Alleen jij kent de ordervoorwaarden. Misschien zijn er mogelijkheden in de voorwaarden om er onder uit te komen? Ik gok van niet, je hebt immers al wel gelezen over die 'boete'...
De wet geeft je in ieder geval geen recht om de getekende koopovereenkomst op te zeggen. Gesteld dat er geen annuleringsmogelijkheid in zit: Dan zou ik het op een gesprek van man tot man gooien. Gewoon naar de winkel gaan, rustig gaan zitten, en uitleggen dat het je verschrikkelijk spijt maar dat je door een financiële ramp onmogelijk het geld bij elkaar kunt krijgen. Je bent zo eerlijk dat je het liever nu zegt dan achteraf. Begin de onderhandeling dat je het liefst helemaal zou annuleren, dan gaan zij natuurlijk tegenstribbelen. Dan kun je je eerste beweging maken, en 'toegeven' dat je eventueel wel rond de ¤4k bij elkaar kan schrapen. Dat zal heel moeilijk voor je worden, maar je wil er graag samen uitkomen. En je hoeft dan echt niet meer de allermooiste keuken, je begrijpt dat dat niet kan. Uiteindelijk kun je dan (terwijl je heel moeilijk en gepijnigd kijkt) op ¤4.5k uitkomen. Zet afspraken gelijk even op papier.
Zo zou het kunnen gaan, iig. De kans is zeker aanwezig dat zij serieus zullen gaan kijken om iets te regelen met die order. Een bedrijf heeft namelijk ook geen zin om een hele keuken af te leveren terwijl ze dan hun marge moeten vernietigen met een incassotraject. Zij winnen dat uiteindelijk wel, maar het kost ze enorm veel geld om hun recht te halen. Dus het is zeker ook in hun belang om hier samen wat moois van te maken. Dikke kans dat zij nog wel onderdelen kunnen annuleren, zaken in voorraad laten, etc. Maar speel het netjes en op sympathie, want je hebt nergens recht op!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuītief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel