abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91325836
Nirvana, zelfs het materiaal waarop hij gruwelijk vals 'zingt' luisterde ik vol bewondering naar. Shirts, posters, artikels, achtergrondinfo; m'n hele kamer lag er vol mee. Thuis konden ze het dan ook wat minder waarderen. Ik kan geen punt aanwijzen waarop ik gestopt ben met fan zijn. M'n muzieksmaak is gewoon heel langzaam maar zeker veranderd. Ik ben geen depri puber meer en ik denk dat dat het grootste verschil maakt.

Vreemd genoeg is m'n muzieksmaak tien jaar later heel anders. Ik kan Nevermind nog wel luisteren (de enige cd die ik bewaard heb), maar verder vind ik de muziek maar herrie en zet ik liever klassieke muziek aan. :D
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_91325904
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 21:43 schreef Brawler het volgende:
Linkin Park.

Wat heerlijk was die tijd van One Step Closer. Lekker meeschreeuwen en lekker de dwarse puber uithangen en overal tegen aan schoppen O+

Herkenbaar. _O-
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_91325910
Zo depri vind ik de muziek van Nirvana anders ook weer niet? :?
pi_91325986
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:48 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Zo depri vind ik de muziek van Nirvana anders ook weer niet? :?
Het gaat ook meer om die hele tijd voor mij. Ik luisterde natuurlijk niet alleen Nirvana.

En erg vrolijk stemt het ook niet natuurlijk. :D Het geschreeuw, het slaan met de instrumenten, de zelfmoord, etc.
pi_91326118
Geschreeuw en slaan met instrumenten associeer ik niet direct met depressiviteit (eerder aggressiviteit). Sommige klassieke muziek kan naar mijn mening veel depressiever klinken dan Nirvana... en zijn zelfmoord staat natuurlijk los van de muziek.

Ik vind Smells Like Teen Spirit bijvoorbeeld best een vrolijk nummer, maargoed, that's me.

[ Bericht 17% gewijzigd door BlueChicagoMoon op 14-01-2011 18:01:14 ]
pi_91326543
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:52 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Geschreeuw en slaan met instrumenten associeer ik niet direct met depressiviteit (eerder aggressiviteit). Sommige klassieke muziek kan naar mijn mening veel depressiever klinken dan Nirvana... en zijn zelfmoord staat natuurlijk los van de muziek.
Ik kan dat laatste niet los zien van de muziek, van het fan zijn, maargoed. Het geschreeuw, het slaan, de hele sfeer, tuurlijk, agressie, maar zeker ook geen vrolijke jongen. Maargoed, nogmaals, het was omdat ik een depri puber was en daar paste die muziek goed bij (niet alleen Nirvana). En ook wat Brawler noemt: de dwarse puber zijn.

Zomaar wat voorbeelden, waar ik in elk geval niet vrolijk van word.
pi_91326713
Jaja, ik snap dat je een depri puber was. Ik denk dat we ook gewoon anders tegen muziek aankijken, ik heb toch een heel ander idee bij depri muziek. Nummers als Smells Like Teen Spirit en Lithium vind ik namelijk best vrolijke nummers (ik heb het verder niet over de tekst).
pi_91326770
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:52 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

Ik vind Smells Like Teen Spirit bijvoorbeeld best een vrolijk nummer, maargoed, that's me.
Er zitten ook heel hyper, vrolijke nummers tussen. Het ging mij om die hele tijd voor mij. Om de donkere posters, het achtergrond verhaal, sommige teksten, bepaalde nummers. Maar jij hebt ook gelijk, als ik het nu zo terug hoor, dan is het minder depri dan ik dacht. :)
pi_91326830
Ja, met de teksten en de hele situatie eromheen begrijp ik het ook wel hoor. :)
pi_91617840
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 17:46 schreef Soempie het volgende:
Nirvana, zelfs het materiaal waarop hij gruwelijk vals 'zingt' luisterde ik vol bewondering naar.
Dat heb je als je fan bent. De artiest heeft je in zijn greep en hoeft je niet langer meer te overtuigen dat hij goed is.
  donderdag 20 januari 2011 @ 21:56:17 #86
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_91634319
Ik was eerder redelijk idolaat van Coal Chamber :')
pi_91635578
Uhh, ja. Britney Spears, Stacie Orrico, Jojo, Hilary Duff... :')
pi_91638332
Ik was heel vroeger fan van Cliff Richard, maar dat was omdat de rest van de familie voor Elvis was.
Totdat ik op mijn 13e een radioprogramma hoorde dat helemaal gewijd was aan The Mothers of Invention. Toen had ik geen zin meer in al die andere onzin.
  vrijdag 21 januari 2011 @ 17:04:12 #89
332698 galtfactory
RIP 08-12-2011
pi_91666658
Ik vroeger ook wel een redelijk fan van hardcore muziek maar ben daar zo goed als klaar mee.
  Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 17:38:11 #90
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_91667975
Björk heeft bij inderdaad afgedaan. Oasis en Rancid ook, ze hebben beide te veel inferieur materiaal uitgebracht. Het houdt toch ergens op.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  † In Memoriam † vrijdag 21 januari 2011 @ 18:51:45 #91
128220 Peter6000
pi_91670807
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 januari 2011 05:48 schreef female81 het volgende:
aardbeienpluksters-loon ( :') )
Niets mis met aarbeienplukken. ^O^

Op zaterdagmiddag alle bonnetjes inleveren, en daar een enorme hoeveelheid geld voor krijgen, en dan als een rijk man naar huis fietsen. O+

Met het ouder worden verbreedt mijn smaak zich eerder, dan het versmalt.

Echt afgedaan hebben eigenlijk alleen emsembles als Slayer, Napalm Death en Gorefest.

† In Memoriam † vrijdag 21 januari 2011 @ 19:05:10 #92
128220 Peter6000
pi_91671322
Tja.

Goede lyrics wel...

pi_91677277
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die medulla van björk een goed album vind, afgaand op dit topic :D
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_91679336
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 januari 2011 21:01 schreef OVchipkaart het volgende:
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die medulla van björk een goed album vind, afgaand op dit topic :D
Tja...

Ik heb het ook een hele tijd goed gevonden. Ik zou het nu nog goed vinden als Björk een betere zangeres is. Je hoort hele mooie koorzang en dan komt Björk erdoorheen met haar korte adem en snerpende stem.

Dancer In The Dark vond ik de beste film allertijden, puur omdat mevrouw Guðmundsdóttir (haar achternaam) daarin de hoofdrol had. Ik kon met mijn roze bril ook niet zien dat ze nogal mongolide overkwam doordat haar tong elke keer uit haar mond hing.

Daarentegen had ze wel een hele goede sounddtrack gecomponeerd.

Als componiste blijf ik haar waarderen. Ze zal nooit in herhaling vallen. En hoe experimenteel ook, het 'klopt' altijd.

Ik heb pas gelezen dat dit jaar er een nieuw album van haar verschijnt met de titel Biophilia. Ik ben wel nieuwsgierig. :)
  vrijdag 21 januari 2011 @ 21:46:17 #95
78707 TheSilentEnigma
Heldin, bazin, godin.
pi_91680173
Ik vond bands als Hole en L7 wel erg oké vroeger. Ik heb als opstandig pubermeisje veelvuldig luidkeels mee lopen schreeuwen op catchy nummers als 'Teenage Whore', en 'Andres'. Vond ik helemaal fantastisch, die hysterisch schreeuwende wijven, mijn ouders wat minder. :')

Op een gegeven moment was ik er helemaal klaar mee, heb dat soort cd's jarenlang stof laten vergaren. Nu vind ik het heel af en toe toch nog best wel erg leuk om eens lekker een nummertje mee te bleren, maar lang kan het me niet meer bekoren.

Het is niet zozeer de muziek die ik beu was, maar vooral het gekraai van de zangeressen. Een van de weinige bands met schreeuwende frontvrouwen die ik nog steeds heel erg tof vind is Senser. De rest is behoorlijk passé.

Moderator vrijdag 21 januari 2011 @ 22:10:11 #96
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_91681892
Dit is vanaf nu het eerste officieel Toffe Topic van 2011.

14.gif 14.gif 14.gif
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_91683260
quote:
1s.gif Op donderdag 13 januari 2011 13:23 schreef BzP het volgende:
THe offspring voor pretty fly uitkwam
Eminem voor the Real slim shady uitkwam
hip hop, dat ik dat ooit als tiener leuk gevonden heb :')
Als je Eminem tegenwoordig hoort dan heeft dat weinig met hiphop te maken.

Enkele voorbeelden van hiphop.
pi_91683583
DJ Tiësto toen hij nog eckte trance muziek maakte. Maar toen gingen mijn vrienden metal luisteren en de rest is geschiedenis...
With bloody fists I'll batter like a ten ton hammer, son.
pi_92195668
telt het ook als je met alle geweld alle albums/posters/dvd`s wilt hebben en intervieuws uit de kranten knipt en plaatjes verzameld en parfums/kleding van je favorite artiest?? zoja dan ben ik helemaal gek van eminem, rihanna, avril lavigne.. hij maakte in marshal maters lp wat groffere muziek (het nr `kim` ) en dat word nu steeds minder helaas.. al vind ik de video clip van eminem met het nr `superman` wel echt leuk (jammer dat i zo pikant was dat i maar 1x is uitgezonden op tmf/mtv)
ik sta op het punt om zelfs een brief na eminem`s manager te sturen om te vragen waar ik eminem zijn kleding kan kopen.. in 2006 is zijn lijn `shady ltd` uit gebracht en in nl te koop (volgens wikipedia) maar kan het hier nergens vinden .. ook al gegoogled maar niks in nl .. dan zou ik moeten bestellen .. dan moet t uit america komen..
ben ik gek?? of gewoon een grote fan?? stond vroeger als er een nr van eminem op tv kwam na afloop te applaudiseren (maar ach ik was toen 10jr)
ik hou van pijn en ben veel met de pc bezig.. veelal multi tasken
pi_92197422
Tja, fan zijn van Rihanna, ik zou bijna zeggen: da's niet zo raar als je van pijn houdt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')