quote:Verdedigend landskampioen Nijmegen Devils heeft een turbulente zomer achter de rug. Met een grotendeels vernieuwde ploeg verschijnt de club aan de start van het nieuwe seizoen. IJshockey.com blikt vooruit.
Nieuw: Stephane Cesar, Jesse Baraniuk, Tyler Stitt, Marc Donders, Raphael Joly, Adam Krug, Tyler Mazzei, Jurryt Smid, Scott Thauwald, Harry Verdonschot.
Vertrokken: Christian Boucher, Julien Hernandez, Marty Dams, Max van Lieshout, Jeff Smith, Travis Wight, Phil Aucoin, Jason Baclig, Nick Deschenes, Levi Houkes, Marty Mjelelleli, Doug Orr, Marco Postma.
Goalies: Stephane Cesar komt over uit Heerenveen. De 22-jarige doelman uit Ottawa had afgelopen jaar een wisselvallig seizoen, waarin hij topwedstrijden afwisselde met mindere ontmoetingen. Krijgt in Nijmegen de kans door te groeien en zou een jaar ouder ook een jaar ervarener moeten zijn. Tomislav Hrelja is de andere doelman in de selectie en moet zijn waarde op eredivisieniveau nog bewijzen.
Defense: Verdedigend zet Nijmegen een combinatie neer van ervaring en talent. De solide Dan McGoff is de enige import uit het kampioensteam die terugkeert, international Nick de Jong is met zijn 29 jaar de oudste speler in de jeugdige ploeg, terwijl Jesse Baraniuk twee jaar geleden de harten van veel fans in Nijmegen stal. Interessante nieuwkomer is de 24-jarige Tyler Stitt, een speler met leiderschapscapaciteiten, die vier jaar college-ijshockey heeft gespeeld. Rick Wijnen hoopt na een jaar vol blessureleed te kunnen bewijzen wat hij in zijn mars heeft en Yordie Mater zal meer ijstijd krijgen dan vorig jaar.
Forwards: De complete topzes van vorig seizoen is vertrokken. Daarbij zullen vooral de 93 goals van Phil Aucoin, Nick Deschenes en Doug Orr worden gemist. Ook Marco Postma en Brad Smulders zijn er niet meer bij. Daar komen een aantal nieuwkomers voor terug, die zich nog helemaal moeten bewijzen in de Nederlandse competitie. Scott Thauwald had een matig seizoen op lager profniveau in de VS, Tyler Mazzei is een speler die op lager jeugdniveau in Canada veel scoorde en de afgelopen drie jaar voor de prima universiteit RIT uitkwam. Adam Krug heeft wat profervaring en scoorde veel punten op lager college-niveau, Raphaël Joly komt rechtstreeks uit de vechtliga LNAH, waar overigens heel behoorlijk ijshockey wordt gespeeld. De jonge Marc Donders krijgt bij Nijmegen de kans in de eredivisie en tenslotte keren ook de ijverige Jurryt Smid en Harry Verdonschot terug. Dylan Kost zal hopen op meer ijstijd, Timothy Gerritsen heeft zich ontwikkeld tot een solide eredivisiespeler, terwijl de makkelijk checkende Remo Speijers er ook weer bij is. Tenslotte is de Zweed Martin Persson nog op proef en komt er mogelijk nog een in Nijmegen studerende Slowaak bij.
Coach: Danny Cuomo is terug in de bank bij Nijmegen. De Canadees was in de jaren negentig en aan het begin van deze eeuw al meerder keren (speler-) coach bij de Nijmeegse club en won zowel op de bank als op het ijs prijzen. Hij is de vervanger van Chris Eimers. Zijn assistent is de ervaren Alex Andjelic, die overkomt uit Tilburg en ook al een lang verleden heeft bij Nijmegen. Met dit duo heeft Devils zonder meer de meeste routine in de bank staan van alle clubs in de eredivisie.
Sleutelspeler: Stephane Cesar wist afgelopen jaar niet alle fans in Heerenveen te overtuigen van zijn kwaliteiten. Nijmegen Devils heeft een jonge ploeg, die het dit jaar in wedstrijden soms moeilijk kan krijgen. Dat betekent dat er veel druk kan komen te staan op de 22-jarige Canadees.
Talent om op te letten: Rick Wijnen is al 22 jaar en eerder in beeld geweest bij het Nederlands team. De verdediger had de afgelopen jaren meerdere keren pech met blessures, waardoor hij belangrijke delen van het seizoen moest missen. Dit jaar zal hij hopen op een fysiek fit seizoen, waarin hij steeds belangrijker wordt voor de Devils.
Voorspelling: Nijmegen Devils heeft aan talent en ervaring ingeleverd. Dat was gezien het lagere spelersbudget ook onvermijdelijk. De club heeft al jaren een goede neus voor talent en koos bij zijn buitenlandse spelers vooral jongens met een verleden als captain van hun teams. De club zal de nodige tegenstanders verrassen, maar niet gaan meedoen om de hoofdprijzen. Of komt de typisch Nijmeegse mentaliteit weer boven
Teams die meedoen aan de North Sea Cup:quote:Eaters Geleen kende vorig jaar een uiterst succesvol seizoen. Na lange tijd zonder prijzen wonnen de Limburgers de bekerfinale in Eindhoven. Met een nieuwe coach en veel nieuwe imports gaat Geleen proberen de successen van vorig jaar te evenaren.
Nieuwe spelers: Tom Maldonado, Bjorn Willemse, Dan Lapointe, John Ronan, Jason Tejchma en Brad Smulders.
Vertrokken spelers: Adam Blanchette, Lambert Keulen (gestopt), Ziga Svete, Brent Gauvreau, Mike Forgie, David Burgess, Joey Wilson en William den Ridder.
Goalies: Al in de loop van vorig seizoen kwam het nieuws dat Sami Heinonen de komende twee jaar de kleuren van Geleen zou verdedigen. De Fin kende een geweldig seizoen en was samen met Brent Gauvreau en Ziga Svete de belangrijkste speler van het team van Mike Pellegrims.
Enkele seizoenen geleden had Heinonen nog een grillig seizoen in dienst van Den Haag. Vorig jaar was Heinonen echter constant uitmuntend. Als back-up zullen de jonge Quention Cuypers en Rowan Delil in de bank staan. Vooral Delil wordt gezien als een talent voor de toekomst. De 17-jarige doelman zal daarom dit seizoen meer ervaring op moeten doen in de eredivisie.
Defense: Ziga Svete zal gemist worden in de Geleense defensie. De Sloveen behaalde terecht de Wil van Dommelen-trofee. Ook Adam Blanchette vertrok, maar met Tom Maldonado en Bjorn Willemse haalde de club interessante vervangers. Vooral de overstap van international Willemse is opmerkelijk. Willemse is al jarenlang één van de beste Nederlandse verdedigers.
De verdediging is verder hetzelfde gebleven. Glenn Bakx heeft weer een jaar ervaring erbij en zal proberen dit seizoen verder te groeien. Bakx zit dicht tegen Oranje aan en zal proberen om de aandacht van Tommie Hartogs te blijven houden. Verder zijn ook Erik Tummers, Jeffrey van Iersel en Niko Suoraniemi weer van de partij in Geleen. De verdediging lijkt dus prima in orde.
Forwards: De drie meest scorende aanvallers van vorig seizoen zijn niet langer te bewonderen in Geleen. De nieuwkomers Dan Lapointe, John Ronan, Jason Tejchma en Brad Smulders zullen dit seizoen voor de doelpunten moeten zorgen. Smulders is al jarenlang een veelscorende speler in Nederland. Afgelopen seizoenen speelde Smulders voor Nijmegen, waar hij zowel de beker als het kampioenschap won. Vooral onder Frank Gentges speelde Smulders uitstekend. De Nederlands-Canadees komt al een paar jaar niet meer uit voor Oranje, maar in 2007 was Smulders nog topscorer op het WK in China.
De andere drie nieuwkomers brengen een aardig cv mee. Lapoint en Ronan speelden vorig jaar al samen bij Flint Generals in IHL. Zij waren in Flint ploeggenoot van international Jamie Schaafsma. Ronan zat qua puntenaantal in de buurt van Schaafsma, dus dat belooft veel goeds. Jason Tejchma heeft ruime ervaring in de ECHL en begint bij Geleen aan zijn tweede jaar in Europa. Vorig jaar kwam Tejchma tot 54 punten voor Newcastle Vipers, dat uitkomt op het hoogste Engelse niveau.
De overige aanvallers komen allemaal uit Nederland, waarvan veel jeugd uit Geleen. Jeffrey Mens brak vorig jaar echt door en trok zich op aan het niveau van de sterke imports. Hopelijk kan de 21-jarige aanvaller de stijgende lijn doortrekken.
Lars van Sloun was vorig jaar de Nederlandse revelatie van het seizoen. Van Sloun kwam in een lijn met Burgess en Forgie tot 20 goals en 25 assists. De bekroning was een plek in het Nederlands team tijdens het WK in Tilburg. Ook op het WK wist van Sloun te scoren. De Nederlandse ijshockeyliefhebbers zullen de ontwikkeling van Lars van Sloun nauwlettend in de gaten houden.
Ook Dennis ten Bokkel, Kay Gielen, Lars Engwegen, Niels van Sloun en Hendrik Giesbers maken dit jaar deel uit van de selectie. Youri Penders is vanuit het tweede team overgehaald naar de hoofdmacht. Geleen nam afscheid van Lambert Keulen. Na vele jaren nam Keulen noodgedwongen afscheid van het ijshockey na de zware blessure die hij vorig seizoen opliep.
Coach: Mike Pellegrims kwam, zag en overwon. De Belg bleek de coach die Geleen al jaren zocht. Onder leiding van de oud-speler van Geleen waren er geen relletjes en tactisch bleek Pellegrims ook een gouden greep. De nieuwe coach Jamie Dumont krijgt de zware taak om Pellegrims te doen vergeten. De pas 36-jarige Dumont was eerder al actief als assistent bij Lewiston in de sterke jeudgcompetitie QMJHL in Quebec. Ook bij het Italiaanse Bolzano vervulde Dumont de rol van assistent.
Sleutelspeler: Sami Heinonen zal ook dit jaar weer de basis moeten vormen voor succes. De Fin was bij vlagen onpasseerbaar in zijn eerste seizoen. Heinonen bewees maar weer eens dat de goalie de belangrijkste positie in het ijshockey is.
Talent om op te letten: Kay Gielen beleefde vorig jaar al een prima debuutseizoen. De jeugdinternational zal dit jaar proberen om dezelfde stap te maken als Lars van Sloun en Jeffrey Mens. Gielen is met zijn 18 jaar de jongste aanvaller in de selectie van Jamie Dumont.
Voorspelling: Geleen was vorig jaar de sterkste en meest constante ploeg van Nederland. Door blessureleed ging Geleen in de halve finale onderuit tegen Nijmegen, dat later de titel pakte. Het zal voor de Limburgers een enorme uitdaging worden om het team van vorig jaar te doen vergeten.
De aankopen geven de burger echter moed in Geleen. De ploeg is in vergelijking met bijvoorbeeld Tilburg en Nijmegen zeker niet zwakker geworden. Toch is het afwachten of de klasse van Svete en Gauvreau niet een te groot gemis gaat vormen. Geleen is toch een zekerheidje voor de bovenste vier plekken. Zondag kan Geleen in eigen huis meteen al de eerste prijs pakken in de strijd om de Ron Berteling-schaal tegen Nijmegen.
In Tilburg waren ze er niet blij mee, zo vlak voor de bekerfinale.quote:Op vrijdag 14 januari 2011 17:26 schreef Gezicht het volgende:
Vanavond HYS - Trappers, ben benieuwd!
Toch live? Ik dacht dat het vanaf 22.30 herhaald zou worden..quote:Op maandag 17 januari 2011 21:12 schreef popolon het volgende:
Leuk, bekerfinale is live op RTL7. Goede zaak.
Maakt ook niks uit. Proberen alles wat met ijshockey te maken heeft te mijden op woensdagavond, en met een bak bier op de bank naar de finale kijken.quote:
Ik vermoed winst voor Den Haag.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:30 schreef Leatherface het volgende:
Wat verwachten we van de bekerfinale?
Gokje: 4-3 Den Haag in over time.
Vraag me af hoe vaak hij nog opstapt en terug komtquote:Ruijters Eaters neemt afscheid van Huub Notten
Geschreven door Michel Ruipers
dinsdag, 18 januari 2011 21:23
Vandaag hebben we een gesprek gehad met Huub Notten.
Hierin kwam duidelijk naar voren dat we totaal uiteenlopende meningen en inzichten hebben wat ons beleid betreft. Aangezien hier niet uit te komen was, hebben we helaas moeten besluiten met onmiddellijke ingang afscheid van elkaar te nemen.
Met sportieve groet,
Bestuur Ruijters Eaters
Ik dacht al dat ik gek werd toen ik zag dat het opeens 5 - 3 stond.quote:Op donderdag 20 januari 2011 00:12 schreef Lauuwtje het volgende:
Wat een waardeloze samenvatting.. verschrikkelijk.
Opeens was het 3 - 5, en een commentator die er de ballen verstand van heeft.
En was er met Den Haag aan de hand was.. ik zou het niet weten maar ze waren niet best bezig.
Yep, mooi dat een goalie van Nederlandse bodem het goed doet.quote:Op donderdag 20 januari 2011 21:24 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Wat een pot heeft die Meierdres gekeept trouwens.
Haha Trommelen. Ik herinner me nog dat we daar in Geleen altijd een liedje over zongen. Weet helaas niet meer hoe ie ging, was ongeveer 10 jaar geleden. En dat er vaak sjoelbak tegen hem geroepen werd haha.quote:Op vrijdag 21 januari 2011 10:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Yep, mooi dat een goalie van Nederlandse bodem het goed doet.Een goede opvolger van Martin Trommelen bij Tilburg.
Maar goed dat de doping controles te duur zijn voor de nijbquote:Op maandag 24 januari 2011 09:58 schreef Leatherface het volgende:
Lichte decompressie bij de Trappers na de bekerwinst.
Was toch tijdens de bekerfinaleuitzending al bekend?quote:Op maandag 24 januari 2011 21:48 schreef Gezicht het volgende:
http://www.ijshockey.com/item/3616/eredivisie-zondag-terug-op-tv
Erg goed nieuws voor het Nederlandse ijshockey!
Ze beginnen in het weekend van 25 februari.quote:Op donderdag 27 januari 2011 12:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet iemand ongeveer wanneer de po's zijn?
Als ik het bericht van de NIJB goed las de kwartfinale.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kan pas na de carnavalsvakantie dus zal wel de halve finale zijn
Ik vond het wel nette samenvattingen.quote:
Ik ben erbij.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 14:38 schreef Gezicht het volgende:
Wat een domper zal dat zijn geweest als je vanuit Heerenveen was meegereist met de flyers.
Morgen naar Eaters - Herentals. Iemand nog naar de All Stars Game vandaag?
RTL laat meestal (helaas) alleen de doelpuntjes zien. Ik vind het ook jammer dat dit zwaar wordt gestraft. Sowieso komt het korfbalachtige fluiten van de referees de publieke belangstelling niet ten goede. Er komen meer mensen voor harde actie dan dat er thuis blijven omdat er hard wordt gespeeld.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:05 schreef Gezicht het volgende:
Volgens mij lag Tummers als eerste op het ijs. Ze hebben echter beide wat mooie klappen uit kunnen delen. Toch jammer dat men voor dit soort matpartijtjes zo streng wordt bestraft.Volgens mij was RTL 7 erbij dus zal om half 4 terug zijn te zien.
Zwaar gestraft? Ze hebben bijna anderhalve minuut staan vechten. De enige straf die daar volgens het spelregelboek voor gegeven kan worden is een matchpenalty. Dat die dan hard aankomt, zo vlak voor de play-offs, is niet iets waar de scheidsrechter aan moet denken. Daar moeten de spelers gewoon lekker zelf rekening mee houden.quote:Op zondag 20 februari 2011 13:12 schreef Halcon het volgende:
[..]
RTL laat meestal (helaas) alleen de doelpuntjes zien. Ik vind het ook jammer dat dit zwaar wordt gestraft. Sowieso komt het korfbalachtige fluiten van de referees de publieke belangstelling niet ten goede. Er komen meer mensen voor harde actie dan dat er thuis blijven omdat er hard wordt gespeeld.
Geleen was dan ook heel erg slecht. Na de 0-2 voorsprong hebben ze nauwelijks nog kansen gehad. Laten we het er op houden dat het voor Geleen een wedstrijd om de keizers baard was...quote:Op zondag 20 februari 2011 21:39 schreef Gezicht het volgende:
Bedroevend om te zien dat Eaters tegen Turnhout ook weer op achterstand staat na een 2-0 voorsprong.
Mooi toch? Is een onderdeel van het ijshockey. Publiek vind het prachtig en de spelers ook. Natuurlijk moeten er geen 20 fights per wedstrijd zijn, maar nu is het helemaal niet interessant om bv. 1 a 2 keer per wedstrijd er flink op te slaan.quote:Op maandag 21 februari 2011 08:48 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Zwaar gestraft? Ze hebben bijna anderhalve minuut staan vechten. De enige straf die daar volgens het spelregelboek voor gegeven kan worden is een matchpenalty. Dat die dan hard aankomt, zo vlak voor de play-offs, is niet iets waar de scheidsrechter aan moet denken. Daar moeten de spelers gewoon lekker zelf rekening mee houden.
Het korfbalachtige fluiten herken ik overigens al helemaal niet. Tuurlijk worden (zware) overtredingen bestraft, als je vechtpartijen wil zien ga je maar naar een bokswedstrijd kijken. IJshockey is een mooie, technische sport, geen 'kloppartij met een puck'. In de Nederlandse competitie is plaats genoeg voor een harde, maar faire, check of een gevecht om de puck, maar het spel draait nog altijd om dat ronde, zwarte schijfje dat in die netjes moet verdwijnen en niet om wie elkaar het vaakste, hardste en smerigste voor z'n pan kan rijden.
Het kan alle kanten op natuurlijk, maar als Geleen zo speelt als gisteren, dan wordt het niks inderdaad. Waar was jullie eerste goalie trouwens?quote:Op maandag 21 februari 2011 19:09 schreef Gezicht het volgende:
Jammer jammer. De PO's zullen ook wel niks meer worden nu. Op naar volgend seizoen!
Ik had ergens gelezen dat Eimers Sami wat rust gunde voor de play-offs, waarschijnlijk ervan uitgaande dat Turnhout niet veel voor zou stellen. Grote vergissing dus.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het kan alle kanten op natuurlijk, maar als Geleen zo speelt als gisteren, dan wordt het niks inderdaad. Waar was jullie eerste goalie trouwens?
Eimers heeft zich al vaker denigrerend uitgelaten over Turnhout. Toch verliest Geleen twee keer kansloos in Turnhout.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:51 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat Eimers Sami wat rust gunde voor de play-offs, waarschijnlijk ervan uitgaande dat Turnhout niet veel voor zou stellen. Grote vergissing dus.
Nee, niet omdat Turnhout niet veel voor zou stellen. Omdat hij Sami wil sparen, om blessures te voorkomen nu de PO's beginnen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:51 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat Eimers Sami wat rust gunde voor de play-offs, waarschijnlijk ervan uitgaande dat Turnhout niet veel voor zou stellen. Grote vergissing dus.
Het is lastig oordelen op basis van 30 minuten ijstijd, maar echt een goede indruk lieten die twee die nu in de goal stonden niet achter.quote:[b] Op maandag 21 februari 2011 21:35
Heinonen is m.i. ook de beste goalie van de gehele selectie. Af en toe z'n ups en downs, maar over het algemeen vind ik hem echt de beste.
Jongens van Geleense afkomst, met ik denk allebei samen nog geen 3 uur ijstijd tijdens de hele competitie. Jammer.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:38 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het is lastig oordelen op basis van 30 minuten ijstijd, maar echt een goede indruk lieten die twee die nu in de goal stonden niet achter.
IJstijd moet je afdwingen. Niveau van de meeste Nederlandse goalies is gewoon niet best. Als bij Heerenveen zo'n Idzenga mee mag doen, dan heeft hij binnen 3 minuten twee grote blunders gemaakt. Schotel is een hele slechte doelman en deze jongens vond ik ook niet best overkomen.quote:Op maandag 21 februari 2011 21:39 schreef nattermann het volgende:
[..]
Jongens van Geleense afkomst, met ik denk allebei samen nog geen 3 uur ijstijd tijdens de hele competitie. Jammer.
Het zou een mooie aanvulling op een wedstrijd zijn, als je spelers hebt die ermee om kunnen gaan. De meeste spelers in de Nederlandse competitie kunnen dat niet, kijk maar naar de nasleep van het vechtpartijtje tussen Joly en van Biezen enkele weken geleden. De eerstvolgende keer dat ze elkaar op 't ijs weer tegenkwamen lagen ze al tijdens de warming up met elkaar te rollebollen.quote:Op maandag 21 februari 2011 20:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mooi toch? Is een onderdeel van het ijshockey. Publiek vind het prachtig en de spelers ook. Natuurlijk moeten er geen 20 fights per wedstrijd zijn, maar nu is het helemaal niet interessant om bv. 1 a 2 keer per wedstrijd er flink op te slaan.
Ik wel. Ik zie heel wat wedstrijden en het niveau van de Nederlandse arbiters is bedenkelijk. Voor correcte, maar stevige checks wordt al gauw 2 minuten uitgedeeld.
Eens, men moet er mee om kunnen gaan. Rivaliteit is prima, maar men moet weten dat het primair gaat om het winnen van een wedstrijd en niet om het winnen van een gevecht. Ik hoop wel op een wedstrijd tussen Nijmegen en Tilburg, want dat gaat er stevig op en dat zie ik graag.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:29 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Het zou een mooie aanvulling op een wedstrijd zijn, als je spelers hebt die ermee om kunnen gaan. De meeste spelers in de Nederlandse competitie kunnen dat niet, kijk maar naar de nasleep van het vechtpartijtje tussen Joly en van Biezen enkele weken geleden. De eerstvolgende keer dat ze elkaar op 't ijs weer tegenkwamen lagen ze al tijdens de warming up met elkaar te rollebollen.
Voor correcte en stevige checks worden geen straffen uitgedeeld. Het probleem met veel spelers in de Nederlandse competitie is echter dat ze niet kunnen checken en dus altijd met een elleboogje, knietje of een paar handjes op de verkeerde plaats zitten.
Ik zie ook heel wat wedstrijden, ik gok op ongeveer 2 per weekend. Het niveau van de Nederlandse scheidsrechters is prima. Vooral als je kijkt naar wat voor een klein ijshockeylandje we eigenlijk zijn en waar het niveau van onze competitie ongeveer ligt. Nederlandse scheidsrechters staan internationaal een stuk hoger aangeschreven dan ons Nederlands nationaal team.
Overigens zag ik je nog een opmerking maken over Nederlandse goalies. Het grote probleem met Nederlandse goalies (en hiermee direct het belangrijkste verschil met de Belgische collega's) is dat de betere Nederlandse goalie na zijn tijd in de U17 direct op de bank komt te zitten bij een eredivisieteam, waar hij tweede viool mag spelen voor een buitenlander. Van op een bankje zitten en het deurtje openen wordt je als goalie niet veel beter. Goalies hebben, meer nog dan een gewone speler, wedstrijdritme en vertrouwen nodig. Een goalie die dus hooguit een paar keer in is mogen vallen gedurende het seizoen kan dus vrijwel onmogelijk een goeie indruk achterlaten in de eerste de beste wedstrijd waarin hij wat langer mee mag doen. Daarbij zijn de door jou genoemde Nederlandse goalies allemaal een stuk jonger dan de buitenlanders waarmee ze vergeleken worden.. Er zit nogal een verschil tussen een jochie van 18-19 en een volwassen vent van 32.
Ach, bij elk team lopen wel een paar jongens met een heel kort lontje. Vanschagen, Bertje v/d Braak, Vercammen, Van Buren, etc... Het is natuurlijk wel klasse als iemand zowel kan uitdelen als kan incasseren.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 20:24 schreef Gezicht het volgende:
Herinner me nog een keer dat Geleen thuis tegen Den Haag moest, Mulally werd correct maar lekker hard gecheckt, kon die niet hebben, ging 'ie meteen achter degene die hem checkte aan om hem een paar tikken te geven.Zielig gedrag.
Heerenveen speelde met een veredeld 2e team, dus dat zal wel net.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:00 schreef Gezicht het volgende:
Hoop dat Heerenveen wat emotionele schade heeft opgelopen na gisteren. Dat zou zeker in ons (Geleen) voordeel werken!
Heb Geleen 'n paar keer aan het werk gezien, Heerenveen ook en Heerenveen maakte op mij toch een betere indruk. Vandaar verrassend.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:07 schreef MutedFaith het volgende:
Zo verrassend was 't niet. Geleen heeft in 't reguliere seizoen 4 punten meegenomen uit Heerenveen.
Verrassender vond ik de 3-4 overwinning in overtime van Eindhoven op Nijmegen. Vooral nadat Nijmegen in de eerste periode op 3-0 voorsprong kwam dacht ik dat 't wel afgelopen zou zijn.. Gelukkig voor Eindhoven (en voor de spanning in de wedstrijd) liet Nijmegen het in de rest van de wedstrijd een beetje liggen.
Staat nog niet op de site van RTL.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:19 schreef Gezicht het volgende:
Weet iemand trouwens of aflevering 5 (die van gisteren dus) van eredivisie ijshockey op rtl7 al op internet is terug te vinden?
HYS vs Trappers inderdaad. Dat hebben we dit seizoen nog niet gehad.quote:Op zondag 6 maart 2011 10:09 schreef Leatherface het volgende:
Trappers won het tweede duel met 2-5. HYS won op Geleense bodem met 1-8.
We kunnen ons dus weer voorzichtig opmaken voor een HYS vs Trappers finale. Het wordt hopelijk ook weer een spannende vijf duels-serie net als twee jaar geleden.
Maar Den Haag maakt wel echt indruk de laatste dagen.
4-5, naar het schijnt een spannende wedstrijd. Wint Nijmegen in eigen huis, dan staat het weer gelijk. Kan nog spannend worden.quote:Op woensdag 9 maart 2011 14:24 schreef Leatherface het volgende:
HYS simpel naar de eindstrijd. Nijmegen wist er gisteren in Tilburg nog een vierde duel uit te slepen.
Inderdaad. Daar verbaasde ik me ook al over.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:18 schreef Halcon het volgende:
NJIB gaat ook nog kijken of een best of seven mogelijk is. Apart dat men tijdens de competitie dit soort dingen nog allemaal moet gaan bepalen.
Straks natuurlijk ook weer een hoop wedstrijden doordeweeks en het dan raar vinden dat er geen hond komt kijken.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Daar verbaasde ik me ook al over.
Da's meer de schuld van de ijsbanen/clubs dan de NIJB. In principe is er een best of five afgesproken omdat er niet genoeg ijs is om een best of seven te houden als de halve en kwartfinales de volle wedstrijden in beslag nemen. Mochten de halve en kwartfinales korter duren, dan gaat de NIJB dus overleggen met de finalisten om te kijken of er nog genoeg ijs en animo is om een best of seven te spelen.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 13:22 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Inderdaad. Daar verbaasde ik me ook al over.
Zijn wel veruit de sterkste ploegen. Echt spannend waren de halve finales nu ook weer niet.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 14:14 schreef Gezicht het volgende:
Toch wel jammer dat het nu weer Tilburg - Den Haag is. Wat afwisseling in de finalisten is ook eens leuk.
Dat klopt helemaal, het is dan ook gewoon terecht dat zij nu in de finale staan maar eens wat anders zou ook leuk zijn.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zijn wel veruit de sterkste ploegen. Echt spannend waren de halve finales nu ook weer niet.
Eens, maar voorwaarde vind ik dan wel dat het spannend blijft. Met alle respect, maar een best of seven die uitdraait op vier wedstrijden met uitslagen als 8 - 0 en 8 - 1 is niet spannend.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 17:30 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat klopt helemaal, het is dan ook gewoon terecht dat zij nu in de finale staan maar eens wat anders zou ook leuk zijn.Hopen dat volgend seizoen de ploegen nog wat gewaagder aan elkaar zijn en niet van die ploegen zoals Den Haag met een enorm budget die gemakkelijk boven de meeste andere teams uittorenen.
http://www.hysthehague.co(...)cker&tid=71&Itemid=2quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:41 schreef Leatherface het volgende:
Waar volg jij dat? De live scoresheet van de NIJB en de site van Trappers zijn niet echt up to date.
Site van HIJS.quote:Op woensdag 16 maart 2011 21:41 schreef Leatherface het volgende:
Waar volg jij dat? De live scoresheet van de NIJB en de site van Trappers zijn niet echt up to date.
Live-beelden zouden wel leuker zijn.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:01 schreef Leatherface het volgende:
Ok, dank je. Ik heb nu ook de ticket geopend.
Yetman scoorde, maar Doucet verloor daarvoor bij een check zijn helm. Hij pakte zijn helm weer op en dus illegal equipment.quote:Op woensdag 16 maart 2011 22:26 schreef Leatherface het volgende:
Den Haag wint dus de eerste wedstrijd. Spannende pot, echt play-off ijshockey.
Bij Tilburg werd een doelpunt afgekeurd die de 5-5 zou hebben opgeleverd. Ik weet alleen niet waarom.
Dan ben je zeker nog nooit in Geleen geweest hè, ze noemen het niet voor niets the hell of the southquote:Op donderdag 17 maart 2011 10:57 schreef knnth het volgende:
Hmm, jij komt uit Geleen, misschien is het daar wat beschaafder dan in Den Haag. Je hoort hier af en toe dingen geroepen wordenen qua sportsmanship lijkt het ook erg op voetbal (winnen kan iedereen, verliezen is een kunst) als het even niet meezit.
Maar genoeg negativisme, het is een mooie sport! Ik neem aan dat het seizoen helemaal afgelopen is na deze finale? Van wanneer tot wanneer loopt het seizoen doorgaans?
Niet in Den Haag en Tilburg.quote:Op donderdag 17 maart 2011 10:32 schreef MutedFaith het volgende:
Vergeleken met voetbalpubliek vind ik 't ijshockeypubliek over 't algemeen nog wel meevallen..
In Tilburg zie ik heel wat 'lomp' volk rondlopen. Maar dat komt misschien ook wel door mijn aversie tegen Tilburgers. Alleen dat accent al.quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:27 schreef MutedFaith het volgende:
Ook in Den Haag en Tilburg valt 't wel mee.
En als 't in Nijmegen echt mis gaat zijn 't meestal NEC-supporters, die niet voor het ijshockey komen.
Veldslagen zoals bij voetbal zien we gelukkig niet in het ijshockey.
Accent? Tis geen achterhoek...quote:Op donderdag 17 maart 2011 16:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
In Tilburg zie ik heel wat 'lomp' volk rondlopen. Maar dat komt misschien ook wel door mijn aversie tegen Tilburgers. Alleen dat accent al.
Ik weet niet wat jij allemaal hoort in Den Haag, ik kom er elke thuis wedstrijd maar zo veel gekke dingen hoor ik niet geroepen worden hoor. Wel mooi gister gewonnen, nu morgen winnen en dinsdag verliezen dan hebben we vrijdag een mooi feestjequote:Op donderdag 17 maart 2011 10:57 schreef knnth het volgende:
Hmm, jij komt uit Geleen, misschien is het daar wat beschaafder dan in Den Haag. Je hoort hier af en toe dingen geroepen wordenen qua sportsmanship lijkt het ook erg op voetbal (winnen kan iedereen, verliezen is een kunst) als het even niet meezit.
Maar genoeg negativisme, het is een mooie sport! Ik neem aan dat het seizoen helemaal afgelopen is na deze finale? Van wanneer tot wanneer loopt het seizoen doorgaans?
Wat het ook is, het klinkt erg lelijk. Ik vind dat er behoorlijk wat simpel volk rondloopt. Dat merkte je ook tijdens het WK vorig jaar, toen het Tilburgse deel van het publiek 'man of the match' Marcel Bruinsma uit begon te fluiten omdat ze liever Meierdres als 'man of the match' hadden gezien.quote:Op vrijdag 18 maart 2011 16:36 schreef Guard het volgende:
[..]
Accent? Tis geen achterhoek...
We hebben dialect, geen accent
Ik ga vanavond weer eens kijken, eens kijken of er inderdaad "lomp volk" rondloopt (als ik vind van niet, dan hoor ik zeker ook datzelfde "lomp volk")
Dat is afwachten. Deed het goed bij Geleen, maar heeft in de Oberliga nauwelijks gespeeld. Weliswaar door blessures, maar het is dus afwachten hoe hij terug komt. Hij is ook niet de jongste meer.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 18:08 schreef Gezicht het volgende:
Burgess keert terug bij Geleen, goed nieuws.
Ja, ik ga daar weleens kijken.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:02 schreef Guard het volgende:
Over Duitsland gesproken, is er wel eens iemand bij een DEL wedstrijd geweest? Ik ben van plan om daar toch eens een keer een wedstrijd te gaan kijken, in Dusseldorf of Keulen.
Welke wedstrijden een beetje leuk zijn qua rivaliteit en zo?quote:
DEG MetroStars, Kölner Haie en Krefel Pinguine. Streekderby's en vlot te bereiken vanuit Nederland. Over het algemeen zijn de meeste wedstrijden wel spannend. Uitslagen van 10 - 1 zoals in Nederland komen niet of nauwelijks voor.quote:Op zaterdag 19 maart 2011 20:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Welke wedstrijden een beetje leuk zijn qua rivaliteit en zo?
Ik ben geweest, beetje jammer dat ze gister geen kampioen zijn geworden. Nu moet het vrijdag maar gebeuren. Was wel een mooi sfeertje in het uitvak.quote:
Dat vermoeden deel ik.quote:Op woensdag 23 maart 2011 16:00 schreef Gezicht het volgende:
Ik vermoed zo dat de ploeg liever in de Uithof wilt winnen.
Natuurlijk wel, de eerste 3 wedstrijden wonnen ze vrij simpel en ze hebben nu nog 3 wedstrijden waarvan ze er maar 1 hoeven te winnen.quote:Op woensdag 23 maart 2011 19:03 schreef Guard het volgende:
Liever wel, maar echt niet dat ze daarvoor een overwinning in Tilburg laten liggen.
waarom zou je niet winnen als je kans daartoe hebt?quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:02 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, de eerste 3 wedstrijden wonnen ze vrij simpel en ze hebben nu nog 3 wedstrijden waarvan ze er maar 1 hoeven te winnen.
Ze hebben een grote kans om thuis kampioen te worden, waarom zou je dat niet doen?
Als je op dergelijke manier domineert, waarom zou je (als je het helemaal zelf in de hand hebt) dan geen gouden randje om je titel maken?quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:10 schreef Guard het volgende:
[..]
waarom zou je niet winnen als je kans daartoe hebt?
Natuurlijk is het leuker om voor eigen publiek de titel te pakken, maar je speelt altijd om te winnen als sportman zijnde.
Als je dat niet doet mag ik hopen dat Tilburg nu alsnog alle wedstrijden wint...
Gezien de irritatie afgelopen wedstrijd zullen ze hem echt niet zomaar weggegeven hebben. Lijkt me ook niet dat je dat doet als je voor een bomvol uitvak speelt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 10:44 schreef Guard het volgende:
nou ja ik spreek voor mezelf natuurlijk, maar ik zou nooit een wedstrijd met opzet verliezen, omdat de volgende wedstrijd mooier wordt om te winnen.
Door te verliezen geef je tegenstander weer hoop, en voor hetzelfde geld gebeurt er de volgende wedstrijd iets waardoor je dominatie ineens weg is en het allemaal niet meer zo makkelijk gaat.
Tilburg heeft in de eerste pot al bewezen dat ze best meekunnen in DH, en dat winst helemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Maar goed, als ze bij HIJS hebben besloten om thuis kampioen te worden en de wedstrijd van afgelopen dinsdag met opzet verloren hebben, prima, vooral doen
Het is ze gegund. Zijn we daar ook weer vanafquote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:33 schreef Guard het volgende:
5-3 inmiddels dit moet wel heel raar lopen mocht DH vanavond geen kampioen worden
en:quote:De banden met de Belgische clubs worden komend jaar waarschijnlijk nauwer aangetrokken. Het is de bedoeling dat de huidige teams en de eventuele nieuwe Belgische deelnemers ook in de bekercompetitie zullen uitkomen. Daarbij plaatsen zich dan de vier beste Nederlandse teams voor de halve finales, terwijl de bovenste twee Belgische clubs de Belgische bekerfinale gaan spelen.
In de North Sea Cup gaan de Belgische teams volwaardig meedraaien. De hoogst gekwalificeerde Nederlandse club wordt dan uitgeroepen tot Nederlands kampioen. De halve finales moeten in best-of-seven worden gespeeld, terwijl de finale best-of-five kan worden. Binnenkort volgt definitieve besluitvorming.
Bron: IJshockey.comquote:De clubs in de eredivisie willen voor komend seizoen gaan werken met een puntensysteem. Op die manier moet het aantal buitenlandse spelers in de competitie worden verlaagd.
Dat heeft IJshockey.com vernomen uit kringen rond het voorzittersoverleg. De afgelopen periode zijn de clubvoorzitters, inclusief vertegenwoordigers van de bond, de Belgische clubs en de Belgische bond, bij elkaar geweest om te praten over het komend seizoen. Daarbij wordt nu nadrukkelijk gekeken naar een systeem zoals dat in Oostenrijk geldt, waarbij verschillende categorieën spelers een puntwaarde krijgen toebedeeld.
In Oostenrijk is het systeem zeer uitgebreid, waarbij onder meer eigen opgeleide spelers, jeugdspelers, internationals en andere spelers allemaal een eigen puntenwaarde met zich meebrengen. In Nederland zouden de punten zijn gerelateerd aan het verleden van in het buitenland geboren spelers. Hoe beter de competitie waar een speler gespeeld heeft, des te hoger de puntwaarde. Daarbij moet dan een totaal aantal punten worden vastgesteld dat een team op de sheet mag zetten.
De clubs hebben ook gesproken over het wedstrijdschema voor komend seizoen. Daarbij wordt ingezet op een soortgelijke opzet van de competitie als afgelopen jaar, maar met veel minder midweekse wedstrijden. In principe wordt de eredivisie voortaan op vrijdag en zondag gespeeld. Gekeken wordt ook naar de mogelijkheid om alle clubs in de North Sea Cup te laten deelnemen aan de play-offs, waardoor de Belgische teams volwaardig deelnemer worden aan de competitie. Ook wordt erover gedacht de kwartfinales van de play-offs te laten vallen en de halve finales als een best-of-seven te spelen.
De komende weken moeten de voorstellen worden omgezet in besluitvorming
Als je bagger imports wil lukt dat wel ja en die nemen dan weer de plaats in van een nederlands talent. Dus nee niet 7 imports en 2 NC's. Maar de kogel is door de kerk : http://www.ijshockey.com/item/3734/akkoord-over-puntensysteemquote:Op vrijdag 22 april 2011 11:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
“I think we should look at how the Swiss are doing it. They should be a model,” Helfer said. “They allow only four imports in their league and these are top players who can make a difference. That helps develop other players, and there’s more space for home-grown players on the rosters. In Italy we have eight imports that are not at such a high level. Money could be spent differently.”
bron: http://www.iihf.com/channels1011/wm-...ts-helper.html
Best een interessante discussie, het plan wat in Nederland doorgevoerd wordt is best goed. Het is alleen jammer dat veel clubs verplicht zullen worden om de nummer 16/18 tot 22 voor de sier op de sheet moeten zetten, terwijl dat die spelers veel beter in de eerste divisie kunnen spelen
Het zal wel ongetwijfeld leiden tot meer kansen voor keeperstalenten want als je een Nederlandse eredivisiewaardige keeper hebt dan ben je spekkoper. Verwacht ook wel dat 1 of 2 clubs nu hun geld wat ze voor hun importkeeper hebben gaan uitgeven aan een Nederlandse Canadees, al loop je wel het risico dat in het 3e jaar een ander ermee vandoor gaat.
Blijf vinden dat je beter kan gaan voor 7 imports en 2 NC's, dat moet voor iedereen haalbaar zijn
Triest.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:53 schreef Halcon het volgende:
Overigens is Robb Ross van de White Caps gisteren overleden na een ongeval.
Er komt geen nieuwe naam, ze hebben de naam teruggekocht van de curator.quote:Op zondag 15 mei 2011 14:52 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Triest.
Ben benieuwd naar de nieuwe naam voor de Trappers trouwens.
Ik weet niet hoeveel zoiets kost maar zijn ze nu weer met geld aan het smijten?quote:Op zondag 15 mei 2011 17:13 schreef Guard het volgende:
[..]
Er komt geen nieuwe naam, ze hebben de naam teruggekocht van de curator.
Wel een nieuw logo.
Behalve de "Trappers" heeft niemand iets aan die naam en elk tientje in de failliete boedel is er eentje natuurlijk.quote:Op maandag 16 mei 2011 17:34 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel zoiets kost maar zijn ze nu weer met geld aan het smijten?
Willemse en Joly naar Tilburg trouwens, jammer.
Dat zal wel los lopen genoeg 4e lijns spelers bij iedere club nadeel is wel dat deze gewoon weinig tot geen ijstijd gaan pakken.quote:Op maandag 16 mei 2011 20:34 schreef Halcon het volgende:
Veel van de betere Nederlandse spelers hebben inmiddels al ergens getekend. Ik ben benieuwd hoe Den Haag, Nijmegen en Heerenveen dat op gaan lossen.
Hoe kom je erbij dat ze met geld smijten? Ze zijn gewoon een team aan het op bouwen en met het huidige punten systeem zijn ze dus goed bezig veel Nederlandse jongens die ook echt potentie hebben. Het is voor Eaters jammer dat ze Bjorn niet hebben kunnen houden maar wel mooi om te zien dat Tummers blijft. Is er al meer bekend over de rest van de nederlanders bij de Eaters?quote:Op maandag 16 mei 2011 17:34 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Ik weet niet hoeveel zoiets kost maar zijn ze nu weer met geld aan het smijten?
Willemse en Joly naar Tilburg trouwens, jammer.
Je wilt met 3 importlijnen gaan spelen?quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:11 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Dat zal wel los lopen genoeg 4e lijns spelers bij iedere club nadeel is wel dat deze gewoon weinig tot geen ijstijd gaan pakken.
Zoals ik zei, ik weet niet hoeveel het heeft gekost om de naam Trappers terug te kopen, maar het wekt bij mij zo een beetje het vermoeden dat ze geld genoeg hebben.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:17 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat ze met geld smijten? Ze zijn gewoon een team aan het op bouwen en met het huidige punten systeem zijn ze dus goed bezig veel Nederlandse jongens die ook echt potentie hebben. Het is voor Eaters jammer dat ze Bjorn niet hebben kunnen houden maar wel mooi om te zien dat Tummers blijft. Is er al meer bekend over de rest van de nederlanders bij de Eaters?
Zal wel meevallen. Jongens als Liebenow, Ballan, Doucet en Yetman zijn duurder dan Joly, v/d Heuvel, WIllemse, etc...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Zoals ik zei, ik weet niet hoeveel het heeft gekost om de naam Trappers terug te kopen, maar het wekt bij mij zo een beetje het vermoeden dat ze geld genoeg hebben.
Maandag om 17 uur meer spelersnieuws van de Eaters.
Vergeet niet dat de schulden die er waren uit het verleden komen en niet van gisteren zijn.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 16:41 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Zoals ik zei, ik weet niet hoeveel het heeft gekost om de naam Trappers terug te kopen, maar het wekt bij mij zo een beetje het vermoeden dat ze geld genoeg hebben.
Maandag om 17 uur meer spelersnieuws van de Eaters.
De locale fietserbond wilde de naam misschien wel kopenquote:Op maandag 23 mei 2011 20:38 schreef Halcon het volgende:
Zoveel geld zal dat terugkopen van die naam ook niet hebben gekost. Alsof andere partijen wat aan die naam hebben en er dus wat voor over zouden hebben.
Overigens: Amsterdam Capitals terug in de Eredivisie.
Volgende thuiswedstrijd Eaters tegen Tilburg een spandoek met erop "Let's eat some deer".quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flesje bier
Ik vraag me af met wat voor team.quote:
Dat zul je niet meteen in het eerste seizoen hebben bij veel clubs. De NIJB moet dit systeem dan ook over een langere termijn de kans geven. Veel clubs hebben nog geen voldoende jeugd op deze manier zijn ze wel verplicht om daar naar te kijken. Echter gaat dat dus jaren duren voordat we daar de vruchten van gaan plukken.quote:Op zaterdag 18 juni 2011 21:09 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik vraag me af met wat voor team.
Dordrecht heeft ambities om mee te doen in de Eredivisie. Vraag me af hoe je met het puntensysteem dan een representatief team kunt formeren.
Eindhoven heeft een nieuwe goalie: Kyle Moir. Benieuwd waar Anthony nu gaat tekenen.
Spelers als bankzitters op de sheet zetten werkt niet want ze MOETEN spelen.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ze hadden gewoon het systeem over moeten zetten dat in Italie gaat gelden, dan zouden de haalbare NC's ook daadwerkelijk komen en krijg je zo meer eredivisiespelers, krijgen jeugdspelers eerder een kans en kan daar op termijn oranje ook van profiteren
Zolang iedere ploeg 5 á 7 spelers op de sier zet schiet je doel voorbij omdat die spelers vervolgens wedstrijden missen in de eerste divisie waar ze meer zitten dan op de bank te zitten bij het eerste
Ook over 20 jaar hebben clubs nog steeds niet voldoende jeugd. In Nederland is ijshockey gewoon een kleine sport. Er is weinig aanwas en slechts 'n beperkt deel van die aanwas heeft het talent en de mentaliteit om door te groeien naar het niveau van de Eredivisie.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 09:49 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Dat zul je niet meteen in het eerste seizoen hebben bij veel clubs. De NIJB moet dit systeem dan ook over een langere termijn de kans geven. Veel clubs hebben nog geen voldoende jeugd op deze manier zijn ze wel verplicht om daar naar te kijken. Echter gaat dat dus jaren duren voordat we daar de vruchten van gaan plukken.
Niet mee eens zolang de NIJB dit systeem zal blijven doorvoeren zullen we er echt de vruchten van plukken. Teams moeten niet denken we "kopen"een team en worden wel even kampioen (Zoetermeer) en als de jeugd in nederland beter wordt begeleid zoals bijvoorbeeld met het CTO is er echt wel een beter nivo haalbaar.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 12:04 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ook over 20 jaar hebben clubs nog steeds niet voldoende jeugd. In Nederland is ijshockey gewoon een kleine sport. Er is weinig aanwas en slechts 'n beperkt deel van die aanwas heeft het talent en de mentaliteit om door te groeien naar het niveau van de Eredivisie.
Als je het moet doen met in Nederland geboren spelers die ook nog eens in Nederland actief zijn, dan is Nederland gewoon C-poule niveau.
Er is maar één CTO. Met pakweg 10 Eredivisieclubs zou je 100 a 125 Nederlandse spelers van niveau moeten hebben. Die zijn er gewoonweg niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:34 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Niet mee eens zolang de NIJB dit systeem zal blijven doorvoeren zullen we er echt de vruchten van plukken. Teams moeten niet denken we "kopen"een team en worden wel even kampioen (Zoetermeer) en als de jeugd in nederland beter wordt begeleid zoals bijvoorbeeld met het CTO is er echt wel een beter nivo haalbaar.
jaren en het kanquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Er is maar één CTO. Met pakweg 10 Eredivisieclubs zou je 100 a 125 Nederlandse spelers van niveau moeten hebben. Die zijn er gewoonweg niet.
Nee ze moeten op de sheet staan en aangezien de meeste teams maar met 3 lijnen spelen kan je 6 spelers voor jan lul op de sheet zetten. En die zullen vervolgens hun wedstrijden missen bij het 2e(want het eerste wil niet een import langs de kant zetten) en zullen na een jaar bank warm er flink de pe in hebbenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:34 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Spelers als bankzitters op de sheet zetten werkt niet want ze MOETEN spelen.
En laat het maar een straf zijn voor de teams die altijd maar de focus hebben gelegd op het eerste team.
Daarnaast verwacht ik niet dat NC ers zitten te wachten op het nationale team gezien de prestaties daar toch wat te laag voor zijn en ze verplicht eerst hier 2 volledige seizoenen moeten mee draaien alvorens ze in aanmerking komen.
Joly is een voorbeeld van een speler die maar wat graag voor Oranje wil spelen en dat geld ook bijvoorbeeld voor Harrisson. De meeste NC's zitten al een jaar of 8 in Nederland dus zullen het hier toch best uit te houden vindenquote:Op dinsdag 21 juni 2011 10:34 schreef sjoemie_82 het volgende:
[..]
Spelers als bankzitters op de sheet zetten werkt niet want ze MOETEN spelen.
En laat het maar een straf zijn voor de teams die altijd maar de focus hebben gelegd op het eerste team.
Daarnaast verwacht ik niet dat NC ers zitten te wachten op het nationale team gezien de prestaties daar toch wat te laag voor zijn en ze verplicht eerst hier 2 volledige seizoenen moeten mee draaien alvorens ze in aanmerking komen.
Je bent wereldvreemd, er zijn hooguit 40 eredivisiewaardige spelers in NLquote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:45 schreef sjoemie_82 het volgende:
Het CTO is een voorbeeld hoe andere clubs het ook aan moeten pakken geef het wat
[..]
jaren en het kan
Bullshit. Uit het CTO ga je geen 125 Eredivisiewaardige ijshockeyers halen. Dan zou de jeugdige aanwas ongeveer moeten verdriedubbelen en vraag me af waarom je denkt dat dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 21 juni 2011 22:45 schreef sjoemie_82 het volgende:
Het CTO is een voorbeeld hoe andere clubs het ook aan moeten pakken geef het wat
[..]
jaren en het kan
Dat soort spelers komen gewoon uit de CHL/ECHL vooral en zullen dus vooral de plek in nemen van een import en bij een NC hoef je niet naar de IND, kan die speler gewoon werken/studeren naast hockey en is de kans dat hij een 2e en/of 3e jaar blijft een stuk groter. De eerste 2 jaar kost hij ook gewoon min 4quote:Op vrijdag 24 juni 2011 15:05 schreef MutedFaith het volgende:
Als een dolle nedrlandse canadezen importeren om ijstijd van onze jeugd over te nemen staat een beetje haaks op 't puntensysteem..
Chris Eimers heeft gereageerd op het Eatersforum, en zei dat Niko niet terug zal keren binnen de selectie van Geleen.quote:Op zondag 3 juli 2011 02:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Even weer wat nieuws.
Geleen heeft op het eerste gezicht een goede dman gehaald uit College. Hopelijk tekent Niko ook bij, leuke speler en speelt toch al 3 jaar in Nederland
Voor Niko wordt het dan nog moeilijk genoeg om een ploeg te vinden, Eindhoven misschien?quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:36 schreef nattermann het volgende:
[..]
Chris Eimers heeft gereageerd op het Eatersforum, en zei dat Niko niet terug zal keren binnen de selectie van Geleen.
Casey Vanschagen vertrekt bij Tilburg.
IJshockeyforum schrijft dit:quote:Op woensdag 6 juli 2011 02:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Voor Niko wordt het dan nog moeilijk genoeg om een ploeg te vinden, Eindhoven misschien?
Keesey zal wel stoppen maar ik gun hem een leuke club in Italie of Engeland. Als hij niet terugkeert, zal ik hem missen
Op zijn Facebookpagina zet hij dit:quote:Casey Vanschagen weg bij Trappers
Laatst gewijzigd: dinsdag 5 juli 2011 - 19:50 |
Auteur: Jesse van Kalmthout
TILBURG - Tilburg Trappers gaat niet verder met Casey Vanschagen. Het contract met de 31-jarige Nederlandse Canadees wordt niet verlengd.
Vanschagen speelde acht seizoen voor de Tilburgse ijshockeyclub en komt sinds drie jaar ook uit voor het Nederlandse nationale team.
Vanschagen speelde afgelopen seizoen, waarin Trappers de beker veroverde, 52 wedstrijden voor de Tilburgers. Daarin maakte hij 18 treffers.
Hij blijft dus wel spelen in Nederland.quote:To all...................... Casey will stay playing in Holland n by the end of the week my decision will be made!!!!! Its a hard thing to swallow but hey thats the business side of ijshockey n change is good!!!! Will miss u Tilburg 200%
Geleen maakt vandaag zo rond 17.00 uur een nieuwe speler bekend. Wie weet? Ik zou het niet erg vinden als Geleen-supporterquote:
Jammer dat Geleen vrijwel altijd college boys haalt, zou leuk zijn als ze een keer een aantal imports langer blijven. Al staan natuurlijk Heinonen en Burgess voor een 3e jaar en 2e jaar onder contractquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:19 schreef Lauuwtje het volgende:
Geleen haalt leftwinger Matt Glasser, team genoot van Kip Workman afgelopen seizoen.
Niet waarschijnlijk. Zo'n Willemse faalde bv. ook opzichtig het afgelopen WK en Hendriks komt tekort. Hopen dat Loginov er op termijn bij gaat komen. Dan heb je met Iron Mike en Loginov op termijn twee verdedigers van het niveau van de A poule.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 14:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Stani stopt. Geen idee hoe we nu aan 6 verdedigers komen van div1 niveau
Als ik Tilburg was zou ik Niko halen, goede verdediger met een verleden in Tilburg en vast goedkoper dan een CHL verdediger
En ze hebben het altijd lastig met het puntensysteem. Een betere dan Tony gaan ze niet vinden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 21:47 schreef Gezicht het volgende:
Den Haag is een sterke speler kwijt nu Demelinne naar Zweden gaat.
Slecht nieuws voor Nijmegen.quote:Zwaard van Damocles boven Devils
Nijmegen Devils doet dit jaar niet mee in de eredivisie. De kans is echter ook groot dat er geen team in de eerste divisie wordt ingeschreven. Daarmee zou de ijshockeysport in Nijmegen voor een groot deel op zijn gat komen te liggen.
Twee seizoenen geleden stond de selectie van Nijmegen Devils nog met de kampioensbeker in de handen. Afgelopen jaar moest de club onder meer door talloze acties van supporters door het seizoen heen worden geholpen. Nadat eerder was besloten ook dit jaar op het hoogste niveau mee te doen, werd dit besluit recent teruggedraaid. Nu is de kans groot dat Devils zelfs geen team kan inschrijven in de eerste divisie.
Tijdens een bestuursbijeenkomst op dinsdagavond is besloten dat de club nog tot vrijdag de tijd neemt om te kijken wat er financieel mogelijk is. De schuldenlast van de club zou door nieuwe crediteuren in de afgelopen weken zijn verdrievoudigd. Daarmee komt het Nijmeegse ijshockey in de meest ernstige crisis in zijn bestaan terecht.
Als vrijdag de benodigde financiën niet rond zijn, is het voorbij met Nijmegen Devils. ‘Is dat geld er vrijdag niet, dan zal er van mij een negatief advies komen om nog langer verder te gaan met ijshockey', zegt interim-manager Bob Thomassen in dagblad De Gelderlander. ‘Wat de club met dat advies doet, weet ik niet. Er zijn in ieder geval nog afspraken met sponsoren. Maar vrijdag is de absolute deadline.'
Vooral de schuldenlast die is overgebleven uit het vorige seizoen is een tegenvaller. Marc Visschers is intussen uit het interim-bestuur gestapt. ‘Nijmegen is momenteel ongeneeslijk ziek. Er gebeuren te veel dingen waar ik niet achter sta. Er lopen te veel ongeloofwaardige mensen met eigen belangen rond. Ik wil mijn goede naam hier niet langer aan verbinden.' Volgens hem wordt de financiële situatie slechter en slechter. ‘Daarbij is er geen vertrouwen binnen het bestuur. Spelen in de eerste divisie lijkt me op dit moment absoluut geen haalbare kaart.'
Een bijkomende voorwaarde voor deelname aan de Eerste Divisie is het aflossen van de schuld bij de Nederlandse ijshockeybond.
Bron: http://www.ijshockey.com/(...)amocles-boven-devils
quote:Hoofdsponsor Romijnders van de Nijmegen Devils gaat in samenwerking met een derde partij een onderzoek starten naar de vorming van een nieuw bestuur. Daarmee wordt een beslissing over de deelname aan de Eerste Divisie van de NIJB uitgesteld.
Romijnders denkt 14 dagen nodig te hebben om te komen tot een oplossing van de huidige financiële en bestuurlijke problemen. Met de vorming van een nieuw daadkrachtig bestuur wordt getracht de lopende schulden uit het afgelopen seizoen weg te werken en een sluitende begroting voor het aanstaande seizoen te bewerkstelligen. Met de NIJB zal overleg gepleegd worden om enige ruimte te krijgen in de aanmeldingsprocedure voor de Eerste Divisie.
Ook niet gezien, verhinderd ivm alcoholische versnaperingen.quote:Op maandag 5 september 2011 09:05 schreef nattermann het volgende:
Eindhoven is inderdaad verdomd goed bezig qua spelers. En natuurlijk hoop ik dat Nijmegen het redt! Zou dood- en doodzonde zijn als de Nederlandse Eredivisie en het ijshockey een club armer is. Ben benieuwd wat uit de gesprekken komt.
Iemand de oefenwedstrijden van Tilburg en Geleen gevolgd in Engeland? Had de wedstrijden graag gezien (online), maar was verhinderd ivm mijn werk.
Bron: http://www.hysthehague.co(...)-the-hague&Itemid=98quote:Tim Knudsen vertrekt alsnog bij HYS The Hague
vrijdag, 09 september 2011 08:00
Donderdag 2 september om 12.01 uur was er uiteindelijk duidelijkheid.
Tim Knudsen en HYS The Hague hebben helaas geen overeenstemming kunnen bereiken over een voortzetting van de samenwerking.
Ondanks het feit dat beide partijen ogenschijnlijk bereid waren tot elkaar te komen, bleek het wak uiteindelijk toch te groot. Vanuit het "Haagsche' kan oprecht gemeld worden dat er alles aan gedaan is om Tim te behouden maar, in het kader van ‘het beleid van de realiteit', ook daar de ‘tering naar de nering' gezet dient te worden. Dit beleid is reeds voor het zomerreces uitgestippeld en met alle mogelijk betrokken doorgenomen en afgestemd conform het principe ‘gelijke monniken, gelijke kappen.....'
Met pijn in ons hart nemen we afscheid, maar wensen Tim desalniettemin heel veel succes bij de voortzetting van zijn sportieve carrière!
Is dat slecht nieuws voor niet-HYS supporters? Maar goed, toch weer een erg goede speler die de Nederlandse Eredivisie verlaat.quote:
Haha, of dat slecht nieuws is voor niet-HYS supporters weet ik nietquote:Op vrijdag 9 september 2011 17:01 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Is dat slecht nieuws voor niet-HYS supporters? Maar goed, toch weer een erg goede speler die de Nederlandse Eredivisie verlaat.
Zondag overigens de eerste wedstrijd die ik dit seizoen ga zien. Ruijters Eaters Geleen tegen de Hammer Eisbären. Oefenwedstrijd, maar dat mag de pret niet drukken. Enkele trainingen gezien van Geleen die er prima uitzagen, en er zijn al enkele wedstrijden geweest waar ze zich prima hebben laten zien.quote:Knudsen houdt hoop op Hijs
Doelman Tim Knudsen hoopt nog altijd komend seizoen bij Hijs den Haag voor de lat te staan. De Canadees zegt recht te hebben op contractverlenging, maar de club is op zoek naar een vervanger.
De zaak rond Tim Knudsen kwam vorige week in de schijnwerpers te staan toen hij de clausule uit zijn contract waaruit zou blijken dat hij recht heeft op een nieuw contract publiceerde op Facebook. 'Het is een puinhoop', zegt Knudsen tegen IJshockey.com. 'Mijn contract van afgelopen jaar is glashelder: een kampioenschap van Den Haag zou voor mij automatisch een verlenging van mijn contract betekenen. Maar door de manier waarop de club hier nu mee omgaat, word ik misschien wel gedwongen om mijn carrière voortijdig te beëindigen.'
Knudsen werd in de zomer van 2007 door Amsterdam Tijgers naar Nederland gehaald. De toen 28-jarige goalie had Noord-Amerikaanse ervaring in de UHL en had in Europa al in Duitsland en Italië gespeeld. In de Nederlandse competitie maakte hij veel indruk en stapte tijdens het seizoen over naar de Duitse Tweede Bundesliga. In de drie seizoenen daarna won hij twee landstitels met Den Haag en speelde in twee bekerfinales.
Daarna was het lange tijd stil rond de Haagse club en stond het voortbestaan van de kampioen zelfs op het spel. Pas enkele weken geleden werd de knoop definitief doorgehakt om ook dit jaar op het hoogste niveau te spelen. Team-eigenaar Andre Janssen besloot zelf de touwtjes in handen te nemen en de organisatie werd volledig vernieuwd. Daarbij werd wel de begroting behoorlijk naar beneden bijgesteld, wat ook gevolgen heeft voor de selectie van de club.
Knudsen zegt in juli voor het eerst weer iets van de club te hebben gehoord. ' Ik kreeg opeens een berichtje dat ik weliswaar recht heb op een contractverlenging, maar dat we over de hoogte van het salaris moesten praten. Ik begreep er niets van, want ik zou gewoon hetzelfde contract krijgen. Maar niemand reageerde daarna meer op mijn berichten. Uiteindelijk heb ik de kosten van mijn vlucht naar Nederland maar zelf betaald, omdat ik in augustus de goalieschool had.'
Pas later in augustus kwam het tot een gesprek. 'Daar kreeg ik te horen dat ik geen goede goalie was en dat niemand me mocht. Ik werd echt aangevallen en ze probeerden onder hun verplichtingen uit te komen. Het gaat me niet eens zuiver om het geld. Ik heb zelfs voorgesteld om in salaris te zakken, maar het lijkt wel persoonlijk', zegt de Canadees. 'Ze boden me de helft van mijn salaris van afgelopen seizoen. Het maakt niet uit wat je verdient; de helft van je salaris af is voor niemand leuk.'
'Ik heb ook aangeboden om kantoorwerk voor HIJS te doen, om sponsoren voor de club te benaderen. Er waren zelfs sponsoren die bereid waren om mee te betalen aan mijn salaris, zodat ik toch kon spelen voor Den Haag. Maar het maakte allemaal niets uit. Het gaat hier echt om meer dan alleen de centen.'
'Met de investeringen die de afgelopen jaren gedaan zijn had Den Haag als organisatie gewoon al verder moeten zijn. Dus ik snap de frustratie bij team-eigenaar Andre Janssen wel. Maar die frustratie lijkt hij nu op mij af te reageren.'
Volgens Janssen waren maatregelen noodzakelijk om het voortbestaan van het Haagse ijshockey te waarborgen. ‘Ik heb geen zin om in te gaan op wat er de afgelopen jaren gebeurd is. We maken een nieuwe start, met een goede speler-coach, een spelersgroep die leuk ijshockey gaat spelen en een nieuwe general manager die ik als een geschenk uit de hemel zie.' Het contract van Knudsen was dusdanig dat daar binnen het nieuwe Hijs geen plaats meer voor was.
Knudsen en zijn Nederlandse vriendin hebben juist dit jaar een nieuw huis gekocht in Amsterdam. 'We hadden ook in Canada kunnen gaan wonen, maar hadden besloten om hier te blijven. Omdat ik hier een contract heb en ook aan het plannen ben voor mijn verdere loopbaan. Als ik eerder had geweten dat dit zou gaan spelen, dan had ik die beslissing misschien nog even uitgesteld.'
Op dit moment is Knudsen nog niet actief op zoek naar andere teams. 'Ik wil nog steeds vechten voor dit contract en ben ook gewoon bereid om voor Den Haag te spelen. En als ik dat doe, dan is dat voor de andere jongens in het team en voor de fans op de tribune.'
En iemand die misschien op termijn voor het Nederlands team uit zou kunnen (en willen) komen.quote:Op vrijdag 9 september 2011 17:01 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Is dat slecht nieuws voor niet-HYS supporters? Maar goed, toch weer een erg goede speler die de Nederlandse Eredivisie verlaat.
Een raar welles-nietes-spelletje. Afgaande op de woorden van Knudsen speelt er meer. Hij heeft een contract, is bereid in te leveren, maar toch zoeken ze een andere goalie.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:05 schreef Leatherface het volgende:
Knudsen was ook echt voorbereid op een leven in Nederland, aangezien hij met zijn vriendin een huis in Amsterdam kocht. De situatie is niet goed voor HYS, niet voor Knudsen en niet voor het Nederlandse ijshockey.
Het bestuur van HYS spreekt veel uitlatingen van Knudsen tegen.
Een net gekocht huis verkopen kost wellicht meer geld dan een jaar tegen geringe vergoeding keepen bij Amsterdam. Zijn vriendin zal ook wel inkomen hebben. Hopelijk blijft hij behouden voor de Eredivisie.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:30 schreef Leatherface het volgende:
Nou ja, wat precies gezegd en beloofd is, weten we natuurlijk niet. Het is afgaan op woorden.
Maar Knudsen bij Capitals, dat schoot me ook te binnen. Hij woont toch al in Amsterdam.
Gordon, Bat en Mizerek ook weg.quote:Op zaterdag 17 september 2011 11:35 schreef Leatherface het volgende:
Ik ben toch wel benieuwd naar HYS.
Demelinne keert niet terug uit Down Under, die gaat in Zweden spelen. Kars en Houkes naar Eindhoven. Aucoin ging naar Engeland of Schotland, dacht ik. En dan nu deze situatie met Knudsen.
Ze verliezen zo toch een groot deel van de eerste aanvalslijn van vorig seizoen + de goalie.
Lastig te zeggen. Er zullen her en der nog wel wat spelers bij gaan komen. Mijn gevoel zegt nu Tilburg, maar bij HYS zullen er nog wel wat spelers bijkomen. Eindhoven lijkt ook een aardig team te hebben, maar dat leek vorig jaar ook het geval te zijn. Toen draaide het echter voor geen meter.quote:Op zaterdag 17 september 2011 12:06 schreef Leatherface het volgende:
Wie verwacht jij als kanshebbers op de titel, Halcon?
Ik vind het een beetje vroeg voor conclusies. We moeten nog zien hoe dat puntensysteem uitpakt. Krijgen daardoor de Nederlanders echt een belangrijke rol, of staan ze voor de puntentelling op het roster en pakken alsnog de imports de meeste ijstijd?
Tot zover lijken Eindhoven, Heerenveen en toch ook wel Tilburg en Den Haag me redelijk goede teams te hebben. Bij Den Haag komen eventueel nog wat nieuwe aanvullingen en het is kijken of er een chemie ontstaat. Eindhoven en Tilburg hebben in ieder geval redelijk wat Nederlanders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |