abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91345990
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:05 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Daar heb ik geen feiten over gezien, en ik geloof ook prima dat er genoeg wapens afhandig worden gemaakt. Helaas heb ik ook geen cijfers over de dodelijke gevolgen van niet-in beslag genomen wapens, maar ik heb het sterke vermoeden dat dit getal 'aanvaardbaar' genoeg is als de prijs die betaald moet worden voor de openbare privacy van de ruim 16 miljoen overlevenden.

Wat voor justitie waarschijnlijk een stuk interessanter is, is dat zij voor de kleinste dingen over kunnen gaan tot bekeuren. Rekenwonder gaf een heel mooi voorbeeld eerder in dit topic;

[..]

Feitelijk kun je Nederland in twee groepen opdelen. Mensen die privacy boven veiligheid verkiezen en vice versa. Jammer genoeg kun je de twee opties niet allebei tegelijk hebben.
Optimale veiligheid bereik je alleen door complete camerabeveiliging met achterliggend een intelligent gedragsanalysesoftwarepakket, een verbod op kleding en andere voorwerpen waarmee iets te verbergen valt en onbeperkte bevoegdheid van de wetsdienaren.
Optimale privacy? Heel simpel, zonder regering en justitie kom je al een heel eind.

Helaas zijn beide opties niet haalbaar en leefbaar, dus zal er een balans tussen gevonden moeten worden. Helaas is sinds 9/11 het balans nogal verstoord, in het voordeel van veiligheid.
Ik ben van mening dat het juist prima kan. De twee extremiteiten houden elkaar zo in evenwicht. Want als iedereen altijd gelijk over veiligheid/privacy dacht dan zou het systeem snel uiteenklappen doordat er te scheef met de wetten wordt omgegaan. De twee meningsverschillen zorgen voor een soort compromis.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:14:52 #127
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_91346007
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:08 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja. ik heb nog maar weinig fok!kertjes gezien die preventief gefouilleerd werden. dus al dat gegil heeft maar weinig wol.
Probeer eens meer te lezen, maar minder te posten. Waarschijnlijk maar je daar een hoop 'fok!kertjes' blij mee, en kom je er misschien wat meer tegen :)
pi_91346275
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:14 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Probeer eens meer te lezen, maar minder te posten. Waarschijnlijk maar je daar een hoop 'fok!kertjes' blij mee, en kom je er misschien wat meer tegen :)
Die blaat altijd zijn mond leeg, gewoon omdat ie het leuk vindt om zijn eigen tekst terug te lezen denk ik.

Hij kon geen tegenargumenten vinden gisteren, soms heb ik beetje medelijden met hem. :')
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:19:46 #129
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91346326
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:14 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

ik tel ze op een hand. de rest zijn jankerds die of links of allochtoon zijn. wat wil je me duidelijk maken? kan jij eigenlijk wel lezen vraag ik me dan af.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:20:37 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91346387
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Die blaat altijd zijn mond leeg, gewoon omdat ie het leuk vindt om zijn eigen tekst terug te lezen denk ik.

Hij kon geen tegenargumenten vinden gisteren, soms heb ik beetje medelijden met hem. :')
kan jij misschien wat minder op de man spelen en wat concreter zijn? je begint me behoorlijk de keel uit te hangen.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:23:29 #131
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_91346590
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:14 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het juist prima kan. De twee extremiteiten houden elkaar zo in evenwicht. Want als iedereen altijd gelijk over veiligheid/privacy dacht dan zou het systeem snel uiteenklappen doordat er te scheef met de wetten wordt omgegaan. De twee meningsverschillen zorgen voor een soort compromis.
Het compromis wat je aan het eind aangeeft bedoelde ik ook met 'balans', in die zin ben ik het met je eens. Ikzelf verkies privacy en vrijheid boven veiligheid, maar dat zul je al begrepen hebben ;) Het punt is, het is voor de regering veel makkerlijk om het compromis in hun voordeel te laten werken. De burger heeft daar dan maar mee te leven. Als diezelfde burger besluit dat hij de balans in zijn voordeel wil krijgen, kan dat 'besproken' worden door op een politieke partij te stemmen. Vervolgens werkt die politieke partij samen met de rest van de tweede kamer, waarin andersgestemden de overmacht hebben in dergelijke wetsvoorstellen, hoewel ik geen recente voorbeelden zou kunnen noemen van dergelijke wetsvoorstellen. Zo ver komt het namelijk vaak niet.

Kort samengevat, als de balans meer richting veiligheid trekt is dit moeilijker te corrigeren dan andersom.
pi_91346833
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik tel ze op een hand. de rest zijn jankerds die of links of allochtoon zijn. wat wil je me duidelijk maken? kan jij eigenlijk wel lezen vraag ik me dan af.
Daar val je terug in je simplistische blik op de wereld. Hij zegt juist in zijn tekst dat er twee soorten mensen bestaan. Mensen die voor veiligheid zijn, en de andere groep voor privacy.

En dan kom jij met je "ja maar niemand wordt gefouilleerd toch" :') Omdat iets niet is, of was, betekent niet dat het niet kan, of zal. En jij pleit juist ervoor dat dienders veel meer macht krijgen. Die weten nauwelijks hoe ze met hun bestaande macht moeten omgaan, ipv criminelen en boeven op te pakken, gaan ze niets-vermoedende automobilisten die 5 km/u te hard rijden het l even naar staan :') En jij wil dat deze groep overheidsambtenaren meer rechten krijgen? :') Simpele ziel.

En ja, je moet echt beter leren lezen.
pi_91346996
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:20 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

kan jij misschien wat minder op de man spelen en wat concreter zijn? je begint me behoorlijk de keel uit te hangen.
Ok prima, maar als ik met inhoudelijke argumenten kom, begin je met de een en twee-regel opmerkingen waarbij je louter niks zegt, of zeg je dat het gewoon genoeg is en dat je slapen moet :')

En jij begon met je schaap-en-wol analogie, dus daar ging ik op in met het woord 'blaten'.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:30:36 #134
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91347081
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:27 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Daar val je terug in je simplistische blik op de wereld. Hij zegt juist in zijn tekst dat er twee soorten mensen bestaan. Mensen die voor veiligheid zijn, en de andere groep voor privacy.

En dan kom jij met je "ja maar niemand wordt gefouilleerd toch" :') Omdat iets niet is, of was, betekent niet dat het niet kan, of zal. En jij pleit juist ervoor dat dienders veel meer macht krijgen. Die weten nauwelijks hoe ze met hun bestaande macht moeten omgaan, ipv criminelen en boeven op te pakken, gaan ze niets-vermoedende automobilisten die 5 km/u te hard rijden het l even naar staan :') En jij wil dat deze groep overheidsambtenaren meer rechten krijgen? :') Simpele ziel.

En ja, je moet echt beter leren lezen.
waar heb jij het over? je haalt allemaal dingen door elkaar en wil mij dat in de schoenen schuiven. kap nou eens met op de man spelen. ik heb het steeds over het feit dat ik preventief fouilleren prima vind, jij begint mij persoonlijk aan te vallen. misschien kan je ff lekker opzouten of inbinden.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:33:19 #135
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_91347251
Ik vind dat wel lekker, gefouilleerd worden...
Blaf me vol
pi_91347258
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:30 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

waar heb jij het over? je haalt allemaal dingen door elkaar en wil mij dat in de schoenen schuiven. kap nou eens met op de man spelen. ik heb het steeds over het feit dat ik preventief fouilleren prima vind, jij begint mij persoonlijk aan te vallen. misschien kan je ff lekker opzouten of inbinden.
En waar heb ik op de man gespeeld in die reactie??

Kom toch op man, je kan blijkbaar niet tegen een beetje kritiek. Misschien ben je niet echt geknipt voor debatteren.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:34:52 #137
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_91347342
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:33 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Kom toch op man, je kan blijkbaar niet tegen een beetje kritiek. Misschien ben je niet echt geknipt voor debatteren.
Het zal nog een mooie voorstelling worden als hij zelf preventief wordt gefouilleerd, als ik zie hoe het hier al gaat als hij ook maar de kleinste aanleiding weet te vinden om te reageren :D
pi_91347570
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:34 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Het zal nog een mooie voorstelling worden als hij zelf preventief wordt gefouilleerd, als ik zie hoe het hier al gaat als hij ook maar de kleinste aanleiding weet te vinden om te reageren :D
Mensen die zulke meningen dragen zijn vaak het soort mensen die het welzijn van de overheid meer waarderen dan dat van zichzelf. En ze zien zichzelf enkel als pionnen voor de overheid of een ander.

Wat voor typische eigenschappen heeft een legersoldaat denk je? Het enige mogelijke verschil is dat die ook nog wat moed heeft, en das dan weer wat de twee van elkaar separeert.

En dit allemaal zonder op de man te spelen :')
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:38:40 #139
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91347592
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:33 schreef vergezocht het volgende:

[..]

ja dat zal het zijn. :')

wat heb jij eigenlijk allemaal te verbergen?
  † In Memoriam † zaterdag 15 januari 2011 @ 00:19:55 #140
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_91350848
Zolang ik niets strafbaars doe gaat het niemand ene anus aan wat ik bij mij heb, als ik wel wat strafbaars doe met het keukenmes wat ik bij de blokker kan kopen, de honkbalknuppel die ik bij de sportwinkel koop of mijn vuist die ik van mijn moeder heb gekregen mogen ze in actie komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Boze_Appel op 15-01-2011 00:24:07 (typo) ]
Carpe Libertatem
pi_91351030
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:19 schreef Boze_Appel het volgende:
Zoalng ik niets strafbaars doe gaat het niemand ene anus aan wat ik bij mij heb, als ik wel wat strafbaars doe met het keukenmes wat ik bij de blokker kan kopen, de honkbalknuppel die ik bij de sportwinkel koop of mijn vuist die ik van mijn moeder heb gekregen mogen ze in actie komen.
_O-

Ook een manier om de foutieve logica van de fouilleringsbepleiters (waaronder een bepaalde user met beginletter z en eindletter s :D ) aan te kaarten.
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:26:58 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91351321
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:22 schreef vergezocht het volgende:

[..]

_O-

Ook een manier om de foutieve logica van de fouilleringsbepleiters (waaronder een bepaalde user met beginletter z en eindletter s :D ) aan te kaarten.
ga maar lekker slapen. morgen weer een debiele dag voor je.
pi_91351459
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:26 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ga maar lekker slapen. morgen weer een debiele dag voor je.
Mijn dag is niet debiel. :) Dat kunnen alleen personen zijn *Hint *Hint :+
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:31:49 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91351651
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:29 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Mijn dag is niet debiel. :) Dat kunnen alleen personen zijn *Hint *Hint :+
je ging toch slapen?
pi_91351677
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 18:28 schreef Opperkwal het volgende:
Geen problemen mee als ik niets bij me heb wat het daglicht niet kan verdragen.
Meen je dit?
pi_91352033
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je ging toch slapen?
Waar maak jij dat op uit?
  zaterdag 15 januari 2011 @ 00:38:16 #147
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_91352085
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:37 schreef vergezocht het volgende:

[..]

Waar maak jij dat op uit?
uit jouw woorden. of was je weer aan het liegen?
pi_91352574
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 januari 2011 00:38 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

uit jouw woorden. of was je weer aan het liegen?
Quoteer mij maar een enkele keer waar ik vannacht gezegd heb dat ik straks ga slapen. :D Als je dat flikt, gun ik je 10 Euro. Serieus _O-
pi_91353506
Nee, ik mocht doorlopen terwijl ze negers aan het fouilleren waren.
Nieuwendijk in Amsterdam was dat op koopavond.

Ben er trouwens zelf tegen hoor dat je betatsen zonder verdenking.
pi_91356103
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 22:43 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Wellicht dat jij je privacy enkel gebruikt voor strafbare zaken, voor velen werkt dat anders. Als ik al mijn persoonlijk bezittingen die ik bij mij draag graag aan Jan en alleman zou willen tonen, had ik wel een 'trendy' doorzichtig heuptasje aangeschaft.

Het kan toch niet zo zijn dat onze dienders, zoals dat vroeger nog mooi en waarheidsgetrouw heette, plotseling dusdanig veel autoriteit hebben dat zij zonder enige aanleiding willekeurige voorbijgangers min of meer mogen uitkleden? Overigens vind ik de controles op vliegvelden, voetbalwedstrijden, dance-events e.d. een goede zaak, hier liggen de belangen en het risico gewoon een stuk hoger.
Dus stel dat jij een grote zwarte dildo in je tas hebt zitten en politieman treft het. Denk je nou echt dat iemand het wat kan schelen? Hij is op zoek naar wat anders...
Hij gaat heus geen website maken om je shit openbaar te maken. Je maakt je druk om niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')