Oeh, dat klinkt leuk! Ik weet nooit wat ik met al die oude kranten aanmoet! Heb je een voorbeeldje van wat je gaat maken?quote:Op maandag 17 januari 2011 01:16 schreef liesje1979 het volgende:
Ik wil nu een soort mand maken met gevlochten krantenstroken.
Ook prima voor dit topic.
Ik heb voorlopig nog zoveel projectjes liggen, maar als ik hem ga maken post ik foto'squote:Op maandag 17 januari 2011 01:16 schreef liesje1979 het volgende:
Doe je dan foto's in dit topic posten?
Ik ben er ongeveer 16 uur mee bezig geweest denk ik, maar het werkt erg verslavend. je denkt steeds dat hij best nog ietsjes groter kan.En hoe groter, hoe meer stroken nodig voor wat effect. Superleuk dat je zo enthousiast bent en veel succes!
Ohja, die blauwe folder had erg dik papier in tegenstelling tot de tv gids. Probeer daarop te letten, hoe dikker, hoe sneller het gaat.
Ik wil nu een soort mand maken met gevlochten krantenstroken.
Ook prima voor dit topic.
Oh dat is tofquote:Op maandag 17 januari 2011 21:08 schreef Schanulleke het volgende:
Wat een ontzettend goed en leuk idee! Hoe lang ben je er nu uiteindelijk mee bezig geweest? Ik houd het idee even als optie om mijn klas te laten maken voor moederdag... Als het niet te moeilijk en te intensief is.
Ik denk dat ik eerst gewoon een vierkante ga vlechten.quote:Op maandag 17 januari 2011 19:05 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Oeh, dat klinkt leuk! Ik weet nooit wat ik met al die oude kranten aanmoet! Heb je een voorbeeldje van wat je gaat maken?
Ik weet niet hoeveel tijd je kan besteden aan de moederdagkadootjes maar ik heb hier ongeveer 16 uur over gedaan, maar deze is dan ook best groot. Ik denk dat je met een uurtje of 3 toch al snel een klein schaaltje hebt het hangt er wel een beetje vanaf hoe oud de kinderen zijn en hoe groter hij wordt hoe minder effect 1 strookje heeft.quote:Op maandag 17 januari 2011 21:08 schreef Schanulleke het volgende:
Wat een ontzettend goed en leuk idee! Hoe lang ben je er nu uiteindelijk mee bezig geweest? Ik houd het idee even als optie om mijn klas te laten maken voor moederdag... Als het niet te moeilijk en te intensief is.
Nee, je vouwt hem eerst door het midden over de lengte, dan vouw je hem weer open. Dan vouw je over weer over de lengte de uiteinden naar het midden toe, daar smeer je lijm op en dat klap je dubbel. Hierdoor is je strook nog steeds dezelfde lengte maar wel 4x zo dik,quote:Op maandag 17 januari 2011 21:43 schreef Pannenkoeken het volgende:
Super leuk zeg! Ik ga er denk ik ook een maken! Als ik het goed begrijp heb je dus door dat vouwen en "uiteindes naar het midden vouwen" allemaal (redelijk) korte (half A4 formaat ?) strookjes waar je langere slierten van maakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |