Voorbeeld van uitspraken van de schutter:quote:Het 40-jarige Amerikaanse Congreslid Gabrielle Giffords heeft een aanslag op haar leven overleefd. Ze raakte ernstig gewond toen ze door een 22-jarige man door haar hoofd werd geschoten van 1 meter afstand. Zes andere aanwezigen konden niet meer gered worden. Dertien mensen raakten gewond.
Gabrielle Giffords was in Tucson voor een openlucht-bijeenkomst. Korte tijd voor de aanslag twitterde ze: "My 1st Congress on Your Corner starts now. Please stop by to let me know what is on your mind or tweet me later." Bij de aanslag verloren onder anderen een federale rechter, John Roll, en een 9-jarig meisje het leven.
President Barack Obama sprak van een 'zinloze daad' en een 'verschrikkelijke tragedie'. Hij gaf op een persconferentie aan Giffords goed te kennen en met haar bevriend te zijn. Hij beloofde dat de zaak tot op de bodem zal worden uitgezocht.
De chirurg die Giffords opereerde heeft na de operatie verklaard goede hoop te hebben dat Giffords het zal overleven. Ze zou bij kennis geweest zijn en goed hebben gereageerd op aanwijzingen.
De 22-jarige Jared Lee Loughner is geïdentificeerd als de schutter. Na het lossen van vijftien tot twintig schoten wilde hij ervandoor gaan, maar oplettende omstanders grepen in en legden hem met een tackle op de grond.
De Amerikaanse politie gaat er nu van uit dat Loughner niet alleen heeft gehandeld, er zouden foto's zijn waarop twee andere verdachten staan. De politie verklaart nog naar een tweede verdachte op zoek te zijn. Loughner wordt in Amerikaanse media een gestoord persoon genoemd, die eerder zou zijn afgewezen voor militaire dienst. Het motief voor de aanslag is nog niet bekend. Giffords en Roll zouden beide bedreigd zijn met de dood in het afgelopen jaar.
De FBI onderzoekt momenteel een manifest waarvan ze vermoeden dat het op internet is geplaatst door Loughner. Het 'manifest' is een 'verwarde verzameling' van YouTube-video's waarin Loughner spreekt over 'mind-control en hersenspoeling' door de overheid.
Hier het youtube kanaal van de schutter:quote:"In conclusion, reading the second United States constitution, I can't trust the current government because of the ratifications: the government is implying mind control and brainwash on the people by controlling grammar. No! I won't pay debt with a currency that's not backed by gold and silver! No! I won't trust in God!"
Dat geldt voor veel complotheoristen, spirituelen en religieuzen ook. Toch kunnen die wel hun gekte verkondigen zonder fysiek geweld te gebruiken als overtuigingsmiddel. Dit is dan ook meer een roep om aandacht dan een mogelijke oplossing voor het probleem. Hij heeft het op zijn minst verergert.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:35 schreef RedDevil085 het volgende:
Als je die meuk leest die hij op YT heeft neer gekalkt is het moeilijk te geloven dat deze jongen ooit een boek heeft open geslagen dat meer dan 10 pagina's had en over meer ging dan naakte dames...
Ik vind het haast beledigend om deze persoon onder de noemer complot theoristen te schuiven, hij was duidelijk de weg kwijt en probeerde met geveinsd intellect zichzelf of anderen te overtuigen van zijn gelijk..
Nou, je ziet dat het in sommige gevallen toch misgaat. Maar die kans moet je incalculeren vind ik. Er bestaan nu eenmaal zwaar gestoorde mensen die gestoorde dingen doen, en die zitten overal, dat beperkt zich niet tot complotsites.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:42 schreef Macabrefuture het volgende:
Die jongen had ook gek kunnen worden met de openbaring in gedachten of de koran of what ever...
OP je hoede zijn is nooit erg, en dat je met een knipoog naar nieuws kijkt lijkt mij verstandig..
Wat ik nog enger vind is dat complete volkeren het nieuws standaard voor waar aannemen en kip zonder kop politieke leiders volgen..
Macht doet gekke dingen met een mens, en daar moet je als volk altijd op letten.. En dat mag in een democratie.
In `aldus sprak zarathoestra` schreef Nietsche ook een stukje over `de staat`...
Maar geweld gebruiken mag nooit in een beschaaft land en moet altijd afgezworen worden.. Maar een op debat, fantaseren internet bashen is niks mis mee.
Het had ook een honkbal fan geweest kunnen zijn die bijv, een honkballer neerschiet..quote:Op zondag 9 januari 2011 19:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, je ziet dat het in sommige gevallen toch misgaat. Maar die kans moet je incalculeren vind ik. Er bestaan nu eenmaal zwaar gestoorde mensen die gestoorde dingen doen, en die zitten overal, dat beperkt zich niet tot complotsites.
Nee, mag idd nooit.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:56 schreef Macabrefuture het volgende:
[..]
Het had ook een honkbal fan geweest kunnen zijn die bijv, een honkballer neerschiet..
Het is een gek die is gaan lopen schieten... Zoals bijv, schiet incidenten op scholen die dan geïnspireerd zijn door marilin manson..
Zover ik weet word geen geweld verheerlijkt op complot sites (Als dat gebeurt moet dat ook worden bestreden).. Het gebeurd meer in films en muziek video,s zoals gangster rap.. Waar wel geweld verheerlijkt word..
Geweld mag nooit...
Op complotsites wordt vaak direct of indirect opgeroepen tot revolutie.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:56 schreef Macabrefuture het volgende:
[..]
Het had ook een honkbal fan geweest kunnen zijn die bijv, een honkballer neerschiet..
Het is een gek die is gaan lopen schieten... Zoals bijv, schiet incidenten op scholen die dan geïnspireerd zijn door marilin manson..
Zover ik weet word geen geweld verheerlijkt op complot sites (Als dat gebeurt moet dat ook worden bestreden).. Het gebeurd meer in films en muziek video,s zoals gangster rap.. Waar wel geweld verheerlijkt word..
Geweld mag nooit...
Ik vind van die figuren die denken dat elke moslim een potentiele terrorist is en dat er hier sprake is van een tsunami van islamisering op hun manier net zo goed gevaarlijke complotdenkers. Elke moslim liegt, je kent dat riedeltje wel.quote:Op maandag 10 januari 2011 01:16 schreef ZureMelk het volgende:
Veel ernstiger is dat er systeemhaat in het algemeen gekweekt wordt en haat tegen het Westen, Kapitalisme, Amerika specifiek. Dat is zeer kwalijk aangezien het dus een directe aanval op onze welvaart is. En ik weet niet hoe het bij anderen zit maar ik vind dat als onze welvaart/vrijheid/successen etc aangevallen worden deze verdedigd moeten worden.
Het is idd schering en inslag..quote:Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef ZureMelk het volgende:
Alweer een complotter die aan het moorden slaat.
Thanks dan val ik al afquote:Op maandag 10 januari 2011 11:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zal ik dan maar een topic aanmaken in OUD als er weer eens een vader doordraait en zijn vrouw en kinderen afslacht? Alle vaders zijn levensgevaarlijk en moeten preventief geruimd worden.
Want idiote denkbeelden hebben is natuurlijk vergelijkbaar met vader zijn !quote:Op maandag 10 januari 2011 11:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zal ik dan maar een topic aanmaken in OUD als er weer eens een vader doordraait en zijn vrouw en kinderen afslacht? Alle vaders zijn levensgevaarlijk en moeten preventief geruimd worden.
Nou... ik ken enkele vaders ...quote:Op maandag 10 januari 2011 11:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Want idiote denkbeelden hebben is natuurlijk vergelijkbaar met vader zijn !
Ik wel eens gehoord van iemand die in de psychiatrie werkte, dat er meer gekken buiten rondlopen als dat ze in behandeling hebben.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou... ik ken enkele vaders ...
Zonder dollen: Het is natuurlijk gewoon te gek voor woorden om te denken dat een complotdenker per definitie een gevaar voor de samenleving vormt. Iedereen zou dan een gevaar zijn, gezien iedereen wel in meer of mindere maten in een of ander complot gelooft.
Of zijn er nog gradaties? Wanneer ben je volgens jullie een gevaar voor de samenleving? En ben je dan nog wel een complotdenker of ben je dan bijvoorbeeld psychotisch?
Ja, alle complotdenkers over 1 kam scheren slaat ook nergens op. Deze man was gestoord, punt.quote:Op maandag 10 januari 2011 11:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou... ik ken enkele vaders ...
Zonder dollen: Het is natuurlijk gewoon te gek voor woorden om te denken dat een complotdenker per definitie een gevaar voor de samenleving vormt. Iedereen zou dan een gevaar zijn, gezien iedereen wel in meer of mindere maten in een of ander complot gelooft.
Of zijn er nog gradaties? Wanneer ben je volgens jullie een gevaar voor de samenleving? En ben je dan nog wel een complotdenker of ben je dan bijvoorbeeld psychotisch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |