Officieel is dat gewoon rechts inhalen. Ik deed het bij m'n TTT vorig jaar, en m'n examinator deed er best moeilijk over omdat het onder rechts inhalen viel. Ik persoonlijk vind ook van niet, maar officeel dus welquote:Op donderdag 13 januari 2011 23:44 schreef Piles het volgende:
Rechts voorbij rijdenNiet rechts inhalen
Ja, dat weet ik, maar die discussie ga ik dan wel aan.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:19 schreef Purdey het volgende:
Officieel is dat gewoon rechts inhalen. Ik deed het bij m'n TTT vorig jaar, en m'n examinator deed er best moeilijk over omdat het onder rechts inhalen viel. Ik persoonlijk vind ook van niet, maar officeel dus wel![]()
quote:Fileflirten heb ik nooit door, ik denk vaak dat ik het verkeerde licht aan heb, of er iets geks aan mijn auto isIk had het met rijles soms, en dan zei ik 'Die man zit te seinen, er is iets met de auto
' Nu ik erover nadenk zijn het alleen maar oudere truckers die onzedige bewegingen maken
Die discussie ging ik ook, zowel in de auto, als daarna bij het CBR weerquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:24 schreef Piles het volgende:
Ja, dat weet ik, maar die discussie ga ik dan wel aan.Ga eens meer rijden, hebben we meer van je verhalen
Ja, van een examinator win je niet, maar met een eventuele agent bedoel ikquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:28 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die discussie ging ik ook, zowel in de auto, als daarna bij het CBR weerEn toch won ik het niet, irritant mannetje
![]()
Zelf kan ik mij er zo aan storen dat als men links met 90 / 100km/h in een treintje rijdt terwijl er rechts 2 vrachtwagens en 1 paard en wagen rijden. Ik ga dan ook consequent naar links, vroeger liet ik me dan terugvallen naar de auto waarachter ik vandaan kwam, maar tegenwoordig ben ik dat getreuzel en suboptimaal benutten van de wegruimte zo zat dat ik het hele rijtje rechts voorbij ga en hem er dan gewoon voor zet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:19 schreef Purdey het volgende:
[..]
Officieel is dat gewoon rechts inhalen. Ik deed het bij m'n TTT vorig jaar, en m'n examinator deed er best moeilijk over omdat het onder rechts inhalen viel. Ik persoonlijk vind ook van niet, maar officeel dus wel
Bart!!??quote:Nu ik erover nadenk zijn het alleen maar oudere truckers die onzedige bewegingen maken
Ik vond het tijdens m'n TTT ook onzin. Ik reed op de rechterstrook, 120. Ik moest ook de snelweg bijna weer verlaten, dus moest daar ook blijven rijden. Op de middelste strook reed een Hyundai met een km of 90. En die reed ik voorbij. Examinator remmen. 'Dit is rechts inhalen, en verboden.' 'Nee, ik rij die auto toevallig voorbij, omdat ik ik me wél aan de juiste snelheid houdt die iedereen verwacht.' Uiteindelijk een enorme discussie, maar ik vond dat ik gewoon in m'n recht stond. Het is niet omdat iemand op de linkerbaan 90 gaat rijden, dat ik dat op de middelste baan ook ga doenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelf kan ik mij er zo aan storen dat als men links met 90 / 100km/h in een treintje rijdt terwijl er rechts 2 vrachtwagens en 1 paard en wagen rijden. Ik ga dan ook consequent naar links, vroeger liet ik me dan terugvallen naar de auto waarachter ik vandaan kwam, maar tegenwoordig ben ik dat getreuzel en suboptimaal benutten van de wegruimte zo zat dat ik het hele rijtje rechts voorbij ga en hem er dan gewoon voor zet.
Hetzelfde trouwens ook bij afgekruiste spitsstroken, als er zo'n treintje treuzelaars links rijdt dan kijk ik eerst even of de strook vrij is, dan of er echters een verdachte auto is (videowagen) en ga er dan links voorbij.
Het is me vandaag weer opgevallen hoe langzaam het opschiet als 1 minkukel met 100km/h gaat inhalen en dan vervolgens 10 minuten lang links blijft rijden.
[..]
Bart!!??
Typisch BMW rijderquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zelf kan ik mij er zo aan storen dat als men links met 90 / 100km/h in een treintje rijdt terwijl er rechts 2 vrachtwagens en 1 paard en wagen rijden. Ik ga dan ook consequent naar links, vroeger liet ik me dan terugvallen naar de auto waarachter ik vandaan kwam, maar tegenwoordig ben ik dat getreuzel en suboptimaal benutten van de wegruimte zo zat dat ik het hele rijtje rechts voorbij ga en hem er dan gewoon voor zet.
Hetzelfde trouwens ook bij afgekruiste spitsstroken, als er zo'n treintje treuzelaars links rijdt dan kijk ik eerst even of de strook vrij is, dan of er echters een verdachte auto is (videowagen) en ga er dan links voorbij.
Het is me vandaag weer opgevallen hoe langzaam het opschiet als 1 minkukel met 100km/h gaat inhalen en dan vervolgens 10 minuten lang links blijft rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrachtwagens die vrachtwagens gaan inhalen.. daar kan ik me wel behoorlijk aan irriteren. . . . . . . . .Gott schütze mich vor blonden Frauen und Autos die Franzosen bauen
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef FalleNk810i het volgende:
Typisch BMW rijder
Mwah, afgekruisde stroken gebruiken vind ik altijd not-doneSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vrachtwagens die vrachtwagens gaan inhalen.. daar kan ik me wel behoorlijk aan irriteren. . . . . . . . .Je zal er met pech staan (nee, dat gebeurt alleen anderen, mij niet...)
Vorig jaar reed ik midden in de nacht op een 3-baans snelweg in de buurt van Düsseldorf. Daar reed daadwerkelijk een rijtje van 4 auto's op de middelste baan, terwijl er nergens geen enkele andere auto te bekennen was. En omdat ik helemaal rechts reed had ik iets van "dank je de koekoek, maar ik ga echt niet helemaal om jullie heenrijden". Ben er dus langzaam aan voorbij getuft, maar op enkele verbaasde blikken na kwam niemand op het idee om rechts te gaan rijden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik vond het tijdens m'n TTT ook onzin. Ik reed op de rechterstrook, 120. Ik moest ook de snelweg bijna weer verlaten, dus moest daar ook blijven rijden. Op de middelste strook reed een Hyundai met een km of 90. En die reed ik voorbij. Examinator remmen. 'Dit is rechts inhalen, en verboden.' 'Nee, ik rij die auto toevallig voorbij, omdat ik ik me wél aan de juiste snelheid houdt die iedereen verwacht.' Uiteindelijk een enorme discussie, maar ik vond dat ik gewoon in m'n recht stond. Het is niet omdat iemand op de linkerbaan 90 gaat rijden, dat ik dat op de middelste baan ook ga doen
quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:35 schreef FalleNk810i het volgende:
[..]
Typisch BMW rijder
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, leeg asfalt onbenut laten vind ik altijd not-done.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:39 schreef Piles het volgende:
[..]
Mwah, afgekruisde stroken gebruiken vind ik altijd not-doneJe zal er met pech staan (nee, dat gebeurt alleen anderen, mij niet...)
![]()
Daarom schrijf ik ook, ik kijk eerst of er niets staat, en ga er dan voorbij.
Dan nog, iedereen kijkt of het kan en toch vallen er genoeg doden bij pechgevallen en onder wegwerkers. Ik weet dat jij de perfecte chauffeur bent (zoals iedereen van zichzelf denkt), maar mij bevalt die instelling me nooit zoquote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:50 schreef von_Preussen het volgende:
Mwah, leeg asfalt onbenut laten vind ik altijd not-done.![]()
Daarom schrijf ik ook, ik kijk eerst of er niets staat, en ga er dan voorbij.
Met Tarmac vroeger ook vaak gedaan, vooral daar bij Schiphol.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:50 schreef von_Preussen het volgende:
Mwah, leeg asfalt onbenut laten vind ik altijd not-done.![]()
Daarom schrijf ik ook, ik kijk eerst of er niets staat, en ga er dan voorbij.
Wij BMW-rijders worden gewoon gediscrimineerd / gecriminaliseerd!quote:Op vrijdag 14 januari 2011 19:53 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan nog, iedereen kijkt of het kan en toch vallen er genoeg doden bij pechgevallen en onder wegwerkers. Ik weet dat jij de perfecte chauffeur bent (zoals iedereen van zichzelf denkt), maar mij bevalt die instelling me nooit zo
Niks persoonlijks verder
En terechtquote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:05 schreef von_Preussen het volgende:
Wij BMW-rijders worden gewoon gediscrimineerd / gecriminaliseerd!![]()
Nee, das te makkelijkquote:Ik ben van mening dat als ik niet in staat ben afgekruist gevaar te herkennen, ik de auto sowieso beter aan de kant kan zetten.
In Guatemala ook ja, ieder klaagt op elkaar dat ze linksrijden, maar iedereen doet het zelf ookquote:Op vrijdag 14 januari 2011 21:17 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Joh, niet moeilijk doen over dat rechts inhalen. Hier in Warschau is dat de normale gang van zaken. Vrachtwagens op de linkerbaan dit dat
Een rechterrijstrook is ook wat anders dan een spitsstrook, als die afgekruist is dan is er waarschijnlijk wel wat aan de hand.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:36 schreef Marco001 het volgende:
Tjfa, ik heb eens de rechterrijstrook af laten kruisen omdat we op de vluchtstrook stonden net 3 auto,s vol gehandicapten... en 1 had een epilepsie aanval...
Was toch een stuk veiliger voor ons...
Over een rechte strook kan je best kijken, maar dat is dezelfde discussie als met hardrijden, ik ben iemand die een minimaal risico graag voor lief neemt, soit.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 20:24 schreef Piles het volgende:
[..]
En terecht
Neu, het merk doet er vaak weinig toe
[..]
Nee, das te makkelijkJe weet niet waarom ie afgekruist is, en dat kun je ook niet weten. 99 van de 100 keer zal het om niks zijn, maar net die ene keer...
Que?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 22:10 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Als je schermpje daar nou ook nog eens op android werkt en een capacitief scherm is dan prima, anders heeft het weinig nut.
Das heel jammer voor jou, echter zie je daarbij één wezenlijk ding over het hoofd, de meeste X5-rijders denken dat ze god zijn, maar ik ben god.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:00 schreef Sounddragon het volgende:
Ik heb gisteravond nog anderhalf uur staan wachten op zo'n X5 piloot die zichzelf helemaal geweldig vond rijden; helaas voor hem was zijn rijstijl zo beroerd dat ook alle elektronica aan boord niet kon verhinderen dat hij 3 auto's aan stront reed op het stuk bij de Erasmus Uni.. en uiteraard precies op een stuk waar het godsonmogelijk was om er voorbij te kunnen of te keren... sorry hoor VP, maar de meeste figuren in een X5 rijden alsof ze god himself zijn, en dat vind ik ook voor rijden op een afgekruist baanvak; wie de fuck denk je wel niet dat je bent om daar gewoon dan tóch gebruik van te maken ?? imho is dat puur asociaal, en volgens de wet ook, gezien de hoogte van de boete die ervoor staat (ik dacht iets van 250 of 275¤).. je verklaring hiervoor is ook tekenend voor de mentaliteit van zulke figuren
Ik heb het niet over je inschattingsvermogen, daar kan ik slecht over oordelen, wel over de mentaliteit achter dat afgekruiste baanvak verhaal, gewoon even beredeneren waarom verboden niet voor jou zouden gelden, dude, da's echt de definitie van kansloosquote:Op zaterdag 15 januari 2011 14:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Das heel jammer voor jou, echter zie je daarbij één wezenlijk ding over het hoofd, de meeste X5-rijders denken dat ze god zijn, maar ik ben god.![]()
Wat betreft boete's, ik leg elke maand ¤25 apart in een potje speciaal voor boete's, en doe dat sinds ik mijn rijbewijs behaald heb.....er is slechts 2x iets uit gegaan (samen rond de ¤150), dus dan kan je zelf wel nagaan dat de pijngrens voor boete's een stuk hoger ligt dan er voor bepaalde overtreding (eventueel bij elkaar) wordt geschreven.
En wat helemaal grappig is, is dat allerlei mensen (familie / vrienden) zich bij mij in de auto zeer veilig voelen (tenminste, dat hoor ik dan achteraf), ondanks dat ik erg vlot en niet geheel volgens het boekje rijdt. Goh, zou mijn inschattingsvermogen dan toch niet geheel verkeerd zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |