Goeiemorgen Remmyquote:Op vrijdag 14 januari 2011 04:33 schreef remlof het volgende:
Een beetje dronken een slowchat in een forum waarin we alles van een ander willen weten maar zo min mogelijk ons zelf blootgeven dichtposten en dan geen nieuw deel openen.
Lag je een roemeense met een Saab te neuken ofzo?
Ja, ik kan me de laatste keer niet herinneren, vandaarquote:Op vrijdag 14 januari 2011 05:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Alweer ???![]()
![]()
![]()
ben je dronken ?
dan doen we het nog een keertje ''dunnetjes'' overquote:Op vrijdag 14 januari 2011 05:30 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja, ik kan me de laatste keer niet herinneren, vandaar
Truste mop en succesquote:Op vrijdag 14 januari 2011 05:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
dan doen we het nog een keertje ''dunnetjes'' over![]()
maar niet nu Mop, ik gaat weer terug naar mijn nest, mijn bioritme is een beetje
van slag, dus ik kan niet slapenmaar dat komt omdat ik gisteren bijna
de hele dag in mijn nest heb gelegen en geen flikker uitvoer, komt door het
weer denk ik, maar ik gaat het nog een keer proberen.
Goeie TT trouwens !![]()
![]()
Doei
Jaaa het was gaaf hoorquote:Op vrijdag 14 januari 2011 07:27 schreef Toverheks het volgende:
goedemorgen
geen belletje gehad van Mera&Ian dus die zijn niet gestrand in Amsterdam, hoop dat ze het leuk hebben gehad bij de BBQ
Oh echt? Naja, hier is een linkje: http://twitpic.com/3poe4squote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:46 schreef Toverheks het volgende:
Mera, de foto zegt Error.
leuk dat jullie het leuk hebben gehad, en gelukkig weer heelhuids uit Amsterdam, de stad van het Sodom en Gemora![]()
maar heb je niet genetwerkt ( woord van Cc geleerd hahaha) maar af en toe wat losgelaten jou en Ian jullie kwaliteiten???.
oh Cc, naar om te lezen maar ook eindelijk voor die vader. sterkte jij ook.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:54 schreef Copycat het volgende:
Krijg net een mailtje van mijn beste vriendin. Vanavond tussen half acht en acht uur gaat het dan echt gebeuren. Ze zijn wel dankbaar voor de 'extra week' die ze hebben gekregen.
oh met die kok van live cooking.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:50 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Oh echt? Naja, hier is een linkje: http://twitpic.com/3poe4s
En nee, weinig genetwerkt... Iedereen was een beetje druk met elkaar en ik was niet bepaald in vormHaha
Aww. Sterktequote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:54 schreef Copycat het volgende:
Krijg net een mailtje van mijn beste vriendin. Vanavond tussen half acht en acht uur gaat het dan echt gebeuren. Ze zijn wel dankbaar voor de 'extra week' die ze hebben gekregen.
Ja, dat is ook zo. Dat geeft rust en kracht. Hij is er klaar voor en klaar mee en zijn laatste wil wordt nu gehonoreerd. Iets mooiers kun je hem denk ik niet geven, hoeveel pijn en verdriet dat ook doet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:05 schreef MeraViglioSa het volgende:
Aww. Sterkte
Maar voor die man is het een verlossing... Die gedachte geeft hopelijk wat rust.
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo. Dat geeft rust en kracht. Hij is er klaar voor en klaar mee en zijn laatste wil wordt nu gehonoreerd. Iets mooiers kun je hem denk ik niet geven, hoeveel pijn en verdriet dat ook doet.
Bedankt allemaal voor het meevoelen, ik probeer het door te stralen naar mijn liefste vriendinnetje.
Maar nu moet ik toch weer verder met mannen in paknog betere pakken aan te smeren.
Kleedt u zich daar maar uit ...
'u' staat áchter kleed, dus geen t, Gertjuuh.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:24 schreef Gert het volgende:
Mogge
[..]
![]()
Trek eens aan m'n vinger![]()
[ afbeelding ]
Leuk dat je het leuk hebt gehadquote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:24 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ff een sfeerfoto (gevonden op iemand anders zn twitterr)
[ afbeelding ]
Weer afscheid nemen, wat een vreemde gewaarwording.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:11 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ja, dat is ook zo. Dat geeft rust en kracht. Hij is er klaar voor en klaar mee en zijn laatste wil wordt nu gehonoreerd. Iets mooiers kun je hem denk ik niet geven, hoeveel pijn en verdriet dat ook doet.
Bedankt allemaal voor het meevoelen, ik probeer het door te stralen naar mijn liefste vriendinnetje.
Maar nu moet ik toch weer verder met mannen in paknog betere pakken aan te smeren.
Kleed u zich daar maar uit ...
Onderwerp achter persoonsvorm is toch stam zonder T?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:30 schreef Copycat het volgende:
Jawel .. die t moet daar wel staan.
Volgende keer zal ik ook mijn posts eerst printen voor ik ze submit.
Eg wel. Maak er maar het werkwoord "lopen" of "zeggen" van, da's een handig trucje.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:28 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
'u' staat áchter kleed, dus geen t, Gertjuuh.
Dat heb ik ook regelmatig bij de Gemeente Rotterdam, daar zitten heel wat allochtonen achter de telefoon en dat is niet zo erg, ware het niet dat het vaak voorkomt dat ze bijna niet te verstaan en dus te begrijpen zijn. en dat is wel erg.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:23 schreef Disana het volgende:
Sommige talen klinken als een machinegeweer in je oor, dat had ik net toen de telefoon ging. Het kostte drie keer om te begrijpen dat iemand met een zwaar oosters accent zei dat de apotheek belde en dat er iets binnen was. Ik ben best multiculti, maar voor een apotheek vind ik zoiets toch eigenlijk niet kunnen.
Loopt u zich het vuur maar uit de sloffen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
Onderwerp achter persoonsvorm is toch stam zonder T?
Dat is in geval van jij en je, toch?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:33 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Onderwerp achter persoonsvorm is toch stam zonder T?
Inderdaad. Ik vind niet dat dat kan. Bovendien zou je met een apotheek nog zomaar een misverstand kunnen krijgen over medicijnen. En trouwens het lijkt me ook heel vermoeiend voor de collega's.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:34 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat heb ik ook regelmatig bij de Gemeente Rotterdam, daar zitten heel wat allochtonen achter de telefoon en dat is niet zo erg, ware het niet dat het vaak voorkomt dat ze bijna niet te verstaan en dus te begrijpen zijn. en dat is wel erg.
Maar:quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Loopt u zich het vuur maar uit de sloffen.
Geeft u me die koffie even aan?
Inderdaad, in sommige functies kan het gewoon niet vanwege de miscommunicatie.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind niet dat dat kan. Bovendien zou je met een apotheek nog zomaar een misverstand kunnen krijgen over medicijnen. En trouwens het lijkt me ook heel vermoeiend voor de collega's.
En als je ze aanspreekt merk je het verschil toch niet in kleed en kleedtquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:41 schreef Copycat het volgende:
Dat heeft toch weer te maken met de gebiedende wijs? Ik word nu confuus en besluit dat de mannen die ik aanspreek maar gewoon aangekleed moeten blijven.
Ja, maar Kleedt u zich hier uit is toch ook gebiedende wijs?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:41 schreef Copycat het volgende:
Dat heeft toch weer te maken met de gebiedende wijs? Ik word nu confuus en besluit dat de mannen die ik aanspreek maar gewoon aangekleed moeten blijven.
Kleed u uit is wel zonder t:quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:42 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ja, maar Kleedt u zich hier uit is toch ook gebiedende wijs?
Of stel je dat als serieuze vraag als ze aan hun broek beginnen te frummelen?
quote:Meld u aan is een gebiedende wijs of imperatief. De gebiedende wijs wordt uitgedrukt door de stam van het werkwoord en wordt gebruikt zonder onderwerp. Een gebiedende wijs als meld u aan zorgt wel eens voor spelproblemen doordat het wederkerend voornaamwoord u achter de werkwoordsvorm staat. In deze zin is u het lijdend voorwerp. Meld u aan is bijvoorbeeld vergelijkbaar met meld de veranderingen, waarin de veranderingen het lijdend voorwerp is.
In zinnen als meldt u zich aan of loopt u maar door krijgt het werkwoord wel een -t. Deze zinnen hebben weliswaar een aansporende, bevelende strekking, maar bevatten geen gebiedende wijs. Het gaat in deze zinnen om een soort beleefdheidsvorm, een afgezwakte vorm van de gebiedende wijs. U is in deze zinnen geen wederkerend maar een persoonlijk voornaamwoord en is bovendien het onderwerp van de zin. De werkwoordvorm komt overeen met het onderwerp (tweede persoon enkelvoud) en krijgt dus een -t.
En dat ze tot die tijd met d'r tengels van de telefoon af moet blijven.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:45 schreef Disana het volgende:
Ja, bij een snackbar denk je meestal nog 'ach het is wel goed'. Die vrouw van de apotheek toeterde als een machinegeweer in mijn oren, ik schrok ervan. Vertelt dan niemand haar dat ze beter nog eens op spraakles kan gaan?
Brrr, ja.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:47 schreef Deisyy het volgende:
[..]
En dat ze tot die tijd met d'r tengels van de telefoon af moet blijven.
Kleed u uit is zonder t idd.quote:
Echt hè? Loop zelden tegen dit soort dingen aan maar het is eigenlijk best een lastige taal als je er zo over redeneertquote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:48 schreef Disana het volgende:
[..]
Brrr, ja.
Als je eenmaal over die taalproblemen na gaat denken ga je vanzelf twijfelen, Cc en Mera. Ik wist het opeens ook niet meer, daarom heb ik mijn mond maar gehouden
Had ik beter ook kunnen doen ... Nu ga ik elk woord dat ik schrijf tien keer overwegen .. .en ik heb een deadlinequote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:48 schreef Disana het volgende:
Als je eenmaal over die taalproblemen na gaat denken ga je vanzelf twijfelen, Cc en Mera. Ik wist het opeens ook niet meer, daarom heb ik mijn mond maar gehouden
Dat bedoelde ik ook! En dat is dit keer echt echt heus!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:49 schreef MeraViglioSa het volgende:
Kleed u uit is zonder t idd.
Maar als je zegt: Kleedt u zich uit, moet er wel een t bij
Zie de tweede alinea van je eigen quote
Oh. Dus wat is het nou?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:51 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik ook! En dat is dit keer echt echt heus!
Alsof het hierbij blijft ...quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:53 schreef Gert het volgende:
Om die slonzige, taalverloederende fout van Cc nou zó uit te melken is nou ook weer niet nodig.
Weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:53 schreef Copycat het volgende:
Kleed u uit!
Kleedt u zich hier maar uit, mooie meneer.
Denk ik.
Ja, gebiedende wijs. Dus mét t.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 10:41 schreef Copycat het volgende:
dat klinkt wel leuk, leuker dan een luisteraarsfeessiequote:Op vrijdag 14 januari 2011 09:19 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Jaaa het was gaaf hoor![]()
Alleen het was dus een soort van pr&personeelsfeestje waar ze toevallig nog 5 luisteraars voor hadden uitgenodigd.. Dus veel praten en niet dansenMaar verder was t best wel heul gaaf
Foto's komen vanavond als je die wilt zien
Weest volgens mijquote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wees op uw hoede!
Weest op uw hoede!
Welke is goed?
Omdat?quote:
Kan toch allebei?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:16 schreef De_Kardinaal het volgende:
Wees op uw hoede!
Weest op uw hoede!
Welke is goed?
Gebiedende wijsquote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:22 schreef spuitje het volgende:
[..]
Weest volgens mij, of nee, kan allebei. Gos, raak er compleet van in de war. Kop tomatensoep dan maar.
Yep, mag allebei.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kan toch allebei?
Oh nee, ik begeef me niet in dit wespennest
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 11:06 schreef Jian het volgende:
Wat mij betreft heeft Achmed hier gelijk, Sloa ze poa![]()
http://www.dumpert.nl/med(...)._bezopen_dames.html
Formeel mag het nog wel geloof ik ja. Maar het is wel héél ouderwets hoor, die meervoudsvorm gebiedende wijs.quote:
Zo lekker Bijbels niet?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Formeel mag het nog wel geloof ik ja, maar het is wel héél ouderwets hoor, die meervoudsvorm gebiedende wijs.
En Jesus zeide: "Yo! Maakt nu snel de pleiterik met je marktkraampjes of ik flikker ze allemaal om!"quote:
quote:Jezus in de tempel
[13] Kort voor Pesach, het Joodse paasfeest, reisde Jezus naar Jeruzalem. [14] Daar trof hij op het tempelplein de handelaars in runderen, schapen en duiven aan, en de geldwisselaars die daar altijd zaten. [15] Hij maakte een zweep van touw en joeg ze allemaal de tempel uit, met hun schapen en runderen. Hij smeet het geld van de wisselaars op de grond, gooide hun tafels omver [16] en riep tegen de duivenverkopers: Weg ermee! Jullie maken een markt van het huis van mijn Vader! [17]
Die blonde sloeg toch niet??quote:Op vrijdag 14 januari 2011 12:45 schreef Gert het volgende:
[..]
Ja die is gerechtvaardigd. Ook omdat het eigenlijk zelfverdediging is, want als hij niet meteen vól er tegenin was gegaan dan hadden die twee met hun gezellige dronk er nog een schepje bovenop gedaan.
Hij/zij die de lapo heeft maakt een nieuwe!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 04:33 schreef remlof het volgende:
Een beetje dronken een slowchat in een forum waarin we alles van een ander willen weten maar zo min mogelijk ons zelf blootgeven dichtposten en dan geen nieuw deel openen.
Lag je een roemeense met een Saab te neuken ofzo?
Ik heb er drieënhalf uur op gewachquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:03 schreef Coos het volgende:
[..]
Hij/zij die de lapo heeft maakt een nieuwe!
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:08 schreef Scrutinizer het volgende:
In Amsterdam willen zu nu camera's op de taxi's die de omgeving filmen. Er worden namelijk teveel klanten neergestoken en mishandeld door chauffeurs.
Ik was ook nog op maar durfde hem na jou reprimande van de week niet te maken.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:14 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik heb er drieënhalf uur op gewach
Over loodtjesquote:
Oei, de griepepidemie heeft jou bereikt?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:10 schreef liesje1979 het volgende:
Pauze en ik moet zo weer terug naar mijn werk. Maar ik wil niet want ik voel me behoorlijk beroerd.
Helemaal goed. Er schijnen ook vooral veel Rotterdamse chauffeurs hier in Amsterdam te rijden.quote:
Geen idee, werd gisteravond opeens verkouden, heb de hele nacht liggen klappertanden in bed, vanochtend ging het wel weer, nu voel ik me weer beroerd en verkouden en heb ook nog eens maagkrampquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:24 schreef spuitje het volgende:
[..]
Oei, de griepepidemie heeft jou bereikt?
Voortaan meer mensen over je bier heen laten niezen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:26 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Geen idee, werd gisteravond opeens verkouden, heb de hele nacht liggen klappertanden in bed, vanochtend ging het wel weer, nu voel ik me weer beroerd en verkouden en heb ook nog eens maagkramp
Komt goed, over 5 uur heb ik weekend en kan ik eerst heerlijk een paar uur slapen.
Jullie zijn te ongeduldig, ik had heus wel een nieuwe gemaakt vandaagquote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:03 schreef Coos het volgende:
[..]
Hij/zij die de lapo heeft maakt een nieuwe!
Ja. wat een raar idee, dat soort feestjes. Maar niets voor mij, ik werk in de kinderopvang en kom genoeg snottebellen tegen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 13:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Voortaan meer mensen over je bier heen laten niezen.
quote:Liefdesrelatie nekt fractieleidster PvdA
RODEN - Fractievoorzitter Jofien Brink-Rozema van de PvdA in de Drentse gemeente Noordenveld heeft per direct haar functie neergelegd. Een liefdesverhouding met PvdA-wethouder Oeds Keizer van dezelfde gemeente noopt Brink-Rozema haar functie neer te leggen, bevestigt vrijdag de nieuwe fractievoorzitter van de partij, Alex Wekema.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |