1 spoel open? Curves?quote:Op woensdag 19 januari 2011 19:57 schreef Watertornado het volgende:
[..]
http://www.kicker.com/sites/default/files/CompVRTechManual.pdf
Best interessant. Ze hebben inderdaad twee versies. De keuze laat één spoel gewoon open staat er niet tussen trouwens. De curves zien er op het eerste opzicht echt walgelijk uit.
Die knakkers durven een woofer met een Qts van ~ 0,5 nog gewoon in een basreflex te douwen?quote:
Dus wat je probeert te zeggen is dat ik deze sub niet moet kopen? Want veel mensen raden hem wel zeker aan..quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:02 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Die knakkers durven een woofer met een Qts van ~ 0,5 nog gewoon in een basreflex te douwen?
Ik zou de Exodus Audio Shiva-X kopen en in een kant-en-klaar kistje van om en nabij 50 liter flikkeren. Gesloten. Dat gaat dieper dan dit ding gepoort. En vééél strakker ook nog eens. Kun je ook nog eens naar hartelust EQ'en.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus wat je probeert te zeggen is dat ik deze sub niet moet kopen? Want veel mensen raden hem wel zeker aan..
Het moet wel in de polo passen, ik denk dat dat wat jij opnoemde niet echt veel uitmaakt voor mij als "beginner" toch?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:07 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik zou de Exodus Audio Shiva-X kopen en in een kant-en-klaar kistje van om en nabij 50 liter flikkeren. Gesloten. Dat gaat dieper dan dit ding gepoort. En vééél strakker ook nog eens. Kun je ook nog eens naar hartelust EQ'en.
Ik wilde hier nog wat neerpennen, maar zoek het ook eigenlijk maar uit, je weet het toch allemaal beter.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het moet wel in de polo passen, ik denk dat dat wat jij opnoemde niet echt veel uitmaakt voor mij als "beginner" toch?
Waaaaarom als je dit wel weet, doe je dan zo krampachtig en vrouwelijk over "het moet in 1x goed zijn"quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
ik denk dat dat wat jij opnoemde niet echt veel uitmaakt voor mij als "beginner" toch?
Huh? Volgens mij vat je mijn opmerking verkeerd op..quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:20 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Ik wilde hier nog wat neerpennen, maar zoek het ook eigenlijk maar uit.
Zeg ik dat nog steeds hee? Kom op man dat is al weer paar dagen terug.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:20 schreef Koepert het volgende:
[..]
Waaaaarom als je dit wel weet, doe je dan zo krampachtig en vrouwelijk over "het moet in 1x goed zijn"
Dus hoe hoger het volume hoe slechter het gaat klinken?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:01 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe ver je je volumeknop opendraait.
Voor die Kicker C12VR2 woofer in een gesloten kast van 38 liter (zo groot is dat kastje van PimTensen toch?) blaas je met 300 "watt" de conus over zijn Xmax heen. Dus je kunt in die kast zeggen dat de combinatie maar 300 "watt" RMS mag hebben (op frequenties <40 Hz). Omdat je vlak langs een impedantiepiek zit wordt de soep niet zo heet opgediend en trekt hij bijvoorbeeld op 40 Hz op 300 "watt" maar 70 voltampere uit je versterker (met watts praten is verwarrend in deze). Zit wel een reactieve component bij overigens dus het kan dat je wat meer stroom trekt dan verwacht.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Huh? Volgens mij vat je mijn opmerking verkeerd op..
Het gaat niet om die van Pim Tensen maar deze:quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:33 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Voor die Kicker C12VR2 woofer in een gesloten kast van 38 liter (zo groot is dat kastje van PimTensen toch?) blaas je met 300 "watt" de conus over zijn Xmax heen. Dus je kunt in die kast zeggen dat de combinatie maar 300 "watt" RMS mag hebben (op frequenties <40 Hz). Omdat je vlak langs een impedantiepiek zit wordt de soep niet zo heet opgediend en trekt hij bijvoorbeeld op 40 Hz op 300 "watt" maar 70 voltampere uit je versterker (met watts praten is verwarrend in deze). Zit wel een reactieve component bij overigens dus het kan dat je wat meer stroom trekt dan verwacht.
Maar dat valt alleszins mee hè!
Die Exodus Audio kan 600 watt hebben, maar kan het ook écht hebben omdat hij een Xmax kan verdragen van 27 mm one way.
http://www.bassmasters-heaven.nl/car-audio/subwoofersquote:Op woensdag 19 januari 2011 20:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het gaat niet om die van Pim Tensen maar deze:
http://www.hifidump.nl/v2(...)295&products_id=3152
De VCVR12.
Maar die Exodus hoe kom ik daar aan? Op Google vind ik niet zoveel.. en die kan dus 600W RMS aan?
Thnx, en het is over het algemeen een goed merk? Kwaliteit?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:40 schreef Watertornado het volgende:
[..]
http://www.bassmasters-heaven.nl/car-audio/subwoofers
Nee want de gevoeligheid is iets lager.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx, en het is over het algemeen een goed merk? Kwaliteit?
Maar is 600W RMS niet iets teveel voor een Polo?
Hoe bedoel je precies?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:45 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Nee want 't rendement is iets lager.
Dat de woofer met een gegeven ingangsspanning minder luid speelt. Dit is een van de tradeoff's die je moet maken als je diep wilt gaan, en zeker in een wat kleinere kast.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies?
En waar kan ik goede kisten vinden van 50L? Dan kan ik even de afmetingen bekijken.
Dus hoe harder ik hem zet hoe zachter hij gaat.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:48 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Dat de woofer met een gegeven ingangsspanning minder luid speelt. Dit is een van de tradeoff's die je moet maken als je diep wilt gaan, en zeker in een wat kleinere kast.
Nee. Alleen als je je versterker op 12 uur zet en dan wissel je van woofer zul je horen dat de Shiva wat zachter wappert. Maar wel lager. En uiteindelijk kan 'ie harder.quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dus hoe harder ik hem zet hoe zachter hij gaat.
Dus in principe heel goed geschikt voor RnB hiphop..? Maar het is wel een kwaliteits sub?quote:Op woensdag 19 januari 2011 20:55 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Nee. Alleen als je je versterker op 12 uur zet en dan wissel je van woofer zul je horen dat de Shiva wat zachter wappert. Maar wel lager. En uiteindelijk kan 'ie harder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:13 schreef Sounddragon het volgende:
Please god no... hoewel.. t is waarschijnlijk net als met n ongeluk... je wil toch ff kijken...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It starts with a shiver, an itch, a slow boil
Dat inbouwen komt wel goed, tuurlijk gaan er wat vragen komen maar niet zoveel als dit.. hier is gewoon veel keuze.quote:Op woensdag 19 januari 2011 21:16 schreef Koepert het volgende:
[..]
Please god no... hoewel.. t is waarschijnlijk net als met n ongeluk... je wil toch ff kijken...
Ja het is flink over het budget, het gaat uitkomen op 769 euro, maarja dat heb ik er dan wel voor over om gelijk iets goed te hebben zeker gezien de kwaliteit van Audio Systems, hoef ik jullie ook niet meer lastig te vallen, hopelijk gaat de set me niet teleurstellen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:44 schreef robertzone het volgende:
Oververmogen op je sub maakt niks uit,mits je ermee om kan gaan.. gezien je laatste posts denk ik dat je er verstandig aan doet om dat niet te doen.
De link die je post is zeker een leuke set, maar wel boven je budget? Als je hier mee wilt beginnen, ism met een goede hu zou ik er wel voor gaan!
Wellicht een hu van Pioneer is wat goedkoper.. deze doen naar mijn mening echt niet veel onder voor alphine
Je vergelijkt appels met peren, want het vermogen van een mono staat allemaal op 1 kanaal en het vermogen van een meerkanaals is verdeeld. Met die Autotek krijg je dus geen 600W op je sub. Je kunt sowieso niet op 2 Ohm bruggen, dat kan die versterker niet aan, maar wel op 4 Ohm om 300W RMS te krijgen.quote:Op woensdag 19 januari 2011 22:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nu ik kijk, kan ik net zo goed in dit geval die Autotek versterker halen want die kan ook 4x 150WRMS op 2 ohm.. maar nu rest de vraag maakt die 100WRMS teveel uit?
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:53 schreef Sounddragon het volgende:
Die SS100.4 is iig niet in staat om 2 ohm DVC aan te sturen, hij is wel brugbaar, maar niet op 2 ohm.. 4 ohm DVC zou kunnen, maar dan is 'ie te licht..
Dus het is eigenlijk niks?quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:56 schreef robertzone het volgende:
waarde's van je sub :
Technische specificaties:
Vermogen: 400 Watt RMS
Impedantie: 4 Ohm
En van de versteker :
RMS Vermogen @ 4 Ohm gebrugd: 2 x 300 W
of
RMS Vermogen @ 4 Ohm Stereo: 4 x 100 W
en je compo:
RMS Vermogen: 2 x 70 Watt
Wat ik zo snel opmaak uit de set is dat de sub wat ondervermogen heeft en de compo wat oververmogen.
Voor?quote:Op woensdag 19 januari 2011 23:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Sjonge jonge jonge mijn broertje kocht via een forum 2e hands een perfecte set van een 450w RMS monoblock en een gepoorte 12" sub met 450w RMS van Pioneer. Twee dagen bedenktijd en erg goed geluid.
Net onder de 300 eiro volgens mij. En geloof me, het klinkt er goed en diep, er zit een speciale gepoorte kist omheen. Daarom zeg ik, niet te moeilijk doen.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:07 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Voor?
Daarbij móet ik nog een compo set hebben en een HU.. duss
Haha dankje man!, ja z.s.m. natuurlijk..quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:24 schreef FalleNk810i het volgende:
Nice hoor, wanneer ga je het halen? K zou het zo snel mogelijk doen, anders ga je in de tussentijd alleen maar nog meer twijfelen en afwegen, heb je intussen al genoeg gedaan![]()
Weet je hoe je het allemaal moet aansluiten? Of gaan we dat zometeen ook allemaal hier meemaken![]()
Wat dat betreft zijn deze ook veel veiliger.quote:Op donderdag 20 januari 2011 12:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wel goed intapen die 2e set tulpkabels, zodat ze nergens contact mee maken. Als dat gebeurt kun je nieuwe spulletjes kopen.
Was het een beetje te doen, dat kachelhuis aanpassen?quote:Op donderdag 20 januari 2011 13:21 schreef LangeJan het volgende:
Hallo altesaam,
Ik heb dus deze gekocht,
[ afbeelding ]
Goedkoop ding, maar! Ik moest wel, omdat ik een oude auto heb en anders de zaag in het kachelhuis moest zetten ivm inbouwdiepte, deze is mss maar 10 cm diep, alleen geen CD-speler, maar die gebruikte ik toch niet.
Anyhoe,
De HU is dus El Cheapo, maar wat kan ik het beste doen. Ik heb een mooi Infinity setjes gezien voor een leuke prijs. Maar goed, dan sluit je dus HighEnd aan op goedkope troep. Kan ik beter in het midden segment iets pakken?
Logischerwijs zou ik denken dat de HU bepalend is voor het geluid in zekere zin. Wie heeft hier ervaring mee?
Nou, daar ga ik mij niet aan wagen. Ik wil de Manta 100% origineel houden. Dus ook het kachelhuis moet intact blijvenquote:Op donderdag 20 januari 2011 13:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Was het een beetje te doen, dat kachelhuis aanpassen?
Oh ik dacht dat je het wel gedaan had, iets te snel gelezen, haha. Nadeel is inderdaad dat de inbouwdiepte erg weinig is. Heb er een gewone Pioneer inzitten die dus uitsteekt maar het aanbod goede en ondiepe radio's in minimaal. Nu zijn er tegenwoordig wel radio's (Clarion en Pioneer) zonder CD-speler maar dan is de inbouwdiepte alsnog hetzelfde.quote:Op donderdag 20 januari 2011 14:23 schreef LangeJan het volgende:
[..]
Nou, daar ga ik mij niet aan wagen. Ik wil de Manta 100% origineel houden. Dus ook het kachelhuis moet intact blijvenVandaar dat ik als enige optie had die el cheapo autoradio te kopen, ivm een hele geringe inbouwdiepte. Dus de radio past mooi, heb ruimte over aan de achterkant... dus dat komt wel goed.
Zit alleen een beetje in over de geluidskwaliteit en of ik er goed aan doe om dure speakers te kopen en aansluiten op een goedkope HU.
Ja, en ¤15 goedkoper bij de gewone winkel.quote:Op donderdag 20 januari 2011 17:40 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Dit zijn toch wel gewoon goeie kabels over het algemeen?
http://www.carmusic.nl/in(...)?manufacturers_id=35
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |