abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91509272
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:24 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Echt leuk is het als je met een groepje anderen samen "optrekt" die dezelfde mindset hebben. Zo reed ik eind september op de Autobahn A45 op weg van Keulen naar Frankfurt, wat gezien zijn vele bochten en bergen een erg leuke route is om (hard) te rijden, aangezien het wat meer van de bestuurder vergt (zie ook de link).

Op een gegeven moment reed er vooraan een Audi A3, daarachter een BMW 1-serie, toen kwam ik en achter mij reed nog een Volkswagen Passat. En zo zijn we heerlijk enkele tientallen kilometers met rond de 200km/h in een treintje met elkaar "opgetrokken", waarbij men elkaar op de koppositie steeds afwisselde om de linkerbaan vrij te maken. Dan houdt de 2e man iets meer afstand en kan je zonder te remmen blijven rijden.
Nadat het treintje dan toch door iemand werd opgehouden was de 1-serie voor mij naar rechts gegaan, ik (links) wat dichterbij gekomen en toen het weer verder ging eventjes ingehouden zodat hij weer naar links kon, waarbij hij zijn blijk van waarderin ook met z'n alarmlichten liet zien. Toen hij er later afging heeft ie z'n duim nog opgestoken, wat ik uiteraard ook terugdeed.

Dat komt helaas, ook vanwege de drukte, nog maar zelden voor, maar het is genieten om met zo'n groepje "samen" te kunnen rijden en met elkaar zorgt dat je als groepje lekker kan opschieten. O+

Compleet off-topic:


:X
N00b. De A45 loopt achter het ruhrgebiet langs, ten westen van Dortmund, naar Frankfurt. Als jij van Keulen naar Frankfurt bent gereden was het de A3, als het de A45 was ben je niet van Keulen gekomen (althans, niet direct) :P

Ik heb een gloeiende rothekel aan lui die tijdens het rijden met hun alarmlichten gaan zitten kloten. Het zijn niet voor niks alarmlichten, als ik die zie ga ik in alert-mode. En als er dan weer eens niks aan de hand blijkt te zijn, kan ik enige minder fraaie bewoordingen nooit inslikken. Hetzelfde geldt ook voor de hardrijders i.c.m. het knipperen met het groot licht. Ja, dat is gebruikelijk in Duitsland, maar daarom niet minder irritant. Als je zo graag zo onbenullig hard wil rijden moet je dat zelf maar weten, maar ga dan niet net doen alsof alles en iedereen maar voor jou aan de kant moet. Sterker nog, als ik 's nachts op een verlaten snelweg met mijn vrachtwagg0l keurig op de rechter baan rijd, met in kilometers omtrek geen kip te bekennen, ga dan niet net doen alsof ik op het punt van inhalen sta :|W Zulke dakduiven geef ik altijd een paar verstralers als traktatie, en dan niet even knipperen :Y)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91510096
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:31 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

N00b. De A45 loopt achter het ruhrgebiet langs, ten westen van Dortmund, naar Frankfurt. Als jij van Keulen naar Frankfurt bent gereden was het de A3, als het de A45 was ben je niet van Keulen gekomen (althans, niet direct)
Hoewel ik in dit geval wel vanuit Recklinghausen gekomen ben prefereer ik de A45 zeker boven de A3, en pak deze dan ook regelmatig. Op de A3 is het een stuk drukker, meer werkzaamheden en heb je veel meer snelheidsbeperkingen, afhankelijk van waar in Frankfurt je moet zijn (in mijn geval de noordkant) maakt het qua tijd niet zo heel veel uit.

Als jij zo panisch reageert op alarmlichten zou ik maar een extra valium slikken, vooral als je boven alles uit kan kijken en ziet dat er niks aan de hand is.

quote:
Ik heb een gloeiende rothekel aan lui die tijdens het rijden met hun alarmlichten gaan zitten kloten. Het zijn niet voor niks alarmlichten, als ik die zie ga ik in alert-mode. En als er dan weer eens niks aan de hand blijkt te zijn, kan ik enige minder fraaie bewoordingen nooit inslikken. Hetzelfde geldt ook voor de hardrijders i.c.m. het knipperen met het groot licht. Ja, dat is gebruikelijk in Duitsland, maar daarom niet minder irritant. Als je zo graag zo onbenullig hard wil rijden moet je dat zelf maar weten, maar ga dan niet net doen alsof alles en iedereen maar voor jou aan de kant moet. Sterker nog, als ik 's nachts op een verlaten snelweg met mijn vrachtwagg0l keurig op de rechter baan rijd, met in kilometers omtrek geen kip te bekennen, ga dan niet net doen alsof ik op het punt van inhalen sta :|W Zulke dakduiven geef ik altijd een paar verstralers als traktatie, en dan niet even knipperen :Y)
Trouwens zou ik als vrachtwagenchauffeur mijn hoofd niet zo ver boven het maaiveld uitsteken, jij zult niet de eerste zijn die zonder te kijken gaat inhalen en vervolgens een auto onder z'n oplegger heeft steken. Tis mij zelf ook een keertje gebeurd dat ik van 260km/h naar 90km/h terugmoest door het rempedaal echt tot de vloer door te drukken omdat mr. vrachtwagenchauffeur dacht hem er wel eventjes voor te kunnen gooien.

Erg jammer dat ik zijn kenteken niet heb onthouden, want in Duitsland kan zoiets heel snel als "Nötigung" of "Fahrlässigkeit" opgevat worden, en dan heb je als chauffeur een groot probleem (maakt niet uit of auto / vrachtwagen).
En ik ben echt de kwaadste niet, ik laat vrachtwagens graag wel eens naar links komen om in te halen of ga in de Baustelle bewust op 2 banen langzaam rijden zodat dumptrucks e.d. kunnen invoegen, of maak ergens anders ruimte dat ze erdoor kunnen, maar als ik ergens een grafhekel aan heb dan zijn het truckers die menen dat ze op grond van hun ervaring of de omvang van hun wagen wel eventjes het verkeer "bepalen".

Dus wees blij dat je als chauffeur een hint van de automobilist krijgt dat iemand er met een hogere snelheid aankomt, en je dus wat beter in je spiegel moet kijken voordat je domme dingen doet. Want voor elke Bart die er op de snelweg rondrijdt zijn er 10 klapjosti's die soms de meest rare capriolen uithalen (zie ook het ongeluk dit weekend in Limburg waar een trucker dacht op de snelweg te moeten keren). Dan geldt voor mij: "better be safe then sorry".
pi_91511733
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 12:53 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Hoewel ik in dit geval wel vanuit Recklinghausen gekomen ben prefereer ik de A45 zeker boven de A3, en pak deze dan ook regelmatig. Op de A3 is het een stuk drukker, meer werkzaamheden en heb je veel meer snelheidsbeperkingen, afhankelijk van waar in Frankfurt je moet zijn (in mijn geval de noordkant) maakt het qua tijd niet zo heel veel uit.

Als jij zo panisch reageert op alarmlichten zou ik maar een extra valium slikken, vooral als je boven alles uit kan kijken en ziet dat er niks aan de hand is.

Vanuit Recklinghausen ben je ook sneller op de A45 dan op de A3, en aangezien de A45 boven het vliegveld al op de A3 komt maakt het verder inderdaad verrekt weinig uit. Maar je kwam niet van Keulen, en daar ging het me ff om ;)
Ik reageer niet panisch, maar ik reageer er wél op. In plaats van dat ik dus rustig alles en iedereen om me heen in de gaten houd, zit ik dan ineens naar die ene idioot te kijken die zomaar uit het niets z'n alarmlichten aanzet. Wie weet heeft ie wel een accuut mankement aan z'n auto ofzo, je hoeft niet alles vanuit een ander voertuig te kunnen zien. Bovendien, er zitten altijd van die klapjosties tussen die wél panisch reageren, geen overzicht hebben, en accuut op de rem duiken bij het zien van die alarmlichten. En die klapjosties hebben de vervelende neiging om vóór vrachtwagens te rijden. En die moet ik dan dus weer zien te ontwijken :P Het probleem dat ik er mee heb is dat niet alleen diegene waarvoor het bedoeld is die lampjes ziet knipperen, en dat dus ook anderen dan diegene waarvoor het bedoeld is er eventueel op gaan reageren. En daar moet ik dan ook weer op anticiperen, met mijn 40 ton op wielen aan potentieel moordwapen :P

quote:
Trouwens zou ik als vrachtwagenchauffeur mijn hoofd niet zo ver boven het maaiveld uitsteken, jij zult niet de eerste zijn die zonder te kijken gaat inhalen en vervolgens een auto onder z'n oplegger heeft steken. Tis mij zelf ook een keertje gebeurd dat ik van 260km/h naar 90km/h terugmoest door het rempedaal echt tot de vloer door te drukken omdat mr. vrachtwagenchauffeur dacht hem er wel eventjes voor te kunnen gooien.
Daarom zeg ik, met geen kip in de wijde omtrek te bekennen. Waarom zou ik naar links komen als er verder geen hond te zien is? Verder zou ik als automobilist mijn hoofd niet zo ver boven het maaiveld uitsteken, het is me meer dan eens overkomen dat ik met het hele spul al ABS'end de ellende tegemoet ging doordat een of andere klapjostie dacht hem er wel even voor te moeten gooien op de invoegstrook of voor het stoplicht. Want we zullen toch eens een paar minuten achter een vrachtwagen moeten rijden, misschien wel helemaal tot het volgende stoplicht ;)
Het punt: vrachtwagenchauffeurs zijn écht niet heilig, sommigen verre van zelfs, en ook ik maak fouten. Datzelfde geldt voor alle automobilisten :)

quote:
Erg jammer dat ik zijn kenteken niet heb onthouden, want in Duitsland kan zoiets heel snel als "Nötigung" of "Fahrlässigkeit" opgevat worden, en dan heb je als chauffeur een groot probleem (maakt niet uit of auto / vrachtwagen).
En ik ben echt de kwaadste niet, ik laat vrachtwagens graag wel eens naar links komen om in te halen of ga in de Baustelle bewust op 2 banen langzaam rijden zodat dumptrucks e.d. kunnen invoegen, of maak ergens anders ruimte dat ze erdoor kunnen, maar als ik ergens een grafhekel aan heb dan zijn het truckers die menen dat ze op grond van hun ervaring of de omvang van hun wagen wel eventjes het verkeer "bepalen".
Ik zal de laatste zijn om op de weg de politieagent uit te gaan hangen. Laat de gefrustreerde automobilisten maar voor gaan als ze dat zo graag willen. Ik word per uur betaald :Y) Ik heb overigens een grafhekel aan automobilisten die menen op basis van de nieuwprijs, omvang of motorinhoud van hun auto het verkeer wel eventjes denken te 'bepalen'. Ook hiervoor geldt dus dat die ergernis twee kanten op werkt :)

quote:
Dus wees blij dat je als chauffeur een hint van de automobilist krijgt dat iemand er met een hogere snelheid aankomt, en je dus wat beter in je spiegel moet kijken voordat je domme dingen doet. Want voor elke Bart die er op de snelweg rondrijdt zijn er 10 klapjosti's die soms de meest rare capriolen uithalen (zie ook het ongeluk dit weekend in Limburg waar een trucker dacht op de snelweg te moeten keren). Dan geldt voor mij: "better be safe then sorry".
Als ik van een kilometer afstand even een kort knippertje krijg kan ik dat inderdaad waarderen. Daar wordt ik niet door verblind, het geeft mij de tijd om te anticiperen (al is dat eigenlijk nooit nodig aangezien ik wel voldoende afstand houd) en ik schrik me niet lens als er weer zo'n mafketel met 200+ denkt geen last te hebben van de luchtstromen/wervelingen langs een vrachtwagen. Helemaal prima, niks mis mee.
Waar ik wel een grafhekel aan heb, en daar doelde ik dus op, zijn de inzichtloze klapjosties die met een rotgang aan komen stormen en dan terwijl ze al half naast je zitten gewoon het groot licht aanzetten. Zo van: ohja, ga ff aan de kant want ik kom er aan. Dus niet kort knipperen, maar gewoon het groot licht aan. Of net doen alsof ik op het punt sta ze af te snijden of ze half de vangrial in druk, terwijl er in de wijde omgeving nog steeds niemand te bekennen is en ik dus ook totaal geen reden heb om naar links te gaan. Dat ik dan een halve minuut geen hand voor ogen meer zie is blijkbaar wenselijk ofzo. En dus geef ik ze dan mijn groot licht eens te bekijken :{w

En dat er leden van de beroepsgroep zijn die geen lid van de beroepsgroep zouden moeten willen zijn is een feit. Het is ook een feit dat het grote merendeel van de ongelukken die het nieuws halen (lees: gekantelde vrachtwagens, fout afgelopen inhaalacties, etc) veroorzaakt zijn door oostblokchauffeurs. Of dat nu de polen of de russen zijn, of (zoals die mafkees in Limburg van de week) eentje uit Bosnië doet er niet toe. Het trekt het toch al niet al te rooskleurige imago van de hele beroepsgroep wel naar beneden, met alle frustratie van dien :P

Bottom line: er zijn een hoop klapjosties op de weg, zowel onder de automobilisten als onder de vrachtwagenchauffeurs. Daar moeten we met z'n allen rekening mee houden, en dat betekent dus dat we zo min mogelijk onverwachte dingen moeten doen. Uit het niets je alarmlichten aanzetten is zo'n onverwachte actie, en juist daardoor gevaarlijk. Bovendien, stel nou dat iedereen dat zou gaan doen? Wat doen we dan als er écht iets aan de hand is? Ook maar gewoon doorrijden en er met z'n allen bovenop vliegen? Niet echt he :P En daarom dus vind ik dat je een waarschuwingssignaal ook alleen als waarschuwingssignaal moet gebruiken :)

Edit: zie het als de brandoefeningen in schoolgebouwen enzo. Na de zoveelste keer wordt het brandalarm met de zoveelste oefening geassocieerd, en blijft men rustig op hun gat zitten en gaat de les rustig door, totdat de conciërge lief komt vragen of je wel even allemaal naar buiten wilt gaan. En als de boel een keer écht fikt, blijft dus iedereen rustig op z'n gat zitten.

En verder ben ik een stomme vrachtwagenchauffeur en jij een stomme BMW proleet. Zullen we nu weer gewoon vriendjes zijn? *;

[ Bericht 0% gewijzigd door Bartholomeus op 18-01-2011 14:55:52 ]
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_91513847
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 13:36 schreef Bartholomeus het volgende:

En verder ben ik een stomme vrachtwagenchauffeur en jij een stomme BMW proleet. Zullen we nu weer gewoon vriendjes zijn? *;
Vriendjes kunnen toch ook wel eens een meningsverschil hebben zonder meteen elkaars vijanden te worden, maar wat mij betreft ook case closed! *;

[ Bericht 0% gewijzigd door von_Preussen op 18-01-2011 14:58:43 ]
pi_91515142
mooi zo, maar wat is BWM? :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_91515223
voorbeeld over brandoefeningen..
Te weinig kan ook gevaarlijk zijn: op school ging het brandalarm een keer af; maar iedereen bleef lekker zitten waar die zat. Men dacht namelijk dat er iemand zijn gsm afging(dat soort ringtones was toen tof.. ) na 3 minuten ofzo toch maar even een leraar opgezocht; die had ook geen flauw idee wat dat geluid was... |:(

Oh, en een ipod is eigenlijk stiekem toch bbest wel tof(gister een Touch 8gb gekocht..)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91515670
handig joh dat brandalarm :')
ik zag een fiat 500, maar wat zat daar een lekker wijf in zeg :9~ kijk ik iets beter, is het een goede vriendin van me :')
Brinky, de nieuwe BMW
  dinsdag 18 januari 2011 @ 17:11:10 #208
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_91522849
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:56 schreef BrinkydeBMW het volgende:
handig joh dat brandalarm :')
ik zag een fiat 500, maar wat zat daar een lekker wijf in zeg :9~ kijk ik iets beter, is het een goede vriendin van me :')
zucht.. Rijden al je -18 vriendinnen in de niuweste micra's en 500jes? :')

Wat betreft het rijden met grootlicht aan: Het gaat er ook niet om dat men met grootlicht seint, maar dat doen ze dus niet. Ze rijden dus constant met grootlicht aan..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_91522907
Ik kan echt niet rijden. Zo zonde van het geld :')
Tap tap tap
pi_91523213
Hey Cherry :)
Je leeft nog :o

Maar hoezo? Je kan niet rijden?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91523484
Ik had een maand niet gereden, dus ik was weer eens thuis, mocht ik een stukje rijden van m'n vader. Haal ik de hele tijd bij het terugschakelen bij het stoplicht de 1 en de 3 door elkaar. Zo godsgruwelijk irritant. Later ging het wel weer. Stukje snelweg gedaan enzo.
Tap tap tap
pi_91523634
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:25 schreef CherryLips het volgende:
Ik had een maand niet gereden, dus ik was weer eens thuis, mocht ik een stukje rijden van m'n vader. Haal ik de hele tijd bij het terugschakelen bij het stoplicht de 1 en de 3 door elkaar. Zo godsgruwelijk irritant. Later ging het wel weer. Stukje snelweg gedaan enzo.
ach, tis net als fietsen.. je verleert het gelukkig nooit helemaal...

Ohw, en wild-west praktijken in Woldendorp(klein gehucht in de polders vlakbij ons..) http://www.112delfzijl.nl(...)-poging-tot-doodslag

Dankzij die slimbo's moest ik een 15 minuten langer durende omweg nemen om een klant op te kunnen halen met de taxi..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91523665
Mijn vader zei ook: Je verleert het nooit! Hop, motor slaat af :') . Maar ik heb in ieder geval niemand aangereden.
Tap tap tap
pi_91523851
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:28 schreef Marco001 het volgende:

[..]

ach, tis net als fietsen.. je verleert het gelukkig nooit helemaal...

Ohw, en wild-west praktijken in Woldendorp(klein gehucht in de polders vlakbij ons..) http://www.112delfzijl.nl(...)-poging-tot-doodslag

Dankzij die slimbo's moest ik een 15 minuten langer durende omweg nemen om een klant op te kunnen halen met de taxi..
Nieuw in de provincie Groningen, eerwraak! Binnenkort ook bij de relatieproblemen bij u in de buurt! :+
pi_91524639
Heeft iemand al ooit mee gemaakt dat zijn benzine is gejat?

Heb geen tanksleuteltje en nu zit de dop dus de hele tijd open...
pi_91525036
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 17:50 schreef Kadooosh het volgende:
Heeft iemand al ooit mee gemaakt dat zijn benzine is gejat?

Jep!!!
En dat vond ik zwaar klote. -O-
pi_91525081
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jep!!!
En dat vond ik zwaar klote. -O-
Kut dat gebeurt dus wel, kan ik gewoon een nieuwe tankdop kopen of gaat dat niet zo werken?
pi_91525448
quote:
Op dinsdag 18 januari 2011 17:11 schreef monsterd. het volgende:

[..]

zucht.. Rijden al je -18 vriendinnen in de niuweste micra's en 500jes? :')

Wat betreft het rijden met grootlicht aan: Het gaat er ook niet om dat men met grootlicht seint, maar dat doen ze dus niet. Ze rijden dus constant met grootlicht aan..
een paar uitzonderingen, waaronder golf V mercedes c220 uit 2003 en een quashqai, dan ong. zelfde klasse :P
Brinky, de nieuwe BMW
pi_91527145
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:12 schreef BrinkydeBMW het volgende:

[..]

een paar uitzonderingen, waaronder golf V mercedes c220 uit 2003 en een quashqai, dan ong. zelfde klasse :P
Waar betaald iedereen dat van? :')
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_91527160
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:53 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Waar betaald iedereen dat van? :')
Drugshandel. ^O^
pi_91527452
Ik denk trouwens dat ik van de zomer wel een 106 voor de deur heb als het meezit. Ga ik er iig op vooruit qua luxe :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_91527485
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:01 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Kut dat gebeurt dus wel, kan ik gewoon een nieuwe tankdop kopen of gaat dat niet zo werken?
Als ik jou was zou ik er op de sloop 1 zoeken MET sleutel.
Of via www.onderdelenlijn.nl
Die standaard (nood) doppen die te koop zijn hebben bij mijn weten nooit een slot.
pi_91528871
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:59 schreef Sjoegerd het volgende:
Ik denk trouwens dat ik van de zomer wel een 106 voor de deur heb als het meezit. Ga ik er iig op vooruit qua luxe :P
neem dan een 306.. kost ook geen drol, maar ga je er ook op rijcomfort zeer op vooruit..
http://link.marktplaats.nl/409972063 is wel cool.. :) 1.6 heb je al wel voor 1000 eypo...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91529312
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 19:22 schreef Marco001 het volgende:

[..]

neem dan een 306.. kost ook geen drol, maar ga je er ook op rijcomfort zeer op vooruit..
http://link.marktplaats.nl/409972063 is wel cool.. :) 1.6 heb je al wel voor 1000 eypo...
Ja maar een 106 is stukken lichter. Leuke XS of XSI heb je ook voor 1000 euro.
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  dinsdag 18 januari 2011 @ 19:35:32 #225
251095 Purdey
Better off alone..
pi_91529682
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 18:53 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Drugshandel. ^O^
Dat schijnt wel vét goed te verdienen indd 8-)
Ik heb een paar voorbeelden in mijn buurt wonen waar je de nodige 'spulletjes' kunt kopen, maar top auto's dat die hebben w/

@Cherry: Je bent er weer eens! :) En je kunt nog steeds niet rijden dus? Wanneer ga je nou eindelijk eens een eigen auto kopen, en er mee op pad? Ik rij ook niet veel, maar 'zoek' de ritjes wel op. Vorige week een broek gekocht, waarvan ik in de winkel al wist dat ie niet zou passen, kon ik hem mooi gister weer terugbrengen ^O^
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')