ik snap dat hele koppoter nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:11 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Hoe oud is je dochter eigenlijk?
Zit die nog niet in de koppotersfase?
Koppoters zijn de mensfiguren die kinderen tekenen als ze nog niet helemaal doorhebben hoe dat werkt. Dan krijg je dus een kop met poten (ergo: koppoters).quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:12 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik snap dat hele koppoter niet
maar ze is nu bijna 1 jaar
Koppoters zijn getekende mensfiguren door kinderen.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:12 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik snap dat hele koppoter niet
maar ze is nu bijna 1 jaar
Apart eigenlijk. Waarom kunnen kinderen niet zien wat ze zien?quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Koppoters zijn getekende mensfiguren door kinderen.
Kinderen tot een jaar of 7 ongeveer tekenen mensfiguren anders dan de "werkelijkheid". De nek bijvoorbeeld mist, armen zijn harken zonder ellebogen, zijzelf zijn net zo groot als hun ouders en zo... Kindertekeningen zeggen heel veel over hun mensbeeld en de visie op de wereld om hun heen.
Nog een jaartje en dan kun je je verheugen op de "ik ben twee, dus ik zeg nee" fase
ja, en met 6 lullen ze je al klemquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:17 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Koppoters zijn getekende mensfiguren door kinderen.
Kinderen tot een jaar of 7 ongeveer tekenen mensfiguren anders dan de "werkelijkheid". De nek bijvoorbeeld mist, armen zijn harken zonder ellebogen, zijzelf zijn net zo groot als hun ouders en zo... Kindertekeningen zeggen heel veel over hun mensbeeld en de visie op de wereld om hun heen.
Nog een jaartje en dan kun je je verheugen op de "ik ben twee, dus ik zeg nee" fase
Ze kunnen het wel zien, maar ze kunnen het niet reproduceren of in perspectief zetten of interpreterenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Apart eigenlijk. Waarom kunnen kinderen niet zien wat ze zien?
maar dat kan ik ook nietquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ze kunnen het wel zien, maar ze kunnen het niet reproduceren of in perspectief zetten of interpreteren. Denk ik.
Dat kunnen veel volwassenen ook niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij best weet dat een huis niet even groot is als een mensquote:
kinderen zien en tekenen juist zoals ze dat zienquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef wonderer het volgende:
[..]
Nja dat ligt dan meer aan jou als ouder als ze dat luktquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:18 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ja, en met 6 lullen ze je al klem![]()
nee,aan de bijdehante (?) vragen die ze stellenquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:22 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Nja dat ligt dan meer aan jou als ouder als ze dat lukt
Het gaat nog niet eens om de verhoudingen mens/huis maar om de verhoudingen wanneer ze bijvoorbeeld hun familie tekenen. De persoon die kleiner dan henzelf getekend wordt heeft minder overwicht op hen. Zo kun je heel mooi verhoudingen in de familie terugleiden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij best weet dat een huis niet even groot is als een mens.
En het ligt aan jou als opvoeder of ze je in die positie weten te krijgen. Als jij de vraag met een wedervraag beantwoord, bijvoorbeeld "wat denk je zelf" dan zet je ze weer aan het denken en hoef je zelf niet per definitie "klem" gezet te worden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:23 schreef welkominspace het volgende:
[..]
nee,aan de bijdehante (?) vragen die ze stellen
Ik kan ook niet reproduceren wat ik zie, maar ik zie wel wat ik zie. Ik zie dus dat wat ik teken niet klopt met de werkelijkheid. Ik kan 3d niet omzetten naar 2d.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:19 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Dat kunnen veel volwassenen ook niet.
ja,maar mijn ruimtelijk inzicht is ook vrij slecht maar dat hangt weer samen met mijn evenwichtsprobleemquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
hoef je mij niet uit te leggen hoorquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:25 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
En het ligt aan jou als opvoeder of ze je in die positie weten te krijgen. Als jij de vraag met een wedervraag beantwoord, bijvoorbeeld "wat denk je zelf" dan zet je ze weer aan het denken en hoef je zelf niet per definitie "klem" gezet te worden.
Als hij geblowed heeft niet.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:21 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
ik met m'n 1,75 altijd kruipend door de voordeurquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:27 schreef Great.Expectations het volgende:
[..]
Als hij geblowed heeft niet.
Ow sorry hoorquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:27 schreef welkominspace het volgende:
[..]
hoef je mij niet uit te leggen hoor
ik studeer psychologie grapjas, hoe het volgens de boekjes moet weet ik ook welquote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:28 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Ow sorry hoor![]()
Jij gaat ervan uit dat je straks door je 6 jarige in een hoek gelult gaat worden...
Ik zou dat ook niet hebben denk ik hoor... Sommigen hebben dat gewoon niet, dat zijn ook de leraren die worden weggepest of zo.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:30 schreef Tha_Erik het volgende:
Als je als ouder geen overwicht hebt op je zes-jarige kind... dan wordt puberteit ook interessant.
Ja en toch blijf je verwachten dat je klem gelult gaat worden.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 23:30 schreef welkominspace het volgende:
[..]
ik studeer psychologie grapjas, hoe het volgens de boekjes moet weet ik ook wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |