Nee, ik vind het geen goede zet. Ja, ze gaan te ver en ja, daar mogen wat mij betreft straffen op staan. Maar Sea Sheperd is een van de weinige organisaties die ook maar een flikker geven om walvissen en dolfijnachtigen. Nederland vind de handelsbetrekkingen met een leugenachtig land dat zelf de internationale wet omzeilt belangrijker dan een van de grondwetten respecterenquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:11 schreef rival het volgende:
[..]
Demonstreren is 1 ding, ik vind zelf ook dat die gasten te ver gaan... dus wat mij betreft een goede zet...
Nee.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:12 schreef rival het volgende:
Trouwens, komt die walvis niet terug in jullie make up?
Imo heeft een schip dat onder Nederlandse vlag vaart zich gewoon aan de normale regels te houden en dat doet sea shepherd niet. Dat lijkt me relevanter.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, ik vind het geen goede zet. Ja, ze gaan te ver en ja, daar mogen wat mij betreft straffen op staan. Maar Sea Sheperd is een van de weinige organisaties die ook maar een flikker geven om walvissen en dolfijnachtigen. Nederland vind de handelsbetrekkingen met een leugenachtig land dat zelf de internationale wet omzeilt belangrijker dan een van de grondwetten respecteren
Imo is dat de verkeerde instelling.
Je leert het alquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:17 schreef Samzz het volgende:
Lekker lezen, uitspraken van de ECoJ (= European Court of Justice) die geheel in hoofdletters zijn getypt
Daarom mogen er van mij ook straffen op staanquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:17 schreef Ripley het volgende:
[..]
Imo heeft een schip dat onder Nederlandse vlag vaart zich gewoon aan de normale regels te houden en dat doet sea shepherd niet. Dat lijkt me relevanter.
Ik ben trots op jequote:
Je hoort een schreeuwende stem in je hoofd bij het lezen van de tekst?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:17 schreef Samzz het volgende:
Lekker lezen, uitspraken van de ECoJ (= European Court of Justice) die geheel in hoofdletters zijn getypt
quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daarom mogen er van mij ook straffen op staanDie staan er ook op, maar de uitvoerende macht in Nederland zegt niet genoeg middelen te hebben om deze uit te voeren. Dus dan maar een wet die actievoeren verbiedt alleen omdat Japan misschien wel boos wordt
Min en min maakt geen plus. Het gedrag van Japan wil niet zeggen dat een Nederlands schip zich dan maar kan misdragen. Ik vind echt dat je het een beetje te goed praat aan de kant van sea shepherd.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daarom mogen er van mij ook straffen op staanDie staan er ook op, maar de uitvoerende macht in Nederland zegt niet genoeg middelen te hebben om deze uit te voeren. Dus dan maar een wet die actievoeren verbiedt alleen omdat Japan misschien wel boos wordt
En als die fucking jappen de zee leeg hebben gevist en het te laat is om nog wat te doen, wou iedereen dat er beter tegen opgetreden was. Ik ben niet voor geweld maar ik ben wel tegen overbevissing, met name door japan. Die mogen ze van mij hard aanpakken, want trekken zich zelf ook geen reet aan van internationale wetten.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:22 schreef Ripley het volgende:
Min en min maakt geen plus. Het gedrag van Japan wil niet zeggen dat een Nederlands schip zich dan maar kan misdragen.
Sea Sheperd is een internationale organisatie ontstaan vanuit enkele extreme fanatiekelingen die bij Greenpeace weggestuurd zijnquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:22 schreef Ripley het volgende:
[..]
[..]
Min en min maakt geen plus. Het gedrag van Japan wil niet zeggen dat een Nederlands schip zich dan maar kan misdragen. Ik vind echt dat je het een beetje te goed praat aan de kant van sea shepherd.
Bovendien heeft NL uberhaupt niet veel invloed op Japan, het heeft veel meer nut als organisatie zijnde om internationaal te lobby-en ipv geweld te gebruiken.
Ik raak ervan in door de warquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef STING het volgende:
[..]
Je hoort een schreeuwende stem in je hoofd bij het lezen van de tekst?
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Ik ben ook tegen overbevissing, maar dit lijkt me niet de wegquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
En als die fucking jappen de zee leeg hebben gevist en het te laat is om nog wat te doen, wou iedereen dat er beter tegen opgetreden was. Ik ben niet voor geweld maar ik ben wel tegen overbevissing, met name door japan. Die mogen ze van mij hard aanpakken, want trekken zich zelf ook geen reet aan van internationale wetten.
Zeggen dat je ergens tegen bent helpt niet nee, ik had het dus ook over lobby-en via andere wegen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:25 schreef Samzz het volgende:
[..]
Sea Sheperd is een internationale organisatie ontstaan vanuit enkele extreme fanatiekelingen die bij Greenpeace weggestuurd zijn![]()
En min en min maakt zeker geen plus, maar het is al bewezen dat praten niet werkt. En ik zei al dat ik deze acties absoluut niet goedkeur, maar ik snap wel waarom ze tot deze acties over gaan. Nederland kan Sea Sheperd verbieden onder de Nederlandse vlag te varen, prima, maar hier stop je ze echt niet mee en dat is maar goed ook
Ik ben tegen vissen om bv de walvispiemel te vermalen want dat zou dan helpen tegen onvruchtbaarheid en dat soort crap. Vissen voor wat je nodig hebt om te eten? Best.(O wacht... OVERbevissen is al meer vissen dan je noduig hebt he?)quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:23 schreef Kreator het volgende:
[..]
En als die fucking jappen de zee leeg hebben gevist en het te laat is om nog wat te doen, wou iedereen dat er beter tegen opgetreden was. Ik ben niet voor geweld maar ik ben wel tegen overbevissing, met name door japan. Die mogen ze van mij hard aanpakken, want trekken zich zelf ook geen reet aan van internationale wetten.
...dat werkt al decennia lang gewoon helemaal niet. Dus zinloos.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:29 schreef Ripley het volgende:
Zeggen dat je ergens tegen bent helpt niet nee, ik had het dus ook over lobby-en via andere wegen.
En uiteraard weet ik heus wel wat Sea Shepherd is, maar ze varen dus onder Nederlandse vlag. Dat is dus ongeoorloofd geweld met een Nederlandse afzender.
Welke andere wegen?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:29 schreef Ripley het volgende:
[..]
Zeggen dat je ergens tegen bent helpt niet nee, ik had het dus ook over lobby-en via andere wegen.
En uiteraard weet ik heus wel wat Sea Shepherd is, maar ze varen dus onder Nederlandse vlag. Dat is dus ongeoorloofd geweld met een Nederlandse afzender.
Ah ja, en die flitsgranaten ed. gooien helpt echt enorm?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:31 schreef Kreator het volgende:
[..]
...dat werkt al decennia lang gewoon helemaal niet. Dus zinloos.
Japan schaart het onder wetenschappelijk onderzoek. Dan lijkt me dat je moet bewijzen dat het dat niet is en dat ze dan strafbaar zijn. En dan moeten er dus sancties genomen worden.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:33 schreef Samzz het volgende:
[..]
Welke andere wegen?
Er wordt al decennia lang gelobbyd op elke mogelijke manier. Japan (o.a.) wil gewoon NIET meewerken en blijft het walvis jagen onder wetenschappelijk onderzoek scharen. Wetenschap m'n neus.
Nederland mag best optreden tegen ongeoorloofd geweld, maar ik vraag mij in deze dus af of het wel echt ongeoorloofd geweld is.
Waarom stonden ze dan niet klaarquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:08 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Door L.E. voel ik me nu meteen aangesproken
En dat, Rip, gebeurt dus niet. Want de handelsbetrekkingen zijn veel belangrijkerquote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:35 schreef Ripley het volgende:
[..]
Japan schaart het onder wetenschappelijk onderzoek. Dan lijkt me dat je moet bewijzen dat het dat niet is en dat ze dan strafbaar zijn. En dan moeten er dus sancties genomen worden.
Het is toch al jaren zo, dat wanneer praten niet helpt er tot oorlog over wordt gegaan?quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:37 schreef Ripley het volgende:
Ik vind het nogal dubbel dat mensen vinden dat er wel geweld gebruikt mag worden als je het eens bent met het streven van de organisatie. Dan kan ik als ik een nazi ben ook wel zeggen dat praten niet helpt en dat ik dan dus maar even een granaatje naar binnen mag gooien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |