abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2011 @ 16:45:42 #1
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_91071255
Hi,

Vraagje, mijn oude auto (Audi A4 B5 uit 1998) is rijdend weggezet.
Na enkele weken wilde ik hem starten. Ik zag meteen al dat de accu praktisch leeg was.
Binnenverlichting brandde amper etc.

Auto startte ook niet, startmotor maakte geen geluid etc.
Vervolgens pappa even lief aangekeken en zijn auto met startskabels verbonden naar de mijne.
Dashboard etc deed het weer. Wel stond er een melding; oil. Oliepeil eerst maar even bekeken. Was dik in orde.

Vervolgens dus geprobeerd te starten. Startmotor deed wel iets maar sloeg heel snel weer af. En de auto startte niet. De remmen worden volgens mij standaard geblokkeerd en worden pas vrijgegeven als de auto gestart is. Ik kan de auto daarom ook niet aanduwen volgens mij.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Zou het kunnen komen doordat de accu gaar is? Ook al start je vervolgens met startkabels?

Ik ben benieuwd of jullie weten waar ik naar zou moeten kijken
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  zondag 9 januari 2011 @ 16:49:29 #2
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_91071406
Nadat je de auto aan hebt gezet middels startkabels, heb je toen ook even een stukje gereden?

Zo nee dan is het logisch dat ie het niet doet
  zondag 9 januari 2011 @ 16:50:09 #3
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_91071438
als je een moderne auto met een lege accu, ineens aansluit op een volle accu, dan kun je heel makkelijk je ECU (computer) om zeep helpen.
zit er dik in dat dat hier ook aan de hand is.
remmen die electrisch geblokeerd worden, laten vanzelf los als de stroom op is.
ken het systeem niet, maar zo werkt electriciteit nou eenmaal.
denk eerder dat de remmen wat klemmen door de laag roest die er op zit.
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
  zondag 9 januari 2011 @ 16:56:35 #4
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_91071763
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef mickeyD het volgende:
als je een moderne auto met een lege accu, ineens aansluit op een volle accu, dan kun je heel makkelijk je ECU (computer) om zeep helpen.
zit er dik in dat dat hier ook aan de hand is.
remmen die electrisch geblokeerd worden, laten vanzelf los als de stroom op is.
ken het systeem niet, maar zo werkt electriciteit nou eenmaal.
denk eerder dat de remmen wat klemmen door de laag roest die er op zit.
Het was wel altijd al zo dat pas na het starten ik de rem ook daadwerkelijk kon indrukken.
Verder lijkt het me stug dat de ecu kapot is. Dit trucje heb ik al zo vaak uitehaald zonder dat dit voor een kapotte ecu zorgde.
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_91071779
accu afkoppelen en morgen weer overstarten
mss dat je boardcomputer resetje nodig is
  zondag 9 januari 2011 @ 16:57:15 #6
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_91071796
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:49 schreef Tinos85 het volgende:
Nadat je de auto aan hebt gezet middels startkabels, heb je toen ook even een stukje gereden?

Zo nee dan is het logisch dat ie het niet doet
Ik begrijp je niet helemaal? Bedoel je rijden met de auto van pappa? Mijn auto startte namelijk niet, dus er viel niet zoveel te rijden ;)
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  zondag 9 januari 2011 @ 16:57:49 #7
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_91071829
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:56 schreef cyberbull het volgende:
accu afkoppelen en morgen weer overstarten
mss dat je boardcomputer resetje nodig is
Zou ik idd eens kunnen proberen. Ga `m zo wel ff loshalen
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  zondag 9 januari 2011 @ 16:59:10 #8
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_91071891
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:57 schreef jortkeldert het volgende:

[..]

Ik begrijp je niet helemaal? Bedoel je rijden met de auto van pappa? Mijn auto startte namelijk niet, dus er viel niet zoveel te rijden ;)
Ah oke. Verkeerd gelezen. My bad :)
pi_91071929
ik weet neit of je handbak of automaat heb

heb je automaat sleep hem niet aan. verniel je de automaatbak mee
  zondag 9 januari 2011 @ 17:02:04 #10
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_91072017
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:00 schreef cyberbull het volgende:
ik weet neit of je handbak of automaat heb

heb je automaat sleep hem niet aan. verniel je de automaatbak mee
Is een handbak!
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_91072229
beargumentering niet slepen automaat voor de mensen die over dat advies gaan vallen:

Slepen van een auto met automaat (2005-04)

quote:
Vraag: Ik heb als opleider bij een alarmcentrale een vraag die ons bezighoudt bij het slepen van moderne autos. Automatische transmissies worden steeds complexer en het aantal verschillende typen neemt toe. Welke automaten kun je nog zonder risico slepen en welke pertinent niet en waar moet je rekening mee houden bij het slepen?

Antwoord: We moeten onderscheid maken tussen transmissies met spatsmering en druksmering, dus met een oliepomp. Transmissies met spatsmering worden gesmeerd zodra de wielen draaien, ongeacht of de motor loopt of niet. Als er een oliepomp in de transmissie zit, wordt deze aangedreven door de ingaande as. Deze as draait alleen als de motor draait. Is er een defect aan de motor dan kan deze dus niet draaien en dan is er geen smering van de transmissie en ook geen drukopbouw. Gaan we toch slepen dan kan er, zelfs al na een korte afstand, ernstige schade aan de transmissie optreden. Deze schade openbaart zich vaak pas later omdat het maar zelden gebeurt dat de transmissie al tijdens het slepen vastloopt. Het lijkt er dus op alsof er geen schade is opgetreden terwijl er wel degelijk beschadiging aan tal van contactvlakken is ontstaan. Slepen van al dan niet geautomatiseerde handgeschakelde bakken met spatsmering gaat prima. Slepen van automaten met planetaire transmissies en van CVTs is sterk af te raden. De automaten van Honda en de dubbelkoppelingstransmissies van VW/Audi kunnen eveneens beter niet worden gesleept. Om elke discussie bij een eventuele vervolgschade uit te sluiten, luidt het advies: laat alle automatische transmissies door een bergingsauto vervoeren.
  zondag 9 januari 2011 @ 17:09:10 #12
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91072327
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:02 schreef jortkeldert het volgende:

[..]

Is een handbak!
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_91072342
Je accu is gewoon echt kapot. Nieuwe erin zetten en klaar. Je remmen worden niet geblokkeerd als je het contact uit zet. En als je accu echt kapot is werkt aanslepen ook niet. ;)
  zondag 9 januari 2011 @ 17:13:19 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_91072504
TS : ik denk dat je accu overleden is, je zou hem eens goed kunnen doorladen met een acculader, en sowieso even goed meten wat er gebeurt qua opladen als de motor wél loopt.

Hier kun je lezen hoe het moet.

Als de accu langer als 15 minuten écht leeg, of ontkoppeld is geweest, kun je je de moeite van het extra resetten van de ECU wel achterwege laten, want dat gebeurt namelijk vanzelf dan.. geen stroom --> reset computers.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 9 januari 2011 @ 17:20:04 #15
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_91072765
quote:
14s.gif Op zondag 9 januari 2011 17:13 schreef Sounddragon het volgende:
TS : ik denk dat je accu overleden is, je zou hem eens goed kunnen doorladen met een acculader, en sowieso even goed meten wat er gebeurt qua opladen als de motor wél loopt.

Hier kun je lezen hoe het moet.

Als de accu langer als 15 minuten écht leeg, of ontkoppeld is geweest, kun je je de moeite van het extra resetten van de ECU wel achterwege laten, want dat gebeurt namelijk vanzelf dan.. geen stroom --> reset computers.
Ik heb idd ook zo`n idee dat de accu gaar is.
Maar klopt het dat de auto dus niet zou starten met een gare accu die wel direct met startkabels verbonden is aan een goede accu? Kan ik de startkabels eventueel ook direct verbinden met de kabels die naar mijn accu gaan? Zodat ik mijn accu omzeil?
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  zondag 9 januari 2011 @ 18:07:07 #16
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_91074858
zit daar geen startonderbreking in, die je sleutel of de benzinepomp niet vrijgeeft als je m probeert te starten?
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  zondag 9 januari 2011 @ 20:48:46 #17
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_91084363
Anyone? :)
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_91168736
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef mickeyD het volgende:
als je een moderne auto met een lege accu, ineens aansluit op een volle accu, dan kun je heel makkelijk je ECU (computer) om zeep helpen.
zit er dik in dat dat hier ook aan de hand is.
remmen die electrisch geblokeerd worden, laten vanzelf los als de stroom op is.
ken het systeem niet, maar zo werkt electriciteit nou eenmaal.
denk eerder dat de remmen wat klemmen door de laag roest die er op zit.
Waar haal je al die info vandaan?
Uit je duim?
pi_91168937
Sluit even een paar (goede) startkabels aan.
Laat de auto van je pa even 10 min lopen zonder je eigen auto te starten.

Nu proberen je eigen auto te starten (zonder verlichting of iets in die geest aan).
Grote kans dat die het weer doet.....

Ohh en ga gelijk even een half uur de snelweg op om je accu even goed op te laden.
  Spellchecker dinsdag 11 januari 2011 @ 19:12:22 #20
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_91173899
Binnenverlichting heeft natuurlijk veel minder vermogen nodig dan de startmotor.. Daaraan kun je dus alleen maar afleiden, wanneer de accu níet genoeg kracht en uithoudingsvermogen heeft om de startmotor een paar keer snel genoeg rond te slingeren teneinde de motor te laten starten. Je kunt er niet aan zien, dat de accu wél genoeg kracht heeft.

Heb je wel lang genoeg gewacht, toen je met de startkabels bezig was, en daarbij steeds een beetje gas gegeven met de auto van je ouders?
Tevens -purist.
pi_91176128
koop gewon een nieuwe accu joh!
  woensdag 12 januari 2011 @ 11:01:36 #22
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_91202981
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef mickeyD het volgende:
als je een moderne auto met een lege accu, ineens aansluit op een volle accu, dan kun je heel makkelijk je ECU (computer) om zeep helpen.
zit er dik in dat dat hier ook aan de hand is.
remmen die electrisch geblokeerd worden, laten vanzelf los als de stroom op is.
ken het systeem niet, maar zo werkt electriciteit nou eenmaal.
denk eerder dat de remmen wat klemmen door de laag roest die er op zit.
Wat een kul. En roest na een paar weken stil te hebben gestaan? Maar natuurlijk..
pi_91209915
quote:
15s.gif Op woensdag 12 januari 2011 11:01 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Wat een kul. En roest na een paar weken stil te hebben gestaan? Maar natuurlijk..
Mijn remmen zitten zelfs na een dag of 2 al wel eens een beetje vast, vooral bij erg vochtig weer :)
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 12 januari 2011 @ 15:40:30 #24
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_91214669
quote:
1s.gif Op woensdag 12 januari 2011 13:59 schreef Bartholomeus het volgende:

[..]

Mijn remmen zitten zelfs na een dag of 2 al wel eens een beetje vast, vooral bij erg vochtig weer :)
Dat zal vast geen roest zijn...
pi_91225645
quote:
15s.gif Op woensdag 12 januari 2011 15:40 schreef TommyGun het volgende:

[..]

Dat zal vast geen roest zijn...
jewel. vocht op remschijven slaat snel uit als roest, maar dit rem je er makelijk weer af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')