http://www.nieuwsblad.be/(...)2_124&subsection=157quote:In een videoboodschap in de nasleep van de aanslag op Congreslid Gabrielle Gifford wijst de Republikeinse politica Sarah Palin journalisten en analytici met de vinger. Zij zouden een boodschap van haat en geweld verspreiden. Zelf schuift ze alle schuld af.
'Monsterachtige gewelddaden staan op zichzelf', zegt Palin in de videoboodschap over de tragedie van afgelopen zaterdag in Arizona. 'Ze beginnen en eindigen bij de daders. Niet bij de inwoners van een staat, niet bij radioluisteraars, niet bij kaarten van kiesdistricten die door beide partijen gebruikt worden, niet bij eerbare burgers die gebruik maken van de rechten die de grondwet hen biedt op partijbijeenkomsten.'
Ze ziet dus geen graten in het gebruik van een kaart waarop Democratische districten als doelwitten voor een scherpschutter voorgesteld worden, zoals ze zelf deed in de aanloop naar de Congresverkiezingen in november.
'Enkele uren na een tragedie moeten journalisten en analytici de haat en het geweld dat ze pretenderen te bestrijden niet meteen aanwakkeren', aldus Palin. Ze neemt daarbij de term 'blood libel' in de mond, een verwijzing naar de beschuldiging dat religieuze groepen - vaak joodse - bloed zouden gebruiken bij hun rituelen.
'Sommigen beweren dat politieke uitlatingen aan de basis liggen van deze verwerpelijke daad door dit ontspoord en ogenschijnlijk apolitiek individu.' Ze onkent ook dat het politieke debat de laatste tijd verhard zou zijn. 'Wanneer ging het er dan minder verhit aan toe?' vraagt ze zich af. 'In de goede oude tijd, toen politieke tegenstanders hun geschillen in een pistoolduel uitvochten?'
Er is altijd wel iemand die je geloofd.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Een wijs man zei ooit:"Ontken altijd, ook als je ze op heterdaad betrappen."
Ze komt niet aan de macht maar het wordt wel vermakelijk om te zien hoe de Republikeinen straks om zullen gaan met haar gooi naar het kandidaatschap.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:41 schreef remlof het volgende:
Wat een verschrikkelijk dom mens is het ook. Dat mensen daarop stemmen snap ik echt niet, als ze ooit aan de macht komt is het afgelopen met de USA.
Dat dacht ik met Bush jr. ookquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:41 schreef remlof het volgende:
Wat een verschrikkelijk dom mens is het ook. Dat mensen daarop stemmen snap ik echt niet, als ze ooit aan de macht komt is het afgelopen met de USA.
Ze had het echt niet zelf geschreven hoorquote:Op woensdag 12 januari 2011 21:41 schreef remlof het volgende:
Hm, is dat beter of juist erger? Of ze is een leeghoofdige talking head die niet eens weet wat ze voorleest of ze is inderdaad gewoon een naargeestig en dom mens. Take your pick.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:49 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ze had het echt niet zelf geschreven hoor
Politici zijn allemaal talking heads, de een wat dommer dan de ander. Zelfs Obama is volledig teleprompter afhankelijk, anders gaat hij het over 57 staten hebben enzo. Dat doen ze om te voorkomen dat ze iets op politieke of anders incorrecte wijze formuleren. Helaas voor hen staan daar ook wel eens fouten in, en het maakt ze alleen maar kwetsbaarder als ze eens zonder zijwieltjes moeten.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Hm, is dat beter of juist erger? Of ze is een leeghoofdige talking head die niet eens weet wat ze voorleest of ze is inderdaad gewoon een naargeestig en dom mens. Take your pick.
Ach ja, natuurlijk, het was een 'fout' van een speechwriter.quote:Op woensdag 12 januari 2011 21:54 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Politici zijn allemaal talking heads, de een wat dommer dan de ander. Zelfs Obama is volledig teleprompter afhankelijk, anders gaat hij het over 57 staten hebben enzo. Dat doen ze om te voorkomen dat ze iets op politieke of anders incorrecte wijze formuleren. Helaas voor hen staan daar ook wel eens fouten in, en het maakt ze alleen maar kwetsbaarder als ze eens zonder zijwieltjes moeten.
Dat weet ik wel zeker, nogmaals: mensen als zij schrijven dat soort dingen echt niet zelf. Daarmee ontken ik niet dat ze dom is, maak je maar niet druk.quote:Op woensdag 12 januari 2011 22:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ach ja, natuurlijk, het was een 'fout' van een speechwriter.![]()
Jij bent wel erg goedgelovig, he?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |