abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91345863
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:11 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Hoe oud is je dochter eigenlijk?

Zit die nog niet in de koppotersfase?
ik snap dat hele koppoter niet :')

maar ze is nu bijna 1 jaar *O*
niet meer
pi_91346000
Well ,hello there

niet meer
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:17:07 #153
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_91346154
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:12 schreef welkominspace het volgende:

[..]

Koppoters zijn de mensfiguren die kinderen tekenen als ze nog niet helemaal doorhebben hoe dat werkt. Dan krijg je dus een kop met poten (ergo: koppoters).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_91346172
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:12 schreef welkominspace het volgende:

[..]

Koppoters zijn getekende mensfiguren door kinderen.
Kinderen tot een jaar of 7 ongeveer tekenen mensfiguren anders dan de "werkelijkheid". De nek bijvoorbeeld mist, armen zijn harken zonder ellebogen, zijzelf zijn net zo groot als hun ouders en zo... Kindertekeningen zeggen heel veel over hun mensbeeld en de visie op de wereld om hun heen.

Nog een jaartje en dan kun je je verheugen op de "ik ben twee, dus ik zeg nee" fase :D
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:18:33 #155
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_91346249
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Kinderen tot een jaar of 7 ongeveer tekenen mensfiguren anders dan de "werkelijkheid". De nek bijvoorbeeld mist, armen zijn harken zonder ellebogen, zijzelf zijn net zo groot als hun ouders en zo... Kindertekeningen zeggen heel veel over hun mensbeeld en de visie op de wereld om hun heen.

Nog een jaartje en dan kun je je verheugen op de "ik ben twee, dus ik zeg nee" fase :D
Apart eigenlijk. Waarom kunnen kinderen niet zien wat ze zien?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_91346257
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:17 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

ja, en met 6 lullen ze je al klem :o ;(
niet meer
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:19:23 #157
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_91346298
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ze kunnen het wel zien, maar ze kunnen het niet reproduceren of in perspectief zetten of interpreteren :7. Denk ik.
Hoogachtend,
Erik.
pi_91346335
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Ze kunnen het wel zien, maar ze kunnen het niet reproduceren of in perspectief zetten of interpreteren :7. Denk ik.
maar dat kan ik ook niet :')
niet meer
pi_91346339
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat kunnen veel volwassenen ook niet.
Dit is niet erotiserend bedoeld.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:21:09 #160
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_91346423
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef welkominspace het volgende:

[..]

maar dat kan ik ook niet :')
Ik neem aan dat jij best weet dat een huis niet even groot is als een mens :').
Hoogachtend,
Erik.
pi_91346426
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef wonderer het volgende:

[..]

kinderen zien en tekenen juist zoals ze dat zien :)
Dat is hun ontwikkeling van het beeld om hen heen en de ontwikkeling van het herkennen van hun plek in de mensen om hen heen en zo...
Nee fase bijvoorbeeld is de ontwikkeling van een eigen wil en een eigen mening...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_91346505
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef welkominspace het volgende:

[..]

ja, en met 6 lullen ze je al klem :o ;(
Nja dat ligt dan meer aan jou als ouder als ze dat lukt ;)
pi_91346579
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:22 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Nja dat ligt dan meer aan jou als ouder als ze dat lukt ;)
nee,aan de bijdehante (?) vragen die ze stellen :')
niet meer
pi_91346605
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:21 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Het gaat nog niet eens om de verhoudingen mens/huis maar om de verhoudingen wanneer ze bijvoorbeeld hun familie tekenen. De persoon die kleiner dan henzelf getekend wordt heeft minder overwicht op hen. Zo kun je heel mooi verhoudingen in de familie terugleiden. :)
pi_91346693
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:23 schreef welkominspace het volgende:

[..]

nee,aan de bijdehante (?) vragen die ze stellen :')
En het ligt aan jou als opvoeder of ze je in die positie weten te krijgen. Als jij de vraag met een wedervraag beantwoord, bijvoorbeeld "wat denk je zelf" dan zet je ze weer aan het denken en hoef je zelf niet per definitie "klem" gezet te worden.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:25:43 #166
71919 wonderer
pi_91346748
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef Great.Expectations het volgende:

[..]

Dat kunnen veel volwassenen ook niet.
Ik kan ook niet reproduceren wat ik zie, maar ik zie wel wat ik zie. Ik zie dus dat wat ik teken niet klopt met de werkelijkheid. Ik kan 3d niet omzetten naar 2d.

Ik kan me nog wel redelijk levendig mijn meester van groep zes voor de geest halen die mijn tekening bekritiseerde, dat het er niet zo echt uitzag. En ik begreep maar niet wat hij bedoelde. Maar ik weet verder niet meer wat ik dacht toen, of hoe ik dingen zag.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_91346801
quote:
3s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:21 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

ja,maar mijn ruimtelijk inzicht is ook vrij slecht maar dat hangt weer samen met mijn evenwichtsprobleem :P
niet meer
pi_91346834
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:25 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

En het ligt aan jou als opvoeder of ze je in die positie weten te krijgen. Als jij de vraag met een wedervraag beantwoord, bijvoorbeeld "wat denk je zelf" dan zet je ze weer aan het denken en hoef je zelf niet per definitie "klem" gezet te worden.
hoef je mij niet uit te leggen hoor :')
niet meer
pi_91346869
quote:
Op vrijdag 14 januari 2011 23:21 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Als hij geblowed heeft niet. :')
Dit is niet erotiserend bedoeld.
pi_91346933
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:27 schreef Great.Expectations het volgende:

[..]

Als hij geblowed heeft niet. :')
ik met m'n 1,75 altijd kruipend door de voordeur :')
niet meer
pi_91346960
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:27 schreef welkominspace het volgende:

[..]

hoef je mij niet uit te leggen hoor :')
Ow sorry hoor :')
Jij gaat ervan uit dat je straks door je 6 jarige in een hoek gelult gaat worden... :')
pi_91347048
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:28 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ow sorry hoor :')
Jij gaat ervan uit dat je straks door je 6 jarige in een hoek gelult gaat worden... :')
ik studeer psychologie grapjas, hoe het volgens de boekjes moet weet ik ook wel :*
niet meer
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:30:12 #173
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_91347058
Als je als ouder geen overwicht hebt op je zes-jarige kind :')... dan wordt puberteit ook interessant.
Hoogachtend,
Erik.
  vrijdag 14 januari 2011 @ 23:31:08 #174
71919 wonderer
pi_91347110
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Als je als ouder geen overwicht hebt op je zes-jarige kind :')... dan wordt puberteit ook interessant.
Ik zou dat ook niet hebben denk ik hoor... Sommigen hebben dat gewoon niet, dat zijn ook de leraren die worden weggepest of zo.
pi_91347231
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 23:30 schreef welkominspace het volgende:

[..]

ik studeer psychologie grapjas, hoe het volgens de boekjes moet weet ik ook wel :*
Ja en toch blijf je verwachten dat je klem gelult gaat worden.
En excuse me dat ik niet weet wat jij allemaal doet, maar voor zover ik het allemaal een beetje bij kan houden ben je een Groningse Mari die een bedrijf heeft en opeens van 1 dag in de week daar een hele week mee bezig is... :)

Maar je lijkt me een interessante ouder om tijdens een 10 minutengesprek op school te krijgen; "Sorry hoor, maar ik weet heus wel wat mijn dochter wel en niet aan make-up kan hebben hoor, ik ben visagist. Ow en u hoeft me ook niks te vertellen over de pillen die ze slikt ik ben namelijk ervaringsdeskundige, dit kan ze allemaal best aan. En over opvoeden hoeft u me als psycholoog ook niks te vertellen. bedankt... :) "
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')