abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 januari 2011 @ 15:54:59 #1
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_91068981
quote:
Het 40-jarige Amerikaanse Congreslid Gabrielle Giffords heeft een aanslag op haar leven overleefd. Ze raakte ernstig gewond toen ze door een 22-jarige man door haar hoofd werd geschoten van 1 meter afstand. Zes andere aanwezigen konden niet meer gered worden. Dertien mensen raakten gewond.

Gabrielle Giffords was in Tucson voor een openlucht-bijeenkomst. Korte tijd voor de aanslag twitterde ze: "My 1st Congress on Your Corner starts now. Please stop by to let me know what is on your mind or tweet me later." Bij de aanslag verloren onder anderen een federale rechter, John Roll, en een 9-jarig meisje het leven.

President Barack Obama sprak van een 'zinloze daad' en een 'verschrikkelijke tragedie'. Hij gaf op een persconferentie aan Giffords goed te kennen en met haar bevriend te zijn. Hij beloofde dat de zaak tot op de bodem zal worden uitgezocht.

De chirurg die Giffords opereerde heeft na de operatie verklaard goede hoop te hebben dat Giffords het zal overleven. Ze zou bij kennis geweest zijn en goed hebben gereageerd op aanwijzingen.

De 22-jarige Jared Lee Loughner is geïdentificeerd als de schutter. Na het lossen van vijftien tot twintig schoten wilde hij ervandoor gaan, maar oplettende omstanders grepen in en legden hem met een tackle op de grond.

De Amerikaanse politie gaat er nu van uit dat Loughner niet alleen heeft gehandeld, er zouden foto's zijn waarop twee andere verdachten staan. De politie verklaart nog naar een tweede verdachte op zoek te zijn. Loughner wordt in Amerikaanse media een gestoord persoon genoemd, die eerder zou zijn afgewezen voor militaire dienst. Het motief voor de aanslag is nog niet bekend. Giffords en Roll zouden beide bedreigd zijn met de dood in het afgelopen jaar.

De FBI onderzoekt momenteel een manifest waarvan ze vermoeden dat het op internet is geplaatst door Loughner. Het 'manifest' is een 'verwarde verzameling' van YouTube-video's waarin Loughner spreekt over 'mind-control en hersenspoeling' door de overheid.
Voorbeeld van uitspraken van de schutter:
quote:
"In conclusion, reading the second United States constitution, I can't trust the current government because of the ratifications: the government is implying mind control and brainwash on the people by controlling grammar. No! I won't pay debt with a currency that's not backed by gold and silver! No! I won't trust in God!"
Hier het youtube kanaal van de schutter:
http://www.youtube.com/user/Classitup10
De man heeft het ook daar weer over zaken als mindcontrol.
Check ook zijn favoriete boeken.

Alweer een complotter die aan het moorden slaat.
De vraag is nu:
Complotters, slechts vermakelijk of ook levensgevaarlijk?

En als ze gevaarlijk zijn, wat kunnen we er aan doen?
Moet de overheid nu alle complotters chippen zodat we ze constant in de gaten kunnen houden?
Moet de overheid "medicijnen" in hun drinkwater stoppen zodat ze rustig worden?
Door vliegtuigen gebieden waar complotters wonen met chemicaliën laten besproeien om ze onder controle te krijgen?
HAARP of andere geheime mindcontrol technologie inzetten om frequenties door hun hersenen te sturen om verboden gedachten te verbannen?

Wat lijkt jullie de beste oplossing?
Ik wil in ieder geval dat de overheid meer controle over ons gaat uitoefenen om problemen te voorkomen.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  zondag 9 januari 2011 @ 16:06:13 #2
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_91069538
Wat betreft dat chippen van complotters, in Amerika is er al een hele discussie losgebarsten over de vraag of je die mensen zo kan helpen:
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
pi_91070135
Je zou zeggen dat fluoridering van het drinkwater in de V.S. al genoeg zou zijn. :')

De overheid zou zich ook beter kenbaar kunnen maken, als je de bevolking goed informeert dan gebeurd dit niet. Er gebeurd nu zoveel achter de schermen dat een aantal mensen gaan gissen, het lijkt mij duidelijk dat er iets echt niet goed zit in de wereld, maar dat is al sinds mensenheugen al zo.

En dan bestaat de mogelijkheid nog dat dit soort dingen juist gestimuleerd worden, als een excuus om de bevolking nog meer onder de duim te krijgen. Altijd mogelijkheden openlaten vind ik, vooral als het straks niet meer mag van de gedachtepolitie, kan je het er beter nu van nemen. :7
  zondag 9 januari 2011 @ 16:35:30 #4
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_91070816
Als je die meuk leest die hij op YT heeft neer gekalkt is het moeilijk te geloven dat deze jongen ooit een boek heeft open geslagen dat meer dan 10 pagina's had en over meer ging dan naakte dames...

Ik vind het haast beledigend om deze persoon onder de noemer complot theoristen te schuiven, hij was duidelijk de weg kwijt en probeerde met geveinsd intellect zichzelf of anderen te overtuigen van zijn gelijk..
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
pi_91071208
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 16:35 schreef RedDevil085 het volgende:
Als je die meuk leest die hij op YT heeft neer gekalkt is het moeilijk te geloven dat deze jongen ooit een boek heeft open geslagen dat meer dan 10 pagina's had en over meer ging dan naakte dames...

Ik vind het haast beledigend om deze persoon onder de noemer complot theoristen te schuiven, hij was duidelijk de weg kwijt en probeerde met geveinsd intellect zichzelf of anderen te overtuigen van zijn gelijk..
Dat geldt voor veel complotheoristen, spirituelen en religieuzen ook. Toch kunnen die wel hun gekte verkondigen zonder fysiek geweld te gebruiken als overtuigingsmiddel. Dit is dan ook meer een roep om aandacht dan een mogelijke oplossing voor het probleem. Hij heeft het op zijn minst verergert.
pi_91071223
T=D
pi_91079716
Die jongen had ook gek kunnen worden met de openbaring in gedachten of de koran of what ever...

OP je hoede zijn is nooit erg, en dat je met een knipoog naar nieuws kijkt lijkt mij verstandig..

Wat ik nog enger vind is dat complete volkeren het nieuws standaard voor waar aannemen en kip zonder kop politieke leiders volgen..

Macht doet gekke dingen met een mens, en daar moet je als volk altijd op letten.. En dat mag in een democratie.

In `aldus sprak zarathoestra` schreef Nietsche ook een stukje over `de staat`...

Maar geweld gebruiken mag nooit in een beschaaft land en moet altijd afgezworen worden.. Maar een op debat, fantaseren internet bashen is niks mis mee.
pi_91080155
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:42 schreef Macabrefuture het volgende:
Die jongen had ook gek kunnen worden met de openbaring in gedachten of de koran of what ever...

OP je hoede zijn is nooit erg, en dat je met een knipoog naar nieuws kijkt lijkt mij verstandig..

Wat ik nog enger vind is dat complete volkeren het nieuws standaard voor waar aannemen en kip zonder kop politieke leiders volgen..

Macht doet gekke dingen met een mens, en daar moet je als volk altijd op letten.. En dat mag in een democratie.

In `aldus sprak zarathoestra` schreef Nietsche ook een stukje over `de staat`...

Maar geweld gebruiken mag nooit in een beschaaft land en moet altijd afgezworen worden.. Maar een op debat, fantaseren internet bashen is niks mis mee.
Nou, je ziet dat het in sommige gevallen toch misgaat. Maar die kans moet je incalculeren vind ik. Er bestaan nu eenmaal zwaar gestoorde mensen die gestoorde dingen doen, en die zitten overal, dat beperkt zich niet tot complotsites.
pi_91080755
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, je ziet dat het in sommige gevallen toch misgaat. Maar die kans moet je incalculeren vind ik. Er bestaan nu eenmaal zwaar gestoorde mensen die gestoorde dingen doen, en die zitten overal, dat beperkt zich niet tot complotsites.
Het had ook een honkbal fan geweest kunnen zijn die bijv, een honkballer neerschiet..

Het is een gek die is gaan lopen schieten... Zoals bijv, schiet incidenten op scholen die dan geïnspireerd zijn door marilin manson..

Zover ik weet word geen geweld verheerlijkt op complot sites (Als dat gebeurt moet dat ook worden bestreden).. Het gebeurd meer in films en muziek video,s zoals gangster rap.. Waar wel geweld verheerlijkt word..

Geweld mag nooit...
  Moderator zondag 9 januari 2011 @ 20:11:50 #10
249559 crew  Lavenderr
pi_91081779
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:56 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Het had ook een honkbal fan geweest kunnen zijn die bijv, een honkballer neerschiet..

Het is een gek die is gaan lopen schieten... Zoals bijv, schiet incidenten op scholen die dan geïnspireerd zijn door marilin manson..

Zover ik weet word geen geweld verheerlijkt op complot sites (Als dat gebeurt moet dat ook worden bestreden).. Het gebeurd meer in films en muziek video,s zoals gangster rap.. Waar wel geweld verheerlijkt word..

Geweld mag nooit...
Nee, mag idd nooit.
Daarom schrijf ik ook : dit soort dingen komen overal voor, het beperkt zich bepaald niet tot complotsites.
pi_91082096
Ja, geweld mag nooit. Geweld is stom.
pi_91088202
Jep en er zijn ook gevallen waar mensen elkaar wat aan doen door toe doen van games, geloof en sport. Dus...

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2011 21:35:07 ]
  maandag 10 januari 2011 @ 01:16:54 #13
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_91100309
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 19:56 schreef Macabrefuture het volgende:

[..]

Geweld mag nooit...
Op complotsites wordt vaak direct of indirect opgeroepen tot revolutie.
Revolutie kan natuurlijk geweldloos maar mensen associëren het normaal gesproken toch met geweld.
Op vrijwel alle complotsites wordt systeemhaat gekweekt. Dat kan leiden tot problemen bij mensen die toch al labiel zijn. Complotters roepen vaak dat de overheid/de illuminatie of wat dan ook aan manipulatie/indoctrinatie doen. Ze verliezen daarbij uit het oog dat ze dit zelf doen door ideeën te zaaien met de bedoeling nieuwe complotters te oogsten. Dat is vaak met behulp van emotionele manipulatie. Als je niet in het complot gelooft ben je dom, een schaap, een slaaf etc. Het complot wordt aan de man gebracht door een doemscenario te schetsen en ipv met bewijs ervoor te komen te doen alsof het allemaal logisch en vanzelfsprekend is.

Als je niet in het complot gelooft dan is er wat mis met je want het is allemaal zo duidelijk. Algemene angsten voor het onbekende en voor het verlies van controle worden gebruikt om mensen te manipuleren en ze emotioneel te dwingen in het complot te geloven.
Het begint met waarheden en zaken met een kern van waarheid. Daarna worden een heleboel (vaak zeer suggestieve) vragen gesteld.
Als mensen eenmaal bang gemaakt zijn en naar een verklaring voor dingen zoeken dan worden vervolgens enkel motieven gegeven. Die motieven voor het complot hoeven dan niet meer van bewijzen voorzien want de gemanipuleerden zijn bang en vertwijfeld en snakken naar een verklaring. Ze willen de wereld waar ze het overzicht van kwijt zijn geraakt weer begrijpen. Desnoods met behulp van een zeer cynisch en irrationeel wereldbeeld.

Zo werkt de manipulatie en propaganda. Analyseer de complot docu's er maar eens op. Ze werken grotendeels volgens dezelfde bewezen manipulatie en propaganda technieken.

De vraag is of het allemaal dusdanig schadelijk is dat er ingegrepen moet worden.
Tot nu toe zijn er maar een beperkt aantal gevallen waarbij het echt uit de hand liep. Het lijkt dus niet ernstig genoeg op het gebied van excessen om ingrijpen te rechtvaardigen.
Veel ernstiger is dat er systeemhaat in het algemeen gekweekt wordt en haat tegen het Westen, Kapitalisme, Amerika specifiek. Dat is zeer kwalijk aangezien het dus een directe aanval op onze welvaart is. En ik weet niet hoe het bij anderen zit maar ik vind dat als onze welvaart/vrijheid/successen etc aangevallen worden deze verdedigd moeten worden.

Desnoods met voorlichting door de overheid op complotsites.
Iedereen op de lagere school al te leren kritisch naar informatie te kijken (bronnen analyse, hoor en wederhoor, significantie, onderscheid oorzaak gevolg, oorzakelijk verband, zijn de conclusies te rechtvaardigen/objectief etc etc).
Goede omgang met internet zodat men in staat is informatie van verschillende zijden van het verhaal te vinden.
Mensen te leren dat er ook zoiets bestaat als onzekerheid: je kan ook accepteren dat je niet genoeg informatie hebt om een standpunt in te nemen.
Subsidie voor debunkers (ik zie de cheque graag deze kant op komen).
Het knuffelen van complotters die in paniek geraakt zijn. *; (alleen de vrouwelijke natuurlijk)
pi_91100703
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 01:16 schreef ZureMelk het volgende:
Veel ernstiger is dat er systeemhaat in het algemeen gekweekt wordt en haat tegen het Westen, Kapitalisme, Amerika specifiek. Dat is zeer kwalijk aangezien het dus een directe aanval op onze welvaart is. En ik weet niet hoe het bij anderen zit maar ik vind dat als onze welvaart/vrijheid/successen etc aangevallen worden deze verdedigd moeten worden.
Ik vind van die figuren die denken dat elke moslim een potentiele terrorist is en dat er hier sprake is van een tsunami van islamisering op hun manier net zo goed gevaarlijke complotdenkers. Elke moslim liegt, je kent dat riedeltje wel.

Zoals je ook hebt kunnen zien in bv Belgie met de killing spree van Hans Van Themsche in Antwerpen destijds.
pi_91102011
Ik geloof het officiële verhaal niet, een amateur schutter die 6 mensen dood en 13 gewond? no way, dat is een echte pro, met zo'n hoge hit rate!
is dit een manier om complotters is een kwaad daglicht te stellen?
Was hij een manchurian candidate?
  maandag 10 januari 2011 @ 02:46:15 #16
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_91102036
Zolang hun grondwet zelf nog oproept tot geweld tegen elke overheid die misbruik maakt van diezelfde grondwet kan je dit soort geweld blijven verwachten.

Het wordt goedgepraat, uit zijn verband gerukt, wat je wil, maar is onvermijdelijk.
  maandag 10 januari 2011 @ 10:05:45 #17
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91105227
Mja, de vloek van internet is dat het alle Lambiekjes met de Bankfurts in contact brengt en zo gekheid in het kwadraat produceert.
Misschien moeten mensen eerst maar eens een bewijs van geestelijke gezondheid halen voor ze op internet mogen.
zzz
pi_91105775
quote:
1s.gif Op zondag 9 januari 2011 15:54 schreef ZureMelk het volgende:
Alweer een complotter die aan het moorden slaat.
Het is idd schering en inslag.. :')
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 10 januari 2011 @ 11:08:05 #19
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_91106884
Ik vind dat Zure melk gelijk heeft. Complotters zijn levensgevaarlijk en dienen preventief geruimt te worden.

Nou treft het frappante geluk dat de Gifford (Slachtoffer) geabonneerd was het op youtube kanaal van de Complotter..
http://www.youtube.com/user/giffords2

Geweldig topic Zure Melk _O-
Ben je alleen niet een beetje ziekelijk bezig?
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_91107840
Zal ik dan maar een topic aanmaken in OUD als er weer eens een vader doordraait en zijn vrouw en kinderen afslacht? Alle vaders zijn levensgevaarlijk en moeten preventief geruimd worden.
  maandag 10 januari 2011 @ 11:40:47 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91107968
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Zal ik dan maar een topic aanmaken in OUD als er weer eens een vader doordraait en zijn vrouw en kinderen afslacht? Alle vaders zijn levensgevaarlijk en moeten preventief geruimd worden.
Thanks dan val ik al af :')
The truth was in here.
  maandag 10 januari 2011 @ 11:44:05 #22
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_91108083
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
Want idiote denkbeelden hebben is natuurlijk vergelijkbaar met vader zijn ! :)
zzz
pi_91108345
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:44 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Want idiote denkbeelden hebben is natuurlijk vergelijkbaar met vader zijn ! :)
Nou... ik ken enkele vaders ... ;)

Zonder dollen: Het is natuurlijk gewoon te gek voor woorden om te denken dat een complotdenker per definitie een gevaar voor de samenleving vormt. Iedereen zou dan een gevaar zijn, gezien iedereen wel in meer of mindere maten in een of ander complot gelooft.

Of zijn er nog gradaties? Wanneer ben je volgens jullie een gevaar voor de samenleving? En ben je dan nog wel een complotdenker of ben je dan bijvoorbeeld psychotisch?
  maandag 10 januari 2011 @ 11:55:50 #24
8372 Bastard
Persona non grata
pi_91108466
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Zonder dollen: Het is natuurlijk gewoon te gek voor woorden om te denken dat een complotdenker per definitie een gevaar voor de samenleving vormt. Iedereen zou dan een gevaar zijn, gezien iedereen wel in meer of mindere maten in een of ander complot gelooft.

Of zijn er nog gradaties? Wanneer ben je volgens jullie een gevaar voor de samenleving? En ben je dan nog wel een complotdenker of ben je dan bijvoorbeeld psychotisch?
Ik wel eens gehoord van iemand die in de psychiatrie werkte, dat er meer gekken buiten rondlopen als dat ze in behandeling hebben.

Ga er maar aanstaan.. net wat je zegt, wat is de gradatie, wanneer kun je iemand gedwongen opnemen.
Echt wat een flauwekul dit :D
The truth was in here.
pi_91108505
quote:
1s.gif Op maandag 10 januari 2011 11:52 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ja, alle complotdenkers over 1 kam scheren slaat ook nergens op. Deze man was gestoord, punt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')