abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91401839
quote:
'Israël testte computerworm tegen Iran'

WASHINGTON - De Verenigde Staten en Israël hebben samen testen gedaan met de computerworm Stuxnet, die gericht leek om het Iraanse kernprogramma stil te leggen. De proeven zijn uitgevoerd in de Israëlische installatie voor kernwapens Dimona, die vrijwel identiek is aan de Iraanse installatie in Natanz.

De krant New York Times heeft dat zondag onthuld. De test is een sterke aanwijzing dat de VS en Israël achter de worm zaten. De worm was gemaakt om de Iraanse kerncentrifuges te saboteren.
Het programma Stuxnet, dat wordt gezien als 's werelds meest ontwikkelde in zijn soort, heeft naar verluidt vorig najaar een vijfde van de Iraanse computers voor het kernprogramma lamgelegd. President Mahmoud Ahmadinejad van Iran gaf in november toe dat er beperkte schade was.
Israël zei vorige week dat de Iraanse bouw van een atoombom is vertraagd tot 2015, onder meer wegens Stuxnet.
bron

Al lijkt het nogal van de gekke dat een land zoals Iran met de accusaties komt, begin ik steeds meer en meer te geloven in dit soort wilde accusaties van de 'slachtoffer' kant van de VN, NATO, en het 'Westen'. :{
pi_91401873
Beschuldigingen
pi_91402169
graag meer reacties of is het nog te vroeg :)
  zondag 16 januari 2011 @ 10:56:20 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_91402191
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:40 schreef vergezocht het volgende:

[..]

bron

Al lijkt het nogal van de gekke dat een land zoals Iran met de accusaties komt, begin ik steeds meer en meer te geloven in dit soort wilde accusaties van de 'slachtoffer' kant van de VN, NATO, en het 'Westen'. :{
Geloven?
Krachtig digitaal wapen van onbekende oorsprong
Wat ze met stuxnet gedaan hebben is volgens sommigen de doos van Pandora openen :{
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_91402375
quote:
15s.gif Op zondag 16 januari 2011 10:56 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Geloven?
Krachtig digitaal wapen van onbekende oorsprong
Wat ze met stuxnet gedaan hebben is volgens sommigen de doos van Pandora openen :{
schokkend gewoon
pi_91402753
stuxnet was erg fout, dit valt gewoon onder cyberterrorisme!
p.s. Israël heeft zelf ongeveer 100 atoombommen
  zondag 16 januari 2011 @ 13:05:58 #7
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91406186
Waarom hebben Israël en Iran eigenlijk zo'n hekel aan elkaar.
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
pi_91406984
Ik ben benieuwd hoe de wereld van "vrijheid en rechtvaardigheid", "the coalition of the willing", hadden gereageerd als de partijen waren omgedraaid. Dat Iran een computerworm testte op een Israëlische kernfaciliteit.

:')
pi_91407254
Hoe minder kernwapens, hoe beter. En wat een land zich allemaal kan permitteren als ze zo'n wapen hebben... nee ik geef Israel en de VS wel gelijk.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_91407391
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:29 schreef bijdehand het volgende:
Hoe minder kernwapens, hoe beter. En wat een land zich allemaal kan permitteren als ze zo'n wapen hebben... nee ik geef Israel en de VS wel gelijk.
En daarom is het goed om op alle landen die niet Iran zijn een computer virus los te laten?
pi_91407681
quote:
5s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:05 schreef Outlined het volgende:
Waarom hebben Israël en Iran eigenlijk zo'n hekel aan elkaar.
Ze vormen beide een bedreiging voor de belangen van de andere kant, heel kort gezegd.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 16 januari 2011 @ 13:46:00 #12
296399 Outlined
Renaissance Man
pi_91407968
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:39 schreef waht het volgende:

[..]

Ze vormen beide een bedreiging voor de belangen van de andere kant, heel kort gezegd.
Want? Claimt de olie in de Perzische golf?
Come on, who can, who can, can hear the bass drum.
  zondag 16 januari 2011 @ 13:50:03 #13
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_91408141
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:29 schreef bijdehand het volgende:
lekker de bommen voor jezelf houden :')
pi_91408142
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:32 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

En daarom is het goed om op alle landen die niet Iran zijn een computer virus los te laten?
Wat mij betreft gaan alle nucleaire wapens weg, maar zolang dit niet gebeurt moet je gewoon zorgen dat zo weinig mogelijk landen ze hebben, vooral als het je aardsvijanden zijn.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_91408170
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

lekker de bommen voor jezelf houden :')
Dat zou iedereen doen. Niemand zou z'n aardsvijand een pistool geven om mee aangevallen te worden :)
pi_91408197
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:46 schreef Outlined het volgende:

[..]

Want? Claimt de olie in de Perzische golf?
Het gaat niet puur over olie. Iran steunt zoals we weten Hezbollah en in mindere mate Hamas, twee groeperingen die een bedreiging vormen voor Israël. Israël is op haar beurt weer druk bezig om de invloed van Iran te beperken onder andere door de ontwikkeling van kernwapens door Iran te frustreren en door Amerika openlijk aan te sporen Iran harder aan te pakken.

Dat is niet het hele verhaal maar het schetst wel een mooi beeld.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zondag 16 januari 2011 @ 13:54:58 #17
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91408371
Als dit waar is, toont dit aan dat landen als Amerika en Israel niet te vertrouwen zijn. Volgens mij is het zelfs tegen de wet van Israel en Amerika om zoiets te doen. Dus dan zijn ze onrechtmatig bezig.
Laat me met rust!
pi_91408738
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 13:50 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat zou iedereen doen. Niemand zou z'n aardsvijand een pistool geven om mee aangevallen te worden :)
Alleen hebben ze met Stuxnet nu net een wapen aan hun aartsvijand gegeven :P
pi_91409142
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:02 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Alleen hebben ze met Stuxnet nu net een wapen aan hun aartsvijand gegeven :P
Dom he?
pi_91410843
:{
dit verbaast me eigenlijk niet eens meer.

tijdje geleden stond de wereld nog op zijn kop toen china(of rusland? weet niet meer zeker) aan cyberterrorisme zou doen, maar ondertussen doet de vs net zo hard mee.

cyberterrorisme, guantanamo bay, illegale oorlog in iraq, illegale aanvallen op Syria.

en dan zijn we nog verbaast dat er mensen zijn die menen dat amerika de as van het kwaad is. :N
pi_91417578
Ach als het andersom was zou de westerse media volstaan met kreten zo als IRAN VOERT MASSALE TERRORISTISCHE CYBERAANVAL UIT.
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 14:43 schreef Asphias het volgende:
:{
dit verbaast me eigenlijk niet eens meer.

tijdje geleden stond de wereld nog op zijn kop toen china(of rusland? weet niet meer zeker) aan cyberterrorisme zou doen, maar ondertussen doet de vs net zo hard mee.

cyberterrorisme, guantanamo bay, illegale oorlog in iraq, illegale aanvallen op Syria.

en dan zijn we nog verbaast dat er mensen zijn die menen dat amerika de as van het kwaad is. :N
Dat was Rusland die een cyberaanval uitvoerde op Estland in 2007.
  zondag 16 januari 2011 @ 17:30:31 #22
273119 BeSimple
or die trying!
pi_91419005
Tja Amerika vind het leuk om hun wil op te leggen aan de rest van de wereld.
Laat me met rust!
  zondag 16 januari 2011 @ 17:46:07 #23
174847 WallOfStars
Open Source Intelligence
pi_91419811
NWS=BNW aan het worden.

verhaal van de telegraaf is meer onzin dan feit.

Stuxnet is gemaakt om 984 centrifuge te slopen. in Natanz

Dimona en Natanz zijn verschillend!

in Dimona hebben ze een aantal centrifuges die ook in Natanz gebruikt worden
(de PT-1, ontworpen in Nederland en gejat door AQ-kahn) gekocht of van bv libie
gekregen. zie verhaal NY-times

maar post dan tenminste het NY-times verhaal, daar staat wat in, de telegraaf heeft het niet
eens correct weten te vertalen!!!

BRON: van de telegraaf : http://www.nytimes.com/20(...).html?pagewanted=all
Welcome Mr. President, How can we serve you,
pi_91421532
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 17:00 schreef Doler12 het volgende:
Ach als het andersom was zou de westerse media volstaan met kreten zo als IRAN VOERT MASSALE TERRORISTISCHE CYBERAANVAL UIT.
IRAN OP PUNT WESTERSE WERELD TE VERNIETIGEN

ATOOMAANVAL IRAN NABIJ

IRAN BRENGT WERELD OP RAND VAN 3E WERELDOORLOG

MASSALE IRAANSE TERREURAANVAL OP ISRAEL

VS VREZEN 2E 9/11 DOOR AGRESSIEF IRAN

LAF IRAN VALT WEERLOOS ISRAEL AAN. MOGELIJK MILJOENEN WEERLOZE SLACHTOFFERS.

ANGST VREES TERREUR IRAN! BANG! VERNIETIGING!!!!1!1!!
pi_91421625
quote:
1s.gif Op zondag 16 januari 2011 18:24 schreef Chooselife het volgende:

[..]

IRAN OP PUNT WESTERSE WERELD TE VERNIETIGEN

ATOOMAANVAL IRAN NABIJ

IRAN BRENGT WERELD OP RAND VAN 3E WERELDOORLOG

MASSALE IRAANSE TERREURAANVAL OP ISRAEL

VS VREZEN 2E 9/11 DOOR AGRESSIEF IRAN

ANGST VREES TERREUR IRAN! BANG! VERNIETIGING!!!!1!1!!
Ze hoeven alleen maar de olieprijs te verhogen, en dat doen ze al. ;)

P.S. Iran is nu voorzitter van de OPEC, veel succes Amerika! :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')