abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91144530
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 23:54 schreef AchJa het volgende:

[..]

Berlijn heeft vwb geld wel gelijk maar vwb inzet weet je net zo goed als ik dat het een kruisvaarder tocht is. Wie zijn wij eigenlijk om ons "democratische geloof" te verkopen in landen waar ze al sinds jaar en dag wat anders doen.

Ik heb zelf een broertje dood aan de Islam, zou ik me nu moeten conformeren aan de Islam omdat een "vreemdeling" dat tegen mij zegt?
Het is heel wat anders dan het conformeren aan een Christelijk geloof wat daar plaats vind, maar laat de Taliban die voorheen AQ een veilige thuishaven heeft bezorgt maar weer aan de macht komen. Afgezien dat ze net als voorheen geen andere religie toestaan dan de Islam en er sharia law opna gaan houden, zullen al die die vrijheid gewenst hebben weer op een achterbakse manier op een voetbalveldje geexucteerd worden. Maarja is lekker ver van ons bed, en intreseerd ons geen moer als daar een paar anders denkende vermoord worden. Totdat ze weer bij ons op de stoep staan en men weer huilt waarom er toch niks gedaan word. En dan met het verwijt komen als er olie in Afghanistan had gezetten had Amerika wel wat gedaan. Lekker kut mentaliteit!
pi_91144645
Afghanistan is belangrijk vanwege de pijpleidingen die door het land liggen, dat was met Bosnië hetzelfde, die Amerikanen waren nooit gekomen als daar geen pijpleidingen doorheen lagen.

http://members.localnet.com/~jeflan/jfafghanpipe.htm
pi_91144667
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:07 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Het is heel wat anders dan het conformeren aan een Christelijk geloof wat daar plaats vind, maar laat de Taliban die voorheen AQ een veilige thuishaven heeft bezorgt maar weer aan de macht komen. Afgezien dat ze net als voorheen geen andere religie toestaan dan de Islam en er sharia law opna gaan houden, zullen al die die vrijheid gewenst hebben weer op een achterbakse manier op een voetbalveldje geexucteerd worden. Maarja is lekker ver van ons bed, en intreseerd ons geen moer als daar een paar anders denkende vermoord worden. Totdat ze weer bij ons op de stoep staan en men weer huilt waarom er toch niks gedaan word. En dan met het verwijt komen als er olie in Afghanistan had gezetten had Amerika wel wat gedaan. Lekker kut mentaliteit!
^ Dat dus..

Ik vind dat wij als mens een morele verplichting hebben om ervoor te zorgen dat dit soort dingen niet gebeuren, maar ja, het kost geld etc..
Dus dan vinden de meeste mensen dat het maar niet hoort. ;(
That song is straight homosexual country music special olympic gay.
pi_91144731
Yey een nachtje ziekenhuis voor mij! Goeie vriendin dr blindedarm moet worden verwijdert en dr vriend is een goeie maat van me dus blijf vanacht lekker @ VU
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91144758
Ik vind dat we beter geld kunnen insteken in projecten zodat die mensen zichzelf kunnen helpen ipv dat we ze weer moeten opnemen als vluchteling, want wees eerlijk, dat omschakelen naar onze maatschappij kunnen ze niet.
pi_91144807
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:12 schreef Thaboel het volgende:
Yey een nachtje ziekenhuis voor mij! Goeie vriendin dr blindedarm moet worden verwijdert en dr vriend is een goeie maat van me dus blijf vanacht lekker @ VU
Als je het doet omdat het een goeie vriendin van ej is begrijp ik het nog wel, maar om het te doen omdat haar vriend een 'goeie maat' is begrijp ik niet helemaal.
pi_91144840
Dat kunnen ze wel, Afghanistan was vroeger een van de meest moderne landen in dat gebied..
En er word daar ook immens veel geld in gepompt, scholen etc..
Religieus extremisme van een relatief kleine groep heeft het grotendeels verneukt samen met de Russen toentertijd.

Daar ga je dus niet 1, 2, 3 iets van zien.
pi_91144883
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:10 schreef Clan het volgende:
Afghanistan is belangrijk vanwege de pijpleidingen die door het land liggen, dat was met Bosnië hetzelfde, die Amerikanen waren nooit gekomen als daar geen pijpleidingen doorheen lagen.

http://members.localnet.com/~jeflan/jfafghanpipe.htm
Clan wat denk je nu dat we economische belangen bij een pijpleiding hebben die door een kut land Afghanistan loopt? Je moet eens verder kijkien dan je neus lang is.
pi_91144894
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 00:14 schreef Clan het volgende:

[..]

Als je het doet omdat het een goeie vriendin van ej is begrijp ik het nog wel, maar om het te doen omdat haar vriend een 'goeie maat' is begrijp ik niet helemaal.
die 'goeie maat' is mn buurjongen en al 6/7 jaar mn steun en toeverlaat ;)
Op zaterdag 25 augustus 2012 11:03 schreef yvonne het volgende:
Dag kindjes, nu weer braaf met je legerautootjes spelen.
pi_91144967
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:17 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Clan wat denk je nu dat we economische belangen bij een pijpleiding hebben die door een kut land Afghanistan loopt? Je moet eens verder kijkien dan je neus lang is.
Ik las ooit eens ergens dat we in Afghanistan zitten vanwege de olie die in de grond zit....... _O-

Ja, ok in het noorden zit blijkbaar wel wat olie, maar toch :P
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:21:09 #13
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91145015
Ja hoi.

Vergeet die bodemvonsten die een tijdje geleden in Afghanistan zijn aangetroffen niet. Als je de economiekaart wil spelen, kom dan in elk geval met dingen die ook daadwerkelijk spelen :P
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91145074
:P

In ieder geval, economische belangen spelen niet echt daarbij, maar je hebt nogal veel mensen die denken dat elke woestijn daar in azie bomvol olie zit en dergelijke :')
pi_91145103
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:17 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Ja, want daar hebben we aan meegefinancieerd, dus als die vernield worden, verliezen we geld.
  dinsdag 11 januari 2011 @ 00:24:16 #16
267335 Vortix
No Charms Allowed
pi_91145117
Nja, ik ga niet ontkennen dat de economische belangen wel degelijk een rol spelen (zeker in de vorm van miljardencontracten voor het militair-industrieel complex) maar als we tegelijkertijd ook Afghanistan kunnen helpen, soit.
Als je niets zinvols te zeggen hebt kan je maar beter je bek houden | Last.fm | WOOHOO DRESS BLUES WITH A SWORD! | PSN: Private_Jarhead
pi_91145178
pi_91145198
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:23 schreef Clan het volgende:

[..]

Ja, want daar hebben we aan meegefinancieerd, dus als die vernield word, verliezen we geld.
We hebben al meer geld geinvesteerd in dat kut land dan wat die pijplijn 100 keer waard is. En dan hebben we het enkel nog maar over het geld. Daarbij zie je over het hoofd dat er meer door de Russen in de pijplijn is gestopt dan door alle westerlijkelanden tesamen.

Het word eens tijd dat men hier in het Westen wakker word en de koffie ruikt. Dat gelul met excuses komen aanzetten waarom er terroristen zijn, of waarom men het begrijpt en meer van dat gelul werkt enkel maar contra productive op de Westerse samenleving uit. Of denkt men nu echt dat die paar idioten halt maken als ze weer vast in het zadel zitten in bv. Afghanistan?
pi_91145240
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:26 schreef Vronsky het volgende:
Goed leesvoer hierover:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/1626889.stm
OMG the BBC the Brithish Broadcasting Communism. :r
pi_91145315
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:26 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

We hebben al meer geld geinvesteerd in dat kut land dan wat die pijplijn 100 keer waard is. En dan hebben we het enkel nog maar over het geld. Daarbij zie je over het hoofd dat er meer door de Russen in de pijplijn is gestopt dan door alle westerlijkelanden tesamen.

Het word eens tijd dat men hier in het Westen wakker word en de koffie ruikt. Dat gelul met excuses komen aanzetten waarom er terroristen zijn, of waarom men het begrijpt en meer van dat gelul werkt enkel maar contra productive op de Westerse samenleving uit. Of denkt men nu echt dat die paar idioten halt maken als ze weer vast in het zadel zitten in bv. Afghanistan?
Wie is er toentertijd eigenlijk met het idiote plan gekomen een gigantisch land als Afghanistan compleet te bezetten in plaats van gerichte acties tegen trainingskampen en eventueel kopstukken van de Taliban uit te voeren?
pi_91145323
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

:')_!
pi_91145324
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:27 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

:D

Ben zeker geen fan van sommige dingen dat de BBC uitspookt, maar dat stukje is tenminste normaal geschreven.
pi_91145396
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:26 schreef Sine_Pari het volgende:

[..]

Eh.. als we lief samen met de taliban gaan praten en ze netjes het land terug geven als ze beloven aardig te zijn ( :') ) is dat land in 1 klap weer 15 jaar terug in de tijd en gaat alles over een paar jaar weer overnieuw beginnen.
pi_91145421
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Wie is er toentertijd eigenlijk met het idiote plan gekomen een gigantisch land als Afghanistan compleet te bezetten in plaats van gerichte acties tegen trainingskampen en eventueel kopstukken van de Taliban uit te voeren?
We bezetten het land niet maar ondersteunen het land in hun strijd tegen de Taliban, zoals we ook de Noordelijke Alliantie hebben geholpen in hun strijd het land terug te krijgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bezetting_(militair)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Noordelijke_Alliantie_(1996)
pi_91145434
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 00:32 schreef Vronsky het volgende:

[..]

Eh.. als we lief samen met de taliban gaan praten en ze netjes het land terug geven als ze beloven aardig te zijn ( :') ) is dat land in 1 klap weer 15 jaar terug in de tijd en gaat alles over een paar jaar weer overnieuw beginnen.
Met de Taliban zal sowieso gepraat moeten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')