ooh zit dat zo?quote:Op maandag 17 januari 2011 17:27 schreef von_Preussen het volgende:
Sinds eind december rij ik al (tijdelijk) een E220 CDI, daarom verbaasde ik mij ook over de hoogte van de drempels, want met BigX is me dat nooit opgevallen.
Balen voor die vrouw? Balen voor mij, ik moest steeds naar die gruwelijk verminkte kop kijken.
Wou ze vanmiddag maken maar het regendequote:
Tja wanneer.. als jij niet weet wanneer het voor het laatst is gedaan, en de vorige eigenaar ook niet. Dan kan het geen kwaad om het te verversenquote:Op maandag 17 januari 2011 18:50 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Wou ze vanmiddag maken maar het regende.
Wanneer moet je nou ongeveer je olie verversen?
Heb een auto gekocht en de vorige eigenaar weet niet wanneer ie ververst is, hij had hem een half jaartje.
Merk je iets aan de auto als je "oude" olie hebt.
Er zit natuurlijk wel nog genoeg in.
Ik heb 10w40 semi synthetische motorolie gekocht(eigenlijk gekregen, kassa heeft het niet afgerekend), neem aan dat dit gewoon goed is voor mijn polo uit 1990?
Ik weet niet of je dat nou vergelijkt met mijn autoquote:Op maandag 17 januari 2011 18:09 schreef Bartholomeus het volgende:
Gister nog zo'n klapjostie gezien. Seat Ibiza, kachelpijp als uitlaat eronder, flink verlaagd, en maar rondjes rijden de hele tijd. En bij de drempels vol in de ankers en terug naar de eerste versnelling
Heb precies 4 liter dus dat is mooi.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:03 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Tja wanneer.. als jij niet weet wanneer het voor het laatst is gedaan, en de vorige eigenaar ook niet. Dan kan het geen kwaad om het te verversen
En ja, die olie is goed, je hebt ongeveer 3.5 liter nodig in je polo
Kan je trouwens ook terug vinden in je Haynes manual!
Neem ook gelijk je olie filter + nieuwe carterring mee.
Ik ga over een maandje mn polo zelf een grote beurt geven. Ben alvast materiaal aan t verzamelen
Filter + ring gaat denk ik niet bij de Halfords. Probeer bij de Brezan, die ktunnen het voor je bestellen.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:08 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Heb precies 4 liter dus dat is mooi.
Moet alleen dan nog een olie filter + nieuwe carterring kopen, hebben ze dat bij de halfords en weet je welke type etc ik nodig heb?
Heb die vraagbaak vandaag binnen gekregen en zie het er niet 123 in staan maar ik heb die van Olving.
Ziet er allemaal erg technisch uit :p.
Maar hoe merk je eigenlijk dat je oude olie hebt?
Ik weet het niet, maar ik heb 2 vraagbaken, en in beide staat gewoon totaal 3.5 liter!quote:Op maandag 17 januari 2011 19:25 schreef Geelman het volgende:
In het VW 1.3 NZ blok gaat toch 3.5 liter in de carter maar toch ook nog een halve liter in het filter? Moet er nou 3.5 liter olie in of 4 liter?
Mooizoquote:Op maandag 17 januari 2011 19:09 schreef Purdey het volgende:
Ik heb vandaag ook weer eens een ritje gemaakt, niet heul veel, 30 kilometer, maar het is wat
Even met schoonzus lief op pad geweestZat rustig, deed niet hysterisch en met een muziek erbij werd het een fijne dag. Hoezo blue monday?!
Ik heb vandaag ook precies 7 maanden m'n rijbewijs!
Met een AX trappen om een Phaeton bij te houden merk je ook welquote:Op maandag 17 januari 2011 20:54 schreef Grielen het volgende:
Ik voel me slecht, ik heb gister op de A6 meerdere keren de 200 km/h aangetikt omdat ik een Ibiza Cupra R wilde bijhoudenTerwijl ik met deze benzineprijzen juist zuinig wil rijden
Dat het niet lukt? of je benzine verbruik?quote:Op maandag 17 januari 2011 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Met een AX trappen om een Phaeton bij te houden merk je ook wel
Hij liep wel telkens flink uit.. Maar over een stuk van een aantal kilometer reden we gemiddeld wel ongeveer hetzelfde.. Ik kon alleen een aardige constante snelheid aanhoudenquote:Op maandag 17 januari 2011 21:11 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Dat het niet lukt? of je benzine verbruik?
Hulde!quote:Op maandag 17 januari 2011 21:09 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Met een AX trappen om een Phaeton bij te houden merk je ook wel
Whehe, Cupra's gooi ik in de tank van de Benz om het octaan te verhogen; Impreza's ook trouwensquote:Op maandag 17 januari 2011 20:54 schreef Grielen het volgende:
Ik voel me slecht, ik heb gister op de A6 meerdere keren de 200 km/h aangetikt omdat ik een Ibiza Cupra R wilde bijhoudenTerwijl ik met deze benzineprijzen juist zuinig wil rijden
Ik wil een sticker op m'n kentekenplaathouder: "later als ik groot ben wil ik een touareg worden"quote:
Had er zin aan paar weken terugquote:
die eerste drempel als je van zieuwent naar ruurlo rijd, na de 4sprong bij mariënvelde, das ook een onding (in de 60zone, wat tegenwoordig die hele weg is met zijn rare slingers erin)quote:Op maandag 17 januari 2011 18:49 schreef von_Preussen het volgende:
Wat mij ook een beetje stoort is dat ze niet allemaal gelijk zijn hoewel ze in dezelfde "zone" (qua snelheid) liggen. In Ruurlo heb je ook een stel drempels waar je met 20km/h nog door de auto stuitert terwijl ergens anders de drempels in een 30km/h gebied nog goed te doen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |