Dat kan met een passieve ook hoor, kwestie van 2 draadjes.quote:Op maandag 17 januari 2011 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
Als je een aktieve sub neemt, kun je de aansluitingen ook gewoon zodanig maken dat je hem er in een handomdraai weer uit kunt trekken als je die ruimte nodig hebt
Als je een 'niet-al-te-onbenullige' wilt, lijkt het me dat dat niet in het zijvakje gaat passen
Ja, dan moet je wel de versterker uit kunnen schakelen, anders fik je die eruit, die vinden het niet zo geweldig als ze hun vermogen niet kwijt kunnenquote:Op maandag 17 januari 2011 15:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat kan met een passieve ook hoor, kwestie van 2 draadjes.
Nou, zo dusquote:Op maandag 17 januari 2011 15:15 schreef Sounddragon het volgende:
Als je een aktieve sub neemt, kun je de aansluitingen ook gewoon zodanig maken dat je hem er in een handomdraai weer uit kunt trekken als je die ruimte nodig hebt
Als je een 'niet-al-te-onbenullige' wilt, lijkt het me dat dat niet in het zijvakje gaat passen
dat kán een oplossing zijn, alleen deze heeft maar een 165 mm 'woofer' erin, dus verwacht alleen een beetje kickbass vanaf een Hzje of 45 - 50, en geen ingewanden vergruizend 25Hz sub laag..quote:Op maandag 17 januari 2011 16:05 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Nou, zo dus
Blijft de vraag: is dat wat, of kan ik m'n geld beter anders uitgeven? De optie van de ruimte in het reservewiel is me trouwens liever, aangezien die universeler is. Als deze auto vervangen wordt kan ik dan vrij simpel de boel er weer uit trekken en in de andere weer inbouwen
Wat wil je nou kerel ?? dat we FF het halve interweb voor je gaan zitten reviewen ??? jij post als een dolle 3.000.000 linkjes; en verwacht dat wij wel weten wat dat in jouw auto gaat doen of wat ?quote:Op maandag 17 januari 2011 16:42 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Is dit wat?
http://www.pimtensen.nl/s(...)ub_id=17&cur_id=7180
Maximaal vermogen: 1400 Watt
RMS vermogen: 350 Watt
of
http://www.pimtensen.nl/s(...)ub_id=17&cur_id=7181
Iets groter zelfde watt max en rms.
of beter (volgens mij de beste vanwege z'n vele specs? RMS 300 watt
http://www.pimtensen.nl/s(...)ub_id=17&cur_id=7762
is die kist ook goed?
of
http://www.pimtensen.nl/s(...)ub_id=17&cur_id=7122
Hij wil een kant en klaar boodschappen lijstje.quote:
Je kan ook overdrijven man, ik heb helemaal niet super veel verstand van dit wereldje, al wel wat meer maar ik vraag alleen of die sub een beetje goed is, is dat soms al teveel tegenwoordig of wat?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:21 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wat wil je nou kerel ?? dat we FF het halve interweb voor je gaan zitten reviewen ??? jij post als een dolle 3.000.000 linkjes; en verwacht dat wij wel weten wat dat in jouw auto gaat doen of wat ?
Ram je spaarvarken zijn hersens in, ga naar een shop en ga daar eens luisteren, ipv dit topic tot vervelens toe vol te baggeren met linkjes van van alles en nog wat ..
Dan moet je niet eigenwijs doen en beginnen met een actieve sub. Als je over een jaar niet tevreden bent kan je gaan uitzoeken hoe het beter kan. Maar zoals Sounddragon zegt, dat gaat je niet lukken via linkjes.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven man, ik heb helemaal niet super veel verstand van dit wereldje,
Drie weken lang, ik heb nu een cd speler alleen nog een sub en een versterker, als ik het weet wil ik het bestellen en zelf inbouwen dus liefst z.s.m.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je niet eigenwijs doen en beginnen met een actieve sub. Als je over een jaar niet tevreden bent kan je gaan uitzoeken hoe het beter kan. Maar zoals Sounddragon zegt, dat gaat je niet lukken via linkjes.
De perfecte set bestaat niet, vooral vanwege verschil van smaak. Dus die set komt er ook niet als je drie weken lang linkjes gaat dumpen.
Nee niet het beste, beste van die 4? Want ik moet op de ruimte letten.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:55 schreef Watertornado het volgende:
Dit is het beste: http://www.mivoc.com/einz(...)oc&artikel=AWX%20184
Kast van 125 liter maken en tunen op ~25 Hz.
Succes!
Maar je hebt wel tijd om een actieve sub op te zoeken?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Koop deze. Besteed 2 maanden aan het afstellen (en uitzoeken hoe en waarom dat moet) en kijk dan of je meer of beter nodig hebt.
Dit is een goed ding binnen jouw budget en afmetingen van je auto.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Maar je hebt wel tijd om een actieve sub op te zoeken?
Waarom zou je die aanraden? Omdat die incl versterker is?
Dan ben je een eigenwijze drol. Je weet helemaal niks van geluid (in de auto) dus moet je ook niet roepen dat je per se een passieve wilt omdat je dat op internet gelezen hebt.quote:Maar wat als ik dus een passieve wil wat ik aangeef?
Ingewanden vergruizen hoeft ook niet, maar een wat voller en ronder geluid in het hok was niet verkeerd. De speakers die er in zitten krijgen de lage tonen er gewoon niet lekker uit als de radio niet zo hard staat. En doorgaans heb ik de radio niet zo heel knetterhard staan, dus enige aanvulling is gewenst.quote:Op maandag 17 januari 2011 17:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
dat kán een oplossing zijn, alleen deze heeft maar een 165 mm 'woofer' erin, dus verwacht alleen een beetje kickbass vanaf een Hzje of 45 - 50, en geen ingewanden vergruizend 25Hz sub laag..
Ik weet niet wat je precies verwacht van je subwoofer, dat ding wat je post is op zich wel een aardige aanvulling en neemt inderdaad zo goed als geen bruikbare ruimte in, maar gaat je geen subwoofer gevóel geven, dan zul je echt maar iets serieuzer spul moeten kijken.
En 2 maanden afstellen heeft wel zin?quote:Op maandag 17 januari 2011 18:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dit is een goed ding binnen jouw budget en afmetingen van je auto.
[..]
Dan ben je een eigenwijze drol. Je weet helemaal niks van geluid (in de auto) dus moet je ook niet roepen dat je per se een passieve wilt omdat je dat op internet gelezen hebt.
Als je totaal 1500 euro te besteden hebt ga ik pas zoeken naar een passieve sub.
Dan kom je er achter hoe je spullen zich gedragen en dan kom je er achter of je wat anders nodig hebt (of het geld er voor over).quote:Op maandag 17 januari 2011 18:08 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
En 2 maanden afstellen heeft wel zin?
Dat weet ik niet, dat moet je uitproberen.quote:Ik bedoel als ik deze heb:
http://www1.conrad.nl/scr(...)ults=30&cachedetail=
Met een goede versterker dan heb ik toch ook goede bass of zie ik het nu verkeerd?![]()
Juist en ik wil het liefst in 1x goed, die sub lijkt me niet verkeerd.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan kom je er achter hoe je spullen zich gedragen en dan kom je er achter of je wat anders nodig hebt (of het geld er voor over).
[..]
Dat weet ik niet, dat moet je uitproberen.
Ik heb je mijn advies gegeven, succes verder.
Dat bestaat niet. Je bent een eigenwijze drol die helemaal niets weet. Als je het zelf zo goed weet moet je het ook helemaal zelf doen.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Juist en ik wil het liefst in 1x goed,
Ligt er aan in welke mate je spreekt, komop man je weet zelf ook dat ik bedoel daarmee en goede installatie met een dikke bass. Dat lijkt me een aardige sub.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat bestaat niet. Je bent een eigenwijze drol die helemaal niets weet. Als je het zelf zo goed weet moet je het ook helemaal zelf doen.
Thnx hier heb ik tenminste wat aan.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:25 schreef Koepert het volgende:
Na deze topic-wending...
TS... Koop 1 van die subs... koop er een versterker bij die m aankan... KlaarDan kom je er vast achter dat er dingen beter kunnen, of je liever iets anders hoort.. Dan ga je sparen voor iets anders en verkoop je wat je nu hebt...
Zo werkt dat..
Ik ben begonnen met een Caliber sub + versterker in 1 set, heb direct de bijbehorende kabels vervangen voor zwaardere, toen besloten dat ik een 4kanaals en zwaardere sub wilde omdat mn hoedenplank speakers daar bij op konden (andere auto ondertussen) die ik vervolgens gratis kon overnemen.. (Ook een caliber) dat voldoet tot nu toe prima, als ik wil ben ik buiten de auto ruim te horen.. Pioneer HU, Pioneer deurspeakers en Hertz Composet..
Ja, 1000.quote:Op maandag 17 januari 2011 18:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Thnx hier heb ik tenminste wat aan.
Nu heb ik nog 1 vraagje, aan wat voor versterker moet ik denken bij deze sub:
http://www1.conrad.nl/scr(...)ults=30&cachedetail=
Aan wat moet ik denken, bepaalde hoeveelheid RMS? Dan kan ik naar die opzoek en dan heb ik het compleet en kan ik het bestellen daarna kan ik zien of ik er tevreden mee ben.
Moeten de deurspeakers ook op de versterker, i rest my case als ik hier duidelijkheid over heb en dan val ik jullie ook niet meer lastig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |