abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93053328
Geweldig topic! :D

Ik had een keer een bakvorm met cakebeslag in de oven staan (combimagnetron), op het ronde metalen rooster. Op een gegeven moment was het tijd om even te testen hoe gaar het nu van binnen was, dus ik haal voorzichtig met de bijbehorende tang het rooster uit de oven... Begint ineens de hele boel gevaarlijk te wiebelen, ik probeer nog in een reflex met m'n blote linkerhand dat gloeiendhete, wegglijdende bakblik tegen te houden... Auw, heet!

Ik trek dus terug, en KWAK !!, ineens de hele cakevorm ondersteboven, jawel, op de keukenvloer...!
Til ik voorzichtig dat bakblik op (met ovenwanten aan, ja), loopt de hele inhoud als een dikke, vloeibare prut over de vloer uit. M'n cake, wat doe je !!!

Het bovenste laagje, wat dus niet in aanraking was geweest met de vloer, heb ik nog enigszins kunnen redden, en dat alsnog afgebakken in de oven om te kijken of het nog eetbaar zou zijn. Even later kom ik weer terug bij de oven en denk, verrek, er staat hier iets aan te branden...!
En ja hoor, helemaal zwart van boven. Wat ben ik toch ook een oen hè, dacht ik bij mezelf... Laat je eerst de hele boel uit je handen vallen, en dan presteer je het vervolgens ook nog om het weinige wat er nog van over is, nog aan te laten branden ook! 8)7

Nooit geweten dat een keukenvloer zó erg kon plakken trouwens... Poehee zeg, wat was dat moeilijk eraf te krijgen.
Maar goed, we hebben er achteraf wel heerlijk om kunnen lachen...! _O-
NEE tegen elke vorm van religieus fundamentalisme.
JA tegen mensenrechten, vrije individuele keuzes en gelijkwaardige behandeling.
pi_93053591
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 februari 2011 23:54 schreef Tanin het volgende:

[..]

Tis leuker als de ander het doet, en jij vervolgens de tranen (van het lachen) uit je ogen wrijft 8)7
Dat is een feit, ik weet ook uit ervaring :@ hoeveel zeer dat doet..
pi_93054038
Ah, keukenblunders. :')

Soep opzetten en daarna vergeten. Uurtje later is hij voor de helft ingekookt en de knapperige groentjens waren pap geworden. ;(

Oogprothese indoen, half uur nadat je pepers hebt gesneden én je handen hebt gewassen is niet fijn. En die prothese al jankend uit een gezwollen oog proberen te krijgen is helemaal drahama. :'(

Als kind: de eerste keer eieren koken,. Keurig het recept (dat ik een recept nodig had geeft al aan hoe goed ik het principe snapte) gevolgd maar elke keer als ik een eitje tikte bleek heb van binnen nog snotterig te zijn. Tot mijn moeder de gouden tip gaf dat je het water moet laten koken terwijl de eieren erin liggen, niet het water aan de kook brengen, eieren erin en dan de pit laag zodat ze maar wat liggen te dobberen in afkoelend water. :')

Niet echt kookblunder maar het is niet fijn om een druppel frituurvet in je gezicht te krijgen als je het mandje laat zakken (blaar net onder mijn oog en nietkrabbennietkrabben! :X ). Week erna hadden we een pan met een lift. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_93054477
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 23:17 schreef RobinOok het volgende:
Zulke grote pepers zijn nooit erg heet.
de Turk waar mijn ouders dat hadden gekocht verkochten ook mini-paprika's. En die heeft ook pepers die er precies op lijken ;)
Twiddel
  zondag 20 februari 2011 @ 14:07:33 #180
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_93054848
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 13:49 schreef Cat22 het volgende:
Als kind: de eerste keer eieren koken,. Keurig het recept (dat ik een recept nodig had geeft al aan hoe goed ik het principe snapte) gevolgd maar elke keer als ik een eitje tikte bleek heb van binnen nog snotterig te zijn. Tot mijn moeder de gouden tip gaf dat je het water moet laten koken terwijl de eieren erin liggen, niet het water aan de kook brengen, eieren erin en dan de pit laag zodat ze maar wat liggen te dobberen in afkoelend water. :')
Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.
pi_93055515
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:07 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Tip van flip; als je eieren kookt gewoon het water aan de kook brengen met de eieren erin en dan het gas uitzetten. Voor het onder de 70* is afgekoeld zijn je eitjes al goed.
Bij mij werkte dat toch echt niet destijds. _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_93055558
quote:

[..]

een ei wordt idd al gaar bij 70 graden..

moet je dan wel even een UUR geduld hebben :)
  zondag 20 februari 2011 @ 14:24:47 #183
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_93055772
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

een ei wordt idd al gaar bij 70 graden..

moet je dan wel even een UUR geduld hebben :)
Je begint niet bij 70 graden maar bij 100. De tijd dat het water nodig heeft om af te koelen is ruimschoots voldoende om je ei goed te krijgen.
pi_93055784
quote:

[..]

Ik hou het water altijd net tegen het kookpunt aan. Maar dat is geen blunder dus verder offtopic.
pi_93056006
Ik ben een Baas, en maak geen fouten,
Op een dag drink je geen bier meer.
Dan drink je Grolsch!!
pi_93059023
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 14:24 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Je begint niet bij 70 graden maar bij 100. De tijd dat het water nodig heeft om af te koelen is ruimschoots voldoende om je ei goed te krijgen.
kweenie hoor maar mijn pan met water koelt in een uur wel meer dan 30 graden af :p
  zondag 20 februari 2011 @ 15:33:57 #187
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_93059354
quote:
1s.gif Op zondag 20 februari 2011 15:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

kweenie hoor maar mijn pan met water koelt in een uur wel meer dan 30 graden af :p
Dat klopt. Maar dat is geen enkel probleem.
pi_93059482
quote:
Op zaterdag 19 februari 2011 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigen blunder
Sambal maken, pepers snijden zonder handschoenen aan en dan een uurtje later even je lenzen uit proberen te doen.
ook gedaan ja. Het uitdoen was echter nog geen probleem. Het indoen dag erna wel
  zondag 20 februari 2011 @ 15:37:19 #189
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_93059571
Edit: verkeerde topic :D
pi_93059654
Ik heb ooit een risotto gemaakt met spinazie, maar ik was helemaal vergeten om de (verse) spinazie schoon te maken met stromend water.

Dan zit je dus te eten en proef je werkelijk de zandkorrels nog in je mond. :')
  maandag 21 februari 2011 @ 12:29:15 #191
208890 June.
Seriously?
pi_93096706
Wilde soep in de combimagnetron opwarmen, dus ik doe de kom erin en 5 minuten afwachten. Was alleen vergeten dat mijn huisgenootje daarvoor de oven had gebruikt.. Resultaat: ontplofte soep die overal zat vastgeplakt in de magnetron behalve in de kom :')
Shine bright like a diamond.
pi_93096768
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:29 schreef June. het volgende:
Wilde soep in de magnetron opwarmen, dus ik doe de kom erin en 5 minuten afwachten. Was alleen vergeten dat mijn huisgenootje de oven daarvoor had gebruikt.. Resultaat: ontplofte soep die overal zat vastgeplakt in de magnetron behalve in de kom :')
Dat heb ik ook regelmatig gehad met soep (of melk e.d.) in de magnetron (gewoon op magnetronstand). Ik blijf er tegenwoordig maar gewoon bij :o
(of ik verwarm het in een pannetje)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_93097453
Tegenwoordig kan ik best goed koken, maar dat moet je ergens leren, en bij mij begon dat in mijn studentenhuis.

De eerste avond dat ik daar woonde maakte ik kennis met elektrische kookplaten. Ik zette dat ding aan, en na een paar seconden wilde ik weten of dat ding al aan het opwarmen was. Dat deed ik door te voelen met mijn vingers... Waarna ik doorkreeg dat deze platen in een paar seconden dusdanig opgewarmd zijn dat je er al op kunt koken...

Andere blunder, als student ben je niet zo bezig met opruimen en hygiëne. Ik had een cordonblue van de AH al een tijd in de koelkast liggen (> 6 maanden). Op een dag wilde ik weer cordon blue eten, dus lekker gekocht en achteloos in mijn koelkast gegooid... Die avond heb ik inderdaad de verkeerde gepakt. Bij de eerste hap vond ik hem nogal taai en muffig smaken, en kwam ik er gelukkig snel achter dat hij een half jaar over de datum was. Gelukkig geen last van gehad!
pi_93097470
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:29 schreef June. het volgende:
Wilde soep in de combimagnetron opwarmen, dus ik doe de kom erin en 5 minuten afwachten. Was alleen vergeten dat mijn huisgenootje daarvoor de oven had gebruikt.. Resultaat: ontplofte soep die overal zat vastgeplakt in de magnetron behalve in de kom :')
Wilde soep hè, daar moet je altijd mee oppassen.. ;)
  maandag 21 februari 2011 @ 13:11:51 #195
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_93098330
Spinazie lasagne... vergeten de spinazie te wassen, is een zand lasagne geworden.
  maandag 21 februari 2011 @ 13:16:57 #196
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_93098547
een eierschaal in mijn gebakken ei

......

dat was het wel :')
pi_93098716
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:49 schreef Merel1808 het volgende:

[..]

Wilde soep hè, daar moet je altijd mee oppassen.. ;)
Dat dacht ik ook al :o ik dacht aanvankelijk: o lekker, wildsoep!
En zatoichi, die cordon blue, ik vraag me toch af hoeveel conserveringsmiddelen daar in gezeten moeten hebben, als je na een half jaar nog niet flauw viel van de lucht bij het openen van de verpakking... :X
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_93099539
Nog niet eens zo lang geleden...:

Lekker bij de viskraam ca 400 gram kibbeling gehaald, voor een lekker middag-hapje.

En ik denk, ik maak die 400 gram wel even warm in de magnetron, in het zakje waar we het ook in meekregen. Helemaal niet bij nagedacht dat er in dat zakje ook nog alumiliumfolie zit... Resultaat was een hevige stank, vieze smaak in de mond (toch even proberen hé :')) en dus ook ca ¤ 7,- aan vis weggegooid.
  maandag 21 februari 2011 @ 19:10:24 #199
307943 DuracellPower
Ever lasting power
pi_93114798
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:40 schreef Meike26 het volgende:
Nog niet eens zo lang geleden...:

Lekker bij de viskraam ca 400 gram kibbeling gehaald, voor een lekker middag-hapje.

En ik denk, ik maak die 400 gram wel even warm in de magnetron, in het zakje waar we het ook in meekregen. Helemaal niet bij nagedacht dat er in dat zakje ook nog alumiliumfolie zit... Resultaat was een hevige stank, vieze smaak in de mond (toch even proberen hé :')) en dus ook ca ¤ 7,- aan vis weggegooid.
Vis is ook fokking duur tegenwoordig! :( Of is dat alleen in mijn hoofd? :P
pi_93114873
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 19:10 schreef DuracellPower het volgende:

[..]

Vis is ook fokking duur tegenwoordig! :( Of is dat alleen in mijn hoofd? :P
Komt door overbevissing volgens mij.
Twiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: