Ik ga er even naar kijken. Je bezorgt me weer een hoop werkquote:Op maandag 17 januari 2011 18:28 schreef wimderon het volgende:
Is toch niet zo ingewikkeld?
Stel dat een eerste ronde volgens schema over twee voorspeldagen gespeeld wordt. Dag 1 doorkomen levert dan de helft van het puntenaantal op wat je volgens de ATP-telling zou krijgen, dag 2 het volledig aantal. Alternatief is dat je de punten pas krijgt bij dag 2, dus dag 1 0 punten oplevert.
Stel je gewoon per toernooitype een puntenschema op. Finale, halve finale en kwartfinale lopen 1 op 1, dus kunnen zo omgezet worden. Bijvoorbeeld voor toernooien van 7 dagen en 5 rondes lopen ronde 1 en 2 dan over twee voorspeldagen.
Grote verschil met de huidige puntentelling is dat risico nemen beloond wordt, ipv op safe spelen.
Kan je niet delegeren? Gewoon Wim per toernooitype een puntenschema op laten stellen, dat kan 'ie prima en dat vindt 'ie prima, lijkt me.quote:Op maandag 17 januari 2011 20:13 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ik ga er even naar kijken. Je bezorgt me weer een hoop werk
Het puntenschema heb ik al bedacht, maar het werk zit 'm vooral in het omzetten van de resultaten van vorig jaar naar de nieuwe opzetquote:Op maandag 17 januari 2011 21:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Kan je niet delegeren? Gewoon Wim per toernooitype een puntenschema op laten stellen, dat kan 'ie prima en dat vindt 'ie prima, lijkt me.
moet je wel opschieten, bijna afgelopenquote:Op maandag 17 januari 2011 21:56 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Het puntenschema heb ik al bedacht, maar het werk zit 'm vooral in het omzetten van de resultaten van vorig jaar naar de nieuwe opzetMaarja, VI staat aan, dus dit kan er prima naast.
Vorig jaar 4 keer door die kutbelg eruit gevlogen.quote:
Dat vraagt een zeer sterk concentratie vermogen en gevoel voor losersquote:Op maandag 17 januari 2011 10:25 schreef -Vaduz- het volgende:
kleinzusje, babe. Hoe doe je dat toch altijd.
Tellen alleen de beste 11 scores op andere toernooien? Want dan liggen alle scores waarschijnlijk vrij dicht bij elkaar, dat is een beetje jammer. + Challengers worden wel heel erg ondergewaardeerd dan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:42 schreef luckass het volgende:
Hou gewoon de oude puntentelling, anders zit er een veel te groot verschil tussen een 250 en een GS naar mijn mening. Even nadenken over pick 3 nu.
Genoteerd!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:06 schreef rhubarb het volgende:
Kan ik eenmalig pick 4 alvast doen, aangezien ik morgen geen computer in de buurt heb?
Pick 4: Bellucci
Ziet er keurig uit!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
We proberen het een jaartje met de ATP-telling! Er is al langer over gepraat, maar nu heeft ook XL zijn fiat gegeven.
De punten in het grijs zijn voor toernooien die net een beetje anders lopen, zoals Rosmalen/Den Bosch (250, zes picks), Indian Wells en Miami (1000 punten, 9 picks) en Wimbledon (GS, 10 picks).
[ afbeelding ]
Ook jaquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:25 schreef franklop het volgende:
Worden de te verdedigen punten overzicht dan ook aangepast?
goed bezigquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
We proberen het een jaartje met de ATP-telling! Er is al langer over gepraat, maar nu heeft ook XL zijn fiat gegeven.
De punten in het grijs zijn voor toernooien die net een beetje anders lopen, zoals Rosmalen/Den Bosch (250, zes picks), Indian Wells en Miami (1000 punten, 9 picks) en Wimbledon (GS, 10 picks).
[ afbeelding ]
Of jij maakt de stats dit jaar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:21 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Dat vraagt een zeer sterk concentratie vermogen en gevoel voor losers
ps, Succes allen !
Wimmers, maak maar een statje met lucky losers ( deelnemers aan XL game dus)![]()
Alles is netjes omgerekend he.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:59 schreef danusz1986 het volgende:
Oude puntendeling aanhouden! Je zou het best die nieuwe atp punten van dit jaar optellen bij de oude totaalscores. Dat lijkt me het beste en het eerlijkst.
De huidige stand is zo:quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:01 schreef danusz1986 het volgende:
Dus wat is nu de huidige stand. Die stand die je net liet zien?
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
De huidige stand is zo:
* De 2011-ranking:
stand
Lekker eerlijk wordt dat, als je dus nu de AO uitspeelt krijg je 2000 punten erbij, dat is mijn totale puntenaantal van een heel jaar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 19:28 schreef danusz1986 het volgende:
Jah maar we hebben de vorige jaren een andere telling gedaan. Ik vind als we dan beginnen met de ATP-telling dan vind ik ook dat we de oude puntentelling zo moet laten en niks omrekenen. En dan de ATP punten erbij optellen. Destijds had je dan andere keuzes gemaakt als je dit had geweten.
jij kunt de AO ook uitspelen dit jaar...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:04 schreef VerdwaasdeVogel2 het volgende:
[..]
Lekker eerlijk wordt dat, als je dus nu de AO uitspeelt krijg je 2000 punten erbij, dat is mijn totale puntenaantal van een heel jaar.
Gewoon omrekenen. Er zal wel niet al te veel veranderen.
57equote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
De huidige stand is zo:
* De 2011-ranking:
Ik bedoel natuurlijk de totale stand. Niet van dit jaar!quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
De huidige stand is zo:
* De 2011-ranking:
1. (0) Ambrosius 0
2. (0) APK 0
3. (0) Appeltjesmoes 0
4. (0) BeamofLight 0
5. (0) BliksemSchigt 0
6. (0) BobW 0
7. (0) borisz 0
8. (0) Bos81 0
9. (0) Brahimov 0
10. (0) Bramaldo11 0
11. (0) Bruce117 0
12. (0) Chriz2k 0
13. (0) Clesar03 0
14. (0) Colplay 0
15. (0) danusz1986 0
16. (0) de_boswachter 0
17. (0) dekouwe 0
18. (0) Dkkuis 0
19. (0) dndiek 0
20. (0) Doks 0
Er is in principe geen all-time ranking; ik heb 'm ooit een keer gemaakt maar door de veranderingen mettertijd is het niet echt haalbaar om die bij te houden. Tenzij ik gewoon alles op één hoop gooi, maar dat zou dan puur voor de lol zijn. Je kan er verder weinig zinnigs over zeggen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:11 schreef danusz1986 het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk de totale stand. Niet van dit jaar!
amper begonnen en nu al 11 plaatsen gezaktquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:02 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
De huidige stand is zo:
* De 2011-ranking:
26. (0) franklop 0
Ik bedoelde niet voor mij, maar meer dat veel toernooien 4 tot 3 keer zo veel waard worden, dus dat je wel om moet rekenen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:05 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
jij kunt de AO ook uitspelen dit jaar...
De Masters tellen niet mee voor de XL-ranking.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:08 schreef wimderon het volgende:
Is er bij de herberekening trouwens de exacte puntentelling aangehouden bij de Masters (200 punten per overwinning, 400 voor overwinning in de semi en 500 voor overwinning in de finale)?
Hoezo dat eigenlijk niet?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:30 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
De Masters tellen niet mee voor de XL-ranking.
twee jaar op rij toch al de mass-faler award gehad voor meeste spelers die uitgeschakeld werden bij 1 pick?quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
Vorig jaar één van de grootste fails
Ja en daarom vertrouw ik het steeds minderquote:Op woensdag 19 januari 2011 16:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
Viel toch best mee?quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:09 schreef InTrePidIvity het volgende:
quote:Op dinsdag 10 augustus 2010 11:52 schreef Szura het volgende:
IN
Appeltjesmoes: Hanescu, Wawrinka
danusz1986: Querrey, Federer
de_boswachter: Querrey, Söderling
Doks: Hanescu, Wawrinka
FedExpress: Hanescu, Lu
Salamando: Querrey, Wawrinka
Timm-E: Gulbis
Vegakip: Hanescu, Wawrinka
OUT
Pick 1:
Ambrosius: Melzer
APK: Melzer
BeamofLight: Melzer
borisz: Melzer
Brahimov: Melzer
Bruce117: Melzer
Chris2k: Melzer
dekouwe: Petzschner
Forgive: Melzer
franklop: Melzer
groenen: Melzer
intel: Melzer
Japsnars: Melzer
Karrel_Laaglawaai: Petzschner
kevin_: Melzer
kleinzusje: Gasquet
luckass: Melzer
norich: Melzer
Oidale: Melzer
Sporttv: Melzer
sven23456: Melzer
Szura: Melzer
tennisboy: Melzer
TheGeneral: Melzer
Tim86: Melzer
Vaduz: Gasquet
VerdwaasdeVogel: Melzer
wimderon: Melzer
Pick 2:
Vector_SLD: Querrey, Baghdatis
Mijn fiat houd ik zelf hoor intel! Dat fietsen is niks voor mij in de winterquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:35 schreef XL het volgende:
[..]
Mijn fiat houd ik zelf hoor intel! Dat fietsen is niks voor mij in de winter
Welneequote:
Quick switch:quote:
Zelfde met Llodra hoorquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:20 schreef rhubarb het volgende:
Thomaz Bellucci![]()
Verliezen van de nummer 241 van de wereld, Jan Hernych
Volgens mij iets mee.quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:33 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Geeft me wel voldoening dat ik met Haase door ben gegaan.
Had ik daar de odds niet tegen?
quote:Op donderdag 20 januari 2011 15:20 schreef rhubarb het volgende:
Thomaz Bellucci![]()
Verliezen van de nummer 241 van de wereld, Jan Hernych
shit je hebt me doorquote:Op donderdag 20 januari 2011 15:08 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Jij ligt er al uit.
Geen geldige pick dus.
Ik ook.quote:Op donderdag 20 januari 2011 20:39 schreef Szura het volgende:
Ik hoop dat Haase Roddick en jullie allemaal een flinke poets bakt.
Gesproken als iemand die er al uitligtquote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:32 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
Gore anti-Haase pickers.
Ze zouden jullie de nederlandse nationaliteit af moeten pakken.
Genoeg andere picks.
Uiteraard, maar ik kies nooit tegen een nederlander. Principezaak.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:42 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Gesproken als iemand die er al uitligt
En een finale Haase - De Bakker?quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:45 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Uiteraard, maar ik kies nooit tegen een nederlander. Principezaak.
Haha. Die finale kan ik waarschijnlijk toch niet stemmen. Die kies ik meestal eerder in het toernooi.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
En een finale Haase - De Bakker?
Maargoed, mooi dat je principes hebt! Scheelt weer in de tegenstand
In de finale heeft hij geen keuze meer, want de ene Nederlander is dan al gekozen in de halve finale, en dus blijft er maar eentje over.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 09:48 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
En een finale Haase - De Bakker?
Maargoed, mooi dat je principes hebt! Scheelt weer in de tegenstand
Hehe, je hebt gelijk! Scherp, zo op de vrijdagochtend!quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:02 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
In de finale heeft hij geen keuze meer, want de ene Nederlander is dan al gekozen in de halve finale, en dus blijft er maar eentje over.
Nee hoor, Bruce is niet scherp.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:03 schreef -Vaduz- het volgende:
Lekker op tijd gepost Bruce.
O wacht, ik ben de niet scherpe.
Ik kan het vanavond pas weer bijwerken... Maar volgens mij wel.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 13:06 schreef luckass het volgende:
Iedereen door op pick 5?
Pick 6: Ferrer
Dag 6: David Ferrerquote:
Ik ben de enige die tot nu toe nog geen PotD heeft gevolgd, met al drie keer een succesvolle unieke pickquote:
Ik speel volledig transparant, zonder geheimzinnig gedoe!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:40 schreef -Vaduz- het volgende:
Ik heb ook mijn eigen theorie, maar daar ga ik verder niet op in.
Heb je de edit van de tussenstand al gezien?quote:Op zaterdag 22 januari 2011 01:49 schreef -Vaduz- het volgende:
Dat is in de stand vaak wel te merken.
Het is een mentaal spelletje dit jaarquote:Op zaterdag 22 januari 2011 02:12 schreef -Vaduz- het volgende:
Ja, je doet er alles aan om me te breken. Die PM ook al. Vlegel!
Zo zie je maar weer! Ik had Dolgopolov al voorspeld als talent, hij staat niet voor niets in de OP. Domme keuze dus!quote:Op zaterdag 22 januari 2011 08:09 schreef -Vaduz- het volgende:
Dolgo straft direct. De anti massa mensen hebben tot nu toe dikke pech!
Het zijn er tweequote:Op zaterdag 22 januari 2011 14:19 schreef wimderon het volgende:
Wat? Geen discussie of er één of twee picks voor ronde vier moeten komen.
Same here.quote:Op maandag 24 januari 2011 08:43 schreef de_boswachter het volgende:
Dilemma. Of ik ga een risicopick nemen en speel als 1ste de AO uit.
Denk dat jij het nog ietwat makkelijk hebtquote:Op maandag 24 januari 2011 10:00 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Same here.
Voorlopig gaan we er gewoon voor, Pick 9: Djokovic
Mja, zonder Djoko wordt het waarschijnlijk wel een ingewikkeld verhaal. Al vind ik Djoko-Berdych toch een gevaarlijke gok, maargoed wie niet waagt, wie niet wint.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:16 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Denk dat jij het nog ietwat makkelijk hebt. Ik heb bijv. Djoko al verschoten.
norich heeft Djokovic voor pick 7 gebruikt.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:20 schreef -Vaduz- het volgende:
Norich heeft Djoko ook nog over. Ik zit in een zelfde pakket als jou BoWa.
O verhip, je hebt gelijk.quote:Op maandag 24 januari 2011 10:32 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
norich heeft Djokovic voor pick 7 gebruikt.
Heeft Ambro als modje jouw post niet gewoon weggehaaldquote:Op maandag 24 januari 2011 09:25 schreef borisz het volgende:
WTF dacht dat ik al gepost had. Nou ja dan maar
8: Nadal
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |