Misschien raakt zijn motor wel steeds oververhit??quote:Op zondag 9 januari 2011 12:21 schreef TeleluvR het volgende:
Als je niet weet waar het zit, weet je toch ook niet of je te kort komt?
Wil je een eerlijk of een oprecht antwoord?quote:
quote:Op zondag 9 januari 2011 12:30 schreef Garbageman het volgende:
Het zou mooi zijn als autofabrikanten een soort van naslagwerkje zouden maken, waar al die dingen instaan met duidelijke plaatjes, waar je olie, koelvloeistof, enz in moet. Waar alle lampjes en knopjes voor dienen e.d. Je zou het misschien een "instructieboekje" kunnen noemen. Helemaal handig zou het zijn als zoiets ook via internet beschikbaar zou zijn.Via een zoeksite of zo. Of ben ik nu onrealistisch?
Lekkage misschien? En als er veel druk in het systeem komt (doordat de koelvloeistof oververhit raakt) dan zit er bovenin een uitlaat waardoor er dan koelvloeistof weg kan lekken om te voorkomen dat de druk te hoog wordt in het systeem.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:38 schreef glasbak het volgende:
En ik wil ook wel eens weten waarom het bijgevuld moet worden. Het is een gesloten systeem, koelvloeistof verbruiken doe je niet, dus moet er al wat mis zijn in het blok.
En dank je wel he.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:25 schreef onzichtbare het volgende:
als je niet weet waar je koelvloeistof moet bijvullen moet je er vanaf blijven stomgeboren en nooit wat bijgeleerd
Die dingen bestaan gewoon. Vaak kun je zelf al heel veel zonder een garage te hoeven bezoeken.quote:Op zondag 9 januari 2011 12:30 schreef Garbageman het volgende:
Het zou mooi zijn als autofabrikanten een soort van naslagwerkje zouden maken, waar al die dingen instaan met duidelijke plaatjes, waar je olie, koelvloeistof, enz in moet. Waar alle lampjes en knopjes voor dienen e.d. Je zou het misschien een "instructieboekje" kunnen noemen. Helemaal handig zou het zijn als zoiets ook via internet beschikbaar zou zijn.Via een zoeksite of zo. Of ben ik nu onrealistisch?
Dat had ie van mij ook eens, toen sloeg die een keer af, omdat ie alle kvs had opgezopen, en toen ik die weer bijgevuld had was er niets aan de hand! auto bestaat nu echter niet meerquote:Op zondag 9 januari 2011 13:32 schreef Antaris het volgende:
Motor wordt inderdaad erg heet. Wel onder 100 graden. Als ik mijn verwarming opendraai (warm dus) en volle bak laat blazen dan gaat mijn temperatuurmeter naar beneden. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.
Dat is wel de bedoeling. Waar denk je dat de warme lucht vandaan komt: uit/van de motor!quote:Op zondag 9 januari 2011 13:32 schreef Antaris het volgende:
Motor wordt inderdaad erg heet. Wel onder 100 graden. Als ik mijn verwarming opendraai (warm dus) en volle bak laat blazen dan gaat mijn temperatuurmeter naar beneden. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.
Jij ben verkouden zeker?quote:Op zondag 9 januari 2011 13:32 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Die dingen bestaan gewoon. Vaak kun je zelf al heel veel zonder een garage te hoeven bezoeken.
En na het weglekken komt dat in een expansievat waardoor je altijd een reserve voorraad vloeistof hebt. Als na de oververhitting de motor weer afkoelt, zuigt de onderdruk in het koelsysteem de weggelopen vloeistof weer terug. Dit is ook de rede dat een expansievat bij een afgekoelde motor altijd half vol moet zijn zodat er ruimte is om de overtollige vloeistof op te vangen. De aanzuigslang moet altijd in de vloeistof hangen om lucht in het systeem te voorkomen.quote:Op zondag 9 januari 2011 13:17 schreef kijkmij het volgende:
[..]
Lekkage misschien? En als er veel druk in het systeem komt (doordat de koelvloeistof oververhit raakt) dan zit er bovenin een uitlaat waardoor er dan koelvloeistof weg kan lekken om te voorkomen dat de druk te hoog wordt in het systeem.
Want? Als je gewoon zoekt op service, user of repair manual dan krijg je gewoon een uitgebreide handleiding. En dan kun je gewoon zelf je bougies, remschijven of dynamo vervangen. Voor wat het waard is natuurlijk.quote:
Ik heb net gekeken en vloeistof komt tot aan het koude niveau. Neem aan dat er voldoende in zit?quote:Op zondag 9 januari 2011 14:48 schreef Sounddragon het volgende:
De gele dop rechtsboven op de foto, er staan 2 streepjes op het reservoir; de onderste is het niveau als hij koud is...
Nou, hoe zal ik het zeggen.. Het is niet dat hij garbageman heet, maar er druipt zoveel sarcasme van die post af, dat ik het hier zelfs kan ruiken. En aangezien jij (denk ik) verkouden bent, kan jij dat dus niet.quote:Op zondag 9 januari 2011 15:09 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Want? Als je gewoon zoekt op service, user of repair manual dan krijg je gewoon een uitgebreide handleiding. En dan kun je gewoon zelf je bougies, remschijven of dynamo vervangen. Voor wat het waard is natuurlijk.
Dan zit er voldoende in ja. Dus waarom zou je hem bij willen vullen?quote:Op zondag 9 januari 2011 16:08 schreef Antaris het volgende:
[..]
Ik heb net gekeken en vloeistof komt tot aan het koude niveau. Neem aan dat er voldoende in zit?
p.s. ik snap heus wel dat warme lucht niet van de uitlaat komt.
Bedankt dokter, ik ben genezen.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:30 schreef glasbak het volgende:
[..]
Nou, hoe zal ik het zeggen.. Het is niet dat hij garbageman heet, maar er druipt zoveel sarcasme van die post af, dat ik het hier zelfs kan ruiken. En aangezien jij (denk ik) verkouden bent, kan jij dat dus niet.
Mijn temperatuurmeter blijft in het blauw ook als ik allang op de snelweg rijd.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:32 schreef glasbak het volgende:
[..]
Dan zit er voldoende in ja. Dus waarom zou je hem bij willen vullen?
Die grap is al oud, en ook nog eens de verkeerde - hij zoekt koelvloeistof, dat kun je beter niet bij de 710 gooien.quote:
Gevalletje defecte thermostaat lijkt mij.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:47 schreef Antaris het volgende:
[..]
Mijn temperatuurmeter blijft in het blauw ook als ik allang op de snelweg rijd.
Als ik mijn verwarming open draai dan blaast ie alleen maar koude lucht. Maar lucht wat naar m'n ramen gaat is wel warm (boven op m'n dashboard en zijkanten).
Persoonlijk dacht ik dat koelvloeistof net als olie na verloop van tijd opraakt.
dat klinkt als een bezoekje aan de garage. Je thermostaat staat continu open, daardoor wordt de motor teveel gekoeld en haalt ie zijn eigen bedrijfstemperatuur niet eens.quote:Op zondag 9 januari 2011 16:47 schreef Antaris het volgende:
[..]
Mijn temperatuurmeter blijft in het blauw ook als ik allang op de snelweg rijd.
Als ik mijn verwarming open draai dan blaast ie alleen maar koude lucht. Maar lucht wat naar m'n ramen gaat is wel warm (boven op m'n dashboard en zijkanten).
Persoonlijk dacht ik dat koelvloeistof net als olie na verloop van tijd opraakt.
quote:Op zondag 9 januari 2011 13:32 schreef Antaris het volgende:
Motor wordt inderdaad erg heet. Wel onder 100 graden. Als ik mijn verwarming opendraai (warm dus) en volle bak laat blazen dan gaat mijn temperatuurmeter naar beneden. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.
quote:Op zondag 9 januari 2011 16:47 schreef Antaris het volgende:
[..]
Mijn temperatuurmeter blijft in het blauw ook als ik allang op de snelweg rijd.
Als ik mijn verwarming open draai dan blaast ie alleen maar koude lucht. Maar lucht wat naar m'n ramen gaat is wel warm (boven op m'n dashboard en zijkanten).
Persoonlijk dacht ik dat koelvloeistof net als olie na verloop van tijd opraakt.
Maar kan ik nog wel gewoon rijden?quote:Op zondag 9 januari 2011 18:12 schreef lipje het volgende:
[..]
dat klinkt als een bezoekje aan de garage. Je thermostaat staat continu open, daardoor wordt de motor teveel gekoeld en haalt ie zijn eigen bedrijfstemperatuur niet eens.
gezien je niet al te veel wilt vervangen, zou ik niet te lang wachten met repareren en doorrijdenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |