quote:
Op dinsdag 22 februari 2011 13:43 schreef ScarFace- het volgende:[..]
Ga gewoon naar de HA en vraag om een bloedafname en een test op alle vitaminen.
Als het mogelijk is, denk het wel er zijn ook injecties voor mensen met te weinig vitaminen(-opname)
Ik vind het moeilijk om de huisarts te overtuigen van iets waarvan ik zelf weet dat er weinig wetenschappelijke onderbouwing voor is. Ik heb laatst wel mijn bloed laten testen via een (particulier) bedrijf, gewoon om zeker te weten dat mijn klachten (asperger) niet te wijten zijn aan bijvoorbeeld een tekort aan vitamine B12 of een probleem met de schildklier. Dit was verder allemaal prima in orde.
Ik geloof ook niet dat ik een tekort heb aan B6, maar het kan misschien zo zijn dat wat meer vitamine B6 wel kan helpen bij de omzetting van aminozuren in neurotransmitters waaronder GABA.
Ik heb gisteren een multivitamine gekocht met de goed opneembare vorm van B6 (pyridoxaal-5-fosfaat). Ten opzichte van de dosis in de onderzoeken zit er erg weinig in, namelijk circa 29 mg, toch is dit 1435% van de ADH.
Daarnaast heb ik er ook nog los 187,5mg magnesium (magnesiumcitraat en- ascorbaat) bij besteld, dit kan wellicht ook wat bijdragen. (
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16443999)
Ik krijg het, als het goed is, morgen binnen.
Ik verwacht er overigens niet heel veel van (daar gaat het placebo effect

), maar het valt in ieder geval te proberen.
Hey, learn to take a compliment.
[i]Thanks. [/i]