abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91470781
Ik heb even bij de tussenpersoon voor mijn autoverzekering geïnformeerd, of mijn vriendin ook in mijn auto zou mogen rijden volgens hen. Het gaat dan om een 1500 km per jaar, maar volgens hen mag dit niet en moet de verzekering dan worden afgesloten op haar naam. Dat kost ¤200,- per jaar meer, en dat vind ik dus belachelijk. Kan iemand mij vertellen hoe groot de kans is dat er gezeik van komt wanneer ze wel in de auto rijdt? Zij is 19, ik 22.
pi_91470858
Hoeveel rij jij dan, eigenlijk?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_91470967
gewoon op je eigen naam
niemand kan bewijzen wie van jullie 2 het meest gebruik maakt van de auto
pi_91471023
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Hoeveel rij jij dan, eigenlijk?
+/- 25.000
pi_91471310
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:14 schreef MrNiles het volgende:
gewoon op je eigen naam
niemand kan bewijzen wie van jullie 2 het meest gebruik maakt van de auto
Daar wordt in twijfelgevallen gewoon onderzoek naar gedaan (daar komen ze echt achter, geloof me).
pi_91471373
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:15 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

+/- 25.000
Mwoa, dan bestuurt zij slechts incidenteel de auto. Dat zou normaal gesproken niet zoveel problemen moeten opleveren. Gemiddeld 30 km per week is niet zo heel veel. Maar goed; er zijn verzekeraars die erover miepen. In jouw geval is het goed aan te tonen dat jij de regelmatige bestuurder bent.
  maandag 17 januari 2011 @ 17:25:32 #7
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_91471607
Onzin wat die gast zegt. Je verzekerd een object. Iedereen met een rijbewijs mag er vervolgens in rijden.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_91471839
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:25 schreef HugoBaas het volgende:
Onzin wat die gast zegt. Je verzekerd een object. Iedereen met een rijbewijs mag er vervolgens in rijden.
Erm... nee? Je bent bekend met het begrip 'verzekerde'? Je verzekert niet alleen de auto, maar, uiteraard, ook de regelmatige bestuurder. Waar denk je anders dat die 'schadevrije jaren' voor zijn?
  maandag 17 januari 2011 @ 17:33:01 #9
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_91471994
quote:
14s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Erm... nee? Je bent bekend met het begrip 'verzekerde'? Je verzekert niet alleen de auto, maar, uiteraard, ook de regelmatige bestuurder. Waar denk je anders dat die 'schadevrije jaren' voor zijn?
Ja en dat is hij dus zelf. Zijn vriendin mag er ook af en toe in rijden. En anders kan hij haar als tweede bestuurder opgeven als ze er veel in gaat rijden.

Als een object verzekerd is mag iedereen er in rijden. Zeker weten.
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_91472105
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:33 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ja en dat is hij dus zelf. Zijn vriendin mag er ook af en toe in rijden. En anders kan hij haar als tweede bestuurder opgeven als ze er veel in gaat rijden.
Dat laatste is dus net het probleem.... Dat wil TS niet, want met een beetje pech kost 'm dat meer premie.

quote:
Maar niet zonder meer. Oftewel: als hij een auto verzekert en zíj is de regelmatige bestuurder, dan kan dit dus niet. Je kunt dus niet zonder meer zeggen: "ze heeft een rijbewijs, dus mag zij er in rijden zonder dat aan de verzekeraar te laten weten."
pi_91472154
quote:

[..]

Niet als de verzekeraar hier extra voorwaarden aan verbindt, misschien sluit zijn verzekering dat wel expliciet uit, tenzij het voor zeg noodgevallen is?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 17 januari 2011 @ 17:37:11 #12
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_91472228
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:35 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Niet als de verzekeraar hier extra voorwaarden aan verbindt, misschien sluit zijn verzekering dat wel expliciet uit, tenzij het voor zeg noodgevallen is?
Dan is het een kut verzekering.
Dan raad ik TS Interpolis aan. Daar doen ze niet moeilijk. :)
pi_91472391
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:37 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Dan is het een kut verzekering.
Dan raad ik TS Interpolis aan. Daar doen ze niet moeilijk. :)
Even een premieberekening gedaan.. Voor dat geld kan ik de auto 2x op haar naam verzekeren.
pi_91472455
Da's ook de reden dat ze niet zo moeilijk doen. Dat zit al in de premie verwerkt :+
  maandag 17 januari 2011 @ 17:50:14 #15
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_91472972
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:39 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

Even een premieberekening gedaan.. Voor dat geld kan ik de auto 2x op haar naam verzekeren.
Ik weet niet wat je moet betalen. Ik ben ¤27 per maand kwijt voor zo'n verzekering.
pi_91473638
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 17:50 schreef HugoBaas het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je moet betalen. Ik ben ¤27 per maand kwijt voor zo'n verzekering.
Ruim ¤100 voor alleen WA. Laat staan casco..
pi_91486340
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 18:05 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

Ruim ¤100 voor alleen WA. Laat staan casco..
Dan heb je nog niet zoveel noclaim, of wel?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_91493988
Gewoon via internet afsluiten, ik heb mijn vriend als tweede bestuurder opgegeven (hij rijdt er een dag per week in) en dat veranderde niks aan de premie. Wel zijn we een paar jaar ouder dan jij en je vriendin.
pi_91502486
quote:
1s.gif Op maandag 17 januari 2011 21:20 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Dan heb je nog niet zoveel noclaim, of wel?
0 jaar inderdaad, ik heb iedere keer minder dan een jaar een auto in de verzekering gehad.
pi_91503417
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 08:47 schreef Mark_Rutte het volgende:

[..]

0 jaar inderdaad, ik heb iedere keer minder dan een jaar een auto in de verzekering gehad.
Wou net zeggen, wij hebben onze auto all-risk verzekerd voor krap 60 euro, en dat is nog niet eens bij de goedkoopste online verzekeraar.

Ik zou overigens in dit geval die tussenpersoon passeren, en lekker bij independer de goodkoopste online verzekeraar uitzoeken. Allsecur heeft wel een goede prijs/kwaliteit verhouding, en doen niet zó moeilijk als de verzekeraar waar je nu bij zit te kijken.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 10:12:50 #21
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_91504258
quote:
Mijn zoontje vindt dit wel leuk
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_91886277
Als mijn vriendin af en toe in mijn auto rijdt en zij maakt schade dan is dat toch wel gewoon onder mijn verzekering gedekt ? Wat ik me ook afvraag is of iemands aansprakelijkheidsverzekering zou gelden als ik schade aan mijn auto heb door iemand die mijn auto leent. Want ik ben zelf niet allrisk verzekerd.

[ Bericht 13% gewijzigd door ohwyeah op 26-01-2011 12:08:04 ]
pi_91886452
nooit je tussenpersoon bellen voor dit soort zaken, hij zit er om geld te verdienen... gewoon bellen met de verzekeringsmaatschappij...

ik heb het vorig jaar nog nagevraagd. Bij Centraal Beheer, waar ik zit, mag iedereen in mijn auto rijden met een geldig paspoort en hij/zij moet zich aan de nederlandse wet houden (niet onder invloed van)

In nederland verzeker je inderdaad het object, met hoge uitzondering kan je een auto op naam verzekeren, dit zijn meestal dan de duurdere varianten van ferrari's dit scheelt weer in de kosten, echter mag er dan maar 1 persoon in rijden. (zie ook wegmisbruikers/blik op de weg van vorig weekend)
pi_91886456
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 11:05 schreef ohwyeah het volgende:
Als mijn vriendin af en toe in mijn auto rijdt en zij maakt schade dan is dat toch wel gewoon onder mijn verzekering gedekt ? Wat ik me ook afvraag is of iemands aansprakelijkheidsverzekering zou gelden als ik schade aan mijn auto heb door iemand die mijn auto leent. Want ik ben zelf niet allrisk verzekerd.
Als zij schade maakt, is dat gewoon gedekt, als zij slechts incidenteel erin rijdt.

Verder geeft een AVP (een aansprakelijkheidsverzekering voor particulieren) geen dekking voor schades veroorzaakt met motorvoertuigen.
pi_91886586
Ik vraag me af of je met 1500km/j wel over regelmatige bestuurder kunt spreken. Wat was precies de reden dat de verzekering extra geld wilde zien? Als ik het verhaal zo lees heb ik het idee dat zij in de 'regelmatige-bestuurder-stand' blijven hangen omdat jij of de tussenpersoon dat ooit -mogelijk onnodig- op de aanvraag hebt gezet. Misschien is dit iets dat je boven water kunt krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')