Mja ik probeer daar wel een zo juist mogelijke schatting van te maken, bij twijfel zoek ik een speler met bijna net zoveel dagen als de mijne. Wil gewoon perse de pure winst van de jeugdopleiding weten, en niet daarbij opgeteld winst van mn traineeplekken in het eerste.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:13 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Het is gewoon het totaal bedrag dat ik heb gekregen bij de verkopen van de jeugdspelers (met en zonder training (max 1 level)).
Het opschrijven wat een speler zou kunnen opleveren vind ik zinloos. Een 17j102d brengt lang niet zoveel op als een 17j3d terwijl de TC bij die spelers wel hetzelfde toont. Tevens kan een 17j3d wel eens voor meer dan de TC eruit gaan. Het enige juiste wat je kunt hanteren is de daadwerkelijke verkoopprijs.
Dan is het geen pure winst/omzet, dat is een geschatte omzet. De pure omzet is gewoon het bedrag wat je krijgt als je ze verkocht hebt plus het doorverkoop geld.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:16 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Mja ik probeer daar wel een zo juist mogelijke schatting van te maken, bij twijfel zoek ik een speler met bijna net zoveel dagen als de mijne. Wil gewoon perse de pure winst van de jeugdopleiding weten, en niet daarbij opgeteld winst van mn traineeplekken in het eerste.
Dat zou kunnen. Dat je dus bij eerste verkoop 2% extra krijgt van vorige club. Er staat momenteel een speler van mij op de lijst waarbij dat is, mocht die verkocht zijn, dan weet ik het zeker.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:15 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
2% moeder- en vorig clubgeld? Niet eenmalig meer de eerste keer omdat je dan ook de vorige club bent?
Dat is de (deels geschatte) omzet/winst op de spelers puur toe te rekenen aan bedrijvigheid binnen mijn opleiding. Ik wil de toegevoegde waarde van mijn jeugdopleiding kunnen herleiden. Dus mijn jeugdopleiding produceert een 'product' met een bepaalde waarde, mijn eerste team 'koopt' dat product voor de dan geldende waarde en voegt waarde toe dmv training om het vervolgens weer te verkopen. Die toegevoegde waarde kan ik geenszins toeschrijven aan mijn jeugdopleiding, omdat die toegevoegde waarde toebehoort aan trainingsplekken die opportunity costs reflecteren. Als ik zoals jou zou doen komt er binnenkort 2x 3 mln bij en dat slaat dan nergens meer op.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:22 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan is het geen pure winst/omzet, dat is een geschatte omzet. De pure omzet is gewoon het bedrag wat je krijgt als je ze verkocht hebt plus het doorverkoop geld.
Ik weet niet hoeveel jeugdspelers je hebt, maar ik heb 31 gepromoveerden, als jij ook zoiets hebt lijkt het me nog wel te doen!quote:
Blijven je oud jeugdspelers er eigenlijk bij staan als ze speler van een bot-team worden?quote:Op maandag 17 januari 2011 19:29 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel jeugdspelers je hebt, maar ik heb 31 gepromoveerden, als jij ook zoiets hebt lijkt het me nog wel te doen!
Dus teams in de grote wijde wereld van het echte voetbal, maken geen omzet over een jeudspeler die nog een tijdje in het A-team meedraaien alvorens ze verkocht worden naar een grote club?quote:Op maandag 17 januari 2011 19:28 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Dat is de (deels geschatte) omzet/winst op de spelers puur toe te rekenen aan bedrijvigheid binnen mijn opleiding. Ik wil de toegevoegde waarde van mijn jeugdopleiding kunnen herleiden. Dus mijn jeugdopleiding produceert een 'product' met een bepaalde waarde, mijn eerste team 'koopt' dat product voor de dan geldende waarde en voegt waarde toe dmv training om het vervolgens weer te verkopen. Die toegevoegde waarde kan ik geenszins toeschrijven aan mijn jeugdopleiding, omdat die toegevoegde waarde toebehoort aan trainingsplekken die opportunity costs reflecteren. Als ik zoals jou zou doen komt er binnenkort 2x 3 mln bij en dat slaat dan nergens meer op.
www.canvasdoeken.nl maakt ook niet 3 mln omzet op één doek omdat het rijksmuseum een, op hun doeken geschilderde, Karel Appel aankoopt van www.wijschilderenopcanvasdoeken.nl.
Ja, totdat ze worden overgenomen.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:32 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Blijven je oud jeugdspelers er eigenlijk bij staan als ze speler van een bot-team worden?
Hehe, ik heb nu al 47 actieve jeugdspelers + de gasten die al ontslagen zijn of door botjes... Dus dat duurt nog wel even. De spelers die ik zelf getraind heb schat ik even wat ze in waarde waren bij promotie anders vind ik het ook niet reëel en dan moet je anders gaan rekenenquote:Op maandag 17 januari 2011 19:29 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel jeugdspelers je hebt, maar ik heb 31 gepromoveerden, als jij ook zoiets hebt lijkt het me nog wel te doen!
Maar de waarde stijgt natuurlijk wel wekelijks als ze training in de hoofdmacht krijgenquote:Op maandag 17 januari 2011 19:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dus teams in de grote wijde wereld van het echte voetbal, maken geen omzet over een jeudspeler die nog een tijdje in het A-team meedraaien alvorens ze verkocht worden naar een grote club?
Beetje vreemd niet.
Je moet het heel anders zien. Je betaalt een X bedrag aan opleiding voor een speler, en dat bedrag haal je af van wat de speler opbrengt bij verkoop, en dat is dan je winst. Of dat nu vanuit het B-team of het A-team is maakt natuurlijk geen zak uit. Het spaart namelijk ook weer geld om een talent van bij een andere club weg te kapen en die op te leiden.
[..]
Oke, dankjequote:Ja, totdat ze worden overgenomen.
Uiteraard, het probleem dat je Hattrick - Irl moeilijk kan vergelijken. Je zou dan een totale begroting moeten maken, want alle onkosten voor het trainen en besturen van het team moeten dan ook in dat financiële plaatje komen. Zo'n begroting heb ik wel eens gefixt. Ook een leuk klusjequote:Op maandag 17 januari 2011 19:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dus teams in de grote wijde wereld van het echte voetbal, maken geen omzet over een jeudspeler die nog een tijdje in het A-team meedraaien alvorens ze verkocht worden naar een grote club?
Beetje vreemd niet.
Je moet het heel anders zien. Je betaalt een X bedrag aan opleiding voor een speler, en dat bedrag haal je af van wat de speler opbrengt bij verkoop, en dat is dan je winst. Of dat nu vanuit het B-team of het A-team is maakt natuurlijk geen zak uit. Het spaart namelijk ook weer geld om een talent van bij een andere club weg te kapen en die op te leiden.
En het is natuurlijk wel de omzet, maar niet de winst. Daar moet het bedrag af wat het doek gekost heeft.
[..]
Ja, totdat ze worden overgenomen.
Klopt. Maar dat geld bespaar je weer omdat je geen andere trainee hoeft aan te schaffen. Anders moet je die ook nog in de berekening gaan meetellen. Wil je het echt helemaal goed doen dan.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:35 schreef Gijs_ het volgende:
[..]
Maar de waarde stijgt natuurlijk wel wekelijks als ze training in de hoofdmacht krijgenDus dan is het deels omzet van je jeugdopleiding en deels van je normale trainingsprogramma.
quote:[..]
Oke, dankje
Nu ja, ik wil een splitsing in toegevoegde waarde in mn jeugd- en A-team.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:32 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Beetje vreemd niet.
[..]
Ja, totdat ze worden overgenomen.
Het is inderdaad ook weer zo dat je op een eigen jeugdspeler netto meer winst maakt binnen dezelfde trainingstijd dan wanneer je een externe trainee aantrekt. Wat dat betreft zal niemand hier de moeite nemen om het helemaal goed te doen hier... denk ikquote:Op maandag 17 januari 2011 19:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat geld bespaar je weer omdat je geen extra trainee hoeft aan te schaffen. Anders moet je die ook nog in de berekening gaan meetellen. Wil je het echt helemaal goed doen dan.
[..]
Nee, want die uitgave is precies het bedrag dat ik toeschrijf als winst voor de jeugdopleiding. Het verkoopbedrag - het virtuele aankopbedrag is vervolgens de winst die het A-team op zo'n een speler maakt, en dat is precies identiek aan eenzelfde soort trainee die extern is aangekocht.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat geld bespaar je weer omdat je geen andere trainee hoeft aan te schaffen. Anders moet je die ook nog in de berekening gaan meetellen. Wil je het echt helemaal goed doen dan.
Begin volgend seizoen pas.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:43 schreef FrituurVetPet het volgende:
Heb nu 1,7 mln in kas en 3,5 mln ongeveer voor deze keeper:
José Alfonso Marina (161571685)
29 years and 20 days, Next birthday: 19-04-2011
In weak form, solid stamina.
A pleasant guy who is calm and honest.
Has excellent experience and poor leadership abilities.
Owner: FC Mattheus Eugenius
(since 03-04-2010 (14/41), 2s 9wk 2d)
Total Skill Index (TSI): 31 860
Wage: 20 916 ¤ (17 430 ¤) /week including 20% bonus
334 656 ¤/season
Warnings: 0
Injuries: Healthy
Current skills
Keeper: supernatural
Defending: wretched
Playmaking: poor
Winger: disastrous
Passing: disastrous
Scoring: disastrous
Set pieces: disastrous
Zal ik hem al gaan vervangen?
quote:
Dat vat ik op als 2maal 'nog even wachten'quote:Op maandag 17 januari 2011 19:43 schreef Drassss het volgende:
Zou hem voor zijn 30e vervangen als het kan.
Ik weet niet of je verschrikkelijk veel transfers hebt maar je kunt altijd die lijst een keer nalopen als je niets te doen hebt.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:58 schreef Drassss het volgende:
Hehe ik zou nu 2,1 miljoen verlies maken. Ik moet nog wel mijn spelers bekijken die ik uit de jeugd heb gehaald, maar nu weer ontslagen zijn... Kunnen er best wel een aantal zijn, omdat ik dit spel al vanaf 2004 speel
Uh dat is eigenlijk niet te bepalen.. Nouja laat die gasten dan maar zitten. - EUR 2.183.000,-
21 pagina's en geloof me spelers uit de jaren 2004/2005/2006 ken ik echt niet meerquote:Op maandag 17 januari 2011 20:07 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ik weet niet of je verschrikkelijk veel transfers hebt maar je kunt altijd die lijst een keer nalopen als je niets te doen hebt.
Als je tijd hebt om alle lettercombinaties prent af te zoeken, moet dat ook wel lukken;-)
Meestal herken je de namen van jeugdspelers toch wel in een oogopslag is mijn persoonlijke ervaring.
Hehe, dat oude systeem was echt een ramp bij mij. Ik heb daar echt 0,0 iets uitgekregen dus zoveel mis ik nietquote:Op maandag 17 januari 2011 20:14 schreef FrituurVetPet het volgende:
En je mist natuurlijk al het doorverkoopgeld. Ik ben nu blij dat ik er tijdig mee begonnen ben! ;-) ik ga binnenkort even mn jeugdopleiding omzet en doorverkoopomzet scheiden denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |