Het was wel altijd al zo dat pas na het starten ik de rem ook daadwerkelijk kon indrukken.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef mickeyD het volgende:
als je een moderne auto met een lege accu, ineens aansluit op een volle accu, dan kun je heel makkelijk je ECU (computer) om zeep helpen.
zit er dik in dat dat hier ook aan de hand is.
remmen die electrisch geblokeerd worden, laten vanzelf los als de stroom op is.
ken het systeem niet, maar zo werkt electriciteit nou eenmaal.
denk eerder dat de remmen wat klemmen door de laag roest die er op zit.
Ik begrijp je niet helemaal? Bedoel je rijden met de auto van pappa? Mijn auto startte namelijk niet, dus er viel niet zoveel te rijdenquote:Op zondag 9 januari 2011 16:49 schreef Tinos85 het volgende:
Nadat je de auto aan hebt gezet middels startkabels, heb je toen ook even een stukje gereden?
Zo nee dan is het logisch dat ie het niet doet
Zou ik idd eens kunnen proberen. Ga `m zo wel ff loshalenquote:Op zondag 9 januari 2011 16:56 schreef cyberbull het volgende:
accu afkoppelen en morgen weer overstarten
mss dat je boardcomputer resetje nodig is
Ah oke. Verkeerd gelezen. My badquote:Op zondag 9 januari 2011 16:57 schreef jortkeldert het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet helemaal? Bedoel je rijden met de auto van pappa? Mijn auto startte namelijk niet, dus er viel niet zoveel te rijden
Is een handbak!quote:Op zondag 9 januari 2011 17:00 schreef cyberbull het volgende:
ik weet neit of je handbak of automaat heb
heb je automaat sleep hem niet aan. verniel je de automaatbak mee
quote:Vraag: Ik heb als opleider bij een alarmcentrale een vraag die ons bezighoudt bij het slepen van moderne autos. Automatische transmissies worden steeds complexer en het aantal verschillende typen neemt toe. Welke automaten kun je nog zonder risico slepen en welke pertinent niet en waar moet je rekening mee houden bij het slepen?
Antwoord: We moeten onderscheid maken tussen transmissies met spatsmering en druksmering, dus met een oliepomp. Transmissies met spatsmering worden gesmeerd zodra de wielen draaien, ongeacht of de motor loopt of niet. Als er een oliepomp in de transmissie zit, wordt deze aangedreven door de ingaande as. Deze as draait alleen als de motor draait. Is er een defect aan de motor dan kan deze dus niet draaien en dan is er geen smering van de transmissie en ook geen drukopbouw. Gaan we toch slepen dan kan er, zelfs al na een korte afstand, ernstige schade aan de transmissie optreden. Deze schade openbaart zich vaak pas later omdat het maar zelden gebeurt dat de transmissie al tijdens het slepen vastloopt. Het lijkt er dus op alsof er geen schade is opgetreden terwijl er wel degelijk beschadiging aan tal van contactvlakken is ontstaan. Slepen van al dan niet geautomatiseerde handgeschakelde bakken met spatsmering gaat prima. Slepen van automaten met planetaire transmissies en van CVTs is sterk af te raden. De automaten van Honda en de dubbelkoppelingstransmissies van VW/Audi kunnen eveneens beter niet worden gesleept. Om elke discussie bij een eventuele vervolgschade uit te sluiten, luidt het advies: laat alle automatische transmissies door een bergingsauto vervoeren.
quote:
Ik heb idd ook zo`n idee dat de accu gaar is.quote:Op zondag 9 januari 2011 17:13 schreef Sounddragon het volgende:
TS : ik denk dat je accu overleden is, je zou hem eens goed kunnen doorladen met een acculader, en sowieso even goed meten wat er gebeurt qua opladen als de motor wél loopt.
Hier kun je lezen hoe het moet.
Als de accu langer als 15 minuten écht leeg, of ontkoppeld is geweest, kun je je de moeite van het extra resetten van de ECU wel achterwege laten, want dat gebeurt namelijk vanzelf dan.. geen stroom --> reset computers.
Waar haal je al die info vandaan?quote:Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef mickeyD het volgende:
als je een moderne auto met een lege accu, ineens aansluit op een volle accu, dan kun je heel makkelijk je ECU (computer) om zeep helpen.
zit er dik in dat dat hier ook aan de hand is.
remmen die electrisch geblokeerd worden, laten vanzelf los als de stroom op is.
ken het systeem niet, maar zo werkt electriciteit nou eenmaal.
denk eerder dat de remmen wat klemmen door de laag roest die er op zit.
Wat een kul. En roest na een paar weken stil te hebben gestaan? Maar natuurlijk..quote:Op zondag 9 januari 2011 16:50 schreef mickeyD het volgende:
als je een moderne auto met een lege accu, ineens aansluit op een volle accu, dan kun je heel makkelijk je ECU (computer) om zeep helpen.
zit er dik in dat dat hier ook aan de hand is.
remmen die electrisch geblokeerd worden, laten vanzelf los als de stroom op is.
ken het systeem niet, maar zo werkt electriciteit nou eenmaal.
denk eerder dat de remmen wat klemmen door de laag roest die er op zit.
Mijn remmen zitten zelfs na een dag of 2 al wel eens een beetje vast, vooral bij erg vochtig weerquote:Op woensdag 12 januari 2011 11:01 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Wat een kul. En roest na een paar weken stil te hebben gestaan? Maar natuurlijk..
Dat zal vast geen roest zijn...quote:Op woensdag 12 januari 2011 13:59 schreef Bartholomeus het volgende:
[..]
Mijn remmen zitten zelfs na een dag of 2 al wel eens een beetje vast, vooral bij erg vochtig weer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |