Dat dusquote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:40 schreef unox1983 het volgende:
Gewoon dagportie blijven geven, die straatschooier snapt vanzelf wel dat ie geen meer krijgt en gaat dan vanzelf wel minder eten...
Ok dus gewoon portie in de bak en als hij het dan in een keer opvreet... jammer dan?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:40 schreef unox1983 het volgende:
Gewoon dagportie blijven geven, die straatschooier snapt vanzelf wel dat ie geen meer krijgt en gaat dan vanzelf wel minder eten...
Jepsquote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:42 schreef eevie1207 het volgende:
[..]
Ok dus gewoon portie in de bak en als hij het dan in een keer opvreet... jammer dan?
Met als risico dat hij dus na 9 uur in de ochtend niets meer heeft tot de volgende dag 9 uur??quote:
Hij leert het na verloop van tijd wel af. Althans, dat hoop ik voor 'm!quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:43 schreef eevie1207 het volgende:
[..]
Met als risico dat hij dus na 9 uur in de ochtend niets meer heeft tot de volgende dag 9 uur??
Dat gaat lastig worden
Zeker niet te weinig en erg goed voer ook. Hij woont al 2 maanden bij me, ik ben er van de week mee begonnen om dat eet patroon aan te passen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:44 schreef unox1983 het volgende:
Je geeft ze immers niet te weinig(neem ik aan) dat hij het in 1x naar binnen werkt is zijn probleem.. het kan ook zijn dat het beestje nog wat stress heeft een daardoor alles in 1x opeet...
Ik was nog wel eens een heel weekend weg en dan kreeg de kat het hele weekend geen eten.. ze gaan niet gelijk dood...
die straatkat, waar komt die weg? wat is zijn achtergrond.. werd zijn eten altijd gejat door een andere kat?
eten buiten bereik van die andere houden...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:45 schreef eevie1207 het volgende:
En hoe zorg ik er dan voor dat die schooier niet de portie van de ander ook opeet? Die stopt namelijk nog wel een soort van om uit te buiken.
Dan moet ik ze dus de hele dag gescheiden houden? Als ik het eten altijd wil laten staan danquote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:47 schreef unox1983 het volgende:
[..]
eten buiten bereik van die andere houden...
Wij hebben hier 2 katten die niet goed met elkaar overweg kunnen en een hond..
De jongste kat + hond kunnen prima met elkaar echter de hond wil de kat zijn brokken nog wel eens opeten... de oudere kat die heeft haar plekje boven.. daar komt die andere kat + hond niet... ook al doe je dat tijdelijk.. wss moet ie nog wat wennen
Ja als je wegt bent de 2 scheiden van elkaar, bijv. 1 in de keuken en de ander in de woonkamer/gang...quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:51 schreef eevie1207 het volgende:
Ze hebben wel een eigen bakje, waar ze dus zelf al naartoe gaan en uit eten. Ze zijn 8 maanden.
Als ik weg ben het eten weghalen?
Stel je hebt een kind, waarvan je weet dat ie voldoende eten heeft gehad en die blijft zeuren.. wat doe je dan ?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 10:54 schreef eevie1207 het volgende:
Gisteravond 23 uur heb ik de dagportie erin gegooid, vanmorgen 8.30 uur op! 10.00 uur weer de dagportie erin en hij gaat er echt even voor zitten.
Weghalen en vanavond pas weer geven? Dan went hij er nooit aan denk ik. Of gewoon neerzetten en weghalen als hij teveel heeft gehad? Of laten staan met het risico dat hij vanavond om 19 uur ontzettend gaat zitten zeuren.??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |