abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:19:47 #26
251095 Purdey
Better off alone..
pi_91330274
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 23:44 schreef Piles het volgende:
Rechts voorbij rijden :Y Niet rechts inhalen :+
Officieel is dat gewoon rechts inhalen. Ik deed het bij m'n TTT vorig jaar, en m'n examinator deed er best moeilijk over omdat het onder rechts inhalen viel. Ik persoonlijk vind ook van niet, maar officeel dus wel :O

Fileflirten heb ik nooit door, ik denk vaak dat ik het verkeerde licht aan heb, of er iets geks aan mijn auto is :') Ik had het met rijles soms, en dan zei ik 'Die man zit te seinen, er is iets met de auto :{ ' Nu ik erover nadenk zijn het alleen maar oudere truckers die onzedige bewegingen maken :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_91330565
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:19 schreef Purdey het volgende:
Officieel is dat gewoon rechts inhalen. Ik deed het bij m'n TTT vorig jaar, en m'n examinator deed er best moeilijk over omdat het onder rechts inhalen viel. Ik persoonlijk vind ook van niet, maar officeel dus wel :O
Ja, dat weet ik, maar die discussie ga ik dan wel aan.
quote:
Fileflirten heb ik nooit door, ik denk vaak dat ik het verkeerde licht aan heb, of er iets geks aan mijn auto is :') Ik had het met rijles soms, en dan zei ik 'Die man zit te seinen, er is iets met de auto :{ ' Nu ik erover nadenk zijn het alleen maar oudere truckers die onzedige bewegingen maken :')
_O- Ga eens meer rijden, hebben we meer van je verhalen :D
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:28:13 #28
251095 Purdey
Better off alone..
pi_91330862
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:24 schreef Piles het volgende:

Ja, dat weet ik, maar die discussie ga ik dan wel aan.

_O- Ga eens meer rijden, hebben we meer van je verhalen :D
Die discussie ging ik ook, zowel in de auto, als daarna bij het CBR weer :') En toch won ik het niet, irritant mannetje :{w

Haha, ik zal eraan denken ;)
Ik ben gewoon zo onnozel denk ik :')
pi_91330967
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:28 schreef Purdey het volgende:

[..]

Die discussie ging ik ook, zowel in de auto, als daarna bij het CBR weer :') En toch won ik het niet, irritant mannetje :{w
Ja, van een examinator win je niet, maar met een eventuele agent bedoel ik ;)
pi_91330982
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:19 schreef Purdey het volgende:

[..]

Officieel is dat gewoon rechts inhalen. Ik deed het bij m'n TTT vorig jaar, en m'n examinator deed er best moeilijk over omdat het onder rechts inhalen viel. Ik persoonlijk vind ook van niet, maar officeel dus wel
Zelf kan ik mij er zo aan storen dat als men links met 90 / 100km/h in een treintje rijdt terwijl er rechts 2 vrachtwagens en 1 paard en wagen rijden. Ik ga dan ook consequent naar links, vroeger liet ik me dan terugvallen naar de auto waarachter ik vandaan kwam, maar tegenwoordig ben ik dat getreuzel en suboptimaal benutten van de wegruimte zo zat dat ik het hele rijtje rechts voorbij ga en hem er dan gewoon voor zet.

Hetzelfde trouwens ook bij afgekruiste spitsstroken, als er zo'n treintje treuzelaars links rijdt dan kijk ik eerst even of de strook vrij is, dan of er echters een verdachte auto is (videowagen) en ga er dan links voorbij.

Het is me vandaag weer opgevallen hoe langzaam het opschiet als 1 minkukel met 100km/h gaat inhalen en dan vervolgens 10 minuten lang links blijft rijden. :(

quote:
Nu ik erover nadenk zijn het alleen maar oudere truckers die onzedige bewegingen maken
Bart!!?? :X
  vrijdag 14 januari 2011 @ 19:35:34 #31
251095 Purdey
Better off alone..
pi_91331336
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Zelf kan ik mij er zo aan storen dat als men links met 90 / 100km/h in een treintje rijdt terwijl er rechts 2 vrachtwagens en 1 paard en wagen rijden. Ik ga dan ook consequent naar links, vroeger liet ik me dan terugvallen naar de auto waarachter ik vandaan kwam, maar tegenwoordig ben ik dat getreuzel en suboptimaal benutten van de wegruimte zo zat dat ik het hele rijtje rechts voorbij ga en hem er dan gewoon voor zet.

Hetzelfde trouwens ook bij afgekruiste spitsstroken, als er zo'n treintje treuzelaars links rijdt dan kijk ik eerst even of de strook vrij is, dan of er echters een verdachte auto is (videowagen) en ga er dan links voorbij.

Het is me vandaag weer opgevallen hoe langzaam het opschiet als 1 minkukel met 100km/h gaat inhalen en dan vervolgens 10 minuten lang links blijft rijden. :(

[..]

Bart!!?? :X
Ik vond het tijdens m'n TTT ook onzin. Ik reed op de rechterstrook, 120. Ik moest ook de snelweg bijna weer verlaten, dus moest daar ook blijven rijden. Op de middelste strook reed een Hyundai met een km of 90. En die reed ik voorbij. Examinator remmen. 'Dit is rechts inhalen, en verboden.' 'Nee, ik rij die auto toevallig voorbij, omdat ik ik me wél aan de juiste snelheid houdt die iedereen verwacht.' Uiteindelijk een enorme discussie, maar ik vond dat ik gewoon in m'n recht stond. Het is niet omdat iemand op de linkerbaan 90 gaat rijden, dat ik dat op de middelste baan ook ga doen :{w

Bart is nog jong hé :{ Maar misschien later, als ie oud is, dat ie dat gaat doen?
Mijn zegen heeft ie ;)
pi_91331355
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Typisch BMW rijder :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrachtwagens die vrachtwagens gaan inhalen.. daar kan ik me wel behoorlijk aan irriteren. . . . . . . . .
Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
pi_91331539
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef FalleNk810i het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vrachtwagens die vrachtwagens gaan inhalen.. daar kan ik me wel behoorlijk aan irriteren. . . . . . . . .
Mwah, afgekruisde stroken gebruiken vind ik altijd not-done :X Je zal er met pech staan (nee, dat gebeurt alleen anderen, mij niet...)
pi_91332228
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik vond het tijdens m'n TTT ook onzin. Ik reed op de rechterstrook, 120. Ik moest ook de snelweg bijna weer verlaten, dus moest daar ook blijven rijden. Op de middelste strook reed een Hyundai met een km of 90. En die reed ik voorbij. Examinator remmen. 'Dit is rechts inhalen, en verboden.' 'Nee, ik rij die auto toevallig voorbij, omdat ik ik me wél aan de juiste snelheid houdt die iedereen verwacht.' Uiteindelijk een enorme discussie, maar ik vond dat ik gewoon in m'n recht stond. Het is niet omdat iemand op de linkerbaan 90 gaat rijden, dat ik dat op de middelste baan ook ga doen
Vorig jaar reed ik midden in de nacht op een 3-baans snelweg in de buurt van Düsseldorf. Daar reed daadwerkelijk een rijtje van 4 auto's op de middelste baan, terwijl er nergens geen enkele andere auto te bekennen was. En omdat ik helemaal rechts reed had ik iets van "dank je de koekoek, maar ik ga echt niet helemaal om jullie heenrijden". Ben er dus langzaam aan voorbij getuft, maar op enkele verbaasde blikken na kwam niemand op het idee om rechts te gaan rijden. -O-

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef FalleNk810i het volgende:

[..]

SPOILER
O-)

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:39 schreef Piles het volgende:

[..]

Mwah, afgekruisde stroken gebruiken vind ik altijd not-done :X Je zal er met pech staan (nee, dat gebeurt alleen anderen, mij niet...)
Mwah, leeg asfalt onbenut laten vind ik altijd not-done. :X

Daarom schrijf ik ook, ik kijk eerst of er niets staat, en ga er dan voorbij.
pi_91332396
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:50 schreef von_Preussen het volgende:

Dan nog, iedereen kijkt of het kan en toch vallen er genoeg doden bij pechgevallen en onder wegwerkers. Ik weet dat jij de perfecte chauffeur bent (zoals iedereen van zichzelf denkt), maar mij bevalt die instelling me nooit zo ;)
Niks persoonlijks verder :P
pi_91332437
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:50 schreef von_Preussen het volgende:

Met Tarmac vroeger ook vaak gedaan, vooral daar bij Schiphol.
Ideaal zo'n afgekruiste spitsstrook, daar rijdt niemand en kun je heerlijk gas geven. :Y
Lekker relaxed terwijl de Stinger over je waakt. :)
pi_91333215
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 19:53 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan nog, iedereen kijkt of het kan en toch vallen er genoeg doden bij pechgevallen en onder wegwerkers. Ik weet dat jij de perfecte chauffeur bent (zoals iedereen van zichzelf denkt), maar mij bevalt die instelling me nooit zo ;)
Niks persoonlijks verder :P
Wij BMW-rijders worden gewoon gediscrimineerd / gecriminaliseerd! :P

Ik ben van mening dat als ik niet in staat ben afgekruist gevaar te herkennen, ik de auto sowieso beter aan de kant kan zetten.

Dat was ooit trouwens een erg vreemde gewaarwording, ik reed in Duitsland lekker met 120 / 130 op de snelweg achter een andere auto aan. Opeens trapt die persoon voor mij keihard op de rem en gaat naar links. In een rare reflex (geen idee waarom ik hem volgde) ging ik mee naar links. Op dat moment zie ik op de rechterbaan twee fietsen liggen en 100 meter verder twee auto's op de rechterbaan stilstaan.

Dat was een erg raar moment.
pi_91334484
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:05 schreef von_Preussen het volgende:
Wij BMW-rijders worden gewoon gediscrimineerd / gecriminaliseerd! :P
En terecht :6
Neu, het merk doet er vaak weinig toe :P
quote:
Ik ben van mening dat als ik niet in staat ben afgekruist gevaar te herkennen, ik de auto sowieso beter aan de kant kan zetten.
Nee, das te makkelijk ;) Je weet niet waarom ie afgekruist is, en dat kun je ook niet weten. 99 van de 100 keer zal het om niks zijn, maar net die ene keer...
pi_91335199
Tjfa, ik heb eens de rechterrijstrook af laten kruisen omdat we op de vluchtstrook stonden net 3 auto,s vol gehandicapten... en 1 had een epilepsie aanval...
Was toch een stuk veiliger voor ons...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_91338022
Joh, niet moeilijk doen over dat rechts inhalen. Hier in Warschau is dat de normale gang van zaken. Vrachtwagens op de linkerbaan dit dat
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_91338186
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 21:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Joh, niet moeilijk doen over dat rechts inhalen. Hier in Warschau is dat de normale gang van zaken. Vrachtwagens op de linkerbaan dit dat
In Guatemala ook ja, ieder klaagt op elkaar dat ze linksrijden, maar iedereen doet het zelf ook :|W :')
En wel iets erger dan hier in NL :P
  vrijdag 14 januari 2011 @ 21:55:19 #42
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_91340549
Sow, had vandaag een dagje vrij, auto was in de garage :) Weer frisse olie & filter in me dieseltje, en achter 2 nieuwe trommelremmen incl. hydroliekdingen :) de oude waren lek... daarom remde de auto zo slecht (al deed ie dat al voor de keuring en toch was het goed voor de APK)
pi_91341044
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:36 schreef Marco001 het volgende:
Tjfa, ik heb eens de rechterrijstrook af laten kruisen omdat we op de vluchtstrook stonden net 3 auto,s vol gehandicapten... en 1 had een epilepsie aanval...
Was toch een stuk veiliger voor ons...
Een rechterrijstrook is ook wat anders dan een spitsstrook, als die afgekruist is dan is er waarschijnlijk wel wat aan de hand.

quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 20:24 schreef Piles het volgende:

[..]

En terecht :6
Neu, het merk doet er vaak weinig toe :P

[..]

Nee, das te makkelijk ;) Je weet niet waarom ie afgekruist is, en dat kun je ook niet weten. 99 van de 100 keer zal het om niks zijn, maar net die ene keer...
Over een rechte strook kan je best kijken, maar dat is dezelfde discussie als met hardrijden, ik ben iemand die een minimaal risico graag voor lief neemt, soit.

Overigens net een uurtje met "de zaak" gebeld en o.a. ook op de X5 (die mijn mede-vennoot momenteel rijdt) te spreken gekomen. Nu blijken de voorbanden van binnen (na 47.000km) compleet afgesleten te zijn....hij vond al dat de wagen wel erg over de voorbanden gleed. :X

Tis een euvel wat wel vaker voorkomt bij de runflatbanden (of alleen bij BMW weet ik niet), dat ze van buiten nog perfect lijken maar dan van binnen compleet afgesleten zijn. Dus toch maar via onze verkoper eventjes een setje winterbanden (2e hands, van iemand die op een 7-serie overstapte) gekocht. Wat voor velgen erbij zitten weet ik niet, maar als het de standaard 18-inch velgen zijn vermoord ik mijn vennoot. :+

En omdat de X5 in februari 2 jaar oud wordt werden hebben we meteen een eventuele opvolger besproken, dat gaat dan weer een X5 worden maar dan van na de facelift (tot het nieuwe model, die eind 2013 / begin 2014 op de markt komt redden we het niet, 02-2012 moet de huidige terug).

Eventjes configuren heeft volgende auto opgeleverd:

BMW X5 xDrive30d
- Leer Nevada Oyster
- Edelholzausfuehrung Bambus Maser dunkel
- Carbonschwarz metallic (dezelfde als nu)
- M Leichtmetallräder V-Speiche 223 M, 19" (dezelfde als nu)

M Sportpakket
- standaard onderstel (sportonderstel vind mijn vennoot te oncomfortabel)
- BMW Individual Dachreling Aluminium satiniert
- BMW Individual Exterieur Line Aluminium satiniert
- Sportstoelen
- M stuur
- BMW Individual Dachhimmel anthrazit
- M Voor- en achterbumper, verbrede dorpels

- Aktivlenkung
- Elektrische achterklep
- Wegvallen van de typeplaatjes
- Panorama Glasdach
- Sonnenschutzrollo für hintere Türseitenscheiben
- Innenspiegel automatisch abblendend
- Elektrische stoelen met memory
- Lendenwervelsteun
- Stoelverwarmung
- Park Distance Control (PDC)
- Regensensor und automatische Fahrlichtsteuerung
- Xenon-Licht für Abblend- und Fernlicht
- Dual zone climate control
- Geschwindigkeitsregelung mit Bremsfunktion
- Lichtpaket
- BMW Assist - Notruf, Auskunftsdienst, Pannenhilfe
- Internet
- BMW Online - E-Mail und Adressen, Parkplätze, Börse, RSS-Feeds, Wetter, Hotels
- Spraaksturing
- HiFi-System Professional: 16 Luidsprekers mit een digitale Versterker (600 W).
- USB-Audio-Schnittstelle
- Navigationssystem Professional met Bluetooth
- Speed Limit Info
- 8-Gang Automatic Getriebe Steptronic

Kraftstoff Diesel
Leistung 180 kW (245 PS)
Hubraum 2993 ccm

Helaas zal de auto grotendeels zakelijk worden gebruikt, waardoor hij niet meer voltijd tot mijn beschikking zal staan. Toch zal ik wel weer begin 2012 de honneurs waarnemen en de auto bij de dealer ophalen. ;)

Eerst de huidige, dan de nieuwe volgens de configurator:

pi_91341609
Als je schermpje daar nou ook nog eens op android werkt en een capacitief scherm is dan prima, anders heeft het weinig nut.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_91341674
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Als je schermpje daar nou ook nog eens op android werkt en een capacitief scherm is dan prima, anders heeft het weinig nut.
Que? :?
pi_91344167
Fijn, dashboard uit elkaar.. Toerenteller niet voorbereid en bevestiging van mijn kilometerteller is anders dan de nieuwe. Zooi weer in elkaar, wat al lastig genoeg was. Rijd ik weg, doet de kilometerteller het niet. Dus morgen de zooi weer uit elkaar halen :')

Auto van mijn ouders meegenomen en met een vriendin stukje gaan rijden. Ze heeft net haar rijbewijs. Was gezellig, samen gegeten en geouwehoerd O+
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
pi_91361726
By the way, in the OP staat dat de meet waarschijnlijk ergens in februari is, da's niet helemaal up to date meer. :)
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:00:49 #48
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91364898
Ik heb gisteravond nog anderhalf uur staan wachten op zo'n X5 piloot die zichzelf helemaal geweldig vond rijden; helaas voor hem was zijn rijstijl zo beroerd dat ook alle elektronica aan boord niet kon verhinderen dat hij 3 auto's aan stront reed op het stuk bij de Erasmus Uni.. en uiteraard precies op een stuk waar het godsonmogelijk was om er voorbij te kunnen of te keren... sorry hoor VP, maar de meeste figuren in een X5 rijden alsof ze god himself zijn, en dat vind ik ook voor rijden op een afgekruist baanvak; wie de fuck denk je wel niet dat je bent om daar gewoon dan tóch gebruik van te maken ?? imho is dat puur asociaal, en volgens de wet ook, gezien de hoogte van de boete die ervoor staat (ik dacht iets van 250 of 275¤).. je verklaring hiervoor is ook tekenend voor de mentaliteit van zulke figuren -O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91365877
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:00 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb gisteravond nog anderhalf uur staan wachten op zo'n X5 piloot die zichzelf helemaal geweldig vond rijden; helaas voor hem was zijn rijstijl zo beroerd dat ook alle elektronica aan boord niet kon verhinderen dat hij 3 auto's aan stront reed op het stuk bij de Erasmus Uni.. en uiteraard precies op een stuk waar het godsonmogelijk was om er voorbij te kunnen of te keren... sorry hoor VP, maar de meeste figuren in een X5 rijden alsof ze god himself zijn, en dat vind ik ook voor rijden op een afgekruist baanvak; wie de fuck denk je wel niet dat je bent om daar gewoon dan tóch gebruik van te maken ?? imho is dat puur asociaal, en volgens de wet ook, gezien de hoogte van de boete die ervoor staat (ik dacht iets van 250 of 275¤).. je verklaring hiervoor is ook tekenend voor de mentaliteit van zulke figuren -O-
Das heel jammer voor jou, echter zie je daarbij één wezenlijk ding over het hoofd, de meeste X5-rijders denken dat ze god zijn, maar ik ben god. B-)

Wat betreft boete's, ik leg elke maand ¤25 apart in een potje speciaal voor boete's, en doe dat sinds ik mijn rijbewijs behaald heb.....er is slechts 2x iets uit gegaan (samen rond de ¤150), dus dan kan je zelf wel nagaan dat de pijngrens voor boete's een stuk hoger ligt dan er voor bepaalde overtreding (eventueel bij elkaar) wordt geschreven.

En wat helemaal grappig is, is dat allerlei mensen (familie / vrienden) zich bij mij in de auto zeer veilig voelen (tenminste, dat hoor ik dan achteraf), ondanks dat ik erg vlot en niet geheel volgens het boekje rijdt. Goh, zou mijn inschattingsvermogen dan toch niet geheel verkeerd zijn. :*
  zaterdag 15 januari 2011 @ 14:27:16 #50
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91365994
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 14:23 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Das heel jammer voor jou, echter zie je daarbij één wezenlijk ding over het hoofd, de meeste X5-rijders denken dat ze god zijn, maar ik ben god. B-)

Wat betreft boete's, ik leg elke maand ¤25 apart in een potje speciaal voor boete's, en doe dat sinds ik mijn rijbewijs behaald heb.....er is slechts 2x iets uit gegaan (samen rond de ¤150), dus dan kan je zelf wel nagaan dat de pijngrens voor boete's een stuk hoger ligt dan er voor bepaalde overtreding (eventueel bij elkaar) wordt geschreven.

En wat helemaal grappig is, is dat allerlei mensen (familie / vrienden) zich bij mij in de auto zeer veilig voelen (tenminste, dat hoor ik dan achteraf), ondanks dat ik erg vlot en niet geheel volgens het boekje rijdt. Goh, zou mijn inschattingsvermogen dan toch niet geheel verkeerd zijn. :*
Ik heb het niet over je inschattingsvermogen, daar kan ik slecht over oordelen, wel over de mentaliteit achter dat afgekruiste baanvak verhaal, gewoon even beredeneren waarom verboden niet voor jou zouden gelden, dude, da's echt de definitie van kansloos o|O
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')