abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91159315
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:14 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Dan doemt de vraag op: Wat doe JIJ om dit te veranderen? Want klagen is te makkelijk, het gaat erom dat je er wat aan wilt doen om het te veranderen.
Nou, gewoon wél normaal doen, bijvoorbeeld. Het vervelende is dat het vechten is tegen de bierkaai.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_91159486
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:30 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou, gewoon wél normaal doen, bijvoorbeeld. Het vervelende is dat het vechten is tegen de bierkaai.
Dat is inderdaad de oplossing.
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_91159826
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mijn vriend werkt in de Horeca, en ik kan je zeggen dat hij zeer professioneel en zeer netjes is, echter wel eens gedacht hoe hard je in sommige horeca moet werken, voor een hongerloontje (8 euro per uur). Daarnaast ook wel eens gekeken hoe onbeschoft klanten zijn? Nog maar niet te spreken dat Nederlanders nauwelijks fooi geven, hoe vaak zie ik niet dat iemand een rekening heeft van bijvoorbeeld 61.20, en dan 62 euro betaald en dan ze 80 centen terug wil, niet te geloven gewoon.
Cola'tjes verkopen voor ¤2,50 en dan zeuren dat mensen geen fooi geven...
Ga lekker bij je baas janken dat je meer betaald wil krijgen, fooi is extra en een mogelijke waardering voor goede service en absoluut niks vanzelfsprekends...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_91160411
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mijn vriend werkt in de Horeca, en ik kan je zeggen dat hij zeer professioneel en zeer netjes is, echter wel eens gedacht hoe hard je in sommige horeca moet werken, voor een hongerloontje (8 euro per uur). Daarnaast ook wel eens gekeken hoe onbeschoft klanten zijn? Nog maar niet te spreken dat Nederlanders nauwelijks fooi geven, hoe vaak zie ik niet dat iemand een rekening heeft van bijvoorbeeld 61.20, en dan 62 euro betaald en dan ze 80 centen terug wil, niet te geloven gewoon.
Als je bekijkt hoe de horeca omgegaan is met de overgang naar de euro, dan is dat gedrag van de klanten niet zo heel vreemd.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_91162870
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 07:36 schreef sanger het volgende:

[..]

Toch deel ik de mening dat het grootste deel van de huidige afstudeerders slechts met moeite een behoorlijke (handgeschreven) brief kunnen produceren.

Als ik bijvoorbeeld zie met welk taalniveau ze van het MBO afkomen dan schrik ik daar weleens van.
Dat is een mening en wordt niet ondersteund door feiten en cijfers van de mensen die daar onderzoek naar doen. Je vergelijkt daarnaast appels met peren door te kijken naar het MBO. MBO'ers van nu zouden in vroeger tijden timmerman, bakker, slager of een ander ambacht hebben uitgevoerd en met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid laaggeletterd zijn. In die zin is er dus al vooruitgang geboekt. Vroeger vroeg de timmerman aan zijn geletterde buurman of hij een briefje kon maken met "elke dinsdag gesloten", tegenwoordig doet de MBO'er dat zelf.

Natuurlijk valt het daardoor meer op dat men lager geletterd is, maar het absolute aantal wordt daarmee niet hoger :)
pi_91163282
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:45 schreef De_Rikster het volgende:

[..]

Cola'tjes verkopen voor ¤2,50 en dan zeuren dat mensen geen fooi geven...
Ga lekker bij je baas janken dat je meer betaald wil krijgen, fooi is extra en een mogelijke waardering voor goede service en absoluut niks vanzelfsprekends...
Als de basissalarissen wat hoger waren was fooi niet nodig, en we hebben het hier alleen over even wat drankjes verkopen, een goede personeelslid doet en kan heel wat meer, en 2.50 voor een cola? Heb je enig idee wat een restaurant/cafe per dag moet omzetten om alleen al de personeelskosten en huur op te hoesten? Nee jij bent zeker zo een knurft die gaat roepen: schandalig in de supermarkt kost een blikje cola 1,10 :') :') :')
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_91163336
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 14:01 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Als je bekijkt hoe de horeca omgegaan is met de overgang naar de euro, dan is dat gedrag van de klanten niet zo heel vreemd.
Niet alleen de Horeca hoor, elke sector heeft dit gedaan, daarnaast lag het in de Horeca veelal aan de brouwerijen die belachelijke prijzen vragen, om voorbeeld te geven, het is voor een bar goedkoper om een flesje heineken in de supermarkt te kopen, dan hem als tapje aan te bieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_91164021
De op is er wel één waar het azijn van afdruipt, ondanks dat er wel een kern van waarheid in zit. Ik neem aan dat we het allemaal wel eens zijn met elkaar dat de maatschappij harder en onpersoonlijker is geworden. Deels door technologie, deels door een veranderde moraal of mentaliteit.

Maar aan de andere kant, ik hoor mijn opa nog klagen tijdens afgelopen kerst hoe zwaar het werk in de Rotterdamse haven wel niet was eind jaren 40, begin jaren 50, en hoe weinig geld ze daar mee verdienden. Dus ja, hoeveel slechter is het nou eigenlijk geworden?

Qua omgangsvormen denk ik dat het wel slechter is geworden, kijk bijvoorbeeld naar het toenemende geweld op straat, maar ik vermoed dat de oorzaak toch de prestatiemaatschappij is, waardoor mensen onder steeds grotere druk staan om te presteren, in wat voor opzicht dan ook.
pi_91164200
Vroeger was alles slechter, behalve de perceptie.
pi_91165180
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:16 schreef raptorix het volgende:
Als de basissalarissen wat hoger waren was fooi niet nodig, en we hebben het hier alleen over even wat drankjes verkopen,
Niet het probleem van de klant maar van de werknemer/ondernemer/werkgever.
quote:
een goede personeelslid doet en kan heel wat meer,
Wat heb ik daar als klant mee te schaften, hij werkt niet voor mij hij werkt voor zijn werkgever welke hem daarvoor geld geeft.
quote:
en 2.50 voor een cola? Heb je enig idee wat een restaurant/cafe per dag moet omzetten om alleen al de personeelskosten en huur op te hoesten?
Ja, heb je enig idee hoe hard andere mensen moeten werken voor hun geld? Het feit dat je ergens wat gaat eten/drinken betekent niet automatisch dat het geld uit je reet komt en maar ten gunste van het bedienend personeel gedoneerd dient te worden boven op het salaris.
quote:
Nee jij bent zeker zo een knurft die gaat roepen: schandalig in de supermarkt kost een blikje cola 1,10 :') :') :')
Nee ik ben zo'n knurft die wel naar boven afrondt (ruim tot royaal) mits goed geholpen maar zich wel enigzins kan verplaatsen in hoe andere mensen hun geld waarderen ondanks dat ik het wel gewoon kan betalen... Ik ben ook wel eens teruggelopen en mijn fooi teruggepakt toen er minachtend naar de hoeveelheid werd gekeken, "dan toch niet arrogant stuk vreten".
Ik heb zelf in de horeca gewerkt en heb nooit iemand anders behandeld om de hoeveelheid of afwezigheid van fooi, het is iets wat je krijgt. Snap niet waar de arrogantie vandaan komt dat het iets vanzelfsprekends zou zijn, ga je lekker in een andere sector werken als je basissalaris niet voldoende is en niet waardeert wat je gratis krijgt van klanten.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet alleen de Horeca hoor, elke sector heeft dit gedaan, daarnaast lag het in de Horeca veelal aan de brouwerijen die belachelijke prijzen vragen, om voorbeeld te geven, het is voor een bar goedkoper om een flesje heineken in de supermarkt te kopen, dan hem als tapje aan te bieden.
Tough cookie...

De horeca bestaat bij de gratie van de klant, hospitality (gastvrijheid) is niet voor niks de engelse overkoepelende term...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:23:07 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_91166200
Ik heb juist het idee dat bedrijven en instellingen zich ervan bewust zijn dat er op het punt van klantvriendelijkheid nog winst valt te behalen, dat het een punt is waarop ze zich positief kunnen onderscheiden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_91167178
De reden is betaalbaarheid.

Jaren geleden heb ik mensen op de 2e lijn ISP afdeling getraind en daar werd ook wel eens gevraagd: Waarom is die slechte 1e lijn helpdesk er en niet een dedicated support afdeling waar service wel goed is?

Mijn antwoord daarop was:

Betaalbaarheid.

Iedereen wil voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, wil een Ferrari rijden voor het geld van een Fiat panda.

Het resultaat is dat daardoor bepaalde aspecten wegbezuinigd worden, zoals goede klantenservice.

Een voorbeeld kan ik geven: Heb jaren gewerkt bij een Support omgeving voor een Bank. Voor werknemers werd de support steeds minder en gebrekkiger. Waar ze eerst de Toner nog niet eens mochten vervangen (was een Tonerboy voor), daar moest 5-6 jaar later men zelf fusers, transportrollers en alle andere meuk vervangen.

Waarom? Puur op basis van betaalbaarheid.

Als je per werkplek 80 euro service per kwartaal of per jaar moet betalen in plaats van 160 euro dan is de keuze bij veel Directies gemaakt.

In het geval van betaalbaarheid voor je eigen ISP, je eigen dienstverlening: Jij als consument bent daar zelf verantwoordelijk voor. Jij bepaalt zelf dat je niet 100 smsjes in je bundel voor 10 euro wilt, maar 600 smsjes. Het gevolg kan dus zijn dan je aan service verliest.

Voorbeeld was Xs4all, XS4all was altijd iets duurder dan Tiscali of andere crap providers (heb mij niet in huidige tarieven verdiept, dus excuses als het gewijzigd is). Het gevolg was dat je daar dus meer betaalde dan elders, maar wel 100x meer service kreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-01-2011 16:44:08 ]
  dinsdag 11 januari 2011 @ 16:51:16 #38
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_91167605
De maatschappij is de laatste decennia heel erg veranderd, onder anderen door de gigantische sloot informatie die iedereen nu beschikbaar heeft en de snelheid waarmee die informatie er is. Dat is iets waar we aan moeten wennen.
pi_91168369
quote:
Op dinsdag 11 januari 2011 09:14 schreef lezzer het volgende:
Ik vind echt dat horecamedewerkers nergens zo onbeschoft zijn als in Nederland :@
Ben je wel eens in Zuid Afrika geweest?
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_91168403
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 17:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Ben je wel eens in Zuid Afrika geweest?
Parijs wint van allen in onbeschoftheid.
pi_91169642
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 15:18 schreef raptorix het volgende:

[..]

Niet alleen de Horeca hoor, elke sector heeft dit gedaan, daarnaast lag het in de Horeca veelal aan de brouwerijen die belachelijke prijzen vragen, om voorbeeld te geven, het is voor een bar goedkoper om een flesje heineken in de supermarkt te kopen, dan hem als tapje aan te bieden.
Prima, maar als je die prijzen doorberekent aan klanten, dan moet je ook niet vreemd gaan kijken als de fooien en de omzet dan een stuk lager worden. Zeker omdat de lonen niet bepaald op dezelfde manieren omhoog gegaan zijn als de prijzen in de horeca.

Ik vind het erg sneu voor je vriend, maar ik vind niet dat de klant de (enige) schuldige is in deze.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_91170838
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 januari 2011 13:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mijn vriend werkt in de Horeca, en ik kan je zeggen dat hij zeer professioneel en zeer netjes is, echter wel eens gedacht hoe hard je in sommige horeca moet werken, voor een hongerloontje (8 euro per uur). Daarnaast ook wel eens gekeken hoe onbeschoft klanten zijn? Nog maar niet te spreken dat Nederlanders nauwelijks fooi geven, hoe vaak zie ik niet dat iemand een rekening heeft van bijvoorbeeld 61.20, en dan 62 euro betaald en dan ze 80 centen terug wil, niet te geloven gewoon.
Sorry, maar een fooi moet je verdienen. Of betaal je ook 2 euro voor een brood van 1,80?
Ik weet het ook niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')