abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91241141
quote:
7s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:42 schreef -moppie- het volgende:
Ik snap er geen fuck van. Ik heb nooit in een studenten hok gewoond. Maar mij lijkt het niet meer dan normaal dat als ik dat wil dat mijn partner ten alle tijden in het studenten huis en in mijn kamer mag en kan komen. Ben het met jullie eens dat je er geen last van mag hebben.
in jou kamer ja, maar je hebt ook nog een keuken, woonkamer enz die je deelt met een aantal anderen. met die anderen hoor je rekening te houden. dus ja het is raar dat die vriendin die daar niet woont naar binnen kan lopen zonder dat haar vriend er is. (is die vriend er wel kan hij de deur open doen dus geen sleutel nodig)

net zoiets als je partner zonder te overleggen een vriend(in) die je amper kent een huissleutel geeft. en dat die vriend(in) binnen komt lopen terwijl jij dat niet verwacht, je ligt net in bad/languit op de bank omdat je niemand thuis verwacht.
pi_91246242
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 22:56 schreef loecje het volgende:
net zoiets als je partner zonder te overleggen een vriend(in) die je amper kent een huissleutel geeft. en dat die vriend(in) binnen komt lopen terwijl jij dat niet verwacht, je ligt net in bad/languit op de bank omdat je niemand thuis verwacht.
Die vergelijking gaat wel enorm scheef zeg. Het gaat om een studentenhuis, dus het spreekt voor zich dat je de badkamer op slot doet als je in bad gaat. De gezamenlijke ruimte is in studentenhuizen met meer dan 5 studenten vrijwel altijd een ruimte die bij uitstek op het sociale aspect van het studentenleven is gericht (oftewel: ontspannen op de bank liggen doe je maar op je eigen kamer als je rust wil, de gezamenlijke ruimte is voor bier en onzin).

Als de huisgenoot van TS aan ieder smatje dat hij twee weken kent zijn huissleutels geeft dan zou ik er inderdaad ook problemen mee hebben, maar ik mag er van uitgaan dat huisgenoot van TS en zijn vriendin al wel enige maanden een relatie hebben en dat deze huisgenoot ook wel in kan schatten dat zijn vriendin geen kwade bedoelingen heeft.

Mocht zij iedere dag in jullie keuken gaan zitten, ook als die huisgenoot er niet is, dan zou het geheel terecht zijn om daar wat van te zeggen (net als de geluidsoverlast), maar nu zijn er honderd miljoen miljard dingen om je drukker over te maken.
pi_91249335
In mijn studentenkamers is het nooit een issue geweest, partners kregen de sleutel als de huisgenoot daaraan toe was. Ook bij mijn liefjes was dat nooit een probleem. Zo lang de partner zich niet al te veel in gemeenschappelijke ruimtes ophoudt, zie ik het probleem niet.
De zaak is m.i. wel anders als ze samenwonen in een kamer.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91249373
het leven van een student gaat niet over rozen. Dat in de sleutelstad van Nederland.
pi_91250815
Eigen woning zoeken
  donderdag 13 januari 2011 @ 07:53:39 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_91250858
Normaalste zaak van de wereld.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_91250917
Neem TWEE vriendinnen! Paybacktime!
Of is dat juist het probleem?
pi_91252074
Simpel, huishoud geld vragen en indelen in het huishoud rooster. Of die andere gast dubbel inroosteren omdat hij voor twee moet schoonmaken.

:)
  Official ESF Kreviewer donderdag 13 januari 2011 @ 09:14:04 #34
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_91252135
Ga niet in een studentenhuis wonen als je privacy en stilte wil, nerd.
pi_91252372
quote:
13s.gif Op donderdag 13 januari 2011 09:14 schreef Kreator het volgende:
Dit.
pi_91254760
TS is maagd en jaloers van het geile gekreun dat hij aan moet horen :)
pi_91261795
quote:
Dit dus, als die vriend haar voor heeft gesteld en jullie. En jullie ook weten dat het de VASTE vriendin is zie ik niet zo'n probleem. Luidruchtig zijn etc is een andere zaak...
I'm not the man you think I am!
pi_91371774
Ik woon in een studentenhuis met 13 huisgenoten.. zijn er ook een paar met een relatie, wiens vriend/vriendin ook een voordeursleutel heeft... boeiend..
pi_91473994
Het is een voordeursleutel, de rest van de kamers hebben nog een eigen sleutel. Een eigen sleutel hebben vind ik dan ook niet vreemd. Dat ze liever op haar vriends kamer zit dan op haar eigen is eigenaardig, maar natuurlijk geen probleem. De gezamenlijke ruimte is altijd open. Het is niet alsof ze opeens jóu kamer op komt.
Alleen als ze de halve tijd daar woont kan je eventueel wel overleggen of ze dan in ieder geval haar eigen afwas doet en misschien eens meehelpt. Inroosteren hoeft niet eens, maar beetje bijhouden is dan wel zo sympathiek. Maar dat is iets voor haar vriend om te zeggen.
pi_91474658
quote:
  zondag 13 februari 2011 @ 22:51:51 #41
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_92746131
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 20:56 schreef CafeRoker het volgende:
Ik vind het, op die geluidsoverlast na, een normale situatie en ik vind dat je eigenlijk een beetje zeurt ts. Je privacy in een studentenhuis is nu eenmaal beperkt en als je dat niet bevalt sluit je je kamerdeur maar af.

Die geluidsoverlast moet je gewoon eens aankaarten.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_92747000
Ik vind dit een beetje gezeur hoor. Ik ken heel veel gevallen waarbij mensen een sleutel hebben van het studentenhuis waar hun vriend of vriendin woont. Het lijkt me niet perse nodig dit met je huisgenoten te overleggen. Daarbij vind ik je oordeel over dat de sleutel niet nodig is omdat ze niks op haar vriend's kamer te zoeken heeft als hij er niet is, behoorlijk bemoeiend, daar heb jij toch niks over te zeggen?. Ik vind het een normale zaak dat zij de sleutel heeft.

De overlast is natuurlijk een ander verhaal.
pi_92750321
Wacht maar tot je zelf een vriendin hebt
pi_92768846
quote:
1s.gif Op zondag 13 februari 2011 23:56 schreef Troeta het volgende:
Wacht maar tot je zelf een vriendin hebt
Die heb ik, maar die krijgt niet de sleutel; sterker nog, ze wil de sleutel niet eens ze heeft hem namelijk niet nodig want ze kan aanbellen.

Overigens is het probleem opgelost, 'de vriendin van' belt tegenwoordig netjes aan.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  maandag 14 februari 2011 @ 15:09:21 #45
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92769683
Mooi opgelost en niet meer dan normaal.
Bedankt Hans.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 09:28:47 #46
176194 44pje
want AApje was al bezet
pi_92808315
Als je huisgenoot nu vaker bij zijn vriendin gaat slapen, hoeft hij dan ook minder schoon te maken/ minder bij te dragen aan de huishoudpot?
If you can't beat them, join them.
pi_92808983
quote:
2s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:50 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Die heb ik, maar die krijgt niet de sleutel; sterker nog, ze wil de sleutel niet eens ze heeft hem namelijk niet nodig want ze kan aanbellen.

Overigens is het probleem opgelost, 'de vriendin van' belt tegenwoordig netjes aan.
Dus wel met twee maten meten.....
Je huisgenoot die een sleutel aan zijn vriendin geeft vindt je niet normaal, maar aan je eigen vriendin geven is wel normaal buiten het feit dat zij hem dan niet geaccepteerd heeft.
Zegt trouwens meer over het feit hoe zij jullie relatie ziet, geniet ervan zolang het duurt.
pi_92820817
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 09:57 schreef klipper het volgende:

[..]

Dus wel met twee maten meten.....
Je huisgenoot die een sleutel aan zijn vriendin geeft vindt je niet normaal, maar aan je eigen vriendin geven is wel normaal buiten het feit dat zij hem dan niet geaccepteerd heeft.
Zegt trouwens meer over het feit hoe zij jullie relatie ziet, geniet ervan zolang het duurt.
Wie zegt dat ik hem aan haar heb aangeboden? Ik heb enkel de hypothetische situatie voorgelegd (omdat ik het dus niet normaal vind) en zij is het dus met me eens. :)
pi_92822786
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:13 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik hem aan haar heb aangeboden? Ik heb enkel de hypothetische situatie voorgelegd (omdat ik het dus niet normaal vind) en zij is het dus met me eens. :)
Ja in recht lullen wat krom is ben je een ster, weliswaar geen heldere maar vooruit.

Je zegt zelf dat je vriendin de sleutel geweigerd heeft, en je kunt iets alleen weigeren indien het aangeboden is. 8)7

[ Bericht 11% gewijzigd door klipper op 15-02-2011 16:18:46 ]
pi_92826164
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:56 schreef klipper het volgende:

[..]

Ja in recht lullen wat krom is ben je een ster, weliswaar geen heldere maar vooruit.

Je zegt zelf dat je vriendin de sleutel geweigerd heeft, en je kunt iets alleen weigeren indien het aangeboden is. 8)7

Waar heb ik gezegd dat m'n vriendin de sleutel geweigerd heeft?

Ik heb gezegd:

quote:
2s.gif Op maandag 14 februari 2011 14:50 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

ze wil de sleutel niet eens ze heeft hem namelijk niet nodig want ze kan aanbellen.

[..]
Maar omdat je het waarschijnlijk nog steeds niet snapt zal ik het nog een keer verduidelijken: ik heb (uiteraard) met haar over het sleutelprobleem (wat we met mijn huisgenoot+vriendinvan hadden) gesproken, er daar kwam uit dat zij het niet normaal vind (dat vriendinvan zomaar huis binnen komt gelopen met eigen sleutel ipv aanbellen), en dat ze zelf de sleutel ook niet zou willen, en zich dus niet in vriendinvan kan verplaatsen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')