abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91473521
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:00 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Een kip is door onze lieve heer geschapen om op te eten :Y Ik bedoel, kijk er eens goed naar, wat moet nou anders met zo'n rommelig beest :P
lekker in je tuintje scharrelen, onkruid weghouden en beestjes eten en en passant ook nog eitjes geven. en als hij dan op is en een leuk leven gehad hebt slacht je hem en eet je hem op :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_91473541
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:59 schreef DarkElf het volgende:

[..]

ik eet geen saté *)

en tis wrs ook hypocriet hoor maar ik vind dat iedereen recht heeft op een paar hypocriete meningen en dit is er een van mij :)
Snap ik heel goed hoor! Zo heb ik er zelf ook wel een paar. :)

Maar ik vind het wél opvallend dat veel mensen zo compleet hysterisch op bont reageren. Ik vraag me af hoe dat dan komt, en hoe belangrijk de rol van de media daarin is.
Let me see you stripped down to the bone
  maandag 17 januari 2011 @ 18:03:24 #3
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_91473558
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:02 schreef DarkElf het volgende:

[..]

lekker in je tuintje scharrelen, onkruid weghouden en beestjes eten en en passant ook nog eitjes geven. en als hij dan op is en een leuk leven gehad hebt slacht je hem en eet je hem op :P
Als je hem dat laat doen is ie weer niet te vreten :P
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_91473564
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:57 schreef DarkElf het volgende:
echt bont?

ik ben een ernome carnivoor en eet van alles maar bont is voor mij persoonlijk dan weer een brug te ver. Dieren die alleen gekweekt worden voor hun bontje, nee dat vind ik zo afschuwelijk. Koeien eten we tenminste nog op, leer is dan een bijproduct..
Nou ja, ik ben niet zo principieel tegen bont - in Rusland draagt iedereen het, omdat het warmer is dan welk materiaal ook en daar is het dan ook doodnormaal. Maar goed, ik weet niet of ik het voor mezelf ook nodig vind.

Overigens, van die oude kipjes die 'op' zijn, zijn niet te eten, hoor :o
  maandag 17 januari 2011 @ 18:04:14 #5
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_91473594
quote:
7s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:02 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Dat. Kippen zijn geniaal.

:9
pi_91473648
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben niet zo principieel tegen bont - in Rusland draagt iedereen het, omdat het warmer is dan welk materiaal ook en daar is het dan ook doodnormaal. Maar goed, ik weet niet of ik het voor mezelf ook nodig vind.
ik ben zelf van mening dat er genoeg andere producten zijn die ons warm houden en mooi zijn zonder dat we van de kou omkomen. :) maar ieder moet het voor zichzelf weten natuurlijk.
quote:
Overigens, van die oude kipjes die 'op' zijn, zijn niet te eten, hoor :o
I know, maar goed, iig is alles wat ik schreef buiten dat wat ik een kip gun ;)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 17 januari 2011 @ 18:05:38 #7
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_91473666
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Maar ik vind het wél opvallend dat veel mensen zo compleet hysterisch op bont reageren. Ik vraag me af hoe dat dan komt, en hoe belangrijk de rol van de media daarin is.
Maar ik vind eten een primaire levensbehoefte, vlees eten natuurlijk en niet vervangbaar. Bont is gewoon te vervangbaar om er dieren voor te fokken en slachten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_91473708
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:03 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik reageer ook hysterisch op dons hoor (buiten dat ik er allergisch voor ben, leuk in een hotel slapen en niezend en proestend de nacht door :') ) Ik vind, net als bij bont, dat andere producten ons net zo goed warm kunnen houden zonder dat we 3 ganzen op ons hebben liggen.

:P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 17 januari 2011 @ 18:07:27 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91473746
Hoi!

Kippen zijn tof, wij hadden ze ook volop vroeger thuis toen ik nog klein was. Ik vond 't wel gezellig, haan erbij ook. af en toe kwam er dan iemand een paar kipjes slachten, dan bleef ik maar uit de buurt :')
  maandag 17 januari 2011 @ 18:09:37 #10
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91473839
Oh enne dons is eigenlijk nog zieliger dan bont, want ganzen worden levend geplukt. Toch zou ik best een bontjas/kraag willen O+
pi_91473854
quote:
6s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:09 schreef kaasplankje het volgende:
Oh enne dons is eigenlijk nog zieliger dan bont, want ganzen worden levend geplukt. Toch zou ik best een bontjas/kraag willen O+
:(
  maandag 17 januari 2011 @ 18:10:40 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_91473894
of zo'n lekkere capuchon O+ met echt bont gevoerd O+
pi_91473997
Hoi he 8-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_91474193
Mweh, Ritalin valt niet goed! }:| Hartkloppingen. Bah!
  maandag 17 januari 2011 @ 18:23:03 #15
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_91474364
TerugVindPlofkip
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_91474405
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:06 schreef DarkElf het volgende:
Ik reageer ook hysterisch op dons hoor (buiten dat ik er allergisch voor ben, leuk in een hotel slapen en niezend en proestend de nacht door :') ) Ik vind, net als bij bont, dat andere producten ons net zo goed warm kunnen houden zonder dat we 3 ganzen op ons hebben liggen.

:P
Ja, en je komt de winter ook wel door als je geen foie gras eet :D En toch... Ik weet het nog niet, met dat bont.
pi_91474524
CF, kun jij mij eens zeggen hoe een gemiddelde yogales bij jou verloopt? Dan weet ik een beetje waar ik op kan rekenen. :) En, is er in jouw groep sprake van een toenemende moelijkheidgraad in houdingen, naarmate je de lessen langer volgt?
pi_91474537
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:24 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja, en je komt de winter ook wel door als je geen foie gras eet :D En toch... Ik weet het nog niet, met dat bont.
Klopt over de foie gras :) ik denk dat je met deze dingen, als je geen vegan bent iig en zelfs daar zullen hypocrieten tussen zitten , nooit 100 % de juiste keuzes kan maken. Je kan wel, voor jezelf , zoveel mogelijk de juiste keuzes maken.

Voor mezelf is dat niet elke dag vlees, geen dons of bont, liefst scharrelvlees (maar ik koop ook gewoon vlees hoor als t ff zo uitkomt)... en dat soort dingen. Voor een ander is het weer iets anders. :)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_91474545
quote:
6s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:09 schreef kaasplankje het volgende:
Echt? Wat akelig! :o

Anderzijds, ik epileer mijn benen ook. Levend :7
pi_91474616
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:27 schreef DarkElf het volgende:

Klopt over de foie gras :) ik denk dat je met deze dingen, als je geen vegan bent iig en zelfs daar zullen hypocrieten tussen zitten , nooit 100 % de juiste keuzes kan maken. Je kan wel, voor jezelf , zoveel mogelijk de juiste keuzes maken.

Voor mezelf is dat niet elke dag vlees, geen dons of bont, liefst scharrelvlees (maar ik koop ook gewoon vlees hoor als t ff zo uitkomt)... en dat soort dingen. Voor een ander is het weer iets anders. :)
Nou ja, ik kan niet echt een heel rationele reden bedenken waarom je geen bont zou mogen dragen (en wel supermarktvlees eten en leer dragen en wat al niet meer), maar ik denk dat ik toch het gevoel zou hebben dat ik andermans jas aanheb ofzo :P
pi_91474617
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:27 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

das bijvoorbeeld bij goedkope donsjassen/dekbedden etc (met ikea is daar een rel over geweest, die importeerde goedkope dons uit de balkanlanden waar ze dus idd levend plukken om zoveel mogelijk profijt van 1 gans te hebben)..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_91474668
Terugvindbontje
pi_91474669
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:27 schreef ColdFeet het volgende:

Ja. Maar dat doe je zelf, het wordt niet gedaan door iemand die er vervolgens een jas, dekbed of kussen mee vult :')
pi_91474686
Ik schrok even van het dons, gezien mijn nieuwe jas, maar pfew:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:+ *)

Zolang de rest van het beessie ook gebruikt wordt vind ik het allemaal niet zo erg. Een koe eet je op, je maakt er lijm van, hondenvoer, leren schoenen enz enz.. Zeer economisch opgebruikt. Zo ook voedselganzen en kippen (al worden van kippen de veren niet gebruikt) :Y
Alleen foie gras vind ik dus echt niet te verantwoorden aan mezelf (ik vind het ook niet lekker, wel een keer geproefd).
pi_91474698
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:31 schreef Leintjeuh het volgende:

[..]

Ja. Maar dat doe je zelf, het wordt niet gedaan door iemand die er vervolgens een jas, dekbed of kussen mee vult :')
Gemiste kans 8-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')