abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91016189
Hallo medefokkers.....

Voorheen had ik 2 katten die continue brokken hadden staan en dus konden eten wanneer ze wilde, dit ging altijd erg goed. Nu die 2 helaas zijn overleden heb ik inmiddels 2 nieuwe.

Deze 2 waren gewend 3x per dag eten te krijgen, ik wil ze laten wennen aan dat er ook altijd eten staat zodat ze af en toe een beetje kunnen eten.

Het probleem is dat ze gewoon de dagportie in een keer op eten. Een stopt tussendoor nog wel, die straatschooier blijft maar door eten.

Ik kan ze moeilijk 3x per dag een hele dagportie geven, straks ontploffen ze nog.

Iemand tips?
pi_91016262
brokjes verstoppen
pi_91016268
Gewoon dagportie blijven geven, die straatschooier snapt vanzelf wel dat ie geen meer krijgt en gaat dan vanzelf wel minder eten...
some rules can be bend, some rules can be broken
  zaterdag 8 januari 2011 @ 10:41:53 #4
157634 Civilian
Better safe than Sony
pi_91016289
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:40 schreef unox1983 het volgende:
Gewoon dagportie blijven geven, die straatschooier snapt vanzelf wel dat ie geen meer krijgt en gaat dan vanzelf wel minder eten...
Dat dus :)
I'm not good with advice.. Can i interest you in a sarcastic comment?
pi_91016293
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:40 schreef unox1983 het volgende:
Ok dus gewoon portie in de bak en als hij het dan in een keer opvreet... jammer dan?
pi_91016301
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:40 schreef zeeeend het volgende:
brokjes verstoppen
Verstoppen? Dan heb ik er een dagtaak bij haha
pi_91016305
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:42 schreef eevie1207 het volgende:

[..]

Ok dus gewoon portie in de bak en als hij het dan in een keer opvreet... jammer dan?
Jeps
pi_91016319
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:42 schreef unox1983 het volgende:

[..]

Jeps
Met als risico dat hij dus na 9 uur in de ochtend niets meer heeft tot de volgende dag 9 uur??

Dat gaat lastig worden
pi_91016342
Je geeft ze immers niet te weinig(neem ik aan) dat hij het in 1x naar binnen werkt is zijn probleem.. het kan ook zijn dat het beestje nog wat stress heeft een daardoor alles in 1x opeet...

Ik was nog wel eens een heel weekend weg en dan kreeg de kat het hele weekend geen eten.. ze gaan niet gelijk dood...

die straatkat, waar komt die weg? wat is zijn achtergrond.. werd zijn eten altijd gejat door een andere kat?
pi_91016348
En hoe zorg ik er dan voor dat die schooier niet de portie van de ander ook opeet? Die stopt namelijk nog wel een soort van om uit te buiken.
  zaterdag 8 januari 2011 @ 10:45:53 #11
270206 54cm
Groot, groter, grootst!
pi_91016351
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:43 schreef eevie1207 het volgende:

[..]

Met als risico dat hij dus na 9 uur in de ochtend niets meer heeft tot de volgende dag 9 uur??

Dat gaat lastig worden
Hij leert het na verloop van tijd wel af. Althans, dat hoop ik voor 'm! ;)
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.
pi_91016371
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:44 schreef unox1983 het volgende:
Je geeft ze immers niet te weinig(neem ik aan) dat hij het in 1x naar binnen werkt is zijn probleem.. het kan ook zijn dat het beestje nog wat stress heeft een daardoor alles in 1x opeet...

Ik was nog wel eens een heel weekend weg en dan kreeg de kat het hele weekend geen eten.. ze gaan niet gelijk dood...

die straatkat, waar komt die weg? wat is zijn achtergrond.. werd zijn eten altijd gejat door een andere kat?
Zeker niet te weinig en erg goed voer ook. Hij woont al 2 maanden bij me, ik ben er van de week mee begonnen om dat eet patroon aan te passen.

Hij komt als zwerfkat uit Griekenland, ik weet er dus niet veel van, maar kan me zo voorstellen dat hij moest knokken om te eten.

Die ander komt bij een fokker vandaan en is gewoon een vreetkees, maar die stopt wel als hij echt vol zit.
pi_91016372
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:45 schreef eevie1207 het volgende:
En hoe zorg ik er dan voor dat die schooier niet de portie van de ander ook opeet? Die stopt namelijk nog wel een soort van om uit te buiken.
eten buiten bereik van die andere houden...
Wij hebben hier 2 katten die niet goed met elkaar overweg kunnen en een hond..
De jongste kat + hond kunnen prima met elkaar echter de hond wil de kat zijn brokken nog wel eens opeten... de oudere kat die heeft haar plekje boven.. daar komt die andere kat + hond niet... ook al doe je dat tijdelijk.. wss moet ie nog wat wennen
pi_91016389
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:47 schreef unox1983 het volgende:

[..]

eten buiten bereik van die andere houden...
Wij hebben hier 2 katten die niet goed met elkaar overweg kunnen en een hond..
De jongste kat + hond kunnen prima met elkaar echter de hond wil de kat zijn brokken nog wel eens opeten... de oudere kat die heeft haar plekje boven.. daar komt die andere kat + hond niet... ook al doe je dat tijdelijk.. wss moet ie nog wat wennen
Dan moet ik ze dus de hele dag gescheiden houden? Als ik het eten altijd wil laten staan dan
pi_91016408
schooierkat heeft tijd nodig om te wennen aan het ritme.. die zul je ff wat meer aandacht moeten geven.. wanneer je weg bent heten scheiden en wanneer je aanwezig bent de boel zelf in het gareel houden... je kunt katten leren dat het ene eten voor hunzelf is en het andere bakje voor de ander.. ik weet niet hoe oud ze zijn ?
pi_91016420
Ze hebben wel een eigen bakje, waar ze dus zelf al naartoe gaan en uit eten. Ze zijn 8 maanden.

Als ik weg ben het eten weghalen?
pi_91016461
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:51 schreef eevie1207 het volgende:
Ze hebben wel een eigen bakje, waar ze dus zelf al naartoe gaan en uit eten. Ze zijn 8 maanden.

Als ik weg ben het eten weghalen?
Ja als je wegt bent de 2 scheiden van elkaar, bijv. 1 in de keuken en de ander in de woonkamer/gang...

Dan kan de een niet van de ander eten...

wanneer je thuis bent gewoon de boel weer bij elkaar en het in de gaten houden...
8maand oud valt hun nog wel wat leren en als ze gedrag vertonen wat je niet aanstaan dan moet je ze dat afleren... een moederkat doet dat door ze in hun nekvel naar een ander plek te slepen.. of je pakt ze vast in het nekvel en blaast in hun gezicht...

Consuquent blijven is het allerbelangrijkste...

Geen compromieen sluiten...

Hier heb ik nog wel eens ruzie over met mijn vriendin :D
pi_91016464
Gisteravond 23 uur heb ik de dagportie erin gegooid, vanmorgen 8.30 uur op! 10.00 uur weer de dagportie erin en hij gaat er echt even voor zitten.

Weghalen en vanavond pas weer geven? Dan went hij er nooit aan denk ik. Of gewoon neerzetten en weghalen als hij teveel heeft gehad? Of laten staan met het risico dat hij vanavond om 19 uur ontzettend gaat zitten zeuren.??
pi_91016503
Consequent, ik weet het. Lastig idd als je een partner hebt die iets " zielig" vindt of "gek" wordt van het gemiauw achter de deur en die dan weer open doet... pffff
pi_91016530
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 januari 2011 10:54 schreef eevie1207 het volgende:
Gisteravond 23 uur heb ik de dagportie erin gegooid, vanmorgen 8.30 uur op! 10.00 uur weer de dagportie erin en hij gaat er echt even voor zitten.

Weghalen en vanavond pas weer geven? Dan went hij er nooit aan denk ik. Of gewoon neerzetten en weghalen als hij teveel heeft gehad? Of laten staan met het risico dat hij vanavond om 19 uur ontzettend gaat zitten zeuren.??
Stel je hebt een kind, waarvan je weet dat ie voldoende eten heeft gehad en die blijft zeuren.. wat doe je dan ?

Jammer dat zijn eten op is...

Gewoon dagportie geven.. is het op.. jammer dan.. moet ie wachten tot morgen...
Bakje dan gewoon laten staan(leeg dus)

je geeft em nu zijn zin.. en ze zijn al zo eigenwijs...

idd nooit hun zin geven en volhouden.. gedrag wat je niet aanstaan afstraffen(dus ook het miauwen achter de deur.. krabben o.i.d.)

onze jongste is nu ongeveer 1 jaar.. en wil heel graag met je handen spelen. maar hij begon te klauwen en te bijten..dat straffen we em gelijk... en nu speelt ie een stuk rustiger met je handen.. maar gaat t fout dan pak ik em in zijn nekvel... dan houd hij gelijk op...
pi_91016555
ok, ik ga het weer terugzetten en laten staan. Ik moet zo weg. Het lijkt trouwens wel dat hij bijna niet eet als we er niet zijn maar dat hij begint als we thuis komen... maar goed.

Lege bak here it comes!

Hopelijk helpt het. tnx
pi_91016572
Gedrag wat ie geleerd heeft is moeilijker af te leren.. dan hem iets anders aan te leren.. zelfde met een hond. Dus leer ze gedrag aan waardoor hij het oude vergeet ;)

Succes en vergeet je niet de bakken nu gescheiden neer te zetten in een ander vertrek als je weg gaat?
  zaterdag 8 januari 2011 @ 11:02:48 #23
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_91016614
Consequent of niet het is lastig om het de kat af te leren. Wij hebben een voerautomaat voor de ene en de andere eet achter een kattenluikje waar ze alleen met haar chip in kan in kan. Het kost wat maar het brengt ook heel veel rust. Iedere keer bakje weghalen en neerzetten is een ramp en jij en de kat wennen er niet aan.
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_91017039
Koop een snackbal, dan moet ie er voor werken. :)
Sterkheidsbaas van alles.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 8 januari 2011 @ 11:26:44 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_91017118
Die van ons krijgen 's avonds eten, en dat is het. Nu hadden we er eentje die achter elkaar alles op at, maar die is er niet meer. De andere twee laten inmiddels voer staan en verdelen het blijkbaar over de dag.

Je kat leert vanzelf wel dat hij 1x per dag voer krijgt, en dat hij dat ook echt elke dag krijgt. Hij hoeft zich niet meer af te vragen of hij wel voer vindt, hij krijgt het echt elke dag en op een gegeven moment weet hij dat. Dan zal hij waarschijnlijk langzaam ook leren dat hij wat kan "bewaren".
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')