Dat is zoiezo goed. Kijk, zolang je haar maar niet lastig valt, kan je beter gewoon erover schrijven en/of praten.quote:PS: Ik probeer mijn gevoelens 'kwijt' te raken door er over te schrijven.
Nou, op mijn 17de heb ik ook een megacrush gehad op een meid...ook dag en nacht aan denken...geprobeerd te benaderen. Niet gelukt...maar dat gevoel bleef wel.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:16 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
De gevoel die jij hebt ken ik niet en ik denk ook niet dat er veel mensen hier zijn die jouw gevoel kennen, of IRL.
Ja, op mijn 18de heb ik ook dat gevoel gehad voor een meisje. Maar zoals je zei, zodra ik het idee had dat ze mijn aandacht niet meer leuk vond, liet ik het meteen zitten. Ik heb meteen al haar smsjes verwijderd, haar gesprekken, haar onzichtbaar zetten op MSN, foto's verwijderen die ze mij had gestuurd, alles. En daardoor is het later ook goed gekomen tussen mij en haar. Ik ken geen enkele jongen die een jaar lang een meisje bleef stalken. Ik ken wel zat jongens die wel ooit iets doms hebben gedaan, zoals een wanhopige brief schrijven of voor haar deur komen staan met bloemetjes of 10 keer in 1 nacht bellen. Dat doet iedereen die onervaren is met dat soort gevoelens. Maar echt stalken zoals TS, die ken ik niet.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:18 schreef Eclaire84 het volgende:
[..]
Nou, op mijn 17de heb ik ook een megacrush gehad op een meid...ook dag en nacht aan denken...geprobeerd te benaderen. Niet gelukt...maar dat gevoel bleef wel.
Maar ik heb wel altijd het besef gehad dat het onfatsoenlijk is om een meid te blijven lastig vallen als ze al eenmaal heeft aangegeven niks te willen. En dat besef heeft TS lange tijd niet gehad...komt door zn autisme denk ik. Zich niet kunnen verplaatsen in anderen.
herkenbaar!quote:Op zaterdag 15 januari 2011 00:59 schreef iwannabehigh het volgende:
Een obsessie is dwangmatig denken, een geestestoestand waarin een persoon bezeten is van een specifiek idee. Een persoon die ergens door geobsedeerd is, kan de gedachten niet uit zijn hoofd zetten, hoewel hij dit meestal wel wil. Het dwangmatig denken leidt vaak tot dwanghandelingen, ook wel compulsies genoemd.
Dit behoeft niet altijd pathologisch te zijn. Een obsessie die bij de gezonde mens optreedt is meestal geen blijvende psychische gestoordheid. Is de obsessie wel blijvend, dan spreekt men van een dwangvoorstelling.
Een bekende obsessie is stalken. Stalkers zijn geobsedeerd door een bepaald persoon en doen er alles aan om bij deze persoon in de buurt te komen.
Ik ben zelf hopeloos geobsedeerd door een meisje. Ben nu al 1 jaar achter haar aan en heb vanaf het begin af aan al de domste dingen gedaan om haar te krijgen, ik ben dan ook een onzeker persoon en weet niet goed hoe ik met dames om moet gaan. De laatste tijd ging het erg goed en was ik minder erg bezig met haar dan anders, mede door dit forum denk ik. Ik weet dat ik moet afbouwen en dat ik moet blijven proberen, maar uiteindelijk kan ik het toch niet, het is nu eenmaal te pijnlijk en het gebeurt allemaal onbewust. Ik zou juist willen dat dit een slechte droom was. Het is als een soort van ziekte. En stoppen lukt niet, hoe hard ik het ook probeer. Praten met iemand uit de omgeving is eng, mensen zullen me hier raar op aan kijken. Mijn zusje is erg boos op me om dit gedrag en mijn moeder begrijpt me niet en vind dat ik een psycholoog moet benaderen, ik heb dan ook een psycholoog uit mijn omgeving gemaild met mijn verhaal en als het goed is, hoor ik daar nog van, alsnog ben ik bang dat de psycholoog ook niet gaat helpen.
Uit mezelf ben ik al proberen te stoppen, maar vandaag werd ik weer zo gek door de gedachte dat ze een ander heeft (tis namelijk net uit met haar vriend maar ze heeft alweer een ander volgens mij) dat ik een zusje van een vriendin van haar een bericht op Hyves heb gestuurd. Hier kreeg ik op terug dat ik haar niet moest lastig vallen e.d. Ze heeft mij namelijk van alles geblokkeerd, ik kan haast niet meer in contact met haar komen, behalve bij haar langsgaan, maar ik weet dat dat niet kan, en TOCH ben ik soms bang om het in een soort van opwelling te doen. Eigenlijk ben ik dus bang voor mijn eigen daden, omdat ik mezelf soms niet kan beheersen.
Ik heb zo'n schrik om haar te verliezen (terwijl ze nooit van mij is geweest), ik heb het gevoel dat ik er helemaal aan onderdoor ga, ik slaap niet meer, zit dag en nacht op internet te niksen, ik heb problemen met mijn eetlust (soms veel, dan weer geen) en ik pieker dag en nacht. En ik kan echt niet stoppen.
Ik ken deze pijn nu al voor 1 jaar, ze beheerst mijn gedachten en gevoelens elke dag. Eigenlijk alles wat ik doe heeft met haar te maken. En er gaat geen uur voorbij, waarbij ik niet aan haar denk. Nu heb ik op internet gelezen over een obsessie, en ik ben erop gekomen dat het een soort van ziekte is, en dat het moeilijk is om de obsessie los te laten. Hoe langer het duurt, hoe moeilijker het wordt om de persoon in kwestie los te laten.
Als je andere moeilijkheden hebt, kan een obsessie in het begin een afleiding zijn, maar schijn bedriegt: voor je het weet zit je tot je nek in de ellende en kom je er niet uit.
daarom reageer ik even.quote:Als er iemand is die zichzelf hierin herkent, of iemand in de omgeving heeft die hetzelfde heeft, zou je alsjeblief willen reageren, ik voel me namelijk echt onbegrepen.
PS: Ik probeer mijn gevoelens 'kwijt' te raken door er over te schrijven.
Mja mylifeisgrey, we wisten toch al dat jij een stalker was.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 02:37 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
herkenbaar!
[..]
daarom reageer ik even.
ik heb ook jarenlang obsessie gehad als ik dit zo lees, en nu weer.
eerst jarenlang over me schoovriendinnetje die me na 2 a 3 weken had gedumpt. heb ik ook lang verdriet om gehad, en alles van haar constant in de gaten houden en opzoeken etc etc, maar niet constant gestalkt(niet constant, wel een beetje), omdat ik ontzettend OOK het gevoel had dat het nooit meer goed met mij zou komen, en ook wist dat het tussen ons nooit meer wat kon worden.
nu heb ik het (weer) bij een meisje, ik heb haar 1 X gezien, en ik wil haar ZO GRAAG weer zien, ZO GRAAG dat ik alles fout doe!(behalve geld geven waardoor ze een schuldgevoel krijgt en misschien wel bang voor me is geworden)
ik wil anything met haar nog eens doen, zij is zo interesant (mbt anime , makkelijkheid, leukheid, humor, houdt van comedys, boel raakvlakken, is lief, mooi, etc etc.). ze is helemaal perfect als ik aan haar denk
misschien dat ik wel alles fout doe ook omdat ik geen ervaring heb met "hoe het moet" met meisjes, naast dat ik ook nog eens 'moeilijkheden' met 'normaal doen' heb, en me heel erg verward vaak voel door dit alles.
succes. ik wil het antwoord graag weten, want zo leven is niet leuk (indien per pm)
dankje.
edit: om even te laten weten wat ik heb gedaan
met me schoolvriendinnetje:
-eerst op school haar totaal ontwijken, en alles ontkennen
-X aantal jaar (denk aan jaar of 4/5/6/7) alles op internet van haar in de gaten gehouden, en ook al las ik iets deed het me pijn
-midden in de nacht haar dronken opbellen
-midden in de nacht dronken bij haar langsgaan, met zelfmoordplannen(postbode die me aantrof heeft met haar ouders gepraat e.d. en mijn ouders
-schoolpsycholoog later
-geheime vraag van haar email beantwoord, om haar mails te kunnen lezen
-een fictief persoon aangemaakt die dan 'zogenaamd' haar email had gehaccked (zoiets had jij ook gedaan had ik gelezen, mbt email)
-totale destructie van een (volgensmij) belangrijke periode van me jeugd. (had ik zelfs nog iets van over gepost op fok.nl destijds wat me was overkomen, en ik 'dom' mee omging, in 2003) !
meid nu:
-alles opgezocht van haar op internet (hyves(verborgen), twitter(is verborgen), 3 accounts van animeforums gevonden van haar, foto's van haar verzameld. al haar vrienden die ik via alle mogelijke connecties heb gevonden in de gaten houden op internet of ze iets over haar zeggen. etc etc. een vriend van me haar anoniem laten bellen om te kijken of ze op nam.
dagelijks alles F5en en op haar wachten is het enige wat ik doe. ik ZOU naar universiteit moeten gaan(doe w.o. opleiding, en heb vwo diploma)
ik wil zo graag dat alles goed was! en alles goed komt met haar! en dan tussen ons.
volgensmij is ze nu banger voor me dan een willekeurig ander iemand die ze op straat zou kunnen tegenkomen.
en eigenlijk omdat ik zo niet verder wil leven, als ik van deze gevoelens af kon zijn, zou ik ook best door willen gaan zonder haar
maar he tis zo moeilijk, het doet me pijn
grootste kans dat ookal zie ik haar weer dat ik alles geidealiseerd heb, en dat het niets wordt. maar waarom laat ze me dan niet.
ik ben gewoon een stom persoon
dat heel fok! niet over mij is heengevallen dat ik zou STALKEN zoals bij jou het geval was, is denk ik omdat ik 'troll'-waardige dingen post, en andere schokkende dingen die ik post de aandacht van dit obsesief (stalk)gedrag wat wegtrekt.
en omdat ik nu niets doe van bij haar in persoon langsgaan omdat ik haar wil(meestal wordt dit onder stalken verstaan, iemand PERSOONLIJK lastigvallen). maar ik zou het zo (elk moment kan ik omslaan) kunnen doen!.
het is een battlefield waar ik niet mee kan omgaan. ik hoor hier niet thuis, ik ben "van een andere planeet" (autisme achtig gevoel)
jij hebt me posts nogal goed gevolgt, en leest tussen al het andere door dat ik ook stalkneigingen heb. de andere fokusers hebben dat niet gedaan.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 03:19 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mja mylifeisgrey, we wisten toch al dat jij een stalker was.
zoals jij ook weet, kan ik geen geld terugkijgen omdat zij dat niet heeft.quote:Wat jij moet doen is je geld terugvragen, haar met rust laten en hulp zoeken.
Maar vooral haar met rust laten, want met stalken bereik je niets. En je idealiseert haar zeker, want ze heeft erg veel problemen en dat weet jij ook wel.
ik wil haar, ik voel me verward, ik kan dat niet.quote:Wat jij moet doen is je geld terugvragen, haar met rust laten en hulp zoeken.
daar hebben we het al over gehad!, en ik heb genoeg redenen dat dat allemaal niet hoeftquote:Wat jij moet doen is je geld terugvragen, haar met rust laten en hulp zoeken.
dat klinkt alsof er iets mis met haar isquote:Op zaterdag 15 januari 2011 03:19 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik denk als je niet zo geobserdeerd en wanhopig was en enig zelfrespect had, dat je haar niet eens als mogelijk vriendinnetje zou zien.
Wow. Dit is absoluut mijn WTF topic van het jaar.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 03:31 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
jij hebt me posts nogal goed gevolgt, en leest tussen al het andere door dat ik ook stalkneigingen heb. de andere fokusers hebben dat niet gedaan.
[..]
zoals jij ook weet, kan ik geen geld terugkijgen omdat zij dat niet heeft.
(ik pm je wel even een schokkende link, wat nog meer indruk van haar geeft), het gaat over haar en alcohol, partys, en drugsgebruik. en je wist al van de inrichting enzo toch?
en ookal zou ik er een rechtzaak van maken, of iets anders maar wel officielers dan 'vragen erom':
ik heb +- 8000 euro, waar 810 in natura van is betaald, en rest een gift was (heeft ze op haar mobiel staan, omdat ik verliefd op haar ben)
en laatste 400 euro heeft ze nog niet op haar mobiel van staan dat ik het gegeven heb, maar ik doe redelijk 'aanhankelijk'. je weet nog wat ik gestuurd heb op 22 december (was het volgensmij dat ik je voor het laatst een sms die ik haar had gestuurd had gepmt). sindsdien is het nogmaals weer veel erger(qua aanhankelijkheid naar haar) geworden.
dus 400 euro misschien terugkrijgen.
en die rest heb ik al gesmst/gemaild dat ze het mocht hebben en alles, dus daarvoor misschien mezelf psychisch incapeble of weet ik het wat, en mezelf met terugwerkende kracht onder curatele laten stellen (Geen idee of dat mogelijk is!, volgensmij niet)
maar gaat dus niet terugkomen aardbei
edit: ik pm wel niet, maar je mag erom vragen.
ik wil geen geld, ik wil haar!
[..]
ik wil haar, ik voel me verward, ik kan dat niet.
zij maakt me blij en gelukkig!(alleen momenteel niet echt)
ik weet al wat er straks anders gebeurd:
straks is zij gelukkig en alles, en dan krijgt ze een vriendje enzo, en ik blijf altijd alleen! ik kan nooit iemand meer zo leuk als haar tegenkomen misschien wel, en ookal zou dat, dat maakt niet uit. ik wil alleen maar haar!
[..]
daar hebben we het al over gehad!, en ik heb genoeg redenen dat dat allemaal niet hoeft
[..]
dat klinkt alsof er iets mis met haar is
hoe durf je dat te zeggen! zij is geweldig,en ik weet dat!
@iwannabehigh: je bent niet alleen iwannabehigh
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Je suis Charlie Sheen
TS, ik hoop dat jij deze bent:quote:Ook hier onderscheiden we een aantal categorieën:
Zij die de breuk met hun slachtoffer niet aanvaarden.
De stalker heeft een relatie met het slachtoffer gehad, maar kan of wil de breuk niet aanvaarden en stelt letterlijk alles in het werk om de relatie te herstellen.
Vaak was er tijdens de relatie al sprake van een scheefgetrokken machtsverhouding tussen de dader en het slachtoffer. De stalker kan het niet verdragen dat hij/zij het leven van zijn/haar (onderdanige) partner niet meer beheerst en wil dan ook opnieuw macht uitoefenen op zijn slachtoffer. Deze categorie is vrij gevaarlijk. De belagers deinzen vaak nergens voor terug om opnieuw macht over het slachtoffer te bekomen. De stalker gebruikt vaak een of meerdere van volgende technieken: bedreigingen, lichamelijke mishandeling, aanranding, verkrachting en zelfs moord. Deze stalkers zijn meestal mannen en worden door psychiaters beschreven als psychopathisch met meerdere persoonlijkheidsstoornissen. Zij hebben vaak een lage zelfwaardering, zijn extreem jaloers en emotioneel onvolwassen en vertonen gevoelens van machteloosheid.
De stalker wil een relatie met het slachtoffer.
Meestal kennen dader en slachtoffer elkaar, maar het kunnen net zo goed vreemden voor elkaar zijn. Er is echter nooit een liefdesrelatie tussen dader en slachtoffer geweest. Stalkers uit deze categorie zijn meestal collega's, kennissen of buren. De stalker wil een relatie met het slachtoffer en maakt avances, doch kent hierbij geen grenzen en stelt alles in het werk om in het leven van het slachtoffer binnen te dringen. Het gedrag van deze stalker is minder gevaarlijk dan deze van de eerste categorie alhoewel er ook vormen van agressie kunnen optreden indien het slachtoffer de liefdesgevoelens van de stalker niet beantwoordt. Vaak slaan de liefdesgevoelens van de stalker om in haat en de stalker zal het niet nalaten om het slachtoffer (of diens vrienden, familie en zelfs derden) te straffen. Uitspattingen van geweld komen in deze categorie voor maar zijn eerder uitzonderingen dan gewoonte. De meerderheid van stalkers in deze categorie zijn vrouwen.
De stalker leeft met het idee dat het slachtoffer avances maakt.
Deze stalkers hebben eveneens geen relatie gehad met hun slachtoffer. Zij leven echter met het idee dat het slachtoffer avances maakt. Wanneer het slachtoffer gewoon vriendelijk is tegenover de stalker, wordt dit door de stalker opgevat als liefdessignalen. De stalker ontwikkelt allerlei waanideeën over de verliefdheid van het slachtoffer. Meestal is deze stalker zich niet bewust van zijn/haar gedrag en lijdt aan geestesstoornissen en wanen. Vaak is de stalker een ongetrouwd persoon die een eenzaam leven leidt. Zij hebben een gemis in hun leven, namelijk een persoon die van hen houdt. Vaak zijn ze ook sociaal gestoord, niet in staat om een intieme- of vriendschapsrelatie op te bouwen en zijn tevens niet contactvaardig. De kans bestaat dat deze stalker ook gewelddadig gedrag vertoont. Soms geloven zij immers dat het ultieme middel om een reünie met hun slachtoffer te bewerkstelligen de dood van het slachtoffer is. Vaak belaagt de dader ook meerdere slachtoffers na elkaar. In deze categorie zijn zowel mannen als vrouwen vertegenwoordigd. Het slachtoffer is vaak iemand uit een hogere sociale klasse, waarnaar de dader enorm opkijkt.
quote:Incompetent Suitor
The Incompetent Suitor desires a romantic or intimate relationship with the victim but is impaired in their
social and courting skills. This stalker may be very narcissistic, and cut off from victim's feelings (lack of
empathy). The incompetent believes that anyone should be attracted to them. Typically, this stalker will
repeatedly ask for dates, or call on the phone, even after being rejected. They may attempt physical
contact by trying hold the victim's hand or kiss the victim, however, the will not become physically violent
or threatening. The incompetent suitor is less persistent than others, and is likely to have stalked
numerous others in the past, and will probably do so in the future. They will quickly stop stalking if
threatened with legal action or after receiving counseling.
Maar dat meisje heeft je alleen maar gebruikt. Dat snap ik zelfs nog.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 03:31 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
jij hebt me posts nogal goed gevolgt, en leest tussen al het andere door dat ik ook stalkneigingen heb. de andere fokusers hebben dat niet gedaan.
[..]
(ik pm je wel even een schokkende link, wat nog meer indruk van haar geeft), het gaat over haar en alcohol, partys, en drugsgebruik. en je wist al van de inrichting enzo toch?
en ookal zou ik er een rechtzaak van maken, of iets anders maar wel officielers dan 'vragen erom':
ik heb +- 8000 euro, waar 810 in natura van is betaald, en rest een gift was (heeft ze op haar mobiel staan, omdat ik verliefd op haar ben)
en laatste 400 euro heeft ze nog niet op haar mobiel van staan dat ik het gegeven heb, maar ik doe redelijk 'aanhankelijk'. je weet nog wat ik gestuurd heb op 22 december (was het volgensmij dat ik je voor het laatst een sms die ik haar had gestuurd had gepmt). sindsdien is het nogmaals weer veel erger(qua aanhankelijkheid naar haar) geworden.
en die rest heb ik al gesmst/gemaild dat ze het mocht hebben en alles, dus daarvoor misschien mezelf psychisch incapeble of weet ik het wat, en mezelf met terugwerkende kracht onder curatele laten stellen (Geen idee of dat mogelijk is!, volgensmij niet)
[..]
straks is zij gelukkig en alles, en dan krijgt ze een vriendje enzo, en ik blijf altijd alleen! ik kan nooit iemand meer zo leuk als haar tegenkomen misschien wel, en ookal zou dat, dat maakt niet uit. ik wil alleen maar haar!
[..]
daar hebben we het al over gehad!, en ik heb genoeg redenen dat dat allemaal niet hoeft
[..]
Als ik het zo lees, val jij onder "incompetent suitor".quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:46 schreef iwannabehigh het volgende:
Ik kon me niet inleven in haar, omdat ik zo raar vond dat ze me niet wilt, want puntje bij paaltje heeft ze allemaal afgezaagde redenen gegeven. Ze heeft alleen gezegd: ik wil je niet leren kennen, geen behoefte aan, maar hoezo wilt ze me niet leren kennen? Je kan iemand toch wel een kans geven. Daardoor ben ik allemaal dingen gaan denken: ben ik lelijk? etc. Maar ik weet wél dat ik haar met rust moet laten en dat probeer ik ook echt te doen. Alleen ja, ze gaat gewoon niet uit mijn hoofd, en ik ben bang dat dit heel erg lang gaat duren. Ben ook bang dat ik mezelf soms niet kan beheersen, ik wil haar zó graag even zien dat ik haar soms in vlagen wel kan opzoeken. Ik las namelijk een verhaal van een man die nu al 8 jaar lang iedere dag weer geobsedeerd door een vrouw is. Die daardoor depressief is en ook rare dingen heeft gedaan bij die vrouw, en dat wil ik echt niet. Ik heb trouwens wel vrienden, maar die weten niet dat ik zó met haar bezig ben. Ze weten wel dat ik haar leuk vindt, en soms maken ze er grappen over maar hun hebben ook tegen mij gezegd dat ik haar niet kan krijgen. Keep_Walking, dit is echt waar: mijn moeder denkt ook dat ik asperger heb. Vroeger heeft ze me eens laten testen (toen ik nog een klein kindje was), maar ik was die psychologen te slim af (volgens haar). Maar ik heb geen asperger, anders was dat toen wel naar voren gekomen, denk namelijk niet dat je psychologen te slim af kunt zijn. Ik denk wel dat ik sociale faalangst heb. Gister had ik nog dat een klasgenoot mij wat vroeg en dat ik niks terug durfde te zeggen dus dat ik niks terug zei. Dat meisje vroeg het een 2e keer maar ik durfde het gewoon niet. Raar achteraf.
Echt grappig, dit.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 10:47 schreef iwannabehigh het volgende:
[..]
Maar dat meisje heeft je alleen maar gebruikt. Dat snap ik zelfs nog.
Andermans situatie zie je altijd veel helderderquote:
Natura?quote:Op zaterdag 15 januari 2011 03:31 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Idd, klopt als en busquote:Op zaterdag 15 januari 2011 01:08 schreef Eclaire84 het volgende:
Ik zie het als het opvullen/compenseren van een tekort in je leven. En dat tekort is natuurlijk onder andere liefde, maar bij jou zit het zeker dieper.
Nooit een relatie gehad + je autisme zorgen ervoor dat je dwangmatig bezig met de zoektocht naar een perfecte vrouw en die denk je in haar te hebben gevonden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |