Ik luister meestal gewoon wel naar metal (metallica, Iron Maiden, Judas Priest) Nee, ik geef het ook niet op. Zit al bijna 2 jaar in deze situatie.. En het gaat soms wel goed, maar ik heb niet echt het gevoel dat het de goede kant op gaat. Ja okee, ik heb tegen een klinische opname aan gezeten in 2009, dat is nu wel verder weg, maar toch voel ik me meer niet happy, dan zou moeten, willen..quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:10 schreef fs180 het volgende:
Vooral ook geen vrolijke muziek luisteren, werkt in het algemeen alleen averechts (zoals je iemand die suicidaal is niet moet proberen uit te leggen hoe mooi het leven wel niet is) muziek waar je energie uit kan halen, (ritme, tempo of sfeer) of juist bij wel kan dromen zullen imo meer doen. Geef het ook niet te snel op, als het de ene keer niet helpt zegt dat nog niets
Ja, ik heb een keer een cd van Room Eleven gekocht. Klinkt ook wel lekker, misschien wel vaker aanzetten.quote:Op donderdag 27 januari 2011 20:45 schreef fs180 het volgende:
Ook iets anders geprobeerd, soort anti-conditionering? In plaats van metal juist een andere stijl proberen waar je in het algemeen nooit naar luisterd zou voor een andere mindset kunnen zorgen
Ik roep ook maar wat
tja, tenminste heb je een die de plank niet helemaal misslaat. En mischien een idee om naar een andere psychiater te stappen dan?quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:22 schreef ScarFace- het volgende:
Ze hebben ook geen plan van aanpak gemaakt..en nu zeg ik nog lang niet alles..![]()
Dr is in ieder geval 1 iemand daar die me begrijpt mn psycholoog
Niet zo heel goed eerlijk gezegd daarom naar de huisarts gevlucht.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:26 schreef cafpow het volgende:
[..]
tja, tenminste heb je een die de plank niet helemaal misslaat. En mischien een idee om naar een andere psychiater te stappen dan?
Maar hoe gaat het verder met je scarface??
tja, daar heb je wel gelijk in, dat er niet al te veel keuze is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 00:36 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Niet zo heel goed eerlijk gezegd daarom naar de huisarts gevlucht.
Heb geen psychiater op het moment
Het probleem met de deeltijd is ze denken zelf dat ze alles goed doen maar je word keihard genaait waar je bij staat.
Ze zijn het centrale punt voor de geestelijke gezondheidszorg. Ze kunnen de kantjes er zo van af lopen als ze zelf willen, als client heb je ook niet echt keuze uit andere zorg aanbieders ofzo..
En hoe gaat met jou cafpow?
Oowquote:Op vrijdag 28 januari 2011 11:27 schreef cafpow het volgende:
[..]
tja, daar heb je wel gelijk in, dat er niet al te veel keuze is.
Maar toch kan je als client zelf ook wel inbreng geven en als jij het ergens niet mee eens bent kan je het ook aangeven.
Ik weet niet precies bij welke instelling je zit maar velen hebben ook een klachtencomissie waar je eventueel naar toe zou kunnen stappen.
Hier gaat het even wat minder. Mede ook doordat ik vannacht niet goed sliep, werd om 5 uur wakker met een giga migraine aanval..en kon niet meer slapen tot rond 7 uur.
Dus ben vandaag niet echt helemaal 100%, en moet straks nog even bij iemand een pc gaan fixen, tenminste antivirus installeren. En daarna gewoon weer de hele middag/avond thuiszitten en waarschijnlijk even slapen tussendoor
Als het iemand is die je goed kent en vertrouwd, vertel in grote lijnen wat er aan de hand is.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 22:22 schreef Bos81 het volgende:
Shitzooi Iemand die me nog voor mijn depressie kende en sindsdien niet weet hoe het met me gaat vraagt via Hyves hoe het gaat en of ik morgen in de kroeg ben waar een avond is die qua muziek en sfeer moet terugdenken aan de tent waar we elkaar vroeger elke week zagen. Maar dat gaat gewoon niet en leg dat maar eens uit aan iemand op hyves..
Voel me er dus zwaar klote onder..
Maar ja ik weet dat hij een ander mail-adres heeft en om zomaar na al die jaren weer contact te zoeken, weet ik gewoon niet. Er is zoveel gebeurt in de afgelopen jaren..quote:Op vrijdag 28 januari 2011 23:27 schreef cafpow het volgende:
[..]
Als het iemand is die je goed kent en vertrouwd, vertel in grote lijnen wat er aan de hand is.
En anders tja, kan je gewoon het standaard excuus gebruiken van ja maar ik moet zondag vroeg op of gewoon dat je niet kan.
Ze kunnen je niet verplichten te gaan.
Je hoeft ook helemaal geen contact te zoeken. Voor hetzelfde geldt reageer je gewoon niet. Het is jou keuze om wel of geen contact te hebbenquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:08 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Maar ja ik weet dat hij een ander mail-adres heeft en om zomaar na al die jaren weer contact te zoeken, weet ik gewoon niet. Er is zoveel gebeurt in de afgelopen jaren..
Ja okee, maar om zijn krabbel te negeren vind ik ook weer zo..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:15 schreef cafpow het volgende:
[..]
Je hoeft ook helemaal geen contact te zoeken. Voor hetzelfde geldt reageer je gewoon niet. Het is jou keuze om wel of geen contact te hebbenEn als jij er geen behoefte aan hebt ben je niet verplicht om contact te zoeken.
Hou dat in je achterhoofd, je bent eigen baas om wel of niet te doen wat je wilt!
Herkenbaarquote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:22 schreef Vannozza het volgende:
Ik heb hier nog niet eerder gepost maar ik zit al ruim 2,5 jaar in een depressie. Heel lang hulp geweigerd door mijn eigen koppigheid. Ik dacht dat ik alles zelf wel kon en had niemand nodig. Ik had mezelf er immers zelf in gewerkt en kon mezelf er ook wel weer uitwerken. Niet dus hehe.
Sinds begin 2009 maar richting huisarts gegaan, toen naar eerstelijns maar dat hielp niet en uiteindelijk bij het GGZ terechtgekomen. Duurde een paar maand maar in oktober 2009 eindelijk een vaste psychotherapeut gekregen. Ben erg blij met der, heb nu wekelijks een gesprek.
Alleen ik heb niet het idee dat het al erg opschiet met mijn stemming. Ook begint m'n psychiater over medicijnen of extra therapie. Ik zie dat allebei niet echt zitten. Medicijnen vind ik maar troep en extra therapie kan ik mij echt niet toe zetten.
Qua school lig ik er al enige tijd uit. Het wil maar niet, ik probeer nu wel een nieuwe school te vinden maar ik vind niks meer leuk, mijn interesses lijken wel weggevaagd te zijn. En elke dag jankend in de les zitten trek ik ook niet meer. Ik heb veel angsten op het moment, die belemmeren mij ook wel om dingen te gaan ondernemen. En ik weet dat het juist belangrijk is om dingen te gaan doen als je in een depressie zit.
Zucht..kon ik maar de tijd terugdraaien.
Dit is grotendeels echt herkenbaar, vooral het niet hebben van interesses, en niks interesant genoeg vinden om je ertoe te zetten.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 00:22 schreef Vannozza het volgende:
Ik heb hier nog niet eerder gepost maar ik zit al ruim 2,5 jaar in een depressie. Heel lang hulp geweigerd door mijn eigen koppigheid. Ik dacht dat ik alles zelf wel kon en had niemand nodig. Ik had mezelf er immers zelf in gewerkt en kon mezelf er ook wel weer uitwerken. Niet dus hehe.
Sinds begin 2009 maar richting huisarts gegaan, toen naar eerstelijns maar dat hielp niet en uiteindelijk bij het GGZ terechtgekomen. Duurde een paar maand maar in oktober 2009 eindelijk een vaste psychotherapeut gekregen. Ben erg blij met der, heb nu wekelijks een gesprek.
Alleen ik heb niet het idee dat het al erg opschiet met mijn stemming. Ook begint m'n psychiater over medicijnen of extra therapie. Ik zie dat allebei niet echt zitten. Medicijnen vind ik maar troep en extra therapie kan ik mij echt niet toe zetten.
Qua school lig ik er al enige tijd uit. Het wil maar niet, ik probeer nu wel een nieuwe school te vinden maar ik vind niks meer leuk, mijn interesses lijken wel weggevaagd te zijn. En elke dag jankend in de les zitten trek ik ook niet meer. Ik heb veel angsten op het moment, die belemmeren mij ook wel om dingen te gaan ondernemen. En ik weet dat het juist belangrijk is om dingen te gaan doen als je in een depressie zit.
Zucht..kon ik maar de tijd terugdraaien.
Laat je reis niet van je stemming afhangen, maar ga gewoon! Als je niet gaat krijg je er alleen maar spijt van. Het is als je depressief bent belangrijk om je niet te laten leiden door je gedachten/gevoelens, maar gewoon te doen wat je moet doen. Dan word je stemming vaak ook beter. En het zou idd ook erg zonde van het geld zijn.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 19:56 schreef cafpow het volgende:
Inmiddels is het zowat 8 uur en ik heb echt helemaal niks voorbereid en gepakt. En ik worst morgen om 8.15 opghaald maar ik ben aan het denken om af te bellen en gewoon niet gaan, maar aan de andere kant vindt ik het zo de van t geld. Dus loop al de hele dag met ik ga of niet? En zo gaat het nog, dus ik zie wel wat wordt. Nu wil ik niks van reizen, vliegvelden enzo weten.
Het is niet alleen de depressie, het is ook lee contact moteen hebben met bepaalde familieleden waar ik geen zin in heb, mede doordat het contact van hun kant is verwaterd en van mijn kant ook. En ik me echt Afvraag wat ik daar ga doen 4 weken alleen strand en winkels is saai en daar kijk ik tegenop.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 20:07 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Laat je reis niet van je stemming afhangen, maar ga gewoon! Als je niet gaat krijg je er alleen maar spijt van. Het is als je depressief bent belangrijk om je niet te laten leiden door je gedachten/gevoelens, maar gewoon te doen wat je moet doen. Dan word je stemming vaak ook beter. En het zou idd ook erg zonde van het geld zijn.
Ja ik heb ook gezegd dat het niet goed me me gaat, gelukkig heb ik een seizoenskaart bij PSV en die speelden vandaag thuis, en had dus geen zin om na de wedstrijd op en neer naar Geldrop te fietsen. Dus kon ik ook dat vermelden bij de reden. Mischien dat hij nog terugkrabbeld of mailt. Hoop ik wel eigenlijk. Maar dat zie ik wel..quote:Op zaterdag 29 januari 2011 17:11 schreef Sylvana het volgende:
Bos81, ik zou gewoon eerlijk zijn en zeggen dat je niet lekker in je vel zit ( hoeft nog niet meteen te zeggen dat je depressie hebt) en dat je daarom liever niet meegaat. Ik zou niet heel persoonlijk meteen van alles vertellen, maar zou wel eerlijk zijn en niet die krabbel maar gewoon negeren ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |