Haha, dat doe ik vandaag dus ook. Ik heb dit al vaker geprobeerd en dan ga ik om 11 uur naar bed en word ik om 7 uur wakker en ga ik die avond weer om 11 uur naar bed maar dan lukt het me weer niet om in slaap te vallen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:16 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Hele dag wakker blijven en op een normale tijd naar bed gaan
Ik heb dit al twee weken geprobeerd zelfs met medicatie om op tijd te slapen. En dat werkte ook, maar nu is de medicatie op en lukt het met niet om het zonder medicatie te doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:47 schreef Frag_adder het volgende:
Gewoon een tijdstip kiezen waarop je naar bed wilt en waarop je op wilt staan. Bijvoorbeeld 23 en 7, dan ga je gewoon altijd dan naar bed, de eerste nachten zal je veel draaien en slecht slapen maar na een week ben je echt wel gewend.
Beetje dicipline, thats it. Oh en ongeacht hoe moe je bent, moet je er dan ook echt om die tijd uit, zet desnoods 8 wekkers
Daarom moet je ook nooit medicatie gebruiken om te slapen, dan kan je niet meer slapen zonder. Drink een speciaalbiertje / glaasje whisky werkt beterquote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:48 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Ik heb dit al twee weken geprobeerd zelfs met medicatie om op tijd te slapen. En dat werkte ook, maar nu is de medicatie op en lukt het met niet om het zonder medicatie te doen.
Zeker weten!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Daarom moet je ook nooit medicatie gebruiken om te slapen, dan kan je niet meer slapen zonder. Drink een speciaalbiertje / glaasje whisky werkt beter
Dat klopt inderdaad dat een koude kamer beter is om te slapen omdat je lichaam afkoelt als je slaapt. Ik zal dit wel eens proberen misschien helpt een lekkere douche ook.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:20 schreef opastokvis het volgende:
Ik ken het probleem, heb er ook een half jaar last van gehad en dat was echt een hel.
Wat doe je zo laten we zeggen in de periode van 2 uur voordat je naar bed gaat en het daadwerkelijk naar bed gaan?
Ik keek veel tv en kreeg het advies iets rustigs te gaan doen, zoals een boek pakken of een avondwandelingetje maken.
Op dat moment hielp het niet echt, maar als ik nu niet kan slapen werkt het uitstekend.
Kijk ook eens naar je slaapkamertemperatuur.
Ik ben er achter gekomen dat ik veel beter slaap in een koude kamer. Het raam staat dan ook altijd open hier, zomer of winter. Het kan er wel voor zorgen dat je 's ochtends moeilijk uit bed komt (koudkoudkoud), maar dat neem je denk ik wel voor lief.
en dan kan je straks niet meer slapen zonder een glas op te hebben.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:21 schreef Frag_adder het volgende:
Daarom moet je ook nooit medicatie gebruiken om te slapen, dan kan je niet meer slapen zonder. Drink een speciaalbiertje / glaasje whisky werkt beter
Hmmm dat effect heb ik in ieder geval nooit gemerkt, maar ik drink dan ook lang niet elke dag.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:54 schreef opastokvis het volgende:
[..]
en dan kan je straks niet meer slapen zonder een glas op te hebben.
maar ach, elke dag een glaasje schijnt gezond te zijn
mwah, het is meer dat ik iemand kende die tot zijn dood toe iedere avond een glaasje jenever dronk. kreeg hij dat niet, dan was hij van slag. het was al een oude man overigens.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:56 schreef Frag_adder het volgende:
Hmmm dat effect heb ik in ieder geval nooit gemerkt, maar ik drink dan ook lang niet elke dag.
Maar ik ben er van overtuigd dat het zo kan werken ja, als jij je ervan overtuigd dat je niet meer kan slapen zonder medicijn of alcohol dan wordt het ene probleem
rot eens op.quote:
Kan, maar toch denk ik dat op den duur dit soort dingen meer psychisch werken. Ach zo af en toe wil het wel helpen, je moet alleen leren matigenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:58 schreef opastokvis het volgende:
mwah, het is meer dat ik iemand kende die tot zijn dood toe iedere avond een glaasje jenever dronk. kreeg hij dat niet, dan was hij van slag. het was al een oude man overigens.
zou heel goed kunnenquote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:59 schreef Frag_adder het volgende:
Kan, maar toch denk ik dat op den duur dit soort dingen meer psychisch werken. Ach zo af en toe wil het wel helpen, je moet alleen leren matigen
afgeraden door de expert.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:57 schreef LikeEmDead het volgende:
Misschien moet ik weer gaan blowen, in die tijd sliep ik het best.
Alcoholisme is voornamelijk een psychische aandoening. Daarnaast word je redelijk apathisch van.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:59 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
Kan, maar toch denk ik dat op den duur dit soort dingen meer psychisch werken. Ach zo af en toe wil het wel helpen, je moet alleen leren matigen
alcoholisme uit zich toch ook lichamelijk. dat mensen zich echt doodziek voelen als ze geen borrel nemen?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:01 schreef LikeEmDead het volgende:
Alcoholisme is voornamelijk een psychische aandoening.
net als van blowenquote:Daarnaast word je redelijk apathisch van.
Dat is ook de grootste reden dat ik ben gestopt met blowen, ik werkte mezelf best vaak in de problemen omdat ik compleet contact gestoord begon te worden.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:10 schreef opastokvis het volgende:
[..]
alcoholisme uit zich toch ook lichamelijk. dat mensen zich echt doodziek voelen als ze geen borrel nemen?
overigens vind ik een slaapborreltje nemen niet onder alcoholisme vallen hoor, de experts zullen dat waarschijnlijk niet met me eens zijn.
[..]
net als van blowen
ga je dan niet richting een psychose?quote:
Ik heb al een of meerdere psychoses gehadquote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:21 schreef opastokvis het volgende:
[..]
ga je dan niet richting een psychose?
ik heb het ook wel eens na een blowtje, dat je dan in de winkel loopt en denkt dat iedereen naar je kijkt en dat je zo'n opgejaagd gevoel hebt.
sindsdien doe ik dat alleen nog thuis, als ik op mijn gemak zit en niks meer hoef te doen en dat scheelt al heel wat.
een goede vriend van me had het alleen bij bepaalde soorten btw, het blijft drugs, je moet wel op blijven letten. al is het wel één van de mildste.
het effect van wiet wordt vaak overdreven, maar de dagelijkse gebruiker moet echt wel oppassen denk ik, je moet blijven evalueren.
maar goed, ik weet niet of je veel stress hebt, dat werkt ook niet bevorderend natuurlijk als je niet kunt slapen.
en wanneer zijn die slaapproblemen begonnen dan? na het stoppen met blowen of zit daar geen verband tussen.
Dat weet ik wel maar realiseer ik me niet door de blijvende schade. Na de psychose word je toch apathischer en je realiteit besef vermindert dus je neemt niks meer serieus.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:27 schreef opastokvis het volgende:
niet een van de verstandigste dingen, maar dat weet je zelf waarschijnlijk ook wel.
Is moeilijk uit te leggen hoe het voel.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:42 schreef opastokvis het volgende:
ja maar je weet het nu toch ook dat het niet goed is?![]()
waarom? dat iemand het zich kan veroorloven om 5 uur naar bed te gaan en om 10 uur op te staan duidt op een chronisch gebrek aan dagbesteding. Daar ligt het probleem.quote:
Wie weet werk ik wel van 12 tot 8.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:51 schreef Renaldo het volgende:
[..]
waarom? dat iemand het zich kan veroorloven om 5 uur naar bed te gaan en om 10 uur op te staan duidt op een chronisch gebrek aan dagbesteding. Daar ligt het probleem.
excuses, dacht dat je weer zo'n kutkind was.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:51 schreef Renaldo het volgende:
waarom? dat iemand het zich kan veroorloven om 5 uur naar bed te gaan en om 10 uur op te staan duidt op een chronisch gebrek aan dagbesteding. Daar ligt het probleem.
Je kan er om lachen maar dat zijn toch kruiden die goed werken Ik heb vaak juist dat ik het voor het slapen doe en juist goed werkt, stukken beter dan slaappillen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:22 schreef LikeEmDead het volgende:
Nee, ik ga dadelijk wel even langs de medicijn man
inderdaad, mijn ma heeft er ook baat bij. en dat is een hele slechte slaper.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 15:27 schreef formerjellybean het volgende:
Je kan er om lachen maar dat zijn toch kruiden die goed werken Ik heb vaak juist dat ik het voor het slapen doe en juist goed werkt, stukken beter dan slaappillen.
dat kan, maar dan is er dus niks mis met je slaapritmequote:Op zaterdag 8 januari 2011 13:52 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Wie weet werk ik wel van 12 tot 8.
die post had ik even gemist, maar nogmaals: ik weet niet wat je situatie is.quote:
Word ik daar dan niet afhankelijk van?quote:Op zondag 9 januari 2011 18:59 schreef Ghostinthemachine het volgende:
Melatonine werkt echt.. stond er ook wat sceptisch tegenover maar als ik 4 van die pilletjes neem lig ik binnen een half uur te pitten en slaap ook echt iets van 10 uur ongeveer. Neem er nu 2 dat is ook al voldoende. je wordt er zo slaaaaaaperig van. Gewoon in de winkel te koop.
Nee dat is het enige wat ze bij de Iriszorg geven als iemand niet kan slapen omdat ie gestopt is met blowen, omdat dat niet verslavend isquote:Op zondag 9 januari 2011 19:00 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Word ik daar dan niet afhankelijk van?
Weet niet niet lichaamelijk iig.. Je kan het wel gebruiken om weer in je slaapritme te komen.quote:Op zondag 9 januari 2011 19:00 schreef LikeEmDead het volgende:
[..]
Word ik daar dan niet afhankelijk van?
Je kan er helaas niet mee in een "normaal" slaapritme komen.quote:Op zondag 9 januari 2011 21:18 schreef Ghostinthemachine het volgende:
[..]
Weet niet niet lichaamelijk iig.. Je kan het wel gebruiken om weer in je slaapritme te komen.
quote:Op zondag 9 januari 2011 17:58 schreef Henk1056 het volgende:
Misschien heb je last van een Delayed sleep phase syndrome. Waarbij er pas later dan gebruikelijk voldoende melatonine aangemaakt wordt door je lichaam. Een slaaponderzoek kan dit uitwijzen. Mogelijke oplossing zou kunnen zijn om een tijdje melatonine te gebruiken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Delayed_sleep_phase_syndrome
quote:Op zaterdag 8 januari 2011 14:00 schreef MDKme2 het volgende:
Vooraf iets over mij: Diagnose "Delayed sleep phase syndrome"
-knip-
LikeEmDead: Ik herken een flink aantal van je klachten/problemen/oplossingen
* 11 uur naar bed ene dag, andere dag niet meer kunnen slapen om 11u
* Uren wakker liggen
* Niet/slecht werkende medicatie
* Blowen(cannabis)helpt
-knip-
|
|