www.jizdenka.cz.quote:Op donderdag 13 januari 2011 14:37 schreef RubenK het volgende:
Begin volgende maand biervakantie naar zweden/finlandmet 50kg bier in een reistrolley per trein
De route zal zijn:
1. Amsterdam -> Kopenhagen (CNL)
2. Kopenhagen -> Stockholm (X2000)
3. Stockholm -> finland (DRINK BOOT)
Heeft iemand een linkje naar die planner met kilometerberekening?
Volgens mij is het zo dat je dan wel een (aankomst!) vertraging van >1 uur moet oplopen. Bovendien, vervalt dan niet het recht op een vergoeding?quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:07 schreef James1988 het volgende:
Interessante discussie op Twitter tussen mij, NS Hispeed en ECMLFan over de voorwaarden bij uitval e.d.
Volgens de CIV-regels zou je bij uitval van een internationale trein de eerstvolgende internationale trein kunnen pakken die je naar je bestemming brengt, ook als dit bijvoorbeeld een Thalys is terwijl je met de Benelux naar Antwerpen wilde.
Volgens mij werken wij beide nog met een verouderde CIV.quote:Op donderdag 13 januari 2011 17:17 schreef James1988 het volgende:
Bij 13.5 staat echter niet gespecificeerd dat de reiziger minstens 60 minuten vertraging moet hebben.
Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrijquote:
quote:Tussen Zutphen en Apeldoorn rijden minder treinen door een seinstoring.
Verwachting
De verstoring is naar verwachting rond 20:00 uur verholpen.
Houdt u rekening met een extra reistijd van 15 - 30 min.
Reisadvies
Reizigers tussen Zutphen en Apeldoorn reizen via Deventer.
quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Apeldoorn-Amersfoort/Deventer
Jep, maar ik deed nog makkelijker. Met bus 77 naar huis gegaan.quote:Op donderdag 13 januari 2011 18:44 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Overduidelijke faal, maarja dat zag je aankomen natuurlijk. Ik was ook in Utrecht maar besloot rustig te wachten tot de IC's weer gingen rijden. Ipv 15:48 de 17:48 IC ri Leeuwarden gepakt en daar waren zitplaatsen genoeg vrij
Misschien wel een wakkere internetuser die je erop attendeert dat "politici" een meervoud isquote:Op donderdag 13 januari 2011 19:40 schreef Ofyles2 het volgende:
Volgende week is een spoeddebat over de NS en ProRail gaande, hopelijk is er een wakkere politici die de wisselstoringen buiten de 'sneeuwseizoenen' meeneemt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |