steve Buscemi en Joaquim de Almeida spelen goed, het bijrolletje van Tarantino is hilarisch. En er wordt heel goed een bepaalde sfeer opgeroepen, met de beelden (in een snikhete, stoffige stad) en de muziek (van Los Lobos).

pi_291838
quote:
Op 06 augustus 2000 02:58 schreef Herald het volgende:
Dat versnelde stukje is heel bewust gedaan. Aangezien Rodriguez bijna alles zelf heeft gedaan dus ook de edit, lijkt het me sterk dat dat stukje puur om de low-budget reden is gedaan.
Ik vond het wel grappig, die man kon niet snel genoeg zijn met het bellen van zijn kameraden en de premie verdienen (of stond er geen geld op zijn hoofd? ik heb hem al een tijd niet gezien).

Toch wel....om peperduur film te besparen werden enkele stukken vertraagd opgenomen (en versneld dus bij afspelen). Er zitten wel meer grappige wetenswaardigheden in. Zo waren ze als de mariachi een kokosnoot koopt, vergeten te filmen dat hij betaald. Hup, bij de voiceover..."gratis kokosnoten..blahblah".
Ook zie je dat die kerel in dat witte pak in het zwembad ligt te bellen, hij op zijn hand kijkt wat zijn tekst is. Hij kan namenlijk geen spaans. En ook zie je bij de eindscene dat een of meerdere gangsters ipv een pistool, een handboor in zijn hand heeft/hebben.

Goede film ja.

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 15:27:33 #11
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_291916
quote:
Op 06 augustus 2000 15:18 schreef Ulx het volgende:
el Mariachi is een stuk cooler dan desperado

ook een leuke van rodriguez vind ik: Roadracers

Rock 'n Roll? Met David Arquette toch?
Als dat correctomundo is, dan kan ik bevestigen dat de film errug tof is. Met ook geweldige muziek!

[Off topic] Had ik ElMariachi nou ook met jouw gezien? Ik geloof het wel (ook aanwezig: Pieter en door hem meegenomen eten van de afhaal chinees)

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  Redactie Frontpage maandag 7 augustus 2000 @ 15:31:06 #12
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_291918
Er is een boek over het maken van de film, geschreven door RR. Ik werd trouwens wel een beetje ziek van die hype: gemaakt voor 30.000 dollar. Er is later namelijk wel zon 10 miljoen dollar aan pr en marketing ingepompt.
  Overall beste user 2022 maandag 7 augustus 2000 @ 15:33:56 #13
3928 Ulx
pi_291921
quote:
Op 07 augustus 2000 15:27 schreef Doc het volgende:
Rock 'n Roll? Met David Arquette toch?
Als dat correctomundo is, dan kan ik bevestigen dat de film errug tof is. Met ook geweldige muziek!

ja

[Off topic] Had ik ElMariachi nou ook met jouw gezien? Ik geloof het wel (ook aanwezig: Pieter en door hem meegenomen eten van de afhaal chinees)
ja

I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 15:37:48 #14
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_291924
quote:
Op 07 augustus 2000 15:33 schreef Ulx het volgende:
... ja
... ja

Mooi, dan werkt mijn geheugen dus nog

Overall beste user 2022 maandag 7 augustus 2000 @ 15:42:07 #15
3928 Ulx
pi_291926
quote:
Op 07 augustus 2000 15:37 schreef Doc het volgende:
Mooi, dan werkt mijn geheugen dus nog

Da's best wel een prestatie, Doc

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 16:32:20 #16
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_291969
quote:
Op 07 augustus 2000 15:42 schreef Ulx het volgende:
Da's best wel een prestatie, Doc

Dacht ik ook: wel een vermelding waard!

Zwaaaaaaaaaaaaar off topic:
9e is set, OK?
Exacte plaats en tijd gewoon regelen via de mail.
Antwoord je die dan wel, vuige e-mail-niet-beantwoorderd!

maandag 7 augustus 2000 @ 16:36:42 #17
3767 Herald
Come get some
pi_291975
Danny!!

Doc is vreselijk aan het crossposten!
Bannen!

Overall beste user 2022 maandag 7 augustus 2000 @ 16:38:57 #18
3928 Ulx
pi_291980
ik geef wel een antwoord in een ander topic, Doc

FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 augustus 2000 @ 16:51:11 #19
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_291988
quote:
Op 07 augustus 2000 16:36 schreef Herald het volgende:
Danny!!

Doc is vreselijk aan het crossposten!
Bannen!

Dacht dat ik alleen zwaaaaaaaaaaaaaaaaar off topic ging...

(of bedoel je dat ik Ulx pas groet als-ie terug mailt; da's een heel andere kwestie hoor; zoiets als dag en nacht). Maar ik zal niet meer zo vet of topic gaan. Ik beter mijn leven.

Na deze post.
OK
Deal?!

maandag 7 augustus 2000 @ 17:27:48 #20
3767 Herald
Come get some
pi_292038
Het ging om die die mini M&G die ik in bijna elk topic heb zien terug komen. Het was trouwens op een leuke Ludo/Ulx manier bedoeld en niet op een serieuze Fannetje manier...

zijn we nou weer vriendjes?

pi_310222
quote:
als het goed is komt hij op 1 september bij net 5.
Klopt! Vrijdag 1 september om 23:40 op Net5.
pi_322889
quote:
Op 23 augustus 2000 19:01 schreef LHR het volgende:
Klopt! Vrijdag 1 september om 23:40 op Net5.
En daarom haal ik hem maar weer even naar boven!

Kijken everybody.
Er is geen reden om niet te kijken want hij duurt best wel kort (nog geen 1,5 uur) en ja, hij duurt tot laat (1 uur) maar ach, niemand hoeft morgen vroeg op want de M&G is toch pas 's middags.

pi_322893
quote:
maar ach, niemand hoeft morgen vroeg op ...
Oh ja... Ik moet toevallig wel werken hoor. Overwerk nog wel Maar ik ga zo wel kijken en genieten
pi_323069
Nou, het was weer leuk om hem weer eens te zien!
Maar toch zie ik liever Desperado. Onder andere hierom:
quote:
Op 06 augustus 2000 18:10 schreef Beatrice het volgende:
Ik vind Desperado in elk geval wel een goeie remake. Antonio Banderas is perfect gecast, Steve Buscemi en Joaquim de Almeida spelen goed, het bijrolletje van Tarantino is hilarisch. En er wordt heel goed een bepaalde sfeer opgeroepen, met de beelden (in een snikhete, stoffige stad) en de muziek (van Los Lobos).
Desperado is misschien wel een beetje erg gelikt....en met een typisch happy einde waarin de held en de mooie dame het allebei overleven. Maar toch leuker/beter, vind ik dan.
pi_324893
quote:
Op 07 augustus 2000 15:31 schreef SunChaser het volgende:
Er is een boek over het maken van de film, geschreven door RR. Ik werd trouwens wel een beetje ziek van die hype: gemaakt voor 30.000 dollar. Er is later namelijk wel zon 10 miljoen dollar aan pr en marketing ingepompt.
El Mariachi is voor 7000 dollar gemaakt, en de film heeft (helaas?) niet zoveel marketingbudget gehad als jij hier zegt. Laat je even informeren...Wanneer hoorde jij van de film SC als ie zo gehyped is? Hij is namenlijk al in 1992 gemaakt.
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')