abonnement Unibet Coolblue
pi_91836155
Bedankt voor je reactie gaatie. Hoe werkt dat uitproberen dat je voorstelt? Is het iets dat ik ter plekke met het personeel van bijvoorbeeld Snowworld kan regelen?
  dinsdag 25 januari 2011 @ 08:54:51 #177
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91836520
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 20:38 schreef Loldor het volgende:
Na mijn eerste twee weken op wintersport al mijn spullen van vrienden / kennissen te hebben geleend wil ik volgend jaar graag met mijn eigen spullen op pad. Ik ben al bij boardstyle in Rotterdam geweest om even te kijken en ben van plan om in de uitverkoop mijn slag te slaan (niet noodzakelijk daar, maar het is wel dichtbij). Ik stap het liefst goed voorbereid een winkel in, dus tijd voor de zoveelste post van een beginnend boarder die om advies verlegen zit!

Even de stats: Man, 24 jaar. 70-72k, 1.85m en schoenmaat ~44. Nu twee weken ervaring en ik vermaak me prima op de piste met af en toe een sprongetje of uitstapje off-piste. Het geld groeit me niet op de rug, maar ik vind het geen probleem om voor kwaliteit te betalen.

1. Als ik het goed begrepen heb zijn schoenen de basis. Ik ben van plan in een fysieke winkel de best-passende de kopen. Verder nog tips?
Goed zo, schoenen zijn het belangrijkste :)
Probeer verschillende merken (desnoods verschillende winkels) op zoek naar de beste schoen. Elk merk het een andere "fit" en het is dus geheel afhankelijk van je voeten welke schoen lekker zit.

quote:
2. Bindingen. Ik hoor goede verhalen over Union Force. Prettig dat het een bedrijf is dat zich puur op bindingen richt. Tenzij iemand me anders kan aanraden, ga ik hier voor.
Ik vind de Union bindingen het lekkerste. De Force is een hele goede binding. Op zich maken er nog wel wat bedrijven goede bindingen. Ride, Rome en Burton vind ik wel de besten.

quote:
3. Board. Hier heb ik problemen met kiezen. Nieuw of tweedehands? Welke maat? Normaal of breed (volgens mij zit ik met mijn schoenmaat net op de rand). Ik ben al de Good Wood test van transworld.net tegengekomen, maar die biedt maar 4 boards in de 'all-mountain' categorie. Ik heb rondgekeken op de websites van de fabrikanten, maar het is lastig om de boarden door het marketing-bos te zien. De Lib-tech T.Rice Pro C2BTX en de Yes Optimistic (uit de Good Wood test) komen op me over als prima boarden, maar lijken weer moeilijk verkrijgbaar. Ik heb bij de Donner gezocht naar een magazine met een hoop boardreviews er in, maar kon niet echt iets vinden. Kortom - waar begin ik met mijn zoektocht naar een board zonder compleet afhankelijk te zijn van de verkoopstudent in de eerste de beste winkel?

Ten slotte vermijd ik Burton liever als ik een keus heb, omdat ik het nooit prettig vind wanneer bedrijven met een grote positie in de markt eigen standaarden invoeren. Ook houd ik het het liefst bij materiaal uit 2010, zodat ik er nog wat korting over kan krijgen in de uitverkoop.

Alvast bedankt voor de moeite!
Leuk dat je alvast een aversie hebt tegenover grote merken :P
Niet dat ze per definitie slecht zijn (voor de mensen die Burton rijden), maar het gaat mij er altijd meer om dat mensen regelmatig niet verder kijken dan hun neus lang is. Als je van te voren besluit om niet voor Burton te gaan, kom je in ieder geval terecht bij iets wat anders dan anders :)

Ik denk wel dat de T.Rice misschien iets te pittig is voor je gezien je ervaring. Ik rij er ook op en het is wel een serieus boardje. Het wil niet zeggen dat je er niet mee weg komt, maar het is ook weer niet de meest makkelijke optie.
Op zich is testen natuurlijk altijd goed, maar wel lastig als je in de uitverkoop zoekt en de testdagen zijn al redelijk voorbij.

Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een boardje tussen de 25.5cm en de 26cm breed bij de waist (in het midden). Ik heb zelf ook maatje 44 en dat rijdt altijd lekker.
Mocht je een half maatje (of een hele) kleiner kunnen hebben kun je ook nog voor een 25cm gaan.

Een paar boardjes waar je eens naar kunt kijken:

Bataleon Goliath 157
Lib Tech Skatebanana 159
Rome Agent Rocker 159
Ride Antic Wide 158
K2 Raygun 159

Over het algemeen ook iets beter betaalbaar dan bijvoorbeeld een T.Rice :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 25 januari 2011 @ 08:56:26 #178
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91836541
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:23 schreef -Menn0- het volgende:
Burton Sherlock doet het goed in Val Thorens!

Jammer dat er geen verse sneeuw valt....
Hmm ok, ik zou ook wel benieuwd zijn hoe hij in de poeder rijdt. :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91836712
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 08:54 schreef Komakie het volgende:

[..]

Goed zo, schoenen zijn het belangrijkste :)
Probeer verschillende merken (desnoods verschillende winkels) op zoek naar de beste schoen. Elk merk het een andere "fit" en het is dus geheel afhankelijk van je voeten welke schoen lekker zit.

[..]

Ik vind de Union bindingen het lekkerste. De Force is een hele goede binding. Op zich maken er nog wel wat bedrijven goede bindingen. Ride, Rome en Burton vind ik wel de besten.

[..]

Leuk dat je alvast een aversie hebt tegenover grote merken :P
Niet dat ze per definitie slecht zijn (voor de mensen die Burton rijden), maar het gaat mij er altijd meer om dat mensen regelmatig niet verder kijken dan hun neus lang is. Als je van te voren besluit om niet voor Burton te gaan, kom je in ieder geval terecht bij iets wat anders dan anders :)

Ik denk wel dat de T.Rice misschien iets te pittig is voor je gezien je ervaring. Ik rij er ook op en het is wel een serieus boardje. Het wil niet zeggen dat je er niet mee weg komt, maar het is ook weer niet de meest makkelijke optie.
Op zich is testen natuurlijk altijd goed, maar wel lastig als je in de uitverkoop zoekt en de testdagen zijn al redelijk voorbij.

Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een boardje tussen de 25.5cm en de 26cm breed bij de waist (in het midden). Ik heb zelf ook maatje 44 en dat rijdt altijd lekker.
Mocht je een half maatje (of een hele) kleiner kunnen hebben kun je ook nog voor een 25cm gaan.

Een paar boardjes waar je eens naar kunt kijken:

Bataleon Goliath 157
Lib Tech Skatebanana 159
Rome Agent Rocker 159
Ride Antic Wide 158
K2 Raygun 159

Over het algemeen ook iets beter betaalbaar dan bijvoorbeeld een T.Rice :)
Wordt het niet eens tijd voor een FAQ in de OP voor beginnende kopers? ;)

En over de OP gesproken, mijn gear:

quote:
Wild_Snake, Tim
Stats: 182cm, 72kg, 45, 1988
Board: 5150 Stroke Wide 162
Binding: 5150 FF2000 (Black)
Boots: Burton
Protectie: Sinner Helmet (Ik weet het....)
Goggles: Sinner (Ik weet het....)
pi_91837636
Gegroet allemaal,

Zondag ben ik na een redelijk slechte rit weer teruggekomen vanuit het besneeuwde Gerlos. De week is redelijke verlopen, boarden ging perfect en ik ben heel tevreden over de Bataleon Jam. Over de Force SL bindingen wat minder, maar daar kom ik zo op terug.

De week is goed verlopen, op een gekneusde enkel van mijn broer, 3 zieken waaronder mijn vriendin, de vriendin van mijn broer en helaas ook mijn zoontje :'( Die heeft het de laatste 4 dagen niet naar zijn zin gehad. Ik was zaterdagavond helaas ook nog misselijk maar dat was zondag met de rit naar huis gelukkig wel bijna over.

De rit naar huis verliep helaas niet volgends planning, mijn zoontje was niet te genieten omdat hij ziek was, mijn vriendin was een stukje verkeerd gereden en op eens gingen er lampjes op mijn dashboard aan en begon mijn motor te roken. Gestopt bij Frankfurt, ADAC gebeld en na een uur gingen we weer verder met nu wel met een dynamo die vast zat en een juist werkende multiriem :D

In de tussentijd had mijn zoontje zijn broek vol gescheten en moesten we hem met 5 graden in zijn blote kont buiten helemaal schoonmaken en verschonen. Gelukkig konden we wel weer lachen toen we weer naar huis reden, maar we moesten nog 470km :'( In de tussentijd had mijn zoontje bij Köln weer zijn luier vol gescheten maar hij viel gelijk in slaap. We hadden geen schone kleren meer dus moesten hem maar laten zitten :( Tegen onze zin in, maar hij sliep toch dus hij had er geen last van.

Na 12.5 waren we 1000km verder en weer lekker thuis. Die kleine gelijk in bad gedaan en lekker in zijn bed gestopt.

Nu de vakantie zelf, 2 dagen zon gehad, daarna woensdag sneeuw, donderdag lichte bewolking en zon en vrijdag/zaterdag bewolking en veel nieuwe sneeuw :P Zondag naar huis stralende zon en mooie witte bomen :D

Betreffende de Jam, het is een heerlijk snel board, snelle kantenwissel en jibben lukt ook nog een beetje. Erg dikke pop en razensnel de berg af!!! Betreffende de Union Force SL's, deze zaten lekker maar hebben wel wat nadelen tegenover mijn oude Cartels. De toestraps bleven niet lekker zitten en schoven vaak naar boven. Ook waren de straps wat lastig vast te zetten, de zwarte strap kwam vaak tussen de dikke band en de buckel, hierdoor denk je dat je hem vast kan ratelen, maar hij zat gewoon niet goed. Bij de Cartels ook nooit last van gehad. Een laatste probleem was dat de buckels soms na het ratelen niet netjes terug veerde, je moest hem zelf weer naar beneden duwen.

Wat ik niet meer had was dat mijn schoen in de binding iets kon draaien en ik "schuin" in de binding stond, dat gebeurde soms in de Cartels.

We hebben verschillende filmpjes gemaakt met GoPro's, maar deze wilde ik jullie nog niet onthouden. Net na Gerlos heb je een dam, daar begint de rit en eindigt bij ons voor het huis in Silberleiten :P


From Gerlos to Silberleiten door Mark Meisner


[ Bericht 0% gewijzigd door GenesiZ op 25-01-2011 11:04:13 ]
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 25 januari 2011 @ 09:53:49 #181
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91837794
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:07 schreef Wild_Snake het volgende:

[..]

Wordt het niet eens tijd voor een FAQ in de OP voor beginnende kopers? ;)

En over de OP gesproken, mijn gear:

[..]

We zouden er bij kunnen zetten wat je van te voren al weet.
Het antwoord welke schoenen goed zijn is natuurlijk voor de hand liggend. De schoenen die het lekkerste zitten.

Misschien dat we er als info bij kunnen zetten dat je eerst even je stats (lengte, gewicht, schoenmaat en wat wil je met een board) erbij zet en waar je precies naar op zoek bent.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:01:54 #182
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91838019
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:47 schreef GenesiZ het volgende:
Gegroet allemaal,

Zondag ben ik na een redelijk slechte rit weer teruggekomen vanuit het besneeuwde Gerlos. De week is redelijke verlopen, boarden ging perfect en ik ben heel tevreden over de Bataleon Jam. Over de Force SL bindingen wat minder, maar daar kom ik zo op terug.

De week is goed verlopen, op een gekneusde enkel van mijn broer, 3 zieken waaronder mijn vriendin, de vriendin van mijn broer en helaas ook mijn zoontje :'( Die heeft het de laatste 4 dagen niet naar zijn zin gehad. Ik was zaterdagavond helaas ook nog misselijk maar dat was zondag met de rit naar huis gelukkig wel bijna over.

De rit naar huis verliep helaas niet volgends planning, mijn zoontje was niet te genieten omdat hij ziek was, mijn vriendin was een stukje verkeerd gereden en op eens gingen er lampjes op mijn dashboard aan en begon mijn motor te roken. Gestopt bij Frankfurt, ADAC gebeld en na een uur gingen we weer verder met nu wel met een dynamo die vast zat en een juist werkende multiriem :D

In de tussentijd had mijn zoontje zijn broer vol gescheten en moesten we hem met 5 graden in zijn blote kont buiten helemaal schoonmaken en verschonen. Gelukkig konden we wel weer lachen toen we weer naar huis reden, maar we moesten nog 470km :'( In de tussentijd had mijn zoontje bij Köln weer zijn luier vol gescheten maar hij viel gelijk in slaap. We hadden geen schone kleren meer dus moesten hem maar laten zitten :( Tegen onze zin in, maar hij sliep toch dus hij had er geen last van.

Na 12.5 waren we 1000km verder en weer lekker thuis. Die kleine gelijk in bad gedaan en lekker in zijn bed gestopt.

Nu de vakantie zelf, 2 dagen zon gehad, daarna woensdag sneeuw, donderdag lichte bewolking en zon en vrijdag/zaterdag bewolking en veel nieuwe sneeuw :P Zondag naar huis stralende zon en mooie witte bomen :D

Betreffende de Jam, het is een heerlijk snel board, snelle kantenwissel en jibben lukt ook nog een beetje. Erg dikke pop en razensnel de berg af!!! Betreffende de Union Force SL's, deze zaten lekker maar hebben wel wat nadelen tegenover mijn oude Cartels. De toestraps bleven niet lekker zitten en schoven vaak naar boven. Ook waren de straps wat lastig vast te zetten, de zwarte strap kwam vaak tussen de dikke band en de buckel, hierdoor denk je dat je hem vast kan ratelen, maar hij zat gewoon niet goed. Bij de Cartels ook nooit last van gehad. Een laatste probleem was dat de buckels soms na het ratelen niet netjes terug veerde, je moest hem zelf weer naar beneden duwen.

Wat ik niet meer had was dat mijn schoen in de binding iets kon draaien en ik "schuin" in de binding stond, dat gebeurde soms in de Cartels.

We hebben verschillende filmpjes gemaakt met GoPro's, maar deze wilde ik jullie nog niet onthouden. Net na Gerlos heb je een dam, daar begint de rit en eindigt bij ons voor het huis in Silberleiten :P


From Gerlos to Silberleiten door Mark Meisner
Lekker ritje :P
Jammer dat iedereen zo ziek werd. Ik heb gehoord dat het een beetje heerst in Oostenrijk.

Je problemen met de bindingen herken ik me niet zo in. Aan de andere kant is het belangrijkste dat ze goed zitten en dat was dus wel zo :)

Btw, die dam he... daar ben ik een paar keer vanaf geweest met het snowboard. s'Nachts natuurlijk, want het mag eigenlijk niet ;)

Hoe was de sneeuw eigenlijk?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91838288
Sneeuw was lekker, begin van de week geen offpiste omdat dat allemaal verijst was, zaterdag wel stukjes naast de piste kunnen pakken maar met 20/30cm nieuw zat je best snel door de nieuwe laag heen en schraaptje je over de ijslaag heen waardoor je bijna onderuit ging.

Voor de rest was de nieuwe sneeuw wel een verademing voor de piste's, op sommige stukken kwamen er dikke ijsplaten doorheen, ook een fatsoenlijke dalafdaling naar Gerlos was net mogelijk maar met de nieuwe dump was Gerlos ook helemaal wit ipv. groen. Ik weet niet of er nog meer poeder gaat vallen, maar voor een echt lekkere offpistetrip moet er nog wel zeker 20/30cm bij vallen.
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_91838312
Woei, filmpje staat online op Vimeo, checken die shit :P
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:13:25 #185
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91838365
Vanmorgen bevestiging gehad dat ik een slaapplek heb voor 5 februari tot 8 februari *O*

We zaten een beetje met een probleem want normaal gesproken zitten we altijd in het huisje van mijn schoonouders, maar dat is dat weekend net bezet. Dus dat gaat niet. Een beetje een probleem gezien het geringe budget.
Uiteindelijk konden we in Zell am Ziller terecht. 207 euro (in totaal) voor een appartement met 2 slaapkamers voor 3 nachten. Op zich niet slecht lijkt me :)
Enige nadeel is dat we dus in Zell zitten en elke dag een stukje moeten rijden (of we moeten bij Zell omhoog gaan richting Gerlos. Dat kan ook) Aangezien we een beperkte liftpas hebben is een ander gebied ook geen optie.

Daarna ga ik door naar Gerlos (vriendin moet naar huis voor het werk) en verblijf ik in het huis van de chef met een slaapkamer voor mij alleen :D Tot 18 feb dan komt me vriendin weer terug en moet ik weer verkassen.
Het is wat lastig, maar ach het is een slaapplek 8-)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91838490
Wat bedoel je met een beperkte skipas? Je hebt toch alleen een pas voor het Zillertal Arena? Stuk van Zell naar Gerlos is nog best een stuk, zo'n 25min rijden. Is goed te doen hoor, gelukkig maar voor 3 dagen :)
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
  dinsdag 25 januari 2011 @ 10:18:55 #187
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91838533
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:11 schreef GenesiZ het volgende:
Sneeuw was lekker, begin van de week geen offpiste omdat dat allemaal verijst was, zaterdag wel stukjes naast de piste kunnen pakken maar met 20/30cm nieuw zat je best snel door de nieuwe laag heen en schraaptje je over de ijslaag heen waardoor je bijna onderuit ging.

Voor de rest was de nieuwe sneeuw wel een verademing voor de piste's, op sommige stukken kwamen er dikke ijsplaten doorheen, ook een fatsoenlijke dalafdaling naar Gerlos was net mogelijk maar met de nieuwe dump was Gerlos ook helemaal wit ipv. groen. Ik weet niet of er nog meer poeder gaat vallen, maar voor een echt lekkere offpistetrip moet er nog wel zeker 20/30cm bij vallen.
Inmiddels 50cm neuschnee (best als er eerst 50cm lag en nu 75 :') ) :
http://www.gerlos.at/de/gerlos/winter/aktuell_schneebericht.html

Gaat dus de goeie kant op. Nu even een paar dagen lekker laten inzakken. Komende dagen lijken nog wat sneeuw te krijgen, maar daarna in het weekend zon :(
Laat het volgende week aan het einde van de week nog maar een beetje sneeuwen. Of in het aansluitende weekend. Dan zijn alle leraren lekker aan het werk en heb ik nog een vrij dagje >:)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91839771
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 09:47 schreef GenesiZ het volgende:
In de tussentijd had mijn zoontje zijn broer vol gescheten en moesten we hem met 5 graden in zijn blote kont buiten helemaal schoonmaken en verschonen.
Wat zijn dat voor praktijken....

:P _O-
pi_91839850
Noodpraktijken helaas, ik had echt medelijden met hem :'(
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_91839922
Damn, moet er niet aan denken dat mijn broer me vol zou schijten..
pi_91839945
Damn, nu zie ik het pas :D Heb de tekst aangepast _O-
Mark Meisner Motografie! MarkMeisner.com
pi_91839962
haha ik mag hopen dat hij zijn broek heeft volgescheten anders gaat het niet helemaal goed met zijn opvoeding ...doet hij eerst zijn broek uit en schijt hij daarna zijn broer onder :P
pi_91842352
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 08:54 schreef Komakie het volgende:

Ik denk wel dat de T.Rice misschien iets te pittig is voor je gezien je ervaring. Ik rij er ook op en het is wel een serieus boardje. Het wil niet zeggen dat je er niet mee weg komt, maar het is ook weer niet de meest makkelijke optie.
Op zich is testen natuurlijk altijd goed, maar wel lastig als je in de uitverkoop zoekt en de testdagen zijn al redelijk voorbij.

Persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een boardje tussen de 25.5cm en de 26cm breed bij de waist (in het midden). Ik heb zelf ook maatje 44 en dat rijdt altijd lekker.
Mocht je een half maatje (of een hele) kleiner kunnen hebben kun je ook nog voor een 25cm gaan.

Een paar boardjes waar je eens naar kunt kijken:

Bataleon Goliath 157
Lib Tech Skatebanana 159
Rome Agent Rocker 159
Ride Antic Wide 158
K2 Raygun 159

Over het algemeen ook iets beter betaalbaar dan bijvoorbeeld een T.Rice :)
Bedankt voor je uitvoerige reactie! Wat betreft de 'pittigheid' van een bord, hier zal ik op jouw oordeel moeten vertrouwen. Wel is het uitgangspunt om in ieder geval een 4 wintersportweken met het bord te doen. Vandaar dat ik me niet richt op pure beginner borden.

En ook bedankt voor het aandragen van een lijstje met mogelijke kandidaten, nu heb ik in de winkel in ieder geval wat keus om op af te gaan. Helaas rijdt iemand binnen de groep waarmee ik board al op een nieuwe Goliath, anders was ik daar waarschijnlijk voor gegaan. Eens kijken of we een van de andere borden binnenkort voor een schappelijke prijs kunnen halen.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:26:02 #194
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91842865
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 10:17 schreef GenesiZ het volgende:
Wat bedoel je met een beperkte skipas? Je hebt toch alleen een pas voor het Zillertal Arena? Stuk van Zell naar Gerlos is nog best een stuk, zo'n 25min rijden. Is goed te doen hoor, gelukkig maar voor 3 dagen :)
Ik heb een liftpas voor het hele seizoen en dan heb je ook de rest van het Zillertal erbij (mayrhofen, Kaltebach, etc) buiten de gletser van Hintertux.

Alleen er gaat nog een vriend van mij mee en die heeft alleen een liftpas voor 3 dagen. Dan heb je alleen de Zillertal Arena. Dat bedoelde ik :)

25min rijden :?
Man, hooguit 20min. Als het goed weer is natuurlijk.....
Met de kerst was het een dag goed weer en toen heb ik de pas een keer omhoog gereden in 15min terwijl ik nog een paar keer achter wat auto's zat. Van de pas naar Zell is ook maar een paar minuten rijden.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 25 januari 2011 @ 12:46:51 #195
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91843525
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 12:09 schreef Loldor het volgende:

[..]

Bedankt voor je uitvoerige reactie! Wat betreft de 'pittigheid' van een bord, hier zal ik op jouw oordeel moeten vertrouwen. Wel is het uitgangspunt om in ieder geval een 4 wintersportweken met het bord te doen. Vandaar dat ik me niet richt op pure beginner borden.

En ook bedankt voor het aandragen van een lijstje met mogelijke kandidaten, nu heb ik in de winkel in ieder geval wat keus om op af te gaan. Helaas rijdt iemand binnen de groep waarmee ik board al op een nieuwe Goliath, anders was ik daar waarschijnlijk voor gegaan. Eens kijken of we een van de andere borden binnenkort voor een schappelijke prijs kunnen halen.
De boards die ik net aangedragen heb zijn ook nog prima te rijden als je een paar weken verder bent. De Skatebanana en Agent rocker worden bijvoorbeeld ook door een aantal pro's gereden, maar zijn net iets makkelijker te rijden.

Aangezien je nog aan het leren bent moet je een board hebben wat breed inzetbaar is, nu niet te moeilijk is, maar ook niet gaat vervelen als je wat verder bent. Dit zijn dan mijn ideeën :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91844076
Zo vatte ik je advies ook op, ik legde even uit waarom een beginner ineens met iets als de t.rice komt aanzetten. Het bord is moeilijk te missen in alle reviews.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:42:41 #197
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91845405
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 13:04 schreef Loldor het volgende:
Zo vatte ik je advies ook op, ik legde even uit waarom een beginner ineens met iets als de t.rice komt aanzetten. Het bord is moeilijk te missen in alle reviews.
Ik snap je idee :)
Het is ook een erg fijn plankje, hij is alleen niet echt weggelegd voor een half gevorderde.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91848243
Even een vraagje over crash pants. Die had ik mijn laatste wintersport geleend van mijn broertje. Dat was de 1e keer dat ik ging snowboarden. Nu ga ik over 2 weken weer een weekje boarden maar dit keer met mijn broertje. Hij heeft dus zijn eigen crash pants aan.

Mijn beviel het wel erg goed. Vooral omdat ik nogal vaak viel in het begin. En ook bij het zitten is het gewoon lekkerder. En je kont wordt ook ietsje minder snel nat.

Nu moet wil ik er dus zelf 1 kopen. Ik zag er bij de perry sport eentje van 30 euro. Maar nu ben ik niet zo'n fan van de perry sport (mede door dit topic ;) ) dus ging ik op internet wat verder rondkijken en kwam ik deze tegen:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=50566

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=59937

Werken die ook goed als crash pants of kan ik toch beter zoiets kopen:

http://www.perrysport.nl/(...)ashAnimatie=liggend/
  dinsdag 25 januari 2011 @ 15:42:59 #199
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_91850789
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 14:41 schreef Stansfield het volgende:
Even een vraagje over crash pants. Die had ik mijn laatste wintersport geleend van mijn broertje. Dat was de 1e keer dat ik ging snowboarden. Nu ga ik over 2 weken weer een weekje boarden maar dit keer met mijn broertje. Hij heeft dus zijn eigen crash pants aan.

Mijn beviel het wel erg goed. Vooral omdat ik nogal vaak viel in het begin. En ook bij het zitten is het gewoon lekkerder. En je kont wordt ook ietsje minder snel nat.

Nu moet wil ik er dus zelf 1 kopen. Ik zag er bij de perry sport eentje van 30 euro. Maar nu ben ik niet zo'n fan van de perry sport (mede door dit topic ;) ) dus ging ik op internet wat verder rondkijken en kwam ik deze tegen:

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=50566

http://www.chainreactioncycles.com/Models.aspx?ModelID=59937

Werken die ook goed als crash pants of kan ik toch beter zoiets kopen:

http://www.perrysport.nl/(...)ashAnimatie=liggend/
Dat zijn voornamelijk crashpants voor fietsers. Geen idee of dat een beetje zinvol is bij het snowboarden :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_91850844
ben wel een fan van poc aan het worden..hebben hoogstaand spul!

http://www2.pocsports.com(...)gory=20-Ski&id=20240

ik heb zelf een rugbeschermer ervan en ben er zeer over te spreken..denk dat een crashpants vooral passen is en kijken welke het lekkerste zit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')