abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93819919
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 09:26 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Hoe? :+
Het is een combi-apparaat dus oven en magnetron, ik zat er met mn gedachten niet bij dus deed ik de magnetron ook aan

BAM kip ontploft
pi_93821874
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 16:51 schreef MultiBanaan het volgende:

[..]

Het is een combi-apparaat dus oven en magnetron, ik zat er met mn gedachten niet bij dus deed ik de magnetron ook aan

BAM kip ontploft
*trapt open deur in...

Een echte plofkip dus oO<
  dinsdag 8 maart 2011 @ 17:49:56 #278
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_93822429
Wordt veroorzaakt door de microgolf, die maakt het water tot stoom in de kip en dan plof. Vriend van me zat bij de marine en als die een flinke sweep maakten met de Radar dan wilden er nog al eens meeuwen die te dicht bij het schip kwamen ontploffen omdat de Radar microgolven de meeuw direct in stoom omzet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_93823629
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Wordt veroorzaakt door de microgolf, die maakt het water tot stoom in de kip en dan plof. Vriend van me zat bij de marine en als die een flinke sweep maakten met de Radar dan wilden er nog al eens meeuwen die te dicht bij het schip kwamen ontploffen omdat de Radar microgolven de meeuw direct in stoom omzet.
Vallende vogels... _O-
  dinsdag 8 maart 2011 @ 18:35:30 #280
45206 Pietverdriet
pi_93824479
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 18:15 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Vallende vogels... _O-
Nee, vogels die veranderen in een wolk paarse mist en veren.
pi_93824556
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 18:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, vogels die veranderen in een wolk paarse mist en veren.
ah, jammer. Anders vers vlees voor de barbecue! ^O^ :Y)
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:14:19 #282
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_93826079
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 17:49 schreef Pietverdriet het volgende:
:D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_93826707
Ik ken wel het verhaal dat de magnetron is uitgevonden door onderzoekers die bezig waren met een nieuwe radar en merkten dat hun chocolade repen waren gesmolten. Maar dat het zó heftig is. :o

Zelf wel eens een pakje boter laten ontploffen in de magnetron. Je kent dat wel: boter vergeten uit de koelkast te halen. Op het moment zelf dan maar in een botervloot en dan eventjes in de magnetron op laag vermogen. Hoor ik een flinke plof en druipt de boter van de bovenkant naar beneden en zit er een flinke krater in de boter zelf. Ik vermoed dat de rvs botervloot er een handje in gehad heeft, met concentreren van de microgolfen.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:28:55 #284
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_93826758
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 19:28 schreef Fixers het volgende:
Ik ken wel het verhaal dat de magnetron is uitgevonden door onderzoekers die bezig waren met een nieuwe radar en merkten dat hun chocolade repen waren gesmolten. Maar dat het zó heftig is. :o

Zelf wel eens een pakje boter laten ontploffen in de magnetron. Je kent dat wel: boter vergeten uit de koelkast te halen. Op het moment zelf dan maar in een botervloot en dan eventjes in de magnetron op laag vermogen. Hoor ik een flinke plof en druipt de boter van de bovenkant naar beneden en zit er een flinke krater in de boter zelf. Ik vermoed dat de rvs botervloot er een handje in gehad heeft, met concentreren van de microgolfen.
Ninja-Edit. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
pi_93826878
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 19:28 schreef tomaat52 het volgende:

[..]

Ninja-Edit. :D
Ik vergiste me in de smiley.... typte :O ipv :o.
  dinsdag 8 maart 2011 @ 19:37:02 #286
79665 Gewoonik
Streng maar rechtvaardig
pi_93827243
Kwam een keer laat thuis, maar wilde wel normaal eten aangezien het er die week nog niet van was gekomen. Dacht lekker boontjes, aardappels en een stukje vlees. Aardappels opgezet even op de bank gaan zitten om het nieuws te kijken in slaap gevallen en een uur later wakker geworden door de rookmelder die afging. Pan rustig laten afkoelen buiten op het balkon en met verkoolde aardappels.
Met vriendelijke groet,
Gewoonik
pi_93829293
rookmelder die af gaat omdat ik mn 2e hands grillplaat aan het testen was. met blijkbaar nog een stukje plastic iets ertussen. dat walmt nogal hard.
schilders buiten kwamen al met ladder en al aangerend.
gelukkig al het plastic weer kunnen verwijderen.
  donderdag 10 maart 2011 @ 10:59:47 #288
337984 Fhaan
Vinyljunk
pi_93897263
Huisgenoot van me paar jaar terug was verzot op kip, snachts. die kerel presteerde het om het aldoor te vergeten, dat rotding aan te laten branden, daarmee het brandalarm af te laten gaan.

opzich al vervelend, maar dit was een groot pand waar we met n stuk of 50 man woonden, dus hoppa, direct brandweer. na een keer of drie werd de brandweer toch pissig en begonnen ze te dreigen met vrij grote boetes. gelukkig nooit ervan gekomen :s)
pi_93900172
quote:
Op zondag 20 februari 2011 00:18 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je kan in theorie zelfs een EI in de oven "koken" :')
In de praktijk ook:
Eieren bakken in de oven

Ik was een keer bezig met een vrij bewerkelijke pastasaus. Met zeevruchten, creme fraiche, was lekker aan het sudderen, zou erg lekker worden. Toen moest ik de (verse) pasta afgieten, pakte de pan zonder pannenlap, brand mijn klauwen en laat de pan vallen. Alle pasta inclusief kookvocht door mijn lekkere saus, kon alles weggooien. ;(
pi_93900749
quote:
1s.gif Op donderdag 10 maart 2011 12:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

In de praktijk ook:
Eieren bakken in de oven

Ik was een keer bezig met een vrij bewerkelijke pastasaus. Met zeevruchten, creme fraiche, was lekker aan het sudderen, zou erg lekker worden. Toen moest ik de (verse) pasta afgieten, pakte de pan zonder pannenlap, brand mijn klauwen en laat de pan vallen. Alle pasta inclusief kookvocht door mijn lekkere saus, kon alles weggooien. ;(
Je had het misschien kunnen herinterpreteren als een soort Italiaanse soep. :+
pi_93942430
Smsen en koken werkt niet samen. Olie in de pan zo hard laten verbranden dat t brandalarm afging. En het ook pas doorhebben 2 tellen voordat 't zo blauw stond dat 't alarm afging. Ik stond er notabene naast, autist dat ik ben :')

(dat was vanavond dus)
Denn was schwer ist, ist auch schön, gut, groß (Beethoven)
// wandelende paradox //
pi_93951500
Ik heb tijdens mijn rondreis in Australië vrij veel gekookt in een dutchoven,
grote pan die je gewoon zo in het vuur kon zetten.

stoofpotten waren heel snel klaar, was zo heet dat water bijna direct ging koken als je de pan in het vuur zette.
Dit ging allemaal eigenlijk altijd wel goed. totdat we opeens mensen brood in zo'n pan zagen bakken. Dat wilde wij ook.
In de supermarkt brooddeeg gehaald, hoefde eigenlijk alleen maar wat water en zout bij,
maar om het goed te laten rijzen eigenlijk ook wat bier. Zaten we alleen zonder bier, maar met whisky zou dat ook wel gaan.

Vuurtje gestookt (overdag terwijl het 35 graden was), een mooie deegbal van alle spullen gekneed en in de pan gelegd, pan in het vuur gezet en dan zou het brood in 30 minuten helemaal gaar zijn.

Na 5 minuten komt er een beetje rook onder de deksel vandaan, maar dat zou vast zo horen.
na 10 minuten komt er wel heel veel rook onder vandaan,
deksel eraf gehaald. Ligt er 1 grote verkoolde bal in. Het was iets te heet.

Wat bleek nou,
je graaft een klein kuiltje in de grond, net ietsjes groter dan de oppervlakte van je pan,
na het opstoken van het vuur haal je er wat gloeiend hout uit, bedek je de bodem van je gat mee,
je zet de pan erop en bovenop de deksel leg je ook wat kooltjes,
Dit laat je 30 minuten staan en dan heb je een heerlijk broodje,
al rijst je deeg niet echt goed door de whisky
pi_93952884
moest vorige week precies om 7 uur weg. Dus om uurtje of 6 begonnen met eten maken. Aardappeltjes, vlees en groente. Aardappels en groente moesten beide 20 min koken. Dacht in tussentijd ff vlees uit de koelkast pakken. kom ik er achter dat ik helemaal geen vlees gekocht had :o (vermoed op de band van de appie heijn laten liggen).

Ik denk, groente in de pan, ondertussen snel naar de appie heijn sjeesen (ong 5 min rijden) dus totaal 15-20 min weg precies op tijd dus om alles eruit te halen en het vlees te bakken.

Naja ik in 20 min precies terug, heb ik blijkbaar de pitten waarop de aardappels en groente stonden uitgedraaid :{ dus geen lekkere aardappeltjes en groente :( Had geen tijd meer om het alsnog te koken en op te eten, vervolgens maar de zooi weggeflikkerd en richting snackbar gerent :'(
hardcoholic
pi_93955968
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 12:29 schreef Soohr het volgende:
Ik heb tijdens mijn rondreis in Australië vrij veel gekookt in een dutchoven,
grote pan die je gewoon zo in het vuur kon zetten.

stoofpotten waren heel snel klaar, was zo heet dat water bijna direct ging koken als je de pan in het vuur zette.
Dit ging allemaal eigenlijk altijd wel goed. totdat we opeens mensen brood in zo'n pan zagen bakken. Dat wilde wij ook.
In de supermarkt brooddeeg gehaald, hoefde eigenlijk alleen maar wat water en zout bij,
maar om het goed te laten rijzen eigenlijk ook wat bier. Zaten we alleen zonder bier, maar met whisky zou dat ook wel gaan.

Vuurtje gestookt (overdag terwijl het 35 graden was), een mooie deegbal van alle spullen gekneed en in de pan gelegd, pan in het vuur gezet en dan zou het brood in 30 minuten helemaal gaar zijn.

Na 5 minuten komt er een beetje rook onder de deksel vandaan, maar dat zou vast zo horen.
na 10 minuten komt er wel heel veel rook onder vandaan,
deksel eraf gehaald. Ligt er 1 grote verkoolde bal in. Het was iets te heet.

Wat bleek nou,
je graaft een klein kuiltje in de grond, net ietsjes groter dan de oppervlakte van je pan,
na het opstoken van het vuur haal je er wat gloeiend hout uit, bedek je de bodem van je gat mee,
je zet de pan erop en bovenop de deksel leg je ook wat kooltjes,
Dit laat je 30 minuten staan en dan heb je een heerlijk broodje,
al rijst je deeg niet echt goed door de whisky
Bier doe je er ook niet in voor de alcohol, maar voor de gistsmaak :')
Whisky in brood, nog nooit gehoord :')
pi_93956167
ook in whiskey zitten gisten :)
hardcoholic
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:25:39 #296
45206 Pietverdriet
pi_93956531
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:18 schreef Ferdii het volgende:
Suuuuuuuuure
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:26:10 #297
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_93956563
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:18 schreef Ferdii het volgende:
Echt niet!
pi_93956985
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 maart 2011 14:15 schreef _Loki het volgende:

[..]

niet geprobeerd is altijd mis geschoten,
nu weet ik dus uit ervaring dat whisky erin niet zo goed werkt,

smaak was wel ok,
pi_93957598
quote:

[..]

En waar denk je eigenlijk dat whiskey van gemaakt wordt? Juist, graan. :P

Dus zo dom is de gedachte nog niet.
  vrijdag 11 maart 2011 @ 14:47:40 #300
45206 Pietverdriet
pi_93957638
quote:

[..]

Vroegah, toen in bier nog altijd gist zat deed je bier bij het brood om het te laten rijzen, modern gepasteuriseerd en gefilterd pils bevat geen gisten meer.
Belgische bieren vaak wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')