Hoi, dat mag jij vindenquote:Op maandag 10 januari 2011 23:06 schreef SpecialK het volgende:
Ik vind dit allemaal nogal vergezocht.
Maar wat doe je als je de veranderingen niet bij kan houden? of ze niet leuk vindt?quote:Op maandag 10 januari 2011 23:09 schreef ABombali het volgende:
De wereld veranderd continu, 10 jaar geleden was anders dan 20, en 100 jaar geleden was anders dan 50 jaar geleden. Het zou raar zijn om te verwachten dat de wereld niet meer veranderd...
Nou, niet echt. Het is wel degelijk een ontwikkeling die er echt is. Vroeger moest ik (tijdens mijn bijbaan in de super) mensen aanspreken met meneer of mevrouw en met U aanspreken. Tegenwoordig zeggen ze gewoon je en jij.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:06 schreef SpecialK het volgende:
Ik vind dit allemaal nogal vergezocht.
Toch deel ik de mening dat het grootste deel van de huidige afstudeerders slechts met moeite een behoorlijke (handgeschreven) brief kunnen produceren.quote:Op maandag 10 januari 2011 23:34 schreef MWP het volgende:
Dat mensen nu minder goed formele brieven op kunnen stellen e.d. waag ik te betwijfelen. Je hebt daar neem ik aan geen cijfers voor: alleen een gevoel. Je komt er nu alleen eerder mee in aanraking doordat lijntjes tussen mensen en tussen bedrijven korter worden: Het is eenvoudiger een e-mail te sturen met je CV dan deze op de post te moeten doen en met de hand te moeten schrijven. Vroeger was men bijvoorbeeld veel meer laaggeletterd dan nu, en daar zijn bij het CBS cijfers voor te vinden
Als ik dan zie met welk taalniveau een "hoogopgeleide" met moeite een behoorlijke (handgetypte) openingpost produceert, dan schrik ik daar net zo hard van.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 07:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch deel ik de mening dat het grootste deel van de huidige afstudeerders slechts met moeite een behoorlijke (handgeschreven) brief kunnen produceren.
Als ik bijvoorbeeld zie met welk taalniveau ze van het MBO afkomen dan schrik ik daar weleens van.
Dat zie je zelfs al op Fok!. Als men in een normale post al geen d-tjes en t-jes uit elkaar kan houden, dan vermoed ik dat het bij belangrijkere communicatie al niet veel beter zal gaan.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 07:36 schreef sanger het volgende:
[..]
Toch deel ik de mening dat het grootste deel van de huidige afstudeerders slechts met moeite een behoorlijke (handgeschreven) brief kunnen produceren.
Als ik bijvoorbeeld zie met welk taalniveau ze van het MBO afkomen dan schrik ik daar weleens van.
D`s en T`s zijn ook mijn grootste nachtmerrie helaasquote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:10 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dat zie je zelfs al op Fok!. Als men in een normale post al geen d-tjes en t-jes uit elkaar kan houden, dan vermoed ik dat het bij belangrijkere communicatie al niet veel beter zal gaan.
Maar ik mag daar niks meer van zeggen, heb ik begrepen.
Dit inderdaad. Daar gaat het topic tenslotte niet over.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 08:10 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Maar ik mag daar niks meer van zeggen, heb ik begrepen.
Je hebt gelijk, en Ts blijkbaar ookquote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:20 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Daar gaat het topic tenslotte niet over.
TS heeft gelijk, maar dat is iets dat blijkbaar al jaren zo werkt, door heel de maatschappij.
Wat is er mis gegaan dat ouderen tegenwoordig in de belachelijke veronderstelling zijn dat respect vanzelfsprekend en éénrichtingsverkeer is?quote:Jullie snappen mijn trant wel. Wat is er mis gegaan dat jongeren van tegenwoordig nogal onbeleefd, ongeschoold, en rechtuit agressief overkomen?
Eensch. Laatst waren wij een dagje uit in onze wonderschone hoofdstad en gingen we lunchen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:14 schreef lezzer het volgende:
Ik vind echt dat horecamedewerkers nergens zo onbeschoft zijn als in Nederland
Eens, het hele epistel klaagt over de huidige tijd. En omdat klagen makkelijker wordt als je kan vergelijken, haalt TS 'vroeger' erbij.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 12:54 schreef Lienekien het volgende:
De OP schetst imo een beeld van vroeger dat volgens mij niet overeenstemt met de werkelijkheid. Veel te rooskleurig.
Mijn vriend werkt in de Horeca, en ik kan je zeggen dat hij zeer professioneel en zeer netjes is, echter wel eens gedacht hoe hard je in sommige horeca moet werken, voor een hongerloontje (8 euro per uur). Daarnaast ook wel eens gekeken hoe onbeschoft klanten zijn? Nog maar niet te spreken dat Nederlanders nauwelijks fooi geven, hoe vaak zie ik niet dat iemand een rekening heeft van bijvoorbeeld 61.20, en dan 62 euro betaald en dan ze 80 centen terug wil, niet te geloven gewoon.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 09:14 schreef lezzer het volgende:
Ik vind echt dat horecamedewerkers nergens zo onbeschoft zijn als in Nederland
Dan doemt de vraag op: Wat doe JIJ om dit te veranderen? Want klagen is te makkelijk, het gaat erom dat je er wat aan wilt doen om het te veranderen.quote:Op dinsdag 11 januari 2011 13:11 schreef Gummibeer79 het volgende:
Helaas terechte klacht:
Het moet allemaal efficienter en dat betekent helaas egoistischer.
Alles wordt berekend naar opbrengst versus kosten.
Soms zou je willen dat mensen vanzelfsprekend dat extra stukje service zouden verlenen.
Helaas leven we daarvoor in een té onpersoonlijke en té berekende maatschappij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |