Hij is zelf afgehaakt volgens de krant. Nu denk ik wel dat dat onder enige druk gebeurt is, maar er staat niet dat hij afgevoerd is.quote:Op zondag 16 januari 2011 01:58 schreef remlof het volgende:
De PVV Noord-Holland heeft nummer 2 van de kandidatenlijst voor de PS afgevoerd omdat ie moslima's aan het werk hielp in de zorg
bron
De nieuwe NSB begint nu wel haar ware aard te tonen.
Precies!!quote:Op zondag 16 januari 2011 01:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Je roept het wat vaak, wat in de overtreffende trap, maar ik ga een eind met je mee.Er zit een hoop tuig in de gelederen van de PVV, maar niet alleen maar, bij lange na niet.
Ik heb een stilzwijgende afspraak met Remlof dat hij die van mij overneemtquote:
O ja, het is nu 301quote:Op zondag 16 januari 2011 02:05 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik heb een stilzwijgende afspraak met Remlof dat hij die van mij overneemt
Maar hij had deze keer ook echt de laatste volgens mij. Bij de nieuwe layout gaat de nummering tot 301. 300 postings na de eerste maakt dat getal.
Dat klopt.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:05 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik heb een stilzwijgende afspraak met Remlof dat hij die van mij overneemt
Maar hij had deze keer ook echt de laatste volgens mij. Bij de nieuwe layout gaat de nummering tot 301. 300 postings na de eerste maakt dat getal.
Dat hij z'n moeder verkoopt moet hij zelf maar weten, zijn familieaangelegenheden, maar dat hij enige macht over ons heeft is hemeltergendquote:Op zondag 16 januari 2011 02:06 schreef Coos het volgende:
En Verhagen die z'n ouwe moer nog zou verkopen voor een beetje macht.
quote:Op zondag 16 januari 2011 02:07 schreef remlof het volgende:
Ow ik zie nu pas dat die goeie PVVer De Bruin heet
Waarbij ik mij afvraag waarom Danny het aantal replies niet op 299 zet. 300 is toch een mooi rond getal en beter dan 301.quote:
Goed dat je dat effe post want dat wisten we nog niet.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:10 schreef remlof het volgende:
Blij dat ie zelf eindelijk toegeeft dat Henk en Ingrid niet tot de intelligentsia behoren
Hij gebruikt ze gewoon.
Ja maar kom op Remlof, dat doen al die sjappies daar, ongeacht de partij. Daar reken ik hem niet meer op af dan de rest.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:10 schreef remlof het volgende:
Toen De Bruin PVV-leider Geert Wilders en lijsttrekker in Noord-Holland Hero Brinkman informeerde van zijn werk, zou Wilders het een 'lumineus idee' genoemd hebben. "Maar hoe vertel ik het mijn achterban?"
bron
Blij dat ie zelf eindelijk toegeeft dat Henk en Ingrid niet tot de intelligentsia behoren
Hij gebruikt ze gewoon.
Boeien. Als je maar weet wat de lapo isquote:Op zondag 16 januari 2011 02:11 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Waarbij ik mij afvraag waarom Danny het aantal replies niet op 299 zet. 300 is toch een mooi rond getal en beter dan 301.
Ik hou niet van een orgie met een oneven getal, dan zit er eentje een beetje te rukken, da's niks.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Boeien. Als je maar weet wat de lapo is
Ik wel, want Wilders spiegelt de Henk en Ingrids voor dat hij hun problemen gaat oplossen, maar dat doet ie niet. Sterker nog, hij wil de problemen alleen maar verergeren, zie die actie in Noord Holland.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:11 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja maar kom op Remlof, dat doen al die sjappies daar, ongeacht de partij. Daar reken ik hem niet meer op af dan de rest.
Ik vraag mij nu af hoeveel 301 posts ik wel niet gelezen heb sinds ik weer post.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:11 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Waarbij ik mij afvraag waarom Danny het aantal replies niet op 299 zet. 300 is toch een mooi rond getal en beter dan 301.
Doelbewust denk ik ook niet, maar wel vanuit een nogal dommige visie. Afijn, dat vind ik dan hè, zij vinden vast van nietquote:Op zondag 16 januari 2011 02:15 schreef remlof het volgende:
Andere politici lossen over het algemeen ook geen problemen op maar ze verergeren ze in ieder geval niet doelbewust zoals Wilders doet. En hij moet wel, want tevreden burgers stemmen geen PVV, alleen boze burgers
Je weet het niet, je weet het niet. Het blijft gissenquote:Op zondag 16 januari 2011 02:15 schreef Coos het volgende:
Misschien zaten er bij al die gemiste 301's wel leerzame, leuke of anderzins interessante posts bij.![]()
Alhoewel........
Ik denk serieus dat Wilders de tweespalt in de samenleving alleen maar wil vergroten, omdat die onvrede hem alleen maar stemmen op lijkt te leveren.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:17 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Doelbewust denk ik ook niet, maar wel vanuit een nogal dommige visie. Afijn, dat vind ik dan hè, zij vinden vast van niet
De gemiddelde PVVer is dom en kijkt niet verder dan zijn neus lang is.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat Wilders de tweespalt in de samenleving alleen maar wil vergroten, omdat die onvrede hem alleen maar stemmen op lijkt te leveren.
Soms vraag ik me echt af hoe dom de gemiddelde PVV-stemmer is.
Ben hem al aan het binnenhalenquote:
quote:Op zondag 16 januari 2011 02:27 schreef remlof het volgende:
Ik ga de nieuwjaarsconference van Freek effe kijken, die heb ik nog niet gezien.
ben d'r ook weg vanquote:Op zondag 16 januari 2011 02:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ben hem al aan het binnenhalen![]()
En ga nu ook nog even een film kijken, daarna pitten.
Slaap lekker allen![]()
Dat is precies het hele probleem. Je ouders hebben de oorlog niet meegemaakt.quote:Op zondag 16 januari 2011 03:58 schreef liesje1979 het volgende:
Dat mag.
Ik neem het allemaal niet zo serieus.
Ik zie de Tea Party in de VS, ik zie Sarkozy die Roma het land uitschopt, ik zie Berlusconi die het leger de steden instuurt terwijl ie zelf minderjarigen neukt. Ja, rechts is weer aan de macht.quote:Op zondag 16 januari 2011 02:30 schreef Coos het volgende:
[..]
De gemiddelde PVVer is dom en kijkt niet verder dan zijn neus lang is.
Maar jij toch wel Remlof?? Of zie jij niet dat je dit hele gebeuren in een meer internationale context moet zien??
Let maar op!!
Welk PVV-fractielid was dat nou weer?quote:Op zondag 16 januari 2011 04:05 schreef Coos het volgende:
KATTENTALIBAN![]()
http://www.telegraaf.nl/b(...)at_toe__.html?p=25,2
Check.quote:Op zondag 16 januari 2011 04:26 schreef Teun_ZHV het volgende:
"No end in sight". Een top docu over de gang van zaken in Irak na de inval, de blunders van de Bush administration. Een "Must have seen". Ongelofelijk hoe die paar gezaghebbende Yanks een compleet land om zeep hebben geholpen voor decennia lang.
Hij is niet spannend of zo, geen mooie beelden, maar wel zeer, zeer informatiefquote:Op zondag 16 januari 2011 04:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Check.
No End In Sight (2007).avi downloading.
Daar maken de Amerikanen vermoedelijk dezelfde klassieke fouten als in Irak (en Somalië en Korea en Vietnam)quote:Op zondag 16 januari 2011 04:32 schreef remlof het volgende:
Hetzelfde geldt denk ik trouwens voor Afghanistan, alleen was dat land al om zeep sinds de inval van de Sovjets
De voorgestelde missie van Rutte gaat in ieder geval 0,0 helpen om dat land weer op de been te helpen.
DIe krijgen nog wel wat te verhapstukken met een paar Japanse eilandjes, een stel monniken en als klap op de vuurpijl Hongkongquote:Op zondag 16 januari 2011 04:50 schreef remlof het volgende:
Ik vind dat het de beurt aan China is om te proberen Afghanistan onder controle te krijgen. Dit decennium is het hun beurt en zij hebben de wind in de zeilen.
En mocht dat niet helpen dan wijst Nederland ze wel de weg....met het vingertje. Dat zal ze lerenquote:Op zondag 16 januari 2011 04:53 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
DIe krijgen nog wel wat te verhapstukken met een paar Japanse eilandjes, een stel monniken en als klap op de vuurpijl Hongkong
India is alleen maar bezig met Pakistan, die twee houden elkaar lekker in de houdgreep vanwege Kashmir, geen omkijken naar.quote:
Nederland zal ze niets leren, we bouwen niet eens meer duikbotenquote:Op zondag 16 januari 2011 04:55 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En mocht dat niet helpen dan wijst Nederland ze wel de weg....met het vingertje. Dat zal ze leren
Mjah tussen die twee zie ik nog wel een regionale kernoorlog uitbreken dit decennium. En de winnaar zal China zijn en de verliezer de VSquote:Op zondag 16 januari 2011 04:57 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
India is alleen maar bezig met Pakistan, die twee houden elkaar lekker in de houdgreep vanwege Kashmir, geen omkijken naar.
Oh ja, Taiwan, dat gaat het ook nog wel een keer fout met die Chinezen.quote:Op zondag 16 januari 2011 04:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Nederland zal ze niets leren, we bouwen niet eens meer duikboten
De EU is onze toekomst.
Een oorlog kent geen winnaars, alleen maar verliezers. Het ruimt aardig op en het genereert wat werkgelegenheid, dat is het enige positieve.quote:Op zondag 16 januari 2011 04:59 schreef remlof het volgende:
[..]
Mjah tussen die twee zie ik nog wel een regionale kernoorlog uitbreken dit decennium. En de winnaar zal China zijn en de verliezer de VS
Nee, Taiwan wordt vroeg of laat ingelijfd bij China. Maar dat maakt niet uit, China is na Taiwan de meest kapitalistische natie ter wereldquote:Op zondag 16 januari 2011 04:59 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Oh ja, Taiwan, dat gaat het ook nog wel een keer fout met die Chinezen.
Ja, maar pas als Brazilië de leidende wereldmacht wordt in de 22e eeuwquote:Op zondag 16 januari 2011 05:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Een oorlog kent geen winnaars, alleen maar verliezers. Het ruimt aardig op en het genereert wat werkgelegenheid, dat is het enige positieve.
China gaat uiteindelijk ook ten onder
Vluchten kan niet meer.quote:Op zondag 16 januari 2011 09:55 schreef Jian het volgende:
Wat denk je Remlof, kan ik eerst nog gewoon koffie nemen, of moeten we meteen de schuilkelder in?
And we would all go down togetherquote:Op zondag 16 januari 2011 05:01 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Een oorlog kent geen winnaars, alleen maar verliezers. Het ruimt aardig op en het genereert wat werkgelegenheid, dat is het enige positieve.
China gaat uiteindelijk ook ten onder
quote:Op zondag 16 januari 2011 04:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zie de Tea Party in de VS, ik zie Sarkozy die Roma het land uitschopt, ik zie Berlusconi die het leger de steden instuurt terwijl ie zelf minderjarigen neukt. Ja, rechts is weer aan de macht.
En we zullen zien waar het deze keer tot leidt.
You've got to be fucking kidding us. Als dat je criteria zijn, zet je heel veel mensen hier weg als ziende blind. Aanmatigender dan die TT, oh gij helder licht in den duistere nacht.quote:Op zondag 16 januari 2011 04:01 schreef remlof het volgende:
Dat is precies het hele probleem. Je ouders hebben de oorlog niet meegemaakt.
Dat kan je wel vinden maar jouw ouders hebben de oorlog zeker niet meegemaakt hmm?quote:Op zondag 16 januari 2011 11:01 schreef Dementor het volgende:
@Remlof, jij slaat totaal de andere kant uit omdat je bent beïnvloed door verhalen uit het verleden.
Niet iedere populist met een streng immigratiebeleid en een afkeer m.b.t. een hedendaagse agressieve religie in het westen is direct een Hitler in spe.
dat hoofd alleen al van die man, wat een glansrol speelde hij in broadback empirequote:Op zondag 16 januari 2011 10:14 schreef Jian het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
tis drama, god beware ons
Hooguit indirect, in de vorm van wellicht een getraumatiseerde ouder en het verlies van eigen familie.quote:Op zondag 16 januari 2011 11:53 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat kan je wel vinden maar jouw ouders hebben de oorlog zeker niet meegemaakt hmm?
Goedemorgen.
ja ach Erica, maar toch ze deed het leuk, denk dat het in het echt ook zo een gezellige ADHD tante is, maar vond het een leuk programma om te kijken.quote:Op zondag 16 januari 2011 10:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
You've got to be fucking kidding us. Als dat je criteria zijn, zet je heel veel mensen hier weg als ziende blind. Aanmatigender dan die TT, oh gij helder licht in den duistere nacht.
Ik ga eens een keer voor een dvd-ochtendje. Huilen met/om/voor Afrikaanse kinderen. Vol verwachting kloppen mijn traanbuisjes.
Oh en heksje: bedankt voor je tip. Is Erica niet te aanwezig?
Laten we het hopen, maar ik denk dat de Chinezen eerst komenquote:Op zondag 16 januari 2011 11:55 schreef hondjes het volgende:
Hoe zit het met de EU, met de staats-obligaties van de landen alss Griekenland, Ierland
en Portugal.
Worden die niet voor een groot deel opgekocht door Duitsland, die daardoor de meeste macht binnen de EU krijgt.
De Chinezen met hun krakkemikkige leger.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Laten we het hopen, maar ik denk dat de Chinezen eerst komen
Die hebben de andere helft.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Laten we het hopen, maar ik denk dat de Chinezen eerst komen
Heb een klein stukje gezien, maar trok het niet langer, dat enorme enthousiasme van Ericaquote:Op zondag 16 januari 2011 12:04 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja ach Erica, maar toch ze deed het leuk, denk dat het in het echt ook zo een gezellige ADHD tante is, maar vond het een leuk programma om te kijken.
Nee, maar een kennis van mijn tante en daar een broer van en die zijn neef, nou die had een buurman en die zijn opa, nou die ............... jawelquote:Op zondag 16 januari 2011 11:53 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Dat kan je wel vinden maar jouw ouders hebben de oorlog zeker niet meegemaakt hmm?
Goedemorgen.
Ho ho alleen Remlof heeft recht van spreken.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, maar een kennis van mijn tante en daar een broer van en die zijn neef, nou die had een buurman en die zijn opa, nou die ............... jawel
Oorlog voeren met een leger is achterhaald.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:08 schreef Dementor het volgende:
[..]
De Chinezen met hun krakkemikkige leger.
Oorlog voeren over de ruggen van arbeiders ook.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:11 schreef hondjes het volgende:
[..]
Oorlog voeren met een leger is achterhaald.
China heeft al driekwart van de VS in handen, en een deel Europa.
Duitsland de andere helft, als tegenwicht, dus het wordt China en Duitsland.
Die betalen de rekening.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:13 schreef Dementor het volgende:
[..]
Oorlog voeren over de ruggen van arbeiders ook.
Yep..quote:Op zondag 16 januari 2011 12:15 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat was met de vorige wereldoorlogen ook al het geval.
Wast maar waar, nee met hun monetaire reserves van een kleine 2800 miljard dollar, klaar om te investeren in Europa, waar u maar wilt, Nin Hao!quote:Op zondag 16 januari 2011 12:08 schreef Dementor het volgende:
[..]
De Chinezen met hun krakkemikkige leger.
Nin Hao!quote:Op zondag 16 januari 2011 12:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Wast maar waar, nee met hun monetaire reserves van een kleine 2800 miljard dollar, klaar om te investeren in Europa, waar u maar wilt, Nin Hao!
De verwachting is dat ze massaal de dollar gaan dumpen.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:20 schreef hondjes het volgende:
Want die dollar is niets meer waard., dus zijn ze pissig.
EN NU..dat weet ik ook niet, maar China wel, denk ik.
Nin Hao
En de meeste patatzaken in Nederlandquote:Op zondag 16 januari 2011 12:11 schreef hondjes het volgende:
[..]
Oorlog voeren met een leger is achterhaald.
China heeft al driekwart van de VS in handen, en een deel Europa.
Duitsland de andere helft, als tegenwicht, dus het wordt China en Duitsland.
Nog niet aan gedacht, ik begin het te snappen.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:25 schreef Jian het volgende:
Volgens mij zitten de Chinezen wel goed met hun Yuan op dit moment, die wordt kunstmatig laag gehouden ten opzichte van de dollar om zo hun exportmarkt (Chinezen exporteren alleen maar) te beschermen. Laat ze maar schuiven
Ik moet nog ff bijlezen, eerst 'tquote:
Ik vind de demonisering net zo gevaarlijk als het potentiële gevaar zelf.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:58 schreef Marrije het volgende:
[..]
ff gekeken, daar komt het prima tot zn recht, hier niet
stop dan ff met het demoniserenquote:Op zondag 16 januari 2011 12:59 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik vind de demonisering net zo gevaarlijk als het potentiële gevaar zelf.
Zeker als het eerste zich voltrekt voor het tweede.
eens!quote:Op zondag 16 januari 2011 12:59 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik vind de demonisering net zo gevaarlijk als het potentiële gevaar zelf.
Zeker als het eerste zich voltrekt voor het tweede.
Het probleem daarvan is dat je eigen reserves daarmee ook niks (of minder) waar worden. Je kan wel dollars op de markt gaan dumpen en hopen dat iemand ze koopt, vervolgens wordt de dollar tientallen procenten goedkoper en wie had ook alweer de meeste dollars? De Chinezen zelf. Het huidige scenario is daarom ook 't meest ideaal voor de Chinezen, door dollars te kopen houden ze hun eigen munt lekker goedkoop, zijn ze ideaal voor grote bedrijven om zich er te vestigen en behalen ze jaar op jaar dubbele cijfers groei. De Chineze willen dit scenario zo lang mogelijk rekken, met zo min mogelijk extra 'regels'.quote:Op zondag 16 januari 2011 12:21 schreef Dementor het volgende:
De verwachting is dat ze massaal de dollar gaan dumpen.
Ja, dat weet ik.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:16 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Het probleem daarvan is dat je eigen reserves daarmee ook niks (of minder) waar worden. Je kan wel dollars op de markt gaan dumpen en hopen dat iemand ze koopt, vervolgens wordt de dollar tientallen procenten goedkoper en wie had ook alweer de meeste dollars? De Chinezen zelf. Het huidige scenario is daarom ook 't meest ideaal voor de Chinezen, door dollars te kopen houden ze hun eigen munt lekker goedkoop, zijn ze ideaal voor grote bedrijven om zich er te vestigen en behalen ze jaar op jaar dubbele cijfers groei. De Chineze willen dit scenario zo lang mogelijk rekken, met zo min mogelijk extra 'regels'.
Wat vind jij van deze regels die het voor de Chinezen onmogelijk maakt zich 100% in te kopen?quote:De Amerikanen (en Europeanen ook) bedenken nu allemaal regels om buitenlandse investeringen onmogelijk te maken. Je mag bijvoorbeeld niet opeens de hele gas of olievoorraad van de VS opkopen, hoeveel geld je ook hebt. Deze vergaande regels stuiten de Chinezen tegen de borst want ze kunnen hun geld slecht kwijt (niet in grote investeringen in de VS iig).
Deze 'diplomatieke' ruzies kunnen in de komende tijd wel een probleem worden. De VS wil van alles veranderen en de Chinezen vinden 't wel best. De bal ligt bij de VS maar die zijn zo arm dat hard schreeuwen weinig indruk maakt. En dus gaan we maar op dezelfde voet verder.
Ik spoel 'm even terug, heb het gemist vanaf Siep Wynia.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:20 schreef PietjePuk007 het volgende:
En ik vond Rutte geweldig, maar dat is logisch.
Als het je ouders zijn zit het dieper geworteld in je educatie denk ik.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:22 schreef Ian_Nick het volgende:
Mijn opa is meegenomen door de Nazi's en heeft daar uitvoerig over zitten vertellen. Telt dat mee of moeten het echt je ouders zijn?
Ik weet 't niet, zo'n scenario is bijna niet te modelleren in de hedendaagse economie. Kijk wat er gebeurde toen Lehman Brothers failliet ging, op 1 dag brak de pleuris uit. Wat zeg ik, eigenlijk in een paar uur. De 'krachten' die bij dit soort machtsspellen komen kijken zijn nog veel groter. Iets zal de druppel zijn en dan valt 't als domino's in elkaar. Volgens mij hoef je daar niet eens dollars voor te dumpen, een reeele bedreiging dat ze 't gaan doen is al genoeg.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:20 schreef Dementor het volgende:
Ja, dat weet ik.
De rest van de wereld is voor China een grote melkkoe.
Maar als ze ruzie zoeken zullen ze toch eerst dollars dumpen?
Logisch, iedereen zou 't doen. Maar geld versluizen is zo makkelijk dat je via een paar tussenpersonen alsnog kan bereiken wat je wil bereiken.quote:Wat vind jij van deze regels die het voor de Chinezen onmogelijk maakt zich 100% in te kopen?
Hij deed het goed he? Liet zich door Clairy niet een bepaalde hoek induwen of uitspraken ontlokken, en god, wat probeerde ze datquote:Op zondag 16 januari 2011 12:47 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik moet nog ff bijlezen, eerst 'tRutte
interview.
Ze deed 't wel goed, bij de vraag hoe je in godsnaam premier van alle Nederlanders kan zijn als je afhankelijk bent van een polariserende gek kreeg ie 't wel ff lastig. Terecht ookquote:Op zondag 16 januari 2011 13:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hij deed het goed he? Liet zich door Clairy niet een bepaalde hoek induwen of uitspraken ontlokken, en god, wat probeerde ze dat
Ik vond haar erg drammerig een bepaalde richting uit, zeker toen het over de uitkeringstrekkers ging, maar ik had niet anders verwacht van haar.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ze deed 't wel goed, bij de vraag hoe je in godsnaam premier van alle Nederlanders kan zijn als je afhankelijk bent van een polariserende gek kreeg ie 't wel ff lastig. Terecht ook.
Natuurlijk zie ik wel dat Wilders rechtse ideeen heeft. Maar dit vind ik echt bullshit.Iedereen kan het inschatten maar niet iedereen ziet er hetzelfde grote gevaar in. Misschien onderschat ik, maar jij overschat.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Als het je ouders zijn zit het dieper geworteld in je educatie denk ik.
Maar ik bedoelde dus niet dat je dit soort gevaren niet kan inschatten als je ouders de oorlog niet hebben meegemaakt maar dat het dan waarschijnlijk gemakkelijker is.
Niet zo persoonlijk, ze heeft ook maar een rol te vervullenquote:Op zondag 16 januari 2011 13:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vond haar erg drammerig een bepaalde richting uit, zeker toen het over de uitkeringstrekkers ging, maar ik had niet anders verwacht van haar.
En dat deed ze met vervequote:Op zondag 16 januari 2011 13:36 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Niet zo persoonlijk, ze heeft ook maar een rol te vervullen. Vond 't van beide wel prima eigenlijk.
Ze moeten eerst nog even heel Afrika kopen om gewaarborgd te blijven van goedkope arbeidskrachten voor wanneer de eigen bevolking mee mag delen in de rijkdom.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:52 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ik denk dat die Chinezen Rutte vandaag of morgen op gaan kopen als hij echt zo goed is
Hart voor een deel van het land hè. Als je geen hardwerkende Nederlander bent val je toch een beetje buiten het bereik van zijn harteklopquote:Op zondag 16 januari 2011 13:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hart voor een land is niet te koop.
Ja, waar vind je het heden ten dage nog in de politiek of samenlevingquote:Op zondag 16 januari 2011 13:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Hart voor een land is niet te koop.
Ik heb altijd de figuren uit 'probleemwijken' van sbs in m'n hoofd als er over dat soort (ja ik generaliseer) mensen gesproken wordt. Daar heb ik geen medelijden mee.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:55 schreef Disana het volgende:
Hart voor een deel van het land hè. Als je geen hardwerkende Nederlander bent val je toch een beetje buiten het bereik van zijn harteklop
Ik zie het meer als 'alle mensen die buiten het naïeve plaatje van de brave hardwerkende burgervader' vallen. Dus ook kunstenaars en mensen die geestesziek zijn of gewoon ziek. Feit is gewoon dat de arbeidsparticipatie nooit 100% zal zijn, terwijl Rutte dat wel als ideaalbeeld stelt.quote:Op zondag 16 januari 2011 13:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik heb altijd de figuren uit 'probleemwijken' van sbs in m'n hoofd als er over dat soort (ja ik generaliseer) mensen gesproken wordt. Daar heb ik geen medelijden mee.
Dus alle niet-hard werkende zijn meteen figuren uit 'probleemwijken' ?quote:Op zondag 16 januari 2011 13:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ik heb altijd de figuren uit 'probleemwijken' van sbs in m'n hoofd als er over dat soort (ja ik generaliseer) mensen gesproken wordt. Daar heb ik geen medelijden mee.
Dat is op zich ook wel weer triest en getuigd van een wat verkokerde blik. Je zou er op z'n minst medelijden mee kunnen hebben, dat kost je immers niets!quote:Op zondag 16 januari 2011 13:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Er werd duidelijk genuanceerd. Te makkelijk dit.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:02 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Dus alle niet-hard werkende zijn meteen figuren uit 'probleemwijken' ?
Zie wat Disana zegt en zelfs Teun zegt eens wat nuttigsquote:Op zondag 16 januari 2011 14:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Er werd duidelijk genuanceerd. Te makkelijk dit.
Ook die hebben 't waarschijnlijk niet gezien. De arbeidsongeschikten werden er heel duidelijk buiten gelaten.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:03 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Zie wat Disana zegt en zelfs Teun zegt eens wat nuttigs
Hoe bedoel je, 'niet gezien'? Ik heb heel Buitenhof bekeken hoorquote:Op zondag 16 januari 2011 14:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ook die hebben 't waarschijnlijk niet gezien. De arbeidsongeschikten werden er heel duidelijk buiten gelaten.
Hoe kun je dan de geesteszieken en de gewone zieken noemen. Hij heeft 't geloof ik wel 3x uitgelegd.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, 'niet gezien'? Ik heb heel Buitenhof bekeken hoor
Ja, maar om dat tegenwoordig te worden moet je zo ongeveer dood zijn. Nou ja, die 30 of 40 procent ongeschiktheid gunnen ze je wel, dat kost namelijk niet zo heel veelquote:Op zondag 16 januari 2011 14:04 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Ook die hebben 't waarschijnlijk niet gezien. De arbeidsongeschikten werden er heel duidelijk buiten gelaten.
Ja na aandringen van Polak want zelf bleef hij het in eerste instantie maar over hardwerkende Nederlanders hebben. En in de praktijk komt er van dat hart voor die mensen niet veel terecht want er wordt gekort en bezuinigd dat het een lust is.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:06 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Hoe kun je dan de geesteszieken en de gewone zieken noemen. Hij heeft 't geloof ik wel 3x uitgelegd.
Ik vind het wel een mooie doelstelling. Rutte is heus niet zo lomp dat hij denkt dat iedereen in staat is om iets te doen - daar tegenover zijn er teveel mensen die ronduit lui zijn en misbruik maken van het systeem. Dat mogen ze van mij ook keihard aanpakken.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:01 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik zie het meer als 'alle mensen die buiten het naïeve plaatje van de brave hardwerkende burgervader' vallen. Dus ook kunstenaars en mensen die geestesziek zijn of gewoon ziek. Feit is gewoon dat de arbeidsparticipatie nooit 100% zal zijn, terwijl Rutte dat wel als ideaalbeeld stelt.
En met hardwerkende Nederlanders bedoelt hij natuurlijk vooral het bedrijfsleven hè. Dat ietwat dommige werkende mensen zich daar in denken te herkennen is niet al te slim.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja na aandringen van Polak want zelf bleef hij het in eerste instantie maar over hardwerkende Nederlanders hebben. En in de praktijk komt er van dat hart voor die mensen niet veel terecht want er wordt gekort en bezuinigd dat het een lust is.
Nou noem je ook wel een zootje tuig zeg. Het spreekt vanzelf dat je die mensen hard moet aanpakken en aan het werk zetten. Het is verkeerd dat dat tientallen jaren uit angst of onverschilligheid niet is gebeurd.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:08 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooie doelstelling. Rutte is heus niet zo lomp dat hij denkt dat iedereen in staat is om iets te doen - daar tegenover zijn er teveel mensen die ronduit lui zijn en misbruik maken van het systeem. Dat mogen ze van mij ook keihard aanpakken.
Ultiem voorbeeld zijn onze pauper bovenburen. Om de haverklap aanmaningen, deurwaarders, ze zuipen zich te pletter, zijn een last voor de buurt en werken? Nooit van gehoord"Ik ben afgekeurd!" Krijg je met een glunderend gezicht als je vraagt wat ze doen de hele dag. Maar intussen wel met regelmaat enorm zware apparaten je appartement in sjouwen en iedere dag om 6 uur je nest uit gaan om de hond uit te laten.
O, daar staan legio schrijnende gevallen over die je niet kent. Niet iedereen met een uitkering is tevens een pauper. Had Ian het laatst zelf niet over de gerechtsdeurwaarder? Iets waar ik als uitkeringstrekker nog nooit wat te maken heb gehad als pauper zijnde.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:08 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik vind het wel een mooie doelstelling. Rutte is heus niet zo lomp dat hij denkt dat iedereen in staat is om iets te doen - daar tegenover zijn er teveel mensen die ronduit lui zijn en misbruik maken van het systeem. Dat mogen ze van mij ook keihard aanpakken.
Ultiem voorbeeld zijn onze pauper bovenburen. Om de haverklap aanmaningen, deurwaarders, ze zuipen zich te pletter, zijn een last voor de buurt en werken? Nooit van gehoord"Ik ben afgekeurd!" Krijg je met een glunderend gezicht als je vraagt wat ze doen de hele dag. Maar intussen wel met regelmaat enorm zware apparaten je appartement in sjouwen en iedere dag om 6 uur je nest uit gaan om de hond uit te laten.
Ja, want alles staat in dienst van winst. Er kunnen helemaal niet zoveel mensen meekomen met Ruttes beeld van een gezonde samenleving.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:09 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En met hardwerkende Nederlanders bedoelt hij natuurlijk vooral het bedrijfsleven hè. Dat ietwat dommige werkende mensen zich daar in denken te herkennen is niet al te slim.
Volledig subjectieve en domme interpretatie.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:09 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
En met hardwerkende Nederlanders bedoelt hij natuurlijk vooral het bedrijfsleven hè. Dat ietwat dommige werkende mensen zich daar in denken te herkennen is niet al te slim.
Exact. VInd ik trouwens ook van Pechtold als hij het heeft over zijn ideaalbeeld. Die weet ook bij God niet wat er in Nederland rondlooptquote:Op zondag 16 januari 2011 14:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, want alles staat in dienst van winst. Er kunnen helemaal niet zoveel mensen meekomen met Ruttes beeld van een gezonde samenleving.
Je hoeft niet gelijk zo in de verdediging te schieten. Lees de hele tekst eens? Er staat dat inderdaad niet iedereen in staat is om te werken. En het gevalletje deurwaarder lag aan andere dingen waar we niet van op de hoogte waren door laksigheid van anderen, en daar wordt hard aan gewerkt, asjeblieft dankjewel.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
O, daar staan legio schrijnende gevallen over die je niet kent. Niet iedereen met een uitkering is tevens een pauper. Had Ian het laatst zelf niet over de gerechtsdeurwaarder? Iets waar ik als uitkeringstrekker nog nooit wat te maken heb gehad als pauper zijnde.
Nah, als je blijft roeptoeteren dat je moet bezuinigen en nog steeds kun je wel de vennootschapsbelasting fors omlaag gooien (voor de zoveelste keer), dan moet je maar eens uitleggen hoe het in elkaar steekt en wie er dan vooral moeten bezuinigen.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:11 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Volledig subjectieve en domme interpretatie.
Het is niet eens een interpretatie, het is een mening.
Ja, ik zie de gelijkenis van twee jonge goed opgepoetste, tevreden en gezonde mannen wel. Ze hebben een wat simpel beeld van de ideale Nederlander. Het maakt ze wel sympathiek omdat het zo zonder zorgen lijkt - heb je zorgen, dan moet je niet bij hen zijn.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:12 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Exact. VInd ik trouwens ook van Pechtold als hij het heeft over zijn ideaalbeeld. Die weet ook bij God niet wat er in Nederland rondloopt
Onzin, tig keer gezegd dat de zieken door de verzorgingsstaat opgevangen moeten worden. Ook tig keer gezegd dat we in Europa qua gezondheidszorg een van de beste zijn.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:15 schreef Disana het volgende:
Ja, ik zie de gelijkenis van twee jonge goed opgepoetste, tevreden en gezonde mannen wel. Ze hebben een wat simpel beeld van de ideale Nederlander. Het maakt ze wel sympathiek omdat het zo zonder zorgen lijkt - heb je zorgen, dan moet je niet bij hen zijn.
Een gerechtsdeurwaarder die ook gewoon niet meer geweest is nadat ik heb aangegeven dat er aan hun kant fouten zijn gemaakt, ja.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:11 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
O, daar staan legio schrijnende gevallen over die je niet kent. Niet iedereen met een uitkering is tevens een pauper. Had Ian het laatst zelf niet over de gerechtsdeurwaarder? Iets waar ik als uitkeringstrekker nog nooit wat te maken heb gehad als pauper zijnde.
En de bezuinigingen en stijgende kosten zie je maar over het hoofd?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Onzin, tig keer gezegd dat de zieken door de verzorgingsstaat opgevangen moeten worden. Ook tig keer gezegd dat we in Europa qua gezondheidszorg een van de beste zijn.
Ach, dat heeft geen enkele zin. Die mensen boven ons zijn zo ontzettend ver van de normaal functionerende samenleving, daar heb je helemaal niets meer aan.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:10 schreef Disana het volgende:
[..]
Nou noem je ook wel een zootje tuig zeg. Het spreekt vanzelf dat je die mensen hard moet aanpakken en aan het werk zetten. Het is verkeerd dat dat tientallen jaren uit angst of onverschilligheid niet is gebeurd.
Helemaal niet, maar zo hard roepen dat iemand - die iets heeft - buiten de boot valt is onzin als de gezondheidszorg een van de beste is die bestaat.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:18 schreef Disana het volgende:
[..]
En de bezuinigingen en stijgende kosten zie je maar over het hoofd?
Ik geen idee hoe die dingen werken. Ik heb er niets mee te maken. Schijnt iets voor wanbetalers te zijn.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:17 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Een gerechtsdeurwaarder die ook gewoon niet meer geweest is nadat ik heb aangegeven dat er aan hun kant fouten zijn gemaakt, ja.
Ze kunnen straten vegen of putjes scheppen. Het is met name voor mensen die werkelijk niet anders kunnen heel schrijnend dat dergelijke gevallen in dezelfde regelingen zitten.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:18 schreef Ian_Nick het volgende:
[..]
Ach, dat heeft geen enkele zin. Die mensen boven ons zijn zo ontzettend ver van de normaal functionerende samenleving, daar heb je helemaal niets meer aan.
Ik ben er heilig van overtuigd dat het in het voordeel van iedereen is als ze allebei gewoon doodgaan. En dat meen ik serieus, ook voor henzelf.
Is niet erg jij niet weet. Jij ook maar mens.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:19 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Ik geen idee hoe die dingen werken.
Gebaseerd op wat? Overal in Europa worden mensen veel sneller ouder dan in Nederland. Bijna overal in Europa is de kindersterfte lager dan in Nederland. Wat pik je eruit en waar pimp je mee als volksvertegenwoordiger hèquote:Op zondag 16 januari 2011 14:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Onzin, tig keer gezegd dat de zieken door de verzorgingsstaat opgevangen moeten worden. Ook tig keer gezegd dat we in Europa qua gezondheidszorg een van de beste zijn.
Dus 'een van de beste' is synoniem voor 'heel goed en menselijk'?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Helemaal niet, maar zo hard roepen dat iemand - die iets heeft - buiten de boot valt is onzin als de gezondheidszorg een van de beste is die bestaat.
Willen ze niet.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Ze kunnen straten vegen of putjes scheppen.
Geen idee hoe dat onderzoek verlopen is, dat weten we allebei niet.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Dus 'een van de beste' is synoniem voor 'heel goed en menselijk'?
Maar verre verre van de goedkoopste. Dezelfde behandeling is hier vaak vele malen duurder dan elders. Operatie in het buitenland wordt niet voor niets steeds vaker geregeld en betaald door de verzekeraar.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Helemaal niet, maar zo hard roepen dat iemand - die iets heeft - buiten de boot valt is onzin als de gezondheidszorg een van de beste is die bestaat.
Ik weet het in elk geval niet, maar jij schermt ermee dus dan verwacht ik eigenlijk dat je het wel kunt verdedigenquote:Op zondag 16 januari 2011 14:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Geen idee hoe dat onderzoek verlopen is, dat weten we allebei niet.
Ik zat net aan je te denkenquote:Op zondag 16 januari 2011 14:21 schreef Copycat het volgende:
Na tien minuten begon het te branden achter mijn ogen. En vanaf dat moment zijn mijn ogen geen moment helemaal droog geweest. De mooie, vrolijke, grappige (dat haar van Slindile in de sneeuw!) momenten gingen even hard met tranen gepaard als de intens verdrietige momenten.
Die allesoverheersende levenslust, kracht en hoop voel je in elke vezel ... en traanbuis.
En dan zwijg ik nog over de muziek.
Bedankt voor de tip, Scrutinizer! Deze documentaire had ik niet willen missen. We are together is keihard mijn top tien binnengevallen.
Bezuinigen danquote:Op zondag 16 januari 2011 14:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar verre verre van de goedkoopste. Dezelfde behandeling is hier vaak vele malen duurder dan elders. Operatie in het buitenland wordt niet voor niets steeds vaker geregeld en betaald door de verzekeraar.
Waren. Die tijd ligt al lang achter ons, zelfs België is ons voorbij gestreefd op het gebied van kwaliteit van de zorg.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat vond ik ook zo'n prachtige scène.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:21 schreef Copycat het volgende:
Na tien minuten begon het te branden achter mijn ogen. En vanaf dat moment zijn mijn ogen geen moment helemaal droog geweest. De mooie, vrolijke, grappige (dat haar van Slindile in de sneeuw!) momenten gingen even hard met tranen gepaard als de intens verdrietige momenten.
Die allesoverheersende levenslust, kracht en hoop voel je in elke vezel ... en traanbuis.
En dan zwijg ik nog over de muziek.
You're welcomequote:Bedankt voor de tip, Scrutinizer! Deze documentaire had ik niet willen missen. We are together is keihard mijn top tien binnengevallen.
In pijnbestrijding loopt Nederland trouwens ook fors achter vergeleken bij sommige andere landen.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:21 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Maar verre verre van de goedkoopste. Dezelfde behandeling is hier vaak vele malen duurder dan elders. Operatie in het buitenland wordt niet voor niets steeds vaker geregeld en betaald door de verzekeraar.
Waarom bezuinigingen? Jij was toch een van de voorstanders van een partij die dacht dat men ook wel de marktwerking in de gezondheidszorg kon toelaten? Daarmee zouden automatisch de kosten dalen. Nou, dat heeft gewerkt.quote:
Omdat we calvinisten zijn. Pijn is fijn.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:23 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
In pijnbestrijding loopt Nederland trouwens ook fors achter vergeleken bij sommige andere landen.
Ja, louterend voor de zielquote:Op zondag 16 januari 2011 14:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat we calvinisten zijn. Pijn is fijn.
Waarom zou ik reageren bij/op Calvinisten?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:26 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, louterend voor de ziel![]()
Kom er maar in D_K
Ja grappig zijn jullie...quote:Op zondag 16 januari 2011 14:26 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, louterend voor de ziel![]()
Kom er maar in D_K
quote:Op zondag 16 januari 2011 14:22 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ik zat net aan je te denken![]()
Even een dikke knuffel voor jou meiske![]()
Ja daar zijn ze meestal wel heel scheutog in...Ik heb geluk gehad met mijn arts wat dat betreftquote:Op zondag 16 januari 2011 14:26 schreef Disana het volgende:
Nou ik heb wat afgeleden in het ziekenhuis. Het summum van pijnbestrijding was meestal een dubbel paracetamolletje.
Het tweede deel moet je op z'n minst aansprekenquote:Op zondag 16 januari 2011 14:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waarom zou ik reageren bij/op Calvinisten?
Want die gaf er drie?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:29 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ja daar zijn ze meestal wel heel scheutog in...Ik heb geluk gehad met mijn arts wat dat betreft
Ik heb echt zitten schateren. Terwijl de tranen over mijn wangen biggelden. Doen ze nu nog een beetje.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat vond ik ook zo'n prachtige scène.
You're welcome
Dat is wel fijn voor je. Nou ja, een schrale meevaller bij een hele hoop pech dan.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:29 schreef Laysa het volgende:
[..]
Ja daar zijn ze meestal wel heel scheutog in...Ik heb geluk gehad met mijn arts wat dat betreft
Op het pijn gedeelte? Ja, ik moet aankomende week naar de poli pijn en palliatieve zorg of wat was dat voor sneer?quote:Op zondag 16 januari 2011 14:29 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het tweede deel moet je op z'n minst aanspreken
Het leven is meer oneerlijker dan de meeste mensen weten...een grote om uit te delen danquote:Op zondag 16 januari 2011 14:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
Liev!
Ik geef 'm met je goedkeuring door aan de mensen om me heen die het harder nodig hebben. Zoals mijn beste vriendin en haar naasten en mijn ex-collega die binnenkort afscheid dreigt te moeten nemen van zijn zusje.
De wereld kent geen balans. Of enkel een hele scheve.
Nee....ik word behandeld qua pijnbestrijding als een terminale longkanker patiënt...Zal wel niet voor niets zijnquote:
Aha, de burgemeester van Moerdijk-move. Wegwezen als het lastig wordt.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:32 schreef Teun_ZHV het volgende:
Verder is het gewoon een kwestie van geduld hebben. Ook Pietjes worden oud, werkeloos en krijgen mankementen. Tegen die tijd spreken we elkaar wel weer
Filmpje gaat kijken
Ja, dat is ook zoiets. De beste man is burgemeester van een gemeente met 36.000 inwoners, m.a.w., gewoon een uit de kluiten gewassen dorp. Als je denkt dat daar iemand met een universitaire opleiding gaat zitten, dan ben je niet van Moerdijk van deze wereld. Ik vind hem niet zo foutquote:Op zondag 16 januari 2011 14:33 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Aha, de burgemeester van Moerdijk-move. Wegwezen als het lastig wordt.
Slindile is sowieso een hele interessante hoofdpersoon. Je ziet zelden iemand bij wie iedere emotie zo duidelijk op het gezicht af te lezen is.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:29 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik heb echt zitten schateren. Terwijl de tranen over mijn wangen biggelden. Doen ze nu nog een beetje.
quote:Echt bedankt voor dit hartverwarmende cadeautje.
Nu ga ik de cd kopen. En dat kleine broertje adopteren.
Dankjewel voor de knuffel, eentje voor jou terugquote:Op zondag 16 januari 2011 14:34 schreef Laysa het volgende:
Ik word oprecht chagrijnig van de bekrompenheid van sommige hier...ik ga ff elders vertoeven...en Disana jij ook een knuffel
Sommige mensen hebben maar al te goede beide zijden van de medaille gezien. Ik ben hooggeschoold en studeer nog steeds van alles. Als ik mij zo voorstel dan zie ik dat men denkt nou-nou wat een bolleboos. Ik kan zonder iets te zeggen dat ik niets doe mij ook voorstellen als DK en de vraag wat ik doe voor de kost beantwoorden met uitkering. Dat leidt tot een hele andere attitude richting mij.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Dankjewel voor de knuffel, eentje voor jou terug
Ach bekrompenheid, ik zie dat niet zo. Ieder denkt het meest vanuit zijn eigen beleving, de een wat meer dan de ander. Ik ben zelf best wel sociaal maar ook ik heb toch nog wel wat geleerd van een paar maanden afhankelijkheid, pijn en angst: je kunt met woorden nog zo stoer zijn en het goed weten, maar het leven kan je zomaar inhalen.
Je hebt je waardigheid nog hè. Die kan niemand je afnemen.quote:Op zondag 16 januari 2011 14:46 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben maar al te goede beide zijden van de medaille gezien. Ik ben hooggeschoold en studeer nog steeds van alles. Als ik mij zo voorstel dan zie ik dat men denkt nou-nou wat een bolleboos. Ik kan zonder iets te zeggen dat ik niets doe mij ook voorstellen als DK en de vraag wat ik doe voor de kost beantwoorden met uitkering. Dat leidt tot een hele andere attitude richting mij.
Hoe zet ik de normale layout terug, weet jij dat?quote:
Ik kijk er ook graag naar.quote:
Even (op een pc, niet iets dat als mobile device wordt herkend) naar http://forum.fok.nl/user/edit_prefs gaan en daar "Gebruik op mobiel" aanvinken.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:03 schreef Copycat het volgende:
[..]
Hoe zet ik de normale layout terug, weet jij dat?
Deze mobiele versie ziet er echt niet uit, voor iemand zo van de esthetiek als ik.
Kan niet. Met remlofs oplossing krijg je de 'gewone', dus niet de oranjequote:Op zondag 16 januari 2011 15:03 schreef Copycat het volgende:
Hoe zet ik de normale layout terug, weet jij dat?
Deze mobiele versie ziet er echt niet uit, voor iemand zo van de esthetiek als ik.
Ja, daar pik ik ook wel eens een stukje van mee maar deze filosofie is zo totaal gespeend van materialisme en aanmatigende denkbeelden. Niet dat ik er iets van geloof hoor, maar naar ze luisteren (ook op de radio) werkt zo lekker kalmerendquote:Op zondag 16 januari 2011 15:09 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik kijk er ook graag naar.![]()
Ik zag gistermiddag het (ongeveer) tegenovergestelde op RTL4. Dr. Laban van de Bergmannkliniek
WHAT THE FUCK???quote:Op zondag 16 januari 2011 15:09 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kan niet. Met remlofs oplossing krijg je de 'gewone', dus niet de oranje.
Het ontspant al als je er naar kijkt, het werkt dusquote:Op zondag 16 januari 2011 15:11 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja, daar pik ik ook wel eens een stukje van mee maar deze filosofie is zo totaal gespeend van materialisme en aanmatigende denkbeelden. Niet dat ik er iets van geloof hoor, maar naar ze luisteren (ook op de radio) werkt zo lekker kalmerend
Danny heeft waarschijnlijk geen iPad en dus heb jij pech.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:15 schreef Copycat het volgende:
[..]
WHAT THE FUCK???
Ik dacht dat men een grapje maakte, maar deze bullshit is gewoon waar? Wat is dat voor een domme nonsens? Als ik godverdomme gewoon de reguliere layout wil, dan moet dat toch kunnen?
Zit ik met die lelijke, uitgeklede kut-layout opgescheept. Echt te belachelijk voor woorden dit.
Maar ook als je op je telefoon de mobiele layout aanzet, zit je er blijkbaar gewoon aan vast. Niks even kijken of het bevalt, meteen is het zoals het is. Voor altijd. En lelijk is het ook. ik wil mijn eigen headers terug, mijn gewone layout, niet dit pauperige gedoetje.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:26 schreef Dementor het volgende:
Danny heeft waarschijnlijk geen iPad en dus heb jij pech.
Net zoals de sneeuwheader bij hem geen problemen gaf.
Die krijg je toch ook als je de mobiele optie uitzet zoals remlof zegt. Probeer eerst nou eens voor je begint te schreeuwenquote:Op zondag 16 januari 2011 15:16 schreef Copycat het volgende:
Ik wil die mobiele shitzooi niet. Gewoon die ik ook op mijn laptop heb.
Haha nou nee, ik vind het gierende onzin voor mensen die in principe gezond zijnquote:Op zondag 16 januari 2011 15:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Het ontspant al als je er naar kijkt, het werkt dus
Say what!?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:31 schreef Copycat het volgende:
Plus ik zie amper wat iemand zegt in deze nerdlayout.
Die zie ik dus niet op deze uitgeklede versie ... Moet ik via mijn laptop doen?quote:Op zondag 16 januari 2011 15:32 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
http://forum.fok.nl/user/edit_prefs/#overig
"GEBRUIK OP MOBIEL"
Remlof schreef dat je het op je pc moet doen.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die zie ik dus niet op deze uitgeklede versie ... Moet ik via mijn laptop doen?
Echt klantvriendelijk ...
Mens, los 't eerst eens op.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:34 schreef Copycat het volgende:
Die zie ik dus niet op deze uitgeklede versie ... Moet ik via mijn laptop doen?
Echt klantvriendelijk ...
Gewoon antwoord geven op vragen hoort ook al niet meer bij jouw uitgeklede functiebepalingen?quote:
Lekker. Ik heb zelf de deur naar de tuin open staan. See youquote:Op zondag 16 januari 2011 15:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Het is prachtig voorjaarsweer. Ik ga eens de keihard luierende Nederlander uithangen
Ja, vooral met kleuters die eerst menen te moeten gaan stampen om vervolgens 't probleem pas te bekijken.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:38 schreef Copycat het volgende:
[..]
Gewoon antwoord geven op vragen hoort ook al niet meer bij jouw uitgeklede functiebepalingen?
Je hebt het er maar druk mee, als mod.
Uhm ... Ik vroeg het eerst rustig, kreeg echter alleen maar halfslachtige antwoorden ipv direct duidelijk. En ja, dan word ik pissig. Heb blijkbaar een post van remlof gemist in die mobiele layout. Die even quoten was aardiger geweest.quote:Op zondag 16 januari 2011 15:39 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja, vooral met kleuters die eerst menen te moeten gaan stampen om vervolgens 't probleem pas te bekijken.
maar dan kun je geen mensen meer op je black list zettenquote:Op zondag 16 januari 2011 15:33 schreef Dementor het volgende:
[..]
Say what!?
Verleng je abonnement dan gewoon niet.
quote:Roemer slaat brug naar PvdA
AMSTERDAM - SP-leider Emile Roemer wil meer samenwerken met de PvdA en GroenLinks om het „meest vreselijke rechtse kabinet sinds de Tweede Wereldoorlog” naar huis te sturen. „Natuurlijk zijn er verschillen, maar die moeten we niet uitventen en in de etalage zetten. We moeten de handen ineenslaan”, zei Roemer zondag op een door de PvdA georganiseerde linkse manifestatie in De Brakke Grond in Amsterdam.
Roemer en Cohen zochten eerder al toenadering. Zo was Cohen vorig najaar in Den Bosch op bezoek bij een SP-bijeenkomst tegen de armoede. Nu is Roemer samen met GroenLinks-leider Jolande Sap een van de belangrijkste sprekers op de bijeenkomst in Amsterdam.
Aan het einde van zijn speech deed Roemer zijn jasje uit en stroopte zijn mouwen op. „We moeten schouder aan schouder gaan staan, de mouwen opstropen en tegen dit vreselijke kabinet zeggen: Mark, here we come.”
Wie zou er opstaan? Nina Brink of zo?quote:Wikileaks krijgt gegevens belastingontduikers
De voormalig Zwitserse bankdirecteur Rudolf Elmer overhandigt maandag de namen van bijna tweeduizend vermeende belastingontduikers aan WikiLeaks-oprichter Julian Assange. Dat heeft Elmer zondag bekend gemaakt.
Volgens Elmer gaat het om de gegevens van ongeveer tweeduizend vermogende privépersonen, politici en bedrijven. De gegevens zouden afkomstig zijn van minstens drie financiële instellingen en gaan over handelingen gedaan tussen 1990 tot 2009. Elmer zegt de gegevens maandag in Londen te overhandigen bij een persconferentie met Assange.
Rudolf Elmer is voormalig directeur van de Julius Baer bank op de Kaaiman Eilanden. Woensdag staat Elmer in Zwitserland terecht omdat hij in 2007 het bankgeheim schond door documenten te overhandigen aan Wikileaks.
quote:Op zondag 16 januari 2011 15:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Uhm ... Ik vroeg het eerst rustig, kreeg echter alleen maar halfslachtige antwoorden ipv direct duidelijk. En ja, dan word ik pissig. Heb blijkbaar een post van remlof gemist in die mobiele layout. Die even quoten was aardiger geweest.
Het zou daarbij helemaal handig zijn om in dat topic in het reageerveld deze cop out neer te zetten. Ik zag dat ik niet bepaald de enige was met vragen daarover.
Ja, omdat alles wat ze moest weten al in mijn post stond die ze kennelijk net had gemist omdat het de laatste post van een pagina was ofzoquote:
nee oke dan is het goedquote:Op zondag 16 januari 2011 16:11 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, omdat alles wat ze moest weten al in mijn post stond die ze kennelijk net had gemist omdat het de laatste post van een pagina was ofzo
Het gaat ook nergens over. De tendens in Europa is rechtser en harder. Pensioenen en inkomens staan onder druk vanwege ondermeer concurrentie verdeel en heers, foutieve beslissingen, graaien en hebzucht. De mensen gaan morrelen, worden rechtser en radicaler, nemen rabiate standpunten in. Wilders en ander rechts spinnen er goed garen bij. Uiteindelijk gaat Remlof op de één of andere manier gelijk krijgen. De glijdende schaal is al langer aan de gang, je moet de geschiedenis kennen en willen herkennen om de toekomst onder ogen te willen zien.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:02 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wordt 't straks alleen maar makkelijker tijdens de verkiezingen. Links heeft nog nooit een meerderheid gehad en dit hele 'blok' kan je dan als links typeren. Roemer vindt dit prima maar de rest natuurlijk niet en dat gaat ze stemmen kosten. Ze hebben alles behalve een meerderheid, waar hebben we 't eigenlijk over.
Welcome to The Age Of Aquarius:quote:Op zondag 16 januari 2011 16:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het gaat ook nergens over. De tendens in Europa is rechtser en harder. Pensioenen en inkomens staan onder druk vanwege ondermeer concurrentie verdeel en heers, foutieve beslissingen, graaien en hebzucht. De mensen gaan morrelen, worden rechtser en radicaler, nemen rabiate standpunten in. Wilders en ander rechts spinnen er goed garen bij. Uiteindelijk gaat Remlof op de één of andere manier gelijk krijgen. De glijdende schaal is al langer aan de gang, je moet de geschiedenis kennen en willen herkennen om de toekomst onder ogen te willen zien.
De grap is dat helemaal niets zal helpen, noch het geroep van Remlof, nog van anderen. Het is een sneeuwbal die rustig zijn eigen gang gaat.
Is het erg? Ja en nee. Het gaat slachtoffers kosten, veel slachtoffers. Maar dat ruimt ook wel weer lekker op zodat we weer opnieuw kunnen beginnen en zeggen dat het nooit, nooit, nooit meer mag gebeuren.
Ik kan niet eens quoten op mijn mobielquote:Op zondag 16 januari 2011 16:18 schreef Ian_Nick het volgende:
Leuk hè, Fok!ken op je mobieltje. Oh sorry, "op je iDing".
huh hebben ze jullie strand gepikt??? echt en een husky tocht, waar zitten je zusjes danquote:Op zondag 16 januari 2011 16:33 schreef Deisyy het volgende:
Het was lekker buiten, we zijn even wezen kijken waar ons strand is gebleven.
Het is gewoon weg
2 zussen (en hun mannen) zijn een Hurtigrutenreis aan het maken. Gevlogen naar Bergen in Noorwegen, daar op de boot gestapt en dan helemaal naar boven varen, naar de Noordkaap, alwaar het noorderlicht. Onderweg doen ze allerlei fjorden, dorpjes en steden aan.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:34 schreef Toverheks het volgende:
[..]
huh hebben ze jullie strand gepikt??? echt en een husky tocht, waar zitten je zusjes dan
Lofotenquote:Op zondag 16 januari 2011 16:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
2 zussen (en hun mannen) zijn een Hurtigrutenreis aan het maken. Gevlogen naar Bergen in Noorwegen, daar op de boot gestapt en dan helemaal naar boven varen, naar de Noordkaap, alwaar het noorderlicht. Onderweg doen ze allerlei fjorden, dorpjes en steden aan.
Mooi he.
Het lijkt me prachtig daarquote:
Doet de stream 't bij jou?quote:Op zondag 16 januari 2011 16:40 schreef Sporti het volgende:
http://www.joop.nl/politi(...)middag_live_op_joop/
Nog even de jonkies en dan als afsluiter Cohen.
quote:Op zondag 16 januari 2011 16:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
2 zussen (en hun mannen) zijn een Hurtigrutenreis aan het maken. Gevlogen naar Bergen in Noorwegen, daar op de boot gestapt en dan helemaal naar boven varen, naar de Noordkaap, alwaar het noorderlicht. Onderweg doen ze allerlei fjorden, dorpjes en steden aan.
Mooi he.
Het lijkt me echt prachtig, maar niet voor 12 dagen zoals mijn zussen. Dat is voor mij iets te lang rustquote:Op zondag 16 januari 2011 16:50 schreef Laysa het volgende:
[..]
Wat leuk...en heel mooi...Ben ooit op vakantie in lapland en ook Noordkaap geweest in de zomer....echt prachtige natuur...en de rust....its Amazing
Wij zijn er 15 dagen geweest, maar het was een auto rondreis...ben toen zelfs bij de echte kerstman geweestquote:Op zondag 16 januari 2011 16:53 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het lijkt me echt prachtig, maar niet voor 12 dagen zoals mijn zussen. Dat is voor mij iets te lang rust![]()
Maar voor mijn ene zus is deze rust juist heerlijk.
Er zijn Nederlandse schoeners die daar regelmatig rondvaren.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:41 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Het lijkt me prachtig daar![]()
Staat ook op mijn togoto-lijstje.
pics!quote:Op zondag 16 januari 2011 16:55 schreef Laysa het volgende:
Stond net op ons dakterras te genieten van de ''Skyline'' van Nijmegen...
dat klinkt inderdaad mooi. en het noordelicht, ergens hier op FOK heeft iemand ook zijn reisverslag ervan neer gezet met schitterende foto`s weet alleen niet meer waar.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:38 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Mooi he.
wat een klotezooi, dus nu moeten jullie nieuw strandje zoeken.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:45 schreef Deisyy het volgende:
En ja Heks, ze hebben mijn strand gepikt![]()
We komen daar al jaren, zo ook familie, vrienden, in de zomer is er altijd wel een bekende.
En toen kwamen de hopperzuigers en die spoten overal zand, weg water, weg strand.
Maasvlakte 2
ben blij dat je gelukkig bent liev, het was dus de stress dubbel en dwars waard, nu mooi huisje lekker met zijn 2.quote:
Dus mensen die rechts niet direct bestempelen als oorzaak van een mogelijke glijdende schaal kennen hun geschiedenis niet?quote:Op zondag 16 januari 2011 16:15 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Het gaat ook nergens over. De tendens in Europa is rechtser en harder. Pensioenen en inkomens staan onder druk vanwege ondermeer concurrentie verdeel en heers, foutieve beslissingen, graaien en hebzucht. De mensen gaan morrelen, worden rechtser en radicaler, nemen rabiate standpunten in. Wilders en ander rechts spinnen er goed garen bij. Uiteindelijk gaat Remlof op de één of andere manier gelijk krijgen. De glijdende schaal is al langer aan de gang, je moet de geschiedenis kennen en willen herkennen om de toekomst onder ogen te willen zien.
quote:Op zondag 16 januari 2011 17:01 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ben blij dat je gelukkig bent liev, het was dus de stress dubbel en dwars waard, nu mooi huisje lekker met zijn 2.
Blijkbaar. Maar ik heb de gewone layout weer en vink niks meer af.quote:Op zondag 16 januari 2011 16:11 schreef remlof het volgende:
Ja, omdat alles wat ze moest weten al in mijn post stond die ze kennelijk net had gemist omdat het de laatste post van een pagina was ofzo
Uhuh...dat hadden wij ook al bedachtquote:Op zondag 16 januari 2011 17:13 schreef PietjePuk007 het volgende:
Gaaf, en een mooi dak om te barbecueën in de zomer
.
Dat zou ook meer iets voor mij zijn, zo'n combinatiereisquote:Op zondag 16 januari 2011 16:55 schreef Laysa het volgende:
[..]
Wij zijn er 15 dagen geweest, maar het was een auto rondreis...ben toen zelfs bij de echte kerstman geweest![]()
Stond net op ons dakterras te genieten van de ''Skyline'' van Nijmegen...en toen ik naar binnen keek zag ik ons knusse huisje....een echt geluksmomentje![]()
En dan nu een soepje
quote:Op zondag 16 januari 2011 17:16 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat zou ook meer iets voor mij zijn, zo'n combinatiereis![]()
Lekker he, jullie eigen huisje. Geniet er maar lekker van
O ja, de kerstman bestaan niet.
Ik schreef dat Remlof op de één of andere manier gelijk gaat krijgen en daarbij geef ik wat oorzaken aan die door de eeuwen altijd geleid hebben tot gedonder. En dat gaat nu ook weer gebeuren, dat is niet eens een voorspelling, maar een vast gegeven.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:07 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dus mensen die rechts niet direct bestempelen als oorzaak van een mogelijke glijdende schaal kennen hun geschiedenis niet?
Het mooie van geschiedenis is dat soortgelijke gebeurtenissen uit het verleden zich herhalen maar dat betekent niet dat je op basis van het verleden de toekomst juist kunt voorspellen.
Nogal kwalijk dat je direct iemand als onwetend bestempeld puur omdat diegene er anders over denkt.
Dat is toch wel een links iets.
Na jarenlang overmatig links te hebben gedacht en daar naar te hebben gehandeld zitten we nu met de gebakken peren.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:19 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik schreef dat Remlof op de één of andere manier gelijk gaat krijgen en daarbij geef ik wat oorzaken aan die door de eeuwen altijd geleid hebben tot gedonder. En dat gaat nu ook weer gebeuren, dat is niet eens een voorspelling, maar een vast gegeven.
De oorzaak ligt niet bij rechts of links van het midden, het zit in de extremen. De glijdende schaal zorgt er stapje voor stapje voor dat je bij die extremen terecht komt. En ja, nu is dat duidelijk rechts denken
haha....Je las de aanhalingstekens nietquote:
In de zomer pak je dan ook weer een hoop groen mee, dat camoufleert een hoop gebouwen.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:22 schreef Laysa het volgende:
[..]
haha....Je las de aanhalingstekens niet![]()
Zonder dollen...tis echt, Vinden wij en velen met ons, een prachtig weids uitzicht
Wie en waar? De jaren zeventig kan je nog als linksig omschrijven, maar de jaren 80 en 90 al echt niet meer.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:20 schreef Dementor het volgende:
[..]
Na jarenlang overmatig links te hebben gedacht en daar naar te hebben gehandeld zitten we nu met de gebakken peren.
Dank u!
Ik ben ook heel benieuwd hoe het er in de zomer uitzietquote:Op zondag 16 januari 2011 17:23 schreef Dementor het volgende:
[..]
In de zomer pak je dan ook weer een hoop groen mee, dat camoufleert een hoop gebouwen.
Stiekem vind ik dat het mooist.
Vind je?quote:Op zondag 16 januari 2011 17:24 schreef remlof het volgende:
[..]
Wie en waar? De jaren zeventig kan je nog als linksig omschrijven, maar de jaren 80 en 90 al echt niet meer.
Onzin, gebakken peren komen van mensen en hun gedachtegoed, links, rechts óf door het midden, dat maakt niet uit Gebakken peren worden ook niet per definitie als gebakken peren aangeboden. Mensen denken goed te doen maar vaak pakt het anders uit. En altijd zijn er weer die er tussen lopen en die het te doen is om macht, geld, nmisbruik, etc. Dat geldt bij zo goed als alle onderwerpen.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:20 schreef Dementor het volgende:
[..]
Na jarenlang overmatig links te hebben gedacht en daar naar te hebben gehandeld zitten we nu met de gebakken peren.
Dank u!
Ik ben nog steeds van mening dat we af moeten van al die politieke partijen, ik zie liever een twee partijen systeem.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:26 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Onzin, gebakken peren komen van mensen en hun gedachtegoed, links, rechts óf door het midden, dat maakt niet uit Gebakken peren worden ook niet per definitie als gebakken peren aangeboden. Mensen denken goed te doen maar vaak pakt het anders uit. En altijd zijn er weer die er tussen lopen en die het te doen is om macht, geld, nmisbruik, etc. Dat geldt bij zo goed als alle onderwerpen.
Het is niet simpel links of rechts, want dat waren alle problemen snel opgelost. Dingen gebeuren gewoon. Dingen gebeuren omdat alle mensen per definiete dom zijn, de één net iets meer dan de ander.
Want in andere landen met jouw ideaalplaatje gaat het een stuk beter en daar heeft geen ellende plaatsgevonden of vindt het niet plaats?quote:Op zondag 16 januari 2011 17:29 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds van mening dat we af moeten van al die politieke partijen, ik zie liever een twee partijen systeem.
Nederland is het land van compromissen van alles een beetje, dat smaakt nergens naar.
Ik zeg nergens dat het een ideaal plaatje zou opleveren.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:31 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Want in andere landen met jouw ideaalplaatje gaat het een stuk beter en daar heeft geen ellende plaatsgevonden of vindt het niet plaats?
De bonus en graaicultuur kan je moeilijks linksig noemen.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:20 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dank u!
Shit ik zie ook blauwquote:
Heb je Remlof's posts al gezien?quote:
Natuurlijk bestaan er ook linkse bankiers.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:32 schreef Coos het volgende:
[..]
De bonus en graaicultuur kan je moeilijks linksig noemen.
Het feit dat we nu met de gebakken peren zitten is te danken aan onverantwoord gedrag omwille van hogere bonussen van o.a. bankiers!
De mondiale financiële crisis is dusveroorzaakt door rechts, of bestaan er ook linkse bankiers, en Jan modaal en lager mogen de rekening betalen.
De mijne zijn nog steeds groen, maar dat heb ik zelf zo ingesteld.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:33 schreef spuitje het volgende:
[..]
Mijn berichten worden rose??? Wat is dit?
Ik denk dat het poldermodel juist iedereen een beetje tevreden houdt en dat je daarmee in ieder geval ellende kunt uitstellen. Als iedereen het gevoel heeft dat hij er toe doet en zn zegje kan doen, dan houdt dat mensen tevreden. Uiteindelijk blijkt dan wel dat er altijd mensen zijn die niet of onvoldoende gehoord worden en die gaan buiten de gebaande wegen lopen (Wilders bijvoorbeeld, of de één of ander gefixeerde milieufanaticus om maar eens een zijstraat te noemen).quote:Op zondag 16 januari 2011 17:32 schreef Dementor het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het een ideaal plaatje zou opleveren.
Maar ik prefereer het boven het huidige systeem.
Je kan wel stellen dat in de jaren 70 de welvaartstaat was voltooid, de wederopbouw na de oorlog afgerond en individuele vrijheid een maximum bereikte. Dat laatste werd in de jaren 80 door rechts weer wat de kop ingedrukt (krakersrellen, massale demonstraties waartegen hard werd opgetreden).quote:Op zondag 16 januari 2011 17:25 schreef Dementor het volgende:
[..]
Vind je?
Tot de jaren '00 was het nog steeds erg makkelijk om bijvoorbeeld een uitkering aan te vragen en kwam bijna iedereen binnen, het kon i.c.m. subsidies gewoon niet op.
Iedereen een beetje tevreden doe ik het niet voor, daarmee gezegd hebbende dat ik daar zelf niet goed tegen kan.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:37 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik denk dat het poldermodel juist iedereen een beetje tevreden houdt en dat je daarmee in ieder geval ellende kunt uitstellen. Als iedereen het gevoel heeft dat hij er toe doet en zn zegje kan doen, dan houdt dat mensen tevreden. Uiteindelijk blijkt dan wel dat er altijd mensen zijn die niet of onvoldoende gehoord worden en die gaan buiten de gebaande wegen lopen (Wilders bijvoorbeeld, of de één of ander gefixeerde milieufanaticus om maar eens een zijstraat te noemen).
Hoe harder je tegen die mensen aan gaat duwen, des te extremer ze hun standpunten over het voetlicht willen brengen (want macht, geld, belangen, etc). Langzaam maar zeker gaat groepen uit de pas lopen, langs elkaar heen leven, last van elkaar krijgen en dan begint het gelazer.
Zowel binnen een vriendschap, een relatie, een gemeenteraad, provinciaal, landelijk, Europees, globaal. Een immer repeterend proces, waarbij de climax wel uit te stellen is, maar niet te voorkomen.
Je gaat voorbij aan de oorzaak!! Freddie Mac, Fannie May, Lehman Bros en nog een hele reut aan banken en instellingen.quote:Op zondag 16 januari 2011 17:34 schreef Dementor het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaan er ook linkse bankiers.
En ach bankiers, er werden dus ook gewoon bonussen uitgereikt aan werknemers die met de jaren meer zijn gaan verdienen.
Dat zit hem dus meer in de mens zelf dan in links of rechts als politieke stroming.
Meer dat een politieke stroming alibi geeft aan de mens zijn denken.quote:Dat zit hem dus meer in de mens zelf dan in links of rechts als politieke stroming.
Je loopt van de gebaande paden, daar begint het gelazer alquote:Op zondag 16 januari 2011 17:40 schreef Dementor het volgende:
[..]
Iedereen een beetje tevreden doe ik het niet voor, daarmee gezegd hebbende dat ik daar zelf niet goed tegen kan.
Een beetje landingsbaan en een beetje natuurgebied, een beetje goede school en een beetje goede weg, om gek van te worden.middelmaat.
mooiquote:Op zondag 16 januari 2011 17:13 schreef Laysa het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
en deze is van ons zijbalkon
[ afbeelding ]
Er staat zelfs op 1 van die foto's het huis van een andere fokker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |