Daar wordt in twijfelgevallen gewoon onderzoek naar gedaan (daar komen ze echt achter, geloof me).quote:Op maandag 17 januari 2011 17:14 schreef MrNiles het volgende:
gewoon op je eigen naam
niemand kan bewijzen wie van jullie 2 het meest gebruik maakt van de auto
Mwoa, dan bestuurt zij slechts incidenteel de auto. Dat zou normaal gesproken niet zoveel problemen moeten opleveren. Gemiddeld 30 km per week is niet zo heel veel. Maar goed; er zijn verzekeraars die erover miepen. In jouw geval is het goed aan te tonen dat jij de regelmatige bestuurder bent.quote:
Erm... nee? Je bent bekend met het begrip 'verzekerde'? Je verzekert niet alleen de auto, maar, uiteraard, ook de regelmatige bestuurder. Waar denk je anders dat die 'schadevrije jaren' voor zijn?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:25 schreef HugoBaas het volgende:
Onzin wat die gast zegt. Je verzekerd een object. Iedereen met een rijbewijs mag er vervolgens in rijden.
Ja en dat is hij dus zelf. Zijn vriendin mag er ook af en toe in rijden. En anders kan hij haar als tweede bestuurder opgeven als ze er veel in gaat rijden.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:30 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Erm... nee? Je bent bekend met het begrip 'verzekerde'? Je verzekert niet alleen de auto, maar, uiteraard, ook de regelmatige bestuurder. Waar denk je anders dat die 'schadevrije jaren' voor zijn?
Dat laatste is dus net het probleem.... Dat wil TS niet, want met een beetje pech kost 'm dat meer premie.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:33 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ja en dat is hij dus zelf. Zijn vriendin mag er ook af en toe in rijden. En anders kan hij haar als tweede bestuurder opgeven als ze er veel in gaat rijden.
Maar niet zonder meer. Oftewel: als hij een auto verzekert en zíj is de regelmatige bestuurder, dan kan dit dus niet. Je kunt dus niet zonder meer zeggen: "ze heeft een rijbewijs, dus mag zij er in rijden zonder dat aan de verzekeraar te laten weten."quote:Als een object verzekerd is mag iedereen er in rijden. Zeker weten.
Niet als de verzekeraar hier extra voorwaarden aan verbindt, misschien sluit zijn verzekering dat wel expliciet uit, tenzij het voor zeg noodgevallen is?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:33 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ja en dat is hij dus zelf. Zijn vriendin mag er ook af en toe in rijden. En anders kan hij haar als tweede bestuurder opgeven als ze er veel in gaat rijden.
Als een object verzekerd is mag iedereen er in rijden. Zeker weten.
Dan is het een kut verzekering.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Niet als de verzekeraar hier extra voorwaarden aan verbindt, misschien sluit zijn verzekering dat wel expliciet uit, tenzij het voor zeg noodgevallen is?
Even een premieberekening gedaan.. Voor dat geld kan ik de auto 2x op haar naam verzekeren.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:37 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dan is het een kut verzekering.
Dan raad ik TS Interpolis aan. Daar doen ze niet moeilijk.
Ik weet niet wat je moet betalen. Ik ben ¤27 per maand kwijt voor zo'n verzekering.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:39 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
Even een premieberekening gedaan.. Voor dat geld kan ik de auto 2x op haar naam verzekeren.
Ruim ¤100 voor alleen WA. Laat staan casco..quote:Op maandag 17 januari 2011 17:50 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je moet betalen. Ik ben ¤27 per maand kwijt voor zo'n verzekering.
Dan heb je nog niet zoveel noclaim, of wel?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:05 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
Ruim ¤100 voor alleen WA. Laat staan casco..
0 jaar inderdaad, ik heb iedere keer minder dan een jaar een auto in de verzekering gehad.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:20 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet zoveel noclaim, of wel?
Wou net zeggen, wij hebben onze auto all-risk verzekerd voor krap 60 euro, en dat is nog niet eens bij de goedkoopste online verzekeraar.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 08:47 schreef Mark_Rutte het volgende:
[..]
0 jaar inderdaad, ik heb iedere keer minder dan een jaar een auto in de verzekering gehad.
Mijn zoontje vindt dit wel leukquote:Op maandag 17 januari 2011 17:33 schreef HugoBaas het volgende:
Als een object verzekerd is mag iedereen er in rijden. Zeker weten.
Als zij schade maakt, is dat gewoon gedekt, als zij slechts incidenteel erin rijdt.quote:Op woensdag 26 januari 2011 11:05 schreef ohwyeah het volgende:
Als mijn vriendin af en toe in mijn auto rijdt en zij maakt schade dan is dat toch wel gewoon onder mijn verzekering gedekt ? Wat ik me ook afvraag is of iemands aansprakelijkheidsverzekering zou gelden als ik schade aan mijn auto heb door iemand die mijn auto leent. Want ik ben zelf niet allrisk verzekerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |