Dat is een feit, ik weet ook uit ervaringquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:54 schreef Tanin het volgende:
[..]
Tis leuker als de ander het doet, en jij vervolgens de tranen (van het lachen) uit je ogen wrijft
de Turk waar mijn ouders dat hadden gekocht verkochten ook mini-paprika's. En die heeft ook pepers die er precies op lijkenquote:Op zaterdag 19 februari 2011 23:17 schreef RobinOok het volgende:
Zulke grote pepers zijn nooit erg heet.
Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:49 schreef Cat22 het volgende:
Als kind: de eerste keer eieren koken,. Keurig het recept (dat ik een recept nodig had geeft al aan hoe goed ik het principe snapte) gevolgd maar elke keer als ik een eitje tikte bleek heb van binnen nog snotterig te zijn. Tot mijn moeder de gouden tip gaf dat je het water moet laten koken terwijl de eieren erin liggen, niet het water aan de kook brengen, eieren erin en dan de pit laag zodat ze maar wat liggen te dobberen in afkoelend water.![]()
Bij mij werkte dat toch echt niet destijds.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.
een ei wordt idd al gaar bij 70 graden..quote:Op zondag 20 februari 2011 14:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.
Je begint niet bij 70 graden maar bij 100. De tijd dat het water nodig heeft om af te koelen is ruimschoots voldoende om je ei goed te krijgen.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
een ei wordt idd al gaar bij 70 graden..
moet je dan wel even een UUR geduld hebben
Ik hou het water altijd net tegen het kookpunt aan. Maar dat is geen blunder dus verder offtopic.quote:Op zondag 20 februari 2011 14:07 schreef Erasmo het volgende:
[..]
kweenie hoor maar mijn pan met water koelt in een uur wel meer dan 30 graden af :pquote:Op zondag 20 februari 2011 14:24 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Je begint niet bij 70 graden maar bij 100. De tijd dat het water nodig heeft om af te koelen is ruimschoots voldoende om je ei goed te krijgen.
Dat klopt. Maar dat is geen enkel probleem.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
kweenie hoor maar mijn pan met water koelt in een uur wel meer dan 30 graden af :p
ook gedaan ja. Het uitdoen was echter nog geen probleem. Het indoen dag erna welquote:Op zaterdag 19 februari 2011 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen blunder
Sambal maken, pepers snijden zonder handschoenen aan en dan een uurtje later even je lenzen uit proberen te doen.
Dat heb ik ook regelmatig gehad met soep (of melk e.d.) in de magnetron (gewoon op magnetronstand). Ik blijf er tegenwoordig maar gewoon bijquote:Op maandag 21 februari 2011 12:29 schreef June. het volgende:
Wilde soep in de magnetron opwarmen, dus ik doe de kom erin en 5 minuten afwachten. Was alleen vergeten dat mijn huisgenootje de oven daarvoor had gebruikt.. Resultaat: ontplofte soep die overal zat vastgeplakt in de magnetron behalve in de kom
Wilde soep hè, daar moet je altijd mee oppassen..quote:Op maandag 21 februari 2011 12:29 schreef June. het volgende:
Wilde soep in de combimagnetron opwarmen, dus ik doe de kom erin en 5 minuten afwachten. Was alleen vergeten dat mijn huisgenootje daarvoor de oven had gebruikt.. Resultaat: ontplofte soep die overal zat vastgeplakt in de magnetron behalve in de kom
Dat dacht ik ook alquote:Op maandag 21 februari 2011 12:49 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Wilde soep hè, daar moet je altijd mee oppassen..
Vis is ook fokking duur tegenwoordig!quote:Op maandag 21 februari 2011 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Nog niet eens zo lang geleden...:
Lekker bij de viskraam ca 400 gram kibbeling gehaald, voor een lekker middag-hapje.
En ik denk, ik maak die 400 gram wel even warm in de magnetron, in het zakje waar we het ook in meekregen. Helemaal niet bij nagedacht dat er in dat zakje ook nog alumiliumfolie zit... Resultaat was een hevige stank, vieze smaak in de mond (toch even proberen hé) en dus ook ca ¤ 7,- aan vis weggegooid.
Komt door overbevissing volgens mij.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:10 schreef DuracellPower het volgende:
[..]
Vis is ook fokking duur tegenwoordig!Of is dat alleen in mijn hoofd?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |