De schuld blijft gewoon open staan op je naam. In hoeverre ze je kunnen aanpakken in het buitenland weet ik ook niet, maar als ze ergens een adres kunnen achterhalen ben je aan de beurt.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:03 schreef y3kbugsy het volgende:
uit nieuwigiegheid: hoe ver kunnen ze dit aanpakken; kunnen ze een civiel rechtelijke procedure beginnen tegen iemand die in verweggistan woont..... - ik ben it-er, ik heb daar geen verstand
De bank legt gewoon beslag op het huis na een langdurige belastingachterstand. Je vriend krijgt een A4 en een HY codering in BKR en kan bij terugkomst in Nederland dus sowieso gedurende minstens 5 jaar iedere nieuwe lening of hypotheek vergeten. Zodra hij die of een ander financieel product probeert aan te vragen is er een redelijke kans dat de bank wordt ingeseind & eventuele restschulden gaat proberen te verhalen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:03 schreef y3kbugsy het volgende:
uit nieuwigiegheid: hoe ver kunnen ze dit aanpakken; kunnen ze een civiel rechtelijke procedure beginnen tegen iemand die in verweggistan woont..... - ik ben it-er, ik heb daar geen verstand
behalve dat,..heeft volgens mij nog een schuld van 5000 euro bij een oude werkgever. Zijn vriendin is Australische, maar volgens mij woont hij in Nieuw Zeeland. Hij mailde van zijn werk (denk ik) met @govt.nz adres....quote:Op zaterdag 8 januari 2011 11:12 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ofwel: hij is niet slim bezig. Maar dat wist je al.
Helaas hij heeft huis en haard verlaten,...Maar is dat hij wel normaal Nederland binnen kan komen,.. of gaan er sirenses :-) af als hij zijn paspoort laat zien aan de KMar op schiphol?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:03 schreef DroogDok het volgende:
Krijgt hij nog inkomen vanuit Nederland, dan kan daar wellicht beslag op worden gelegd?
is daar een lijst van te vinden; ik wil hem alleen maar helpen niet nog meer in de sh*t te raken.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:36 schreef Maharbal het volgende:
Dat is afhankelijk van het land waar hij in woont. Heeft Nederland met dat land verdragen gesloten die tenuitvoerleggingen van dagvaardigingen, executies en verhaalmogelijkheden biedt, dan kan hij eventueel daar ook worden veroordeeld tot het betalen van zijn schulden etc.
In de shit komt ie sowieso wel lijkt me. Ik zou er geen tijd aan besteden als ik jou was.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:54 schreef y3kbugsy het volgende:
[..]
is daar een lijst van te vinden; ik wil hem alleen maar helpen niet nog meer in de sh*t te raken.
Verdragen doorspitten.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:54 schreef y3kbugsy het volgende:
[..]
is daar een lijst van te vinden; ik wil hem alleen maar helpen niet nog meer in de sh*t te raken.
Als hij dit gaat doen zit hij sowieso al in de shit. waarom zou je er nog moeite aan besteden?quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:54 schreef y3kbugsy het volgende:
[..]
Als hij niks correct heeft afgesloten, zal hij ook bij de belastingdienst wel niet netjes afgemeld zijn. De blauwe enveloppen gaan door, en aangezien er geen bezwaar wordt aangetekend, zullen ook zij langs gaan komen voor meneer.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:08 schreef y3kbugsy het volgende:
[..]
Helaas hij heeft huis en haard verlaten,...Maar is dat hij wel normaal Nederland binnen kan komen,.. of gaan er sirenses :-) af als hij zijn paspoort laat zien aan de KMar op schiphol?
Zijn probleem, moet hij maar niet zo dom doen.quote:Op zaterdag 8 januari 2011 12:54 schreef y3kbugsy het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |