Dat is pech hebben met die 2 minuten. Weet jij veel of TS nog eerder 20 keer 2 minuten zo heeft geparkeerd en toen géén boete heeft gehad.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Naja goed er moeten zeker grenzen getrokken worden maar ik vind het gewoon te ver gaan. Dan lopen die mensen maar even om de auto heen, zo moeilijk is het allemaal niet, zou ik ook gewoon doen. Denk dat mensen zich tegenwoordig een beetje druk maken om niks.
Het zal er wel aan liggen dat ik mij niet kan voorstellen dat iemand zich druk maakt voor een auto die twee minuten op de stoep geparkeerd staat. Misschien heb ik wel andere dingen waar ik mij druk over maak dan zoiets onbenulligs.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:48 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Leg eens uit waarom iemand zich niet druk mag maken om een auto die op de stoep staat, maar de eigenaar van die auto wel om de bekeuring die hij/zij krijgt...
Normale mensen lopen erom heen ja, maar er zijn ook mensen met rollators, rolstoelen etc en die lopen er wat minder makkelijk omheen. Een auto hoort gewoon niet op de stoep te staan, geen 2 minuten en ook geen 2 seconden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:47 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Naja goed er moeten zeker grenzen getrokken worden maar ik vind het gewoon te ver gaan. Dan lopen die mensen maar even om de auto heen, zo moeilijk is het allemaal niet, zou ik ook gewoon doen. Denk dat mensen zich tegenwoordig een beetje druk maken om niks.
TS heeft het dan ook zelf veroorzaakt door op de stoep te gaan staan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:52 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Het zal er wel aan liggen dat ik mij niet kan voorstellen dat iemand zich druk maakt voor een auto die twee minuten op de stoep geparkeerd staat. Misschien heb ik wel andere dingen waar ik mij druk over maak dan zoiets onbenulligs.
Volgens de regels is het correct dat ze die boete gehad heeft ja, vind het persoonlijk gewoon lullig voor TS.
Wat nou lullig, dat is het risico van het vak...quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:52 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Het zal er wel aan liggen dat ik mij niet kan voorstellen dat iemand zich druk maakt voor een auto die twee minuten op de stoep geparkeerd staat. Misschien heb ik wel andere dingen waar ik mij druk over maak dan zoiets onbenulligs.
Volgens de regels is het correct dat ze die boete gehad heeft ja, vind het persoonlijk gewoon lullig voor TS.
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:52 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Normale mensen lopen erom heen ja, maar er zijn ook mensen met rollators, rolstoelen etc en die lopen er wat minder makkelijk omheen. Een auto hoort gewoon niet op de stoep te staan, geen 2 minuten en ook geen 2 seconden.
Jaja ik snap ook wel dat die boete terecht is maar dan nog vind ik het lullig dat sommige mensen met een zwaardere overtreding er vaak met een waarschuwing vanaf komen en hier gelijk voor gepend wordt(of heeft TS al eens een waarschuwing gehadquote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:53 schreef karr-1 het volgende:
[..]
TS heeft het dan ook zelf veroorzaakt door op de stoep te gaan staan.
Blijkbaar zijn er ook mensen die niet alles op zichzelf betrekken als ze een keer in het nadeel zijn door hun eigen schuld.quote:Iedereen doet zich zo beeldig voor hier maar ik denk als het jezelf was overkomen dat je net zo reageert als TS.
Denk dat bepaalde mensen zichzelf zo bijzonder vinden dan ze vinden dat regels niet voor hen gelden.quote:Denk dat mensen zich tegenwoordig een beetje druk maken om niks.
En daarmee het systeem lekker te belasten zodat het nog duurder word. Lijkt me een geweldige actie.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:57 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
[..]
Jaja ik snap ook wel dat die boete terecht is maar dan nog vind ik het lullig dat sommige mensen met een zwaardere overtreding er vaak met een waarschuwing vanaf komen en hier gelijk voor gepend wordt(of heeft TS al eens een waarschuwing gehad)
Ik zou iig bezwaar proberen te maken, niet geschoten is altijd mis.
Onze laatste 2 bekeuringen (nieuwe potentere auto, met minder afwijking in de kmteller) waren 30 en 34 euro meen ik, en ja, dan vloek ik even, maar betaal ik die dingen gewoon. Er is maar 1 verantwoordelijk voor die rechtervoet, en dat ben ik zelf. Ik zoek zelf de grens op, en dus zijn de consequenties ook voor mij, en zal je mij dus ook niet horen piepen over die pietluttige bekeuringen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 11:21 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Kijk dit is wat ik bedoel.
[..]
Kijk dat vetgedrukte noem ik gewoon gezond verstand.
Boetes uitdelen waarvan de parkeertijd al een kwartier verstreken is, vind ik ook normaal. Om maar een voorbeeld te noemen.
Het maakt me niet uit dat jullie allemaal volgens de regeltjes van de wet willen leven.
Ik kwam potver gelijk in mijn jas naar buiten, daaruit kan je toch wel afleiden dat ik niet rustig thuis zat te relaxen.
Als die auto daar al een kwartier staat, en ik naar buiten kom van ja ik most plassen en ik wilde daarna gelijk weggaan... dan heb je recht om een boete uit te delen.
Afijn, blijkbaar zit haast hier het hele forum met mensen die bijvoorbeeld een bekeuring van net een paar kilometer over de snelheidslimiet ook heel normaal vinden.
Ik kan me een boete nu niet permitteren dus ik houd me wel aan de regels zodat ik die boete niet krijg. Ik heb een eigen mening over regels, betekent dat gelijk dat ze dan niet voor mij gelden of dat ik mezelf bijzonder vind? Goh ik wijk af van de mening van anderen in dit topic, ik moet wel erg bijzonder zijn dan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:58 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er ook mensen die niet alles op zichzelf betrekken als ze een keer in het nadeel zijn door hun eigen schuld.
[..]
Denk dat bepaalde mensen zichzelf zo bijzonder vinden dan ze vinden dat regels niet voor hen gelden.
quote:Ik kan me een boete nu niet permitteren dus ik houd me wel aan de regels zodat ik die boete niet krijg.
Je geeft hier aan dat je een eigen mening hebt over op wie die regels van toepassing zouden zijn, heel ander verhaal.quote:Ik heb een eigen mening over regels, betekent dat gelijk dat ze dan niet voor mij gelden of dat ik mezelf bijzonder vind?
Heel "speciaal"quote:Goh ik wijk af van de mening van anderen in dit topic, ik moet wel erg bijzonder zijn dan.
Hiervoor is bij het bezwaar maken tegen grote vergunningen/projecten tegenwoordig een initiële inleg van een paar honderd euro verplicht, en die krijg je terug als je in het gelijk wordt gesteld. Hoog tijd dat ze dat ook invoeren bij de wet mulder overtredingen. Opvragen foto kost 75 euro, en bezwaar maken ook 75. Wordt je in het gelijk gesteld, dan krijg je die 150 euro terug, met wat compensatierente, net als bij de belastingdienst.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:58 schreef karr-1 het volgende:
[..]
En daarmee het systeem lekker te belasten zodat het nog duurder word. Lijkt me een geweldige actie.
Dat kan tochquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:10 schreef De_Rikster het volgende:
Je geeft hier aan dat je een eigen mening hebt over op wie die regels van toepassing zouden zijn, heel ander verhaal.
Ik denk dat ik zelf niet zo pietluttig ben, als hier op vrijdag, zaterdagochtend en soms nog vaak zondagmiddag heel dit straatje vol met auto's staat doordat er gebracht/opgehaald moet worden van de moskee.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 13:58 schreef De_Rikster het volgende:
[..]
Blijkbaar zijn er ook mensen die niet alles op zichzelf betrekken als ze een keer in het nadeel zijn door hun eigen schuld.
[..]
Denk dat bepaalde mensen zichzelf zo bijzonder vinden dan ze vinden dat regels niet voor hen gelden.
quote:![]()
Op dinsdag 18 januari 2011 13:55 schreef garriej het volgende:
je was je pis aan het losse;
en je telefoon aan het laden dus je stond daar te laden en te losse dat mag toch?
quote:En terecht!!!
Ik klets toch niet uit mijn nek, dat een leek dit niet zelf kan verwisselen.quote:
Tsja wannabee prentenschrijver, jij had natuurlijk liever zonder pardon je etiketje ingevuldquote:
Maak je toch niet zo drukquote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:26 schreef Scorpie het volgende:
TS blijft volhouden in het feit dat de wet blijkbaar niet voor haar geld. Best treurig eigenlijk. Als het niet zo triest was geweest had ik erom kunnen lachen. Nu weet ik niet of ik moet huilen van binnen om zoveel droefheid.
Dat is mazzel, geen recht... De ambtenaar heeft dit naar eigen inzicht binnen zijn bevoegdheid afgedaan met een waarschuwing. Dit is geen ontslag voor de wettelijke verplichting dat je alleen met een aan de voorwaarden voldoend voertuig mag rondrijden waar jezelf voor verantwoordelijk bent.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 14:25 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ik klets toch niet uit mijn nek, dat een leek dit niet zelf kan verwisselen.
Het werd zelfs bevestigd dat ik niet uit mijn nek lulde, dus....
Ik maak me alleen druk om zaken waar ik geld mee kan verdienen. Alle andere zaken denk ik over na.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |